Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2002, 12:33
xxjes_guusje
xxjes_guusje is offline
hey,
Ik zit een beetje in de sh*t.....Ik ben weer begonnen met snijden....ik heb het meer dan een half jaar nie gedaan....maar nu is het weer raak....Ik doe het omdat ik mezelf haat en een gruwelijke hekel heb aan mezelf....waarom heeft iemand me op de wereld gezet....ik ben een supper klote wijf....
Ik heb het aan een persoon op school vertelt en ze steunt me goed....alleen nu komt de vakantie er aan....Ik ben erg close geworden met haar.....maar zou het gek zijn als ik vraag of ik contact met haar kan blijven houden....en wat moet ik me daar eigelijk bij voorstellen....(school is immer haar werk)
Zij is de enige bij wie ik me helemaal thuis voel......mīn moeder vind me op dit moment ook nie aardig.....maar ja...ik ben ook een bitch...duzzz.....ik weet echt nie wat ik moet doen...en het snijden wordt alleen maar erger....
Daarbij kan ik nog steeds niet accepteren dat ik bruin ben....ik haat het....(en vriendinnen beginnen er steeds vaker over....als ik zeg dat ik iemand leuk vind vragen ze eerst wat is zīn huidskleur en dan denk ik sh*t ik ben bruin ....en ga ik vaak weer snijden.....).......moet ik dit aan mīn vertrouwings persoon vertellen.....??

alvast heel erg bedankt....

xxxjes Guusje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2002, 12:36
Verwijderd
Dat moet je vertellen. Daar lijkt me toch een oorzaak van alles te zitten, vast niet alles, maar wel iets. Dus is het belangrijk om daar over te praten.

(En al was je paars of groen, blijf je dan niet dezelfde persoon? En ik denk niet dat die persoon een kutwijf of wat dan ook is.)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:30
Verwijderd
Waarom vind je jezelf dan zo een kutwijf? Waarom haat je jezelf dan zo? Is dit omdat je bruin bent? Waarom vind je dat dan precies zo erg?

Probeer van alles de eerste oorzaak na te gaan. Haat je jezelf bijv. omdat je euh, niet aardig hebt gedaan tegen die of die. Ga er daan aan werken dit te veranderen..

En al dit soort dingen. Je kan van die persoon van school een e-mailadres vragen, op die manier kun je dan een beetje contact houden, en ja, er is een kans dat die persoon het niet wil., maar nee heb je en ja kun je krijgen toch?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:40
xxjes_guusje
xxjes_guusje is offline
Thanx..voor jullie reacties....Ik denk dat ik inderdaat een hekel heb aan mezelf omdat ik bruin ben..(ben geadopteerd)..ook omdat ik niet aan het beeld kan voldoen dat iedereen van me heeft.....ben ook nergens echt heel goed in......en ik wordt dood zenuwachtig als mensen boos op me worden....
Ik heb van mīn vertrouwingspersoon een telefoonnummer.....maar ik zal het haar morgen vragen....inderdaad...nee heb je en ja kun je krijgen.....

dikke kus,
Guusje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten