Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.tweakers.net/nieuws/9540 -Desecrator ------------------ You can tune a filesystem, but you can't tune a fish [Dit bericht is aangepast door Desecrator (18-11-2001).]
||
Verwijderd
|
Citaat:
de data in je BIOS is wél corrupt, maar de informatie die op je HD staat blijft onaangetast.. wanneer je logisch nadenkt had je dat ook zelf wel kunnen verzinnen |
![]() |
|
als het fout gaat met flashen moet de bios chip opnieuw geprogrammeerd worden. hij bevat dan namelijk geen bios meer.
voor de rest kan er weinig mis gaan ps ik flash die dinge dagelijks ivm de xp cpu's van amd maar er is nog nooit iets mis gegaan. we hebben zelfs een bios gered toen het mis ging. vraag me niet hoe. me collega deed het ![]() [Dit bericht is aangepast door guyver (19-11-2001).]
||
Citaat:
Dit proces wordt "flashen" genoemd. Probleem is dat als er iets misgaat terwijl 'ie aan het flashen is (duurt ff) dat dan je BIOS gewoon pleite is, en je PC absoluut niet meer opstart (hij kapt al voordat HD en floppy uberhaupt worden aangesproken). Er zijn eigenlijk 3 mogelijkheden: 1: Met de BIOS-chip naar je PC boer gaan en vragen of ze 'em met een EEPROM programmer opnieuw willen programmeren. 2: Nieuwe BIOS-chip vragen bij je mobofabrikant. 3: HotFlashen. Dit laatste gaat als volgt: Je gaat met je BIOS-chip naar iemand die EXACT hetzelfde mobo heeft. Je herstart die PC in DOS en zorgt dat het flash-programma en een BIOS-image klaar staan. Dan haal je terwijl de PC draait z'n gezonde BIOS uit de socket, drukt je verneukte BIOS erin, en gebruikt het flash-programma om je BIOS opnieuw te flashen. Vrij risky, maar alles beter dan 2 maanden wachten op een nieuwe chip ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|