Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2004, 13:28
Vice
Vice is offline
Citaat:
11568 schreef op 24-08-2004 @ 11:43 :
Ik vind de uitspraak "het is natuurlijk voor de mens om dierenvlees te eten, dat hoort zo." zo belachelijk. Waarom wordt er dan moord en brand gegild als er een mens wordt opgevreten door een DIER [beer, wolf, weet ik veel.], is dat dan niet natuurlijk en normaal en hoort dat niet zo?
Vlees eten is anders natuurlijker dan bijvoorbeeld melk drinken, boter op brood doen of kaas eten.
Oud 26-08-2004, 14:52
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-08-2004 @ 14:28 :
Vlees eten is anders natuurlijker dan bijvoorbeeld melk drinken, boter op brood doen of kaas eten.
Nee hoor. Al die zaken zijn gelijkelijk natuurlijk. De mens is immers onderdeel der natuur, en zo is alles wat hij doet natuurlijk.
Oud 26-08-2004, 15:58
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-08-2004 @ 14:28 :
maar voor melk hoef ik geen dier op te eten...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 17:08
Verwijderd
Shit, ik wist helemaal niet van die gelatine af...voortaan maar even goed op de verpakking kijken...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 02:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 26-08-2004 @ 16:58 :
maar voor melk hoef ik geen dier op te eten...
Maar ben je wel schuldig aan de dood van vele dieren
Oud 27-08-2004, 02:13
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-08-2004 @ 15:52 :
Nee hoor. Al die zaken zijn gelijkelijk natuurlijk. De mens is immers onderdeel der natuur, en zo is alles wat hij doet natuurlijk.
de mens is deels 'natuur'. Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Als je natuur stelt als al het leven en alle processen op deze planeet, dan is het idd zo. Maar dan je alles wat er gebeurd onder natuur zetten. Oorlog, verkrachtingen, globale vernietigingen, etc.

Maar als je het bekijkt op een andere manier, dat de mens nu dingen doet die 'moeder natuur' eerst deed, dan kan je stellen dat de mens niet helemaal onderdeel is en dus min of meer zij-aa-zij staat met moeder natuur. En ook doet de mens dingen die eerst niet gebeurde.
Oud 27-08-2004, 12:42
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
TechXP schreef op 27-08-2004 @ 03:13 :
de mens is deels 'natuur'. Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Als je natuur stelt als al het leven en alle processen op deze planeet, dan is het idd zo. Maar dan je alles wat er gebeurd onder natuur zetten. Oorlog, verkrachtingen, globale vernietigingen, etc.

Maar als je het bekijkt op een andere manier, dat de mens nu dingen doet die 'moeder natuur' eerst deed, dan kan je stellen dat de mens niet helemaal onderdeel is en dus min of meer zij-aa-zij staat met moeder natuur. En ook doet de mens dingen die eerst niet gebeurde.
De mens doet nieuwe dingen zeg je. Maar wat is daar onnatuurlijk aan? Verandering is natuur!
Oud 28-08-2004, 03:46
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 27-08-2004 @ 13:42 :
De mens doet nieuwe dingen zeg je. Maar wat is daar onnatuurlijk aan? Verandering is natuur!
Dat ligt dus aan waar jij 'natuur' afbakent.
Oud 28-08-2004, 14:54
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-08-2004 @ 04:46 :
Dat ligt dus aan waar jij 'natuur' afbakent.
De natuur is toch alomvattend. Elke afbakening zou derhalve willekeurig zijn, onjuist bovendien!
Oud 28-08-2004, 15:20
Verwijderd
Gebruik de zoekfunctie.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 15:30
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
perseus schreef op 28-08-2004 @ 16:20 :
Gebruik de zoekfunctie.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 26-08-2004 @ 00:41 :
Zie ik het goed, dan heeft niemand dan TechXP gereageerd op je Hitlerplaatje, dus me dunkt dat je jezelf iets teveel eer toedicht.
het was een effectieve bump
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:39
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
perseus schreef op 28-08-2004 @ 16:20 :
Gebruik de zoekfunctie.
Hmm?
Oud 28-08-2004, 17:40
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Havock schreef op 28-08-2004 @ 17:54 :
het was een effectieve bump
Vooruit dan maar.
Oud 28-08-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 28-08-2004 @ 18:39 :
Hmm?
Dat was voor de topicstarter. Ik heb verder bijna niets doorgelezen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:25
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
perseus schreef op 28-08-2004 @ 18:51 :
Dat was voor de topicstarter. Ik heb verder bijna niets doorgelezen.
Ach so. Nun verstehe ich!
Oud 29-08-2004, 12:38
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 28-08-2004 @ 23:25 :
Ach so. Nun verstehe ich!
Bootsssssjungah.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 18:50
boe-1986
boe-1986 is offline
Citaat:
WeR schreef op 10-08-2004 @ 19:55 :
daar was ik dus al bang voor

