Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2002, 16:45
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Jah ik weet dat het in principe niet erg moeilijk is (je pakje in de prullenbak gooien en geen nieuwe meer kopen), maar heeft iemand tips om het stoppen makkelijker te maken? Ik zie het namelijk nog niet erg zitten...
Alvast heel erg bedankt,
kusje Kronkel
Oud 18-06-2002, 16:52
Liedje
Liedje is offline
hm, moeilijk, moeilijk...
Het meest belangrijke is dat je echt wilt stoppen en dat je het voor jezelf doet en niet voor iemand anders, want dan helpt het al bij voorbaat niet.
Er zit denk ik toch geen andere mogelijkheid op, dan sigaretten wegdoen.
Of bijv. afbouwen, elke dag eentje minder.
Of een dag roken, een dag niet, dan een dag roken, dan twee dagen niet, dan een dag roken, dan drie dagen niet, en op een gegeven moment verdwijnt die behoefte vanzelf, want de sigaretten gaan steeds minder lekker smaken...
Nou ja, ik rook zelf ook,.... maar momenteel wil ik niet stoppen, maar de laatste methoden hielp wel bij vriende van me...
Succes, groetjessssssss......
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:21
zeep007
zeep007 is offline
Uit mijn eigen ervaring zeg ik dat de wil om te stoppen het enige hulpmiddel is.
Ik ben vaak gestopt , meestal 4 maanden ofzo, omdat ik dan ook gewoon echt niet wil en daarna wil ik het wel weer dus dan rook ik weer.
Nu ben ik weer gestopt en heb ook echt geen zin in...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:36
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hmm ik sta er volgens mij ook nog niet echt achter. T is meer van... t zou wel lekker zijn voor mn portemonnee
Oud 19-06-2002, 12:51
Built to last
Built to last is offline
samen met nog iemand stoppen en er 100euro tussen zetten. dat wil wel helpen. als 1 van jullie dan niet stopt krijgt de ander 100 euro. als jullie allebei stoppen zijn jullie van t roken af en t geld niet kwijt.

verder nog. een vervangend iets zoeken. kauwgum kauwen etc.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 16:10
Balance
Balance is offline
kdenk ook (spreek niet uit ervaring) dat het handig is om te zorgen dat je geen sigaretten in de buurt heb... dan is de mogelijkheid om te roken veel kleiner en dus de stap veel groter.

dat idee van ene dag wel, andere dag niet.... kdenk eerlijk gezegd niet dat dat werkt... je denk al snel 'ach, dat ene sigaretje maakt dan ook niet uit' en bovendien heb je altijd wel ergens een pakje thuis liggen dan! lijkt mij erg moeilijk!

oh ja, ook niet belonen (kheb nou 4 dagen niet gerookt, dan mag ik één sigaret). Proberen echt streng voor jezelf te zijn!

Succes!!!!
Oud 19-06-2002, 16:13
Verwijderd
Je moet allereerst idd alles wegsmijten wat met roken te maken heeft: de pakjes, aanstekers en alle andere prut.

Vervolgens moet je gewoon gezellig de stad in sjouwen, met vrienden, of alleen. Er een leuke dag van maken. (Zorgen dat je dus niet aan roken denkt!)

De dagen erna is het handig om veel water te drinken, wanneer je zin hebt in een cigaret. Kauwgum kauwen wil ook wel helpen. Maar ga jezelf niet vergrijpen aan veel snoep of ander lekkers, want dan raak je daar weer verslaafd aan, word je dik blablabla.

De eerste week is het moeilijkst, daarna heb je wat zelfvertrouwen en durf je ook het 'ik heb zo'n zin om te roken'-gevoel een beetje te laten zeuren (dus niet meteen naar een flesje water te grijpen, maar het gevoel even door te laten dringen).

Wanneer je telkens een drang hebt naar roken, ga je je voorstellen hoe smerig het is (denk daarbij bijvoorbeeld aan iets héél goors!!!).

De weken na de derde week zijn weer veradelijk, je hebt dan namelijk zoveel zelfvertrouwen dat je denkt:'Ach, als ik nu eventjes rook, dan stop ik er zo weer mee!' Máár: je bent pas gestopt met roken, als je vanaf nu niets meer rookt tot je dood bent

Na een paar weken (ik denk in de 7de of 8ste week van het totaal) is je drang als het goed is al veel minder geworden en dan heb je de grootste stap genomen. Na 4 maanden is het helemaal over.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 16:42
Geraldine
Geraldine is offline
Zorgen dat je wat anders te doen hebt helpt idd ook goed.
walnoten eten is wel handig om het roken te vervangen.
je moet ze eerst kraken, dan die stukjes noot eruit peuteren, en dan die zooi opeten. Dat werkt vooral 's avonds wel, overdag heb je nog veel andere dingen te doen, maar 's avonds, als je niet uitgaat...

en verder, gewoon de hele rotzooi weggooien.
Oud 20-06-2002, 13:05
spinningduck
spinningduck is offline
Alle slechte kanten van roken op een rijtje zetten en geloof me, dat zijn er een heleboel en dan bedenken wat de goede kanten zijn van roken, dat zijn er niet zoveel, dus....wat doe je dan? Je zegt ik ga stoppen, punt. Heeft bij mij gewerkt en tijdens het stoppen(vooral in het begin) veel water drinken, dan is de nicotine sneller uit je lichaam en is de verslaving dus niet meer lichamelijk, alleen nog geestelijk, dus als je dan telkens twijfelt, denk gelijk hoe ontzettend zwak je jezelf zou voelen als je er eentje op zou steken, dat is echt een kutgevoel en het heeft mij ervan weerhouden om er opnieuw eentje op te steken, dus ja, het is voor iedereen anders natuurlijk, maar bij mij werkte dit dus.
Oud 20-06-2002, 13:33
makita
makita is offline
maak een kampvuurtje. gooi daar je laatste pakje sigaretten in. hou dan je hand in het vuur zolang als je kan ( rare manier maar ik heb het ook maar ergens gelezen hoor) terwijl je in jezelf zegt dat je echt gaat stoppen. Je schijnt dan heel makelijk te kunnen stoppen omdat je elke keer als je een sigaretje wil je denkt aan die pijn ( en waarschijnlijk aan je zwaarvermikte arm maar je moet er wat voorover hebben) die je ervoor geleden hebt om te willen stoppen en anders heb je dat voor nix gedaan.

ik raad het je niet aan hoor maar ik dacht ik vertel het je ff.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 13:53
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Sigaretten als eerste wegdoen. Ik zou ook wel ff andere mensen inlichten dat je gaat stoppen, dat ze dus niet heel de tijd een sigaretje aan moeten bieden ofzo. Er zijn ook van die nicotinepleisters maar die werken niet echt volgens mij. En elke keer als je zin hebt in een sigaretje een kauwgumpje pakken
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 20:45
Roos
Roos is offline
Stop alleen als je kan zeggen "ik stop nu met roken, en zal de rest van mijn leven niet meer beginnen. Ik zal nooit meer één sigaret nemen, of één trekje van een sigaret nemen"

Sta je hier niet achter? Dan weet je dus nu al dat je stopt voor een onbepaalde tijd, en dan weet je dus zelf al dat je ooit toch wel weer begint. Mijn advies dan: gewoon lekker doorroken.
Oud 20-06-2002, 21:48
Verwijderd
heb 4 jaar gerookt, had er ineens geen zin meer in...en had geld tekort. dus na laatste pakje nooit meer een nieuwe gekocht of iets van iemand aangenomen...had er geen moeite mee behalve 1 keer op het werk..kweet nie,iedereen rookte en ik zat er middenin. maar nu denk ik er niet eens aan en bij concerten stoor ik me er zelfs wel vaak aan.
misschien dat ik ooit wel weer begin ofzo, je weet nooit, maar ik denk het niet, niet roken is gewoon zoveel beter..
ik was niet gestopt omdat ik gezonder wilde gaan doen ofzo, maar ik rookte al minder en toen dacht ik, ach ik hou er maar helemaal mee op...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 00:32
Gatara
Gatara is offline
http://www.stoppenmetroken.nl/

En speciaal:
http://www.stoppenmetroken.nl/sub_3/...oe_stoppen.asp
en:
http://www.stoppenmetroken.nl/sub_3/..._volhouden.asp
en:
http://www.stoppenmetroken.nl/sub_3/...ontwenning.asp

Het schijnt dat alternatieven als: lollies, kauwgom wel helpen.

Maar ik weet het niet, want ik heb nooit gerookt en zal het ook noooooooooooit doen.

Kan er namelijk niet tegen en vind het vies en bah en goor enzo.

Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 00:38.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 18:47
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
haha ik fin de toppik naam koel hoe begin je met stoppen hahah
um .....ik zou ut nie wet en want ik rook niet
Oud 21-06-2002, 21:13
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
zeg tege jezelf; vandaag ben ik begonnen met stoppen met roken. klaar
of het verder lukt,,, sja da kun je nooit zeker wete denk ik
Oud 22-06-2002, 17:01
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:
zeg tege jezelf; vandaag ben ik begonnen met stoppen met roken. klaar
of het verder lukt,,, sja da kun je nooit zeker wete denk ik
idd
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:17
little lady
little lady is offline
Stop vooral in 1 keer!!

Minderen is slopend !!

Euhmmm
Verder weet ik niet, zorgen dat niemand je sigaretten aanbied..
Of mijdt de eerste paar dagen, de rokers..
Oud 24-06-2002, 12:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
little lady schreef:
Stop vooral in 1 keer!!

Minderen is slopend !!

Euhmmm
Verder weet ik niet, zorgen dat niemand je sigaretten aanbied..
Of mijdt de eerste paar dagen, de rokers..
"gewoon" nee zeggen.
Durf het aan, zeg "nee, ik rook niet" ipv "nee, ik ben net gestopt". Dat eerste klinkt namelijk overtuigender voor jezelf dan de tweede.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten