Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 19:31
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Lost in Translation.
Een film die ik al heel lang wilde zien en waar ik nu eindelijk de tijd voor vond. En het was het wachten waard. Wat een geweldige film! Er broeit iets tussen Johansson en Murray, iets wat van het scherm afspat. Rustige langzame film. Fijn.
Oud 19-09-2004, 22:03
heavinly
heavinly is offline
Dirty Dancing 2; Havana Nights.
Op zich wel leuk, omdat 't dansen leuk is om te zien. Maar de film zelf is niet denderend, als je niet van dansen houdt is 't waarschijnlijk echt helemaal niets. maar zo voor 'n zondag avond was 't best grappig.
Oud 19-09-2004, 22:18
battlestar
battlestar is offline
elephant: tweede keer, begin 'm iets meer te waarderen

radio: erg standaard film, wel goed geacteerd

lost highway: alleen de eerste drie kwartier gezien, wel derde keer dat ik 'm keek, blijft gaaf
Oud 20-09-2004, 01:15
Nanaki
Nanaki is offline
Spun: deed me erg denken aan de vele andere drugsfilms, oa. Requiem for a dream. Hij was wel erg vermakelijk, maar zeker niet geniaal. Mickey Rourke wel erg tof als "the Cook"

Me, Myself & Irene: euh, prut.
Oud 20-09-2004, 17:30
Kkowboy
Kkowboy is offline
ko.yaa.nis.katsi (from the Hopi language), n. 1. crazy life. 2. life in turmoil. 3. life disintegrating. 4. life out of balance. 5. a state of life that calls for another way of living.

De eerste uit een reeks van _qatsi kunstwerken, ik weet niet of ik dit een film moet noemen, het bestaat uit opeenvolgende videobeelden van onze wereld, en wat onze invloed daarop is. Niemand minder dan Philip Glass verzorgt de prachtige muziek voor deze film, een samenwerking die goed uitpakt.

Oud 20-09-2004, 17:34
.Pure
.Pure is offline
Mean Girls; erg leuke film!

Girl Next Door; tegenvaller, niet helemaal af gezien ook
Oud 20-09-2004, 17:41
Noínden
Noínden is offline
Willard. Ik vond 'm ergens best leuk. Gefreakte Crispin Glover heeft iets schattigs
Oud 20-09-2004, 22:07
the tourist
the tourist is offline
When Harry met Sally; leuk!
Oud 22-09-2004, 13:48
waves
waves is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 20-09-2004 @ 23:07 :
When Harry met Sally; leuk!
me 2
Oud 22-09-2004, 15:15
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
dark water.
mjah. typische japanse horror. wel leuk, veelal vaag maar niet heel erg schokkend.

dat meisje (ikuko) was schattig. <3
Oud 23-09-2004, 09:07
Verwijderd
Heb gister in de bios , filmhuis , 21 grams , gezien .
Heeel stoer .
Alleen moest je wel goed opletten .
Oud 23-09-2004, 09:07
Verwijderd
(al , ik heb vanochtend het eind van Kill Bill gezien . Nooit gedacht dat ik dat een leuke film zou vinden )
Oud 23-09-2004, 12:31
Blubje
Blubje is offline
The Passion of the Christ --> Ik was eigenlijk niet van plan om deze film te gaan kijken, maar omdat er zoveel om te doen is geweest en een vriend van me de film op dvd heeft, wilde ik hem toch maar eens gaan kijken. Nou, had ik dat maar niet gedaan. Ik vond het echt een verschrikkelijke film. Ontzettend traag, saai en vooral kleurloos. En de zogenaamd schokkende scenes (de zweepslagen e.d) vond ik eigenlijk helemaal niet schokkend.

Resevoir Dogs --> Ook hier ben ik niet enorm enthousiast over. Het verhaal is wel leuk, zeker goed bedacht (zo met die flashbacks zegmaar) maar hij ging me iets te traag en hij kon me niet zo heel erg boeien. Opzich wel een leuke/goeie film, maar veel minder goed dan ik had verwacht.
Oud 23-09-2004, 13:30
legatus
legatus is offline
Citaat:
Blubje schreef op 23-09-2004 @ 13:31 :
En de zogenaamd schokkende scenes (de zweepslagen e.d) vond ik eigenlijk helemaal niet schokkend.
Ik vond het aangrijpend, en maak me zorgen om de geestestoestand van mensen die geheel onberoerd blijven bij deze scènes.
Oud 24-09-2004, 20:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Viezig? Ja. Weerzinwekkend? Ja. Aangrijpend? Nee. Daarvoor was de film te oppervlakkig.

Anyway, de laatste film die ik zag was Daredevil. Zeer slappe film met domme actiescenes, beroerd acteerwerk(vooral van de bijrolspelers) en een script dat net iets te veel hooi op de vork neemt, waardoor er van plot- en karakterontwikkeling helemaal geen sprake meer is. En Michael Clarke Duncan is verkeerd gecast als de Kingpin.
Oud 24-09-2004, 21:16
Verwijderd
La Pianiste, met Isabelle Huppert.
Beetje een rare film, maar ik vond hem wel goed.
Oud 25-09-2004, 00:26
Luna
Luna is offline
gister: lost in translation, leuk maar niet geweldig.
vandaag: three to tango(oid), beetje cliché maar vermakelijk.
Oud 25-09-2004, 00:32
Briseïs
Briseïs is offline
starwars vandaag half, maar ik had m al een keer gezien en vond alleen de outfits van dat ene wijffie leuk
Oud 25-09-2004, 09:05
Apomes
Apomes is offline
Village of the Damned...geweldig
Oud 25-09-2004, 10:36
Remqo
Remqo is offline
Star Wars I: The Phantom Manace.

Wel een goeie film, maar Jar Jar Binks moet oprotten
Oud 25-09-2004, 10:41
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
ella enchanted

matig
Oud 25-09-2004, 11:30
King Ralph
King Ralph is offline
Out of ****

"Starsky & Hutch" - *
"Paycheck" - *1/2
Oud 25-09-2004, 12:06
PV
PV is offline
op tv; Save the last dance, best okee en leuke muziek

op dvd; Taking lives, tja echt zo'n film waarbij je goed op moet letten om het allemaal te volgen (en ik ben daar niet goed in), maar alsnog had ik vrij snel door wie de dader was en de pogingen om me te overtuigen dat hij het niet was mislukten. Wel een paar goeie schrikmomenten, maar verder niet goed.
Oud 25-09-2004, 15:12
kiek
kiek is offline
Starsky & Hutch, bagger.
The Whole Nine Yards, verhaal sloeg nergens op, Matthew Perry speelde gewoon Chandler, maar ik vond de film toch nog leuk
Oud 25-09-2004, 15:15
Smartie
Smartie is offline
Dat moet Out of Africa geweest zijn, op DVD. Ik vond 'm erg saai, vandaar dat ik 'm maar heb afgezet na een uur of anderhalf.

In de bioscoop ben ik volgens mij voor het laatst naar Troy geweest. Dat was wel vette shit. Maar vanavond naar The Bourne Supremacy, benieuwd wat het wordt.
Oud 25-09-2004, 18:54
battlestar
battlestar is offline
shallow grave: apart , koel cameragebruik, vreemde sfeer
Oud 25-09-2004, 22:50
PV
PV is offline
ohja in de bioscoop was de laatste One Perfect Day, best aardig verhaal en leuke muziek
op tv zonet Jeepers Creepers gekeken (had m nog niet gezien), in het begin een hoop enge momenten maar als je dat monster echt ziet valt het toch tegen.
Oud 25-09-2004, 23:04
Remqo
Remqo is offline
Star Wars IV: A New Hope

Goeie film, en het ziet er gelikt uit op DVD

morgen naar Empire Strikes Back kijken
Oud 25-09-2004, 23:25
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Remqo schreef op 26-09-2004 @ 00:04 :
Star Wars IV: A New Hope

Goeie film, en het ziet er gelikt uit op DVD

morgen naar Empire Strikes Back kijken
Heb de box vandaag gekocht.

Eerst "Empire Of Dreams" gekeken. (de 2 1/2 durende documentaire op de vierde disc)
Oud 26-09-2004, 12:02
YPrue
YPrue is offline
Gisteravond heb ik de film 'Hitler - The rise of evil' gezien, en ik vond vooral Robert Carlyle (die Hitler speelde) erg goed acteren. In een paar scenes leek hij niet echt veel op Hitler, maar vooral de gebaren en de gezichtsuitdrukkingen die hij maakte als hij bijvoorbeeld een rede hield, vond ik erg overtuigend overkomen.
Ik vond het best een goeie film.
Oud 26-09-2004, 18:33
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
The.Short.Films.of.David.Lynch.avi

erg leuke amusabele collectie vreemde beelden etc.
vooral de 1e is echt leuk (six men getting sick)
Oud 26-09-2004, 20:02
Verwijderd
The Village.

Ik ben er nog niet over uit.
Oud 26-09-2004, 21:58
battlestar
battlestar is offline
21 grams - heftige film, wel goed in het begin ergerde ik me tamelijk aan die flashbacks enzo, maar dat werd minder naarmate de film vorderde, je bleef er wel door opletten enzo.
vond 'm alleen ietsje aan de lange kant.
Oud 26-09-2004, 22:03
Briseïs
Briseïs is offline
moulin rouge
ik vond m leuker dan de eerste keer, waarschijnlijk omdat ik toen in de bios zat met mensen die niets anders konden doen dan de film afzeiken
Oud 27-09-2004, 02:23
King Ralph
King Ralph is offline
Yojimbo - Valt hier nog wat over te vertellen?? Denk het niet. MASTERPIECE
Oud 27-09-2004, 13:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Shanghai Knights en direct daarna Undead

Allebei vermakelijke onzinfilms.
Oud 27-09-2004, 13:35
kiek
kiek is offline
Moulin Rouge!, wederom geweldig
Oud 27-09-2004, 21:20
King Ralph
King Ralph is offline
Ralph's rating (out of ****)

Zatoichi (Kitano, 2003) *** 1/2
Oud 27-09-2004, 22:18
Verwijderd
dodgeball.
had hem grappiger verwacht, maar hij was wel vermakelijk. Denk toch dat combi van stiller en wilson grappiger is dan stiller en vaughn. vond vince vaughn nogal saaitjes.
Oud 27-09-2004, 22:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat? Niemand 'Rear window' die vanmiddag op SBS 6 was? Met James 'Jimmy' Stewart en Grace Kelly? Van Alfred Hitchkock? Echt zó'n film!
Oud 27-09-2004, 22:28
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Jeepers Creepers: Wat een ruk was dat. Na de zoveelste keer dat die 2 figuren bleven wachten om te kijken hoe die creeper weer iemand afmaakte, kon ik letterlijk niet meer wakkerblijven.
Oud 27-09-2004, 23:08
Cheops
Cheops is offline
Goodfellas
Joe Pesci is
Oud 27-09-2004, 23:15
Nanaki
Nanaki is offline
Tais-toi: grappige en erg vermakelijke komedie avec Gerard Depardieu. Erg gelachen om de flauwe grappen

I, Robot: viel me erg tegen. Het concept was op zich al niet heel erg origineel meer en werd ook nog eens niet geweldig uitgewerkt. Dingen die 3 keer herhaald werden omdat anders niet iedereen het in 1 keer zou begrijpen, will smith's gevatte opmerkingen () , cliché verwijzing naar dat meisje uit het verleden, het einde. Bweuh.
Oud 27-09-2004, 23:27
Verwijderd
The Green Mile, voor het eerst op dvd gezien. Echt heel goed alle aspecten die een film moet hebben zitten erin. Jammer genoeg was ie niet gecensureerd, dus heb ik met een kussen en mute aan op de bank gezeten. Maar dat hoort erbij
Oud 28-09-2004, 15:03
The Stranger
The Stranger is offline
Rear window: Bijna de hele film is uit 1 kamer gefilmd en er gebeurt vrij weinig, maar toch is het een boeiende en spannende film.

The last samurai: Er zijn wat saaie stukken, te actie valt wat tegen en de rest is melodrama. Misschien zou het een leukere film zijn als ze er 40 minuten uitgeknipt hadden.

The medaillion: Claire Forlani is wel hot , maar de rest van de film viel erg tegen.

Hornblower: the frogs and the lobsters: Niet het beste deel uit de serie, maar toch wel heel leuk om te zien.
Oud 28-09-2004, 15:04
.Pure
.Pure is offline
Moulin Rouge, ietsje tegenvallend maar toch nog wel leuk. Had 'm heel anders verwacht.
Heb alleen t eind een stukje gemist de dvd was vol
Oud 28-09-2004, 16:02
aniki
aniki is offline
The Lost Batallion (2001): ik hoop dat het origineel beter is.
Oud 28-09-2004, 16:06
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
The Stranger schreef op 28-09-2004 @ 16:03 :
Rear window: Bijna de hele film is uit 1 kamer gefilmd en er gebeurt vrij weinig, maar toch is het een boeiende en spannende film.
yep, goede film, alleen wel een hele trage, maar dat zal wel aan het tijdsbeeld liggen..
Oud 28-09-2004, 16:10
Omi0
Omi0 is offline
Rabbit Proof Fence..

echt heel indrukwekkend, een eye-opener en kreeg echt een brok in de keel..
Oud 28-09-2004, 20:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cheops schreef op 28-09-2004 @ 17:06 :
yep, goede film, alleen wel een hele trage, maar dat zal wel aan het tijdsbeeld liggen..
Die trage opbouw deed de film juist goed, volgens mij. Dat verhoogde de spanning en dus mijn nieuwsgierigheid om te willen weten hoe het verder ging.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten