Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 14:13
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
jet schreef op 12-09-2004 @ 13:01 :
ik ook, ik durfde hem niet om 10 uur savonds te kijken terwijl ik alleen thuis ben

nu ga ik hem binnenkort om 3 uur smiddags bekijken met heel veel mensen bij me in de buurt
Tja, allicht is hij dan niet eng

Ik zapte toevallig langs Book Of Shadows dus daar heb ik een stukje van gekeken.
Oud 12-09-2004, 14:15
Cruz
Cruz is offline
Oud 12-09-2004, 14:21
HC4L
HC4L is offline
net alsof die film zo eng is.
gewoon een kutfilm, zoveel spanning zit er niet in. vooral niet in die eerste film, beetje vaag gezeur over lui die kwijtraken in een bos en een zwaar kuteind.
vooral het eind, dat is nog de grootste teleurstelling aan die film. heel veel dingen worden niet opgelost en het is geen goed eind.
Oud 12-09-2004, 14:54
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
HC4L schreef op 12-09-2004 @ 15:21 :
gewoon een kutfilm, zoveel spanning zit er niet in. vooral niet in die eerste film, beetje vaag gezeur over lui die kwijtraken in een bos en een zwaar kuteind.
vooral het eind, dat is nog de grootste teleurstelling aan die film. heel veel dingen worden niet opgelost en het is geen goed eind.
Er bestaat ook nog zoiets als een "open einde".
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:23
scala
scala is offline
Gare film, had 'm al eerder gezien; ik vond al dat geruzie en geschreeuw uiterst irritant
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:32
HC4L
HC4L is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 12-09-2004 @ 15:54 :
Er bestaat ook nog zoiets als een "open einde".
ja ik weet ook wel dat dat een open einde heet dat hoef jij me niet te vertellen.
en een open einde is zwaar kut omdat je dan met vragen blijft zitten snap je, en dan vind ik een film in weze niet af.
Oud 12-09-2004, 15:37
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
HC4L schreef op 12-09-2004 @ 16:32 :
ja ik weet ook wel dat dat een open einde heet dat hoef jij me niet te vertellen.
Rustig maar hoor...
Citaat:
en een open einde is zwaar kut omdat je dan met vragen blijft zitten snap je, en dan vind ik een film in weze niet af.
En idd... een open einde is niet altijd fijn nee, maar ik denkt dat het in dit geval echt bij het verhaal hoorde.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:

hahahaha sorry hoor maar ik vind dit uiterst lachwekkend, ga maar lekker naar je hersendode popi spierbundel-actiefilms kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:38
vagejuffie
vagejuffie is offline
Citaat:
jet schreef op 12-09-2004 @ 13:01 :
ik ook, ik durfde hem niet om 10 uur savonds te kijken terwijl ik alleen thuis ben

nu ga ik hem binnenkort om 3 uur smiddags bekijken met heel veel mensen bij me in de buurt
dat durven kijken wast niet, ik was op stap en ik wil m van de week nog wel n keer all1 kijken int donker en dan lkkr die adrenaline in mn bloed voelen stromen > Heerlijk!!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
en een open einde is zwaar kut omdat je dan met vragen blijft zitten snap je,
Nee dát moet je aan iedereen uitleggen.

Verder is het idd een uiterst hilarische maar ook zorgwekkende opmerking.
Oud 12-09-2004, 19:53
anne1234
anne1234 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 12-09-2004 @ 13:32 :
Spoiler
slik

(by the way, bedankt , nu weet ik het eindelijk )
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:56
Vice
Vice is offline
Om eerlijk te zijn vind ik deel 1 best wel een kutfilm.
Oud 12-09-2004, 22:20
battlestar
battlestar is offline
van deel 1 heb ik een paar nachten wakker gelegen

en ik ben juist blij dat de film een open einde heeft, zou een beetje jammer zijn als je ineens een heks voorbij zou zien rennen ofzo hè
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 11:24
levi's
levi's is offline
ik snap echt niet wat er zo eng aan die film is... het is wel leuk spannend!
Oud 19-09-2004, 17:06
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
vind die film echt helemaal nix
Oud 26-09-2004, 17:26
goodfella
goodfella is offline
fock die heks, zet het bos af en stuur er wat bloedhonden in. Dan word die film een stuk leuker
Oud 26-09-2004, 18:07
Dreaming Angel
Dreaming Angel is offline
Ik vind deel 1 écht geweldig !! Deel 2 heb ik niet gezien , maar al die commentaar over dat deel zo te zien weet ik ook niet of ik die nog wel wil zien ..
Wat ik vooral erg sterk vond in deel 1 , was dat er totaal geen muziek bij was gemonteerd zodat je écht niets kon horen aankomen ofzo ..
Ik had overal gehoord dat 'ie echt heel eng is , maar dat vind ik echt wel heel erg meevallen !! Alleen dat laatste vond ik wel heel erg apart , in dat huis !!
& in het begin vond ik het wel heel erg echt lijken , later hoorde ik dat 't toch echt wel een gemaakte film was .. Jammer , want ik vind da altijd wel leuk , van die films met die mythes erin & waar mensen dan scheites benauwd voor worden ..

Love
~Angel
Oud 26-09-2004, 18:12
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
goodfella schreef op 26-09-2004 @ 18:26 :
fock die heks, zet het bos af en stuur er wat bloedhonden in. Dan word die film een stuk leuker
Ik denk niet dat ze haar levensverzekering met die low-budget van 40 duizend dollar had kunnen bekostigen. Maar die smerige kapitalisten hebben wel honderden miljoenen verdiend aan deze suffe film. De film zou idd wat leuker zijn geworden, als er bloed zou vloeien. Veel bloed.
Oud 26-09-2004, 19:14
Sprinkle
Sprinkle is offline
Deel 2 vond ik echt drie keer niks, jammer want ik had me er wel op verheugd. Heb alletwee de films een lange tijd geleden gezien. Deel 1 is wel geinig
Oud 26-09-2004, 20:37
Pizzakoerier
Pizzakoerier is offline
Deel 1 heeft inderdaad veel meer een paranoïde sfeer vanwege de suggestie, maar om eerlijk te zijn vond ik deel twee veel leuker en ook iets enger met die vertraagde en omgekeerde video's met die dansende heks, gets
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:24
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
HC4L schreef op 12-09-2004 @ 15:21 :

? Volgens mij snap jij de film niet. Het einde lost juist ALLES op! De legende blijkt gewoon waar te zijn. Niks open eind, alles wordt aan je verbeelding overgelaten, zoals in de hele fim het geval is. Als je geen verbeelding hebt, cq vatbaar bent voor dit soort legendes, kun je de film niet waarderen, dat is in jouw geval waarschijnlijk ook zo
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:42
legatus
legatus is offline
Citaat:
spemmey schreef op 01-10-2004 @ 12:24 :
? Volgens mij snap jij de film niet. Het einde lost juist ALLES op! De legende blijkt gewoon waar te zijn. Niks open eind, alles wordt aan je verbeelding overgelaten, zoals in de hele fim het geval is.
Alles wordt opgelost, maar aan je verbeelding overgelaten? Je spreekt jezelf nogal tegen.

THE BLAIR WITCH PROJECT heeft overduidelijk een open einde. Was het de heks? Rustin Parr? Prachtig einde.
Oud 01-10-2004, 15:44
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
legatus schreef op 01-10-2004 @ 12:42 :
Alles wordt opgelost, maar aan je verbeelding overgelaten? Je spreekt jezelf nogal tegen.

THE BLAIR WITCH PROJECT heeft overduidelijk een open einde. Was het de heks? Rustin Parr? Prachtig einde.
Het is geen open einde.
Het is precies zoals spemmey zegt. Alles wordt opgelost, maar het wordt alleen niet letterlijk in beeld gebracht. (Zie eventueel mijn spoiler een eind hierboven).

Je zou het heel misschien een open einde kunnen noemen omdat je niet weet, wíe het is, de heks of iemand anders, omdat je dat niet ziet. Maar het is overduidelijk wat de hoofdpersonen overkomt, dus daarmee is het klaar. Geen open einde.
Oud 01-10-2004, 16:45
legatus
legatus is offline
Citaat:
Konijn schreef op 01-10-2004 @ 16:44 :
Het is geen open einde.
Het is precies zoals spemmey zegt. Alles wordt opgelost, maar het wordt alleen niet letterlijk in beeld gebracht. (Zie eventueel mijn spoiler een eind hierboven).

Je zou het heel misschien een open einde kunnen noemen omdat je niet weet, wíe het is, de heks of iemand anders, omdat je dat niet ziet. Maar het is overduidelijk wat de hoofdpersonen overkomt, dus daarmee is het klaar. Geen open einde.
Je spreekt jezelf óók tegen. Alles wordt opgelost, maar het is onduidelijk wie het doet - omdat het niet letterlijk in beeld wordt gebracht. Dat is een open einde. Je argument is dat de hoofdpersonen sterven, dús is het geen open einde. De spil van het verhaal draait om de legende. Is het waar of niet? Als dat opgelost is dán spreek je van een open einde. Dán is alles opgelost. Klaarblijkelijk is dat niet het geval.
Oud 01-10-2004, 16:59
Konijn
Konijn is offline
Het verhaal draait inderdaad om de legende.
En die blijkt aan het einde waar te zijn, door de manier waarop datgene met de hoofdpersonen gebeurt.
Maakt niet uit dat je niet ziet wie het doet. (Naar mijn mening).
Oud 01-10-2004, 17:08
legatus
legatus is offline
Citaat:
Konijn schreef op 01-10-2004 @ 17:59 :
Het verhaal draait inderdaad om de legende.
En die blijkt aan het einde waar te zijn, door de manier waarop datgene met de hoofdpersonen gebeurt.
Maakt niet uit dat je niet ziet wie het doet. (Naar mijn mening).
Natuurlijk maakt dat iets uit. Ze hebben het doelbewust niet laten zien zodat het open blijft voor interpretatie. Rustin Parr zette de kinderen in een hoek. Wat de heks deed is onduidelijk. Maar, was het de heks? Rustin Parr? of een bezeten Rustin Parr? Er zijn verschillende mogelijkheden. Het einde is overduidelijk open.
Reageren

Regels voor berichten