dat veel mensen het juist doen, omdat ze denken dat men op een verkeerde manier met de dieren bezig is.

Het is echt niet zo dat men dieren mishandelt ofzo, of dat er allemaal "rotzooi" in wordt gespoten. wat dat betreft kun je beter vlees eten dan groente en fruit, waar bestrijdingsmiddelen overheen worden gespoten.

tja, wat dat betreft weten de meeste mensen niet goed waar ze over praten, ze hebben hun oordeel klaar voordat ze weten hoe het er echt aantoe gaat op een slachterij en op een boerderij.
vlees word ook op een verkeerde manier behandelt voor het lekker warm op jou bordje ligt.
zoals vandaag ook he. tijdens het eten ik mijn overheerlijke en gezonde vegadingetjes.
en de rest die aan tafel zaten had speenvarken. die dieren worden al geslacht als ze nog nooit buiten geweest zijn(jah misschien om ff naar die grote vrachtwagen te lopen die ze naar het slachthuis brengt) ze hebben alleen in een veel te klein hok rond hun moeder rond kunnen lopen.het enige wat ze gegeten hebben tot het moment van slachten is moedermelk( vandaar trouwens ook de naam speenvarken: ze hebben alleen nog maar gespeend)
dieren worden beter behandelt als vroeger( toen ze nog met stroom schoten in bedwang werden gehouden als ze te veel lawaai maakten )
groenten en fruit zijn wel degelijk gezonder. omdat er bijna alleen nog met vriendelijk matriaal gewerkt word en voor die dingen waar het niet zo is er word ook altijd nog aangeraden om groente en fruit te wassen voor je het eet. niet zozeer vanwege de eventuele bestrijdings middele die er op zouden kunnen zitten maar wel voor de grond en of kleine beestjes.
en ik weet denk inderdaad niet dat de meesten weten hoe het er op een boerderij aan toe gaat. maar ik weet het wel( een deel van mijn pa's kant heeft een boerderij). en ook weet ik dat ze op die boerderijen gelukkig wel diervriendelijk zijn.
een ander punt waarom ik geen vlees meer eet. is omdat ik het een belachelijk idee vind om dieren te kweken allen om ons(mensen) te eten te geven. als het allemaal zo zou gebeuren als bij de indianen zou ik er denk ik geen moeite mee hebben.
hun gaan vriendelijker met de beesten om, laten ze in hun vrije omgeving leven. en doden het liefst de zwakke dieren die het minder goed zouden redden als groep of in zijn eentje.

-x-

Laatst gewijzigd op 30-08-2004 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:26
Vice
Vice is offline
Weet iemand eigenlijk waar je verschillenden veganistische dingen kan kopen ? Zoals boter, mayo en kaas.
Oud 30-08-2004, 22:49
RawTofu
RawTofu is offline
Boter kun je gewoon bij de AH krijgen, alpro soya, smaakt prima & goedkoop, alleen is feitelijk niet 100% veganistisch, er zit vitamine d3 in, wat gewonnen wordt uit wolvet, 't is maar net hoe streng je bent..?
goeie soya kaas kun je alleen in griekenland krijgen, en dan heb je ook echt exact kaas kaas, maar dan van soya zegmaar maar helaas..
en in nederland heb je keilekkere roomkaas, van tofutti, kun je bij natuurwinkels etc wel krijgen, wel vrij prijzig, maar echt goddelijk lekker..
die hebben ook plakjes soya kaas, maar die lijken nog 't meest op een rauwe plak macdonalds kaas, ook qua smaak, maar wel lekker als je het met champignonpate ofzo combineert.
en ik heb nietecht gezocht naar een lekkere mayo, dr was eerst mayolijn van remia, maar dat is niet veganistisch meer, helaas..
mischien dat ze in natuurwinkels oid. iets lekkers hebben?
Oud 31-08-2004, 12:56
Vice
Vice is offline
Ik ben geen veganist, maar ik liever producten waar zo min mogelijk dierlijke dingen inzitten.
Volgens mij zit er in Leiden een natuurwinkel. Misschien kan ik ergens het adres van vinden.
Oud 01-09-2004, 13:48
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-08-2004 @ 15:54 :
De natuur is toch alomvattend. Elke afbakening zou derhalve willekeurig zijn, onjuist bovendien!
Ehm eigenlijk wel in de grootste zin van het woord, maar in menselijke zin is alles af te bakenen.
Oud 01-09-2004, 13:54
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vice schreef op 31-08-2004 @ 13:56 :
Ik ben geen veganist,

Ach... niet iedereen kan perfect zijn

Citaat:
maar ik liever producten waar zo min mogelijk dierlijke dingen inzitten.
Volgens mij zit er in Leiden een natuurwinkel. Misschien kan ik ergens het adres van vinden.
Ja in leiden zit een natuurwinkel (geloof meerdere). En ook een engelse zaak (jungle jim als ik het goed onthouden heb) waar ze engelse vega-producten hebben.

Ik weet niet hoe die straten daar heten precies, dus ik verwijs je door naar de website: www.denatuurwinkel.com daar kan je adressen vinden.
Oud 01-09-2004, 13:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RawTofu schreef op 30-08-2004 @ 23:49 :
Boter kun je gewoon bij de AH krijgen, alpro soya, smaakt prima & goedkoop, alleen is feitelijk niet 100% veganistisch, er zit vitamine d3 in, wat gewonnen wordt uit wolvet, 't is maar net hoe streng je bent..?

Nee is niet vegan. En als je het neemt dan ben je gewoon vegetarier

Je kan ook bij AH gewoon Wajang light nemen. Die is zonder D3.

Citaat:
en ik heb nietecht gezocht naar een lekkere mayo, dr was eerst mayolijn van remia, maar dat is niet veganistisch meer, helaas..mischien dat ze in natuurwinkels oid. iets lekkers hebben?
Alle veganisten wachten nog met hoop opdat remia weer die mayolijn vegan maakt

In de natuurwinkel kan je eivrije mayo van De Rit kopen of Veganaise (niet elke natuurwinkel heeft die). En je kan via lekkervega.nl van plamil kopen.
Oud 01-09-2004, 14:20
Verwijderd
Kijk eens hier of er iets voor je bij zit...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 11:11
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-09-2004 @ 14:59 :

eivrije mayo van De Rit
Die is echt te goed gewoon...

Zelfs m'n moeder (vleeseter van hier tot Aruba) eet die

*gaat weer bij pap&mam wonen*
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 23:20
54321Z
54321Z is offline
hehe vegetariers zijn hippiez man, was vanmiddag naar die demonstratie geweest op de coolsingel, maar ik schrok man waren er opeens 10 000 vegetariers gingen ze zeiken over de bio industrie, serieus je zag vuur in hun ogen man ik ben em meteen gepeerd daaro.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:49
TechXP
TechXP is offline
demonstratie?? Ik weet niet eens ergens van?
Oud 21-09-2004, 13:49
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-09-2004 @ 13:49 :
demonstratie?? Ik weet niet eens ergens van?
Demonstratie tegen het kabinetsbeleid.
Oud 21-09-2004, 14:26
TechXP
TechXP is offline
ah ok... vanuit curacao krijg ik niet alles mee...

overigens waarom zijn personen tegen de bioindustrie meteen vegetariers??
Oud 21-09-2004, 16:21
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-09-2004 @ 14:49 :
Demonstratie tegen het kabinetsbeleid.
Was jij er ook?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:22
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 21-09-2004 @ 17:21 :
Was jij er ook?
Nee, ik las het in de krant.
Oud 21-09-2004, 16:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Dus, waarom ben jij vegetariër, of waarom zou jij vegetariër willen worden?
Een mens kan ook zonder vlees. Dus vlees is LUXE. Waarom zou er een dier dood moeten voor mijn LUXE? ERGO: vega4life!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:36
Briseïs
Briseïs is offline
Wat een nuttige bijdrage aan een al uitgekauwde discussie.
Oud 21-09-2004, 17:19
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-09-2004 @ 17:22 :
Nee, ik las het in de krant.
haha damn dan was ik dus niet de enige die bang was voor die veggy hippiez
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 20:06
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 21-09-2004 @ 18:19 :
haha damn dan was ik dus niet de enige die bang was voor die veggy hippiez
Waar heb je het over.
Oud 21-09-2004, 20:13
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-09-2004 @ 21:06 :
Waar heb je het over.
Volgensmij moet daar een vraagteken i.p.v. een punt.

Maar anyway ik had het erover dat ik het cool vond dat ze die veggy hippiez in de krant hebben gezet. Maar volgensmij voel jij je aangevallen schatje, ben je ook vegetarier?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 20:20
Briseïs
Briseïs is offline
Nee, ik bedoelde het is meer als een vaststelling, niet als vraag. En ik doelde op het feit dat jij blijkbaar aanneemt dat ik bang ben voor 'veggy hippiez' omdat ik in de krant over de demonstratie had gelezen ofzo.
Oud 21-09-2004, 20:33
54321Z
54321Z is offline
Nee dat nam ik niet aan, maar ik nam aan dat als het in de krant staat er meerdere mensen attent waren op het agressieve gedrag van de veggy hippiez

Maar ben jij nou vegetarier?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 22:10
Briseïs
Briseïs is offline
Er stond alleen een stuk over de demonstratie, niet over 'veggy hippiez'. En lees het topic.
Oud 22-09-2004, 13:35
54321Z
54321Z is offline
hehe ik heb het ff gelezen, ik ben het trouwens eens met die Chameleon2000 ik kan me helemaal vinden in zijn standpunt.

En ohja jij bent dus een veggy, maar in een ander topic las ik dat je roze koeken eet... nep-veggy ?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:10
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb een hele tijd ook geen gewone kaas en gelatine gegeten, nu weer wel, maar dat ga ik waarschijnlijk ook weer veranderen.
Oud 22-09-2004, 16:44
54321Z
54321Z is offline
Bah, parttime vegetariers...

Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:16
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 22-09-2004 @ 17:44 :
Bah, parttime vegetariers...

Oud 24-09-2004, 07:42
54321Z
54321Z is offline
Ja dan kan je wel gaan roll ogen maar het is toch zo..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 11:06
Briseïs
Briseïs is offline
Wat is zo.
Oud 24-09-2004, 14:04
54321Z
54321Z is offline
Dat je een hypocriet mens bent, oftewel een vegetarier tussen aanhalingstekens. Let wel niets persoonlijks hoor maar ik maak dit gewoon op uit de posts die ik van je gelezen heb in dit forum.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 14:11
Briseïs
Briseïs is offline
Waarom vind je dat hypocriet? Ik vind dat alle beetje helpen, en het is vooral voor andere mensen lastig als je geen kaas eet, omdat dat voor mensen die zelf niet of nooit vegetarisch eten de nr 1 vleesvervanger is.
Oud 24-09-2004, 16:34
54321Z
54321Z is offline
Als je iets doet, doe het dan goed.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:37
Briseïs
Briseïs is offline
Wat een onzin.
Reageren

Regels voor berichten