Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 20:11
RedWarrior
RedWarrior is offline
Ik vroeg me af, welke herinneringen hebben mensen aan hun eerste vakantie zonder ouders? Vertel er gewoon seffes verhaaltje over...

Ik heb dat deez zomer voor t eerst gedaan en herinner me dat de kleinste werd gemummificeerd met overgebleven wcpapier de laatste dag, en dat het gras aan je blote voeten ijs en ijskoud wars. En da'k een hele nacht heb gepraat [] letterlijk nie geslapen
Oud 21-09-2004, 20:19
RedWarrior
RedWarrior is offline
waarom neemt ge dan uberhaupt de moeite te reageren??
Oud 21-09-2004, 20:21
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb net mijn eerste vakantie zonder mijn ouders achter de rug (niet dat die ooit op vakantie gingen, maar goed), met mijn vriend.

We zijn heerlijk 2 weken op Kreta geweest, echt onvergetelijk!

Hoort dit niet op Reizen en Vakantie??
Oud 21-09-2004, 20:22
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben officieel nooit zonder ouders op vakantie geweest.
Oud 21-09-2004, 20:22
Quiana
Quiana is offline
--> Reizen & Vakantie.
Oud 21-09-2004, 20:44
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het was wel wennen, zelf alles regelen en geen ouders die tips hebben of voor je betalen enzo. Ook aan het zelf je paspoort bijhouden en dergelijke moest ik wel even wennen.
Verder verliep het hardstikke goed, ik ben dat eerste jaar meteen twee keer zonder mijn ouders op vakantie geweest .
Wat ik me vooral herinner? Veel kletsen, weinig slapen, veel lol, supermoe naderhand en veel ervaringen rijker.
Oud 21-09-2004, 21:07
jet
jet is offline
ik ben al 2 keer zonder ouders op wintersport geweest.. maar dat was met school. maar dat zijn ook dingen die je nooit meer vergeet. en mn eerste ECHT eigen vakantie.. die ik zelf regelde.. was afgelopen zomer. en ik word nog steeds blij als ik er aan terug denk
Oud 21-09-2004, 22:30
Belle
Belle is offline
Toen was ik 16 en ben met een vriendin door duitsland getrokken, was erg leuk.
Eerder al in mn up weekendjes weg (vanaf mn 13/14de) maar daar herinner ik me niet al te veel meer van
Oud 21-09-2004, 23:02
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-09-2004 @ 21:22 :
Oud 22-09-2004, 11:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op mijn veertiende ging ik voor het eerst zonder ouders op vakantie, met twee vriendinnen gingen we een paar dagen naar een trekkershut op walcheren. Het begon allemaal heel leuk totdat we ruzie kregen over wie er boven mocht slapen in het stapelbed (dat doe je nog als je 14 bent). Vorig jaar ben ik op reisweek geweest met school en op bijspijkerkamp met mijn vriendin en dit jaar ben ik een week met mijn vriend gaan kamperen in Zeeuws-Vlaanderen, die laatste drie dingen waren allemaal heel leuk en succesvol.
Oud 22-09-2004, 12:33
Breg
Breg is offline
ben een paar keer zonder ouders op vakantie geweest, maar dat was met jongerenreizen mee, dus dan is er toch een soort begeleiding. Ben afgelopen zomer voor het eerst echt zonder ouders geweest, met 3 vriendinnen bijna 2 weken naar Italie. Eerst een paar dagen Noord-Italie, toen met de trein naar zee, daar een paar dagen op een camping gestaan en vervolgens een paar dagen in een jeugdherberg in Rome. En we hebben de twee weken, wonderbaarlijk genoeg, zonder ruzie doorgebracht
Oud 22-09-2004, 13:32
Verwijderd
Zonder school- en zwemkampen en logeerdingen (waaronder één van een week in Engeland) en dat soort dingen, dus mijn eerste echte vakantie zonder (andere) volwassen was na mijn havo-eindexamen, toen ben ik met drie vriendinnen een weekend naar Euro Disney/Parijs geweest. Was .
Oud 22-09-2004, 16:39
RedWarrior
RedWarrior is offline
*kan nu ook eigen verhaal vertellen* hehe.

Ik ging naar Belgie. *grinnikt* met een hele hoop gefok vooraf. Kamperen met een aantal kennissen. Gewoon zo'n groepje... mensen die her en der verspreid wonen. Mensen in die snackbar waren niet erg blij met plotseling 15 zakken friet te moeten maken, pakte zelfs papierke erbij Heel erg weinig slaap en heel vreemd eten (ontbijten met een stuk taart heheh)
Oud 22-09-2004, 17:51
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mwah, eerste vakantie zonder ouders... toen gebeurde er niet veel bijzonders.
Oud 23-09-2004, 13:55
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik realiseerde me eigenlijk dat ik het liefst wel met hun ging, gewoon lekker rustig enzo
Oud 23-09-2004, 22:34
MH
MH is offline
Ik ging vijf jaar geleden een weekje zeilen. Zestien jaar, nauwelijks zelfstandig, maar wel toe aan een vakantie zonder ouders. De herinneringen zijn niet echt het vertellen waard.
Oud 24-09-2004, 16:08
Apaaaj
Apaaaj is offline
Ik deze vakantie voor het eerst alleen met vriendin naar spanje geweest... (ben 17) en het was geweldig.. Weet er eigenlijk het meeste nog wel van.. vooral door de meeste fotos.. als ik ze weer zie komen alle leure herinneringen weer boven..
Oud 25-09-2004, 12:01
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Toen ik net 14 was ging ik in totaal met 7 vrienden kamperen. Op de fiets erheen, bagage werd met de auto gebracht (jahaa, vooral meisjes nemen veel mee voor 3 dagen ). Veel gezwommen, gekaart, gegeten (ontbijt: tumtum op brood, overgebleven chips en speculaas) en gekletst. 's Nachts in de tent vieze/enge verhalen vertellen en veel kletsen; weinig tot niet geslapen.

Hihi, wat voelde ik me toen volwassen en wat was ik boos dat m'n ouders hun bedenkingen hadden dat ik op mijn 14de al met 3 jongens en 3 andere meisjes ging kamperen... ik was toch verstandig genoeg? Als ik er nu op terugkijk, vind ik het heel loyaal dat ze me toch hebben laten gaan want 'wat waren we jong'
Oud 25-09-2004, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 21-09-2004 @ 21:22 :
Oud 26-09-2004, 00:51
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
RedWarrior schreef op 21-09-2004 @ 21:11 :
Ik vroeg me af, welke herinneringen hebben mensen aan hun eerste vakantie zonder ouders? Vertel er gewoon seffes verhaaltje over...
Ik was met drie vriendinnen naar Terschelling.
We waren zo stoer want we hadden geblowd en we droegen strings en we waren seksie en ook nog straalbezopen.

En ik was 17 en had nog nooit een jongen van dichtbij gezien.
Oud 26-09-2004, 12:59
Dzjes
Dzjes is offline
Met mijn vriend naar Turkije, was echt zalig

Ik herinner me dat er knappe animatrices waren (vond hij erg leuk), dat het er erg warm was, en dat de eerste dagen van ons reis er een kleine zandstorm was.(veel windvlagen waardoor al het strandzand in het rond vloog.. )
Oud 27-09-2004, 20:14
Luna
Luna is offline
ik kan me herinneren, het is ruim 4 jaar geleden, dat we de ene dag jointjes moesten scoren bij een coffeeshop en de andere dag ging we piercings nemen, zo hadden we elke dag een doel
eeehja, we waren 15 eh
Oud 01-10-2004, 11:57
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik ben met vrienden geweest enw as heel leuk enzo maar vind het met ouders toch ietsjes leuker

Me ouders bleven nooit op 1 plek elke dag gingen we erop uit gewoon echt alles zien wat we kunnen zien. Dat vind ik zoo gaaf. Met vrienden bleven we elke keer bij et appartement. Elke dag zwembad argh op een gegeven moment irriteerde me dat. 2de week gelukkig aantal dagen weggeweest
Oud 05-10-2004, 20:03
Svavl
Svavl is offline
Citaat:
RedWarrior schreef op 21-09-2004 @ 21:11 :

Ik heb dat deez zomer voor t eerst gedaan en herinner me dat de kleinste werd gemummificeerd met overgebleven wcpapier de laatste dag, en dat het gras aan je blote voeten ijs en ijskoud wars. En da'k een hele nacht heb gepraat [] letterlijk nie geslapen
Ik herinner me alleen de kater nog.

Bij wijze van spreken dan.
Oud 06-10-2004, 15:09
luchtballon
luchtballon is offline
aah dat was geweldig.
Met een groep van 13 vrienden, echt onvergetelijk. Die groep was zo geweldig.
Ik herinner: Drank (de rest van de groep was 18 of ouder, dus ik met (toen) 15 jaar was niet echt representatief ), onverstaanbare boeren, closere vriendschap met iedereen, zweedse puzzels, 2e (126e)- hands banken, niks doen, en al heimwee voordat ik weg was.

En hoewel we elkaar nu niet meer veel zien zijn we toch de vakantie voor volgend jaar alweer aan het plannen omdat iedereen het zo gaaf vond.
Dan wordt het het buitenland.
Oud 11-10-2004, 08:34
marijzja
marijzja is offline
was geweldig met een groep vrienden van 19 mensen naar teknival in tsjechie. eerst een week in een goedkoop hotel in praag gezeten waar alle nederlanders komen die naar teknival gingen. toen het hoogtepunt: teknival en daarna gekampeerd, weer in praag.
wel heb ik gemerkt dat we met teveel mensen waren dus volgend jaar met een kleiner groepje weg. oja, en meer geld meenemen ,wat na een week op was!
Oud 11-10-2004, 10:22
Roxy
Roxy is offline
Ah wij hebben het rustig aan opgebouwd, eerste keer gingen we naar praag en toen ging de vader van mijn vriendinnetje daaar ook toevallig heen en hij zat natuurlijk in een duurder hotel en we hebben hem ook de hele week niet gezien, maar we zijn wel met de auto meegegaan. Dus de vakantie waren we alleen alleen we hadden hem wel als backup mocht er wat gebeuren als diefstal oid. Verder zijn er geen rare dingen gebeurd die vakantie, hebben ook niet heel wild gedaan ofzo, maar dat is onze aard ook niet geloof ik. Hebben gewoon fijn rondgehangen in de stad en veel dingen gezien.

Tweede korte vakantie alleen was ook niet helemaaaal alleen We gingen naar londen een paar dagen en we konden gratis bij familie van mn vriendinnetje slapen, we zijn verder wel iedere dag alleen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op stap geweest maar hadden weer mensen achter de hand voor als we iets niet wisten of snapten ofzo.

En afgelopen zomer zijn we voor het eerst echt alleen geweest . Acht dagen boedapest en twee dagen bratislava. Was erg gaaf.
Oud 11-10-2004, 14:19
marijzja
marijzja is offline
boedapest lijtk me echt heel vet, vetel is wat meer
Oud 11-10-2004, 17:35
cyntha
cyntha is offline
Ik ben twee keer met school op vakantie geweest. Maar dat vind ik niet echt mijn eerste echte vakantie. Dat was mijn vakantie in Renesse samen met 5 vriendinnen. Het ging allemaal heel erg goed. We hebben leuke dingen gedaan en er zijn geen gekke dingen gebeurd.
Oud 11-10-2004, 21:43
jbtq
jbtq is offline
de echte eerste vakantie zonder ouders was een soort van werk vakantie in frankrijk. Enne vond het heel leuk en heel raar. Met name het feit dat ik alleen het vliegtuig in stapte zonder ouders.E Echt heel raar, maar wel ontzettend leuk. Zeker aan te beleven
Oud 30-10-2004, 20:34
Experiment
Experiment is offline
Waarschijnlijk ga ik aanstaande zomer met wat klasgenootjes een week naar Italie, en hopelijk nog met een andere vriendin ergens heen, die plannen zijn echter nog vrij vaag .
Oud 30-10-2004, 23:40
Balance
Balance is offline
Als schoolreizen niet meetellen:
Van de zomer ben ik naar Curacao geweest in m'n eentje. Heb daar gelogeerd bij familieleden. Was erg leuk, mooi eiland, mooi weer, geweldig verblijf, super om te duiken.
Maar mijn verhaal staat al een keer of 5 in verschillende topics, dus ik ga het niet nog een keer uitgebreid vertellen.
Oud 01-11-2004, 15:38
Suzanne
Suzanne is offline
Mijn eerste vakantie was een van mijn leukste vakantie's ever! Met 3 vriendinnen in de caravan van mijn ouders op Texel :-) De jaren daarna waren ook super, dan wel wat minder luxe met een tentje in de duinen. Maar dat heeft ook wel weer wat
Oud 02-11-2004, 16:23
miekmuis
miekmuis is offline
Mijn eerste vakantie zonder ouders was naar Lloret de Mar, met een vriendin en twee vrienden. Was een ramp. Van mijn ouders moest mijn ex mee omdat dat de enige 18+er was die ze vertrouwden. Dat werd slaande ruzie. En de vriendin brak haar voet.

Ik heb me ontzettend klem gezopen en heel veel lol gehad, maar zo'n vakantie is voor mij absoluut niet voor herhaling vatbaar.
Oud 06-11-2004, 08:17
Verwijderd
Mijn eerste vakantie zonder ouders is waarschijnlijk een kamp geweest. Toen was ik 8 ofzo, ik vond het heel leuk en had het er heel erg naar mn zin.
Mijn eerste vakantie zonder beleleiding was in 2003 met mijn beste vriendin. Was heel leuk. Ik weet nog dat ik moest koken elke dag, en hoe erg geirriteerd ik daarvan raakte. En dat we s'avonds in de zee gingen zwemmen (we zaten in zandvoort)
Oud 06-11-2004, 16:55
mosymuis
mosymuis is offline
Ik ben twee weken geleden 3 dagen met een vriend naar Barcalona geweest. Cheapass vlucht van Ryanair, ongeveer 50 euro vanaf Eindhoven retour incl. luchthavenbelastingen. Jammer was wel dat Ryanair naar "Barcelona Girona" vliegt, terwijl dat stiekem gewoon Girona Airport is wat 100km van de stad ligt. De vakantie was tof, veel van de stad gezien en de tweede dag naar Port Aventura geweest om de Dragon Kahn te bezoeken, volgens Discovery de op 1 na beste coaster in Europa. Leuk detail was ook dat mijn ouders van niets wisten, en weten.
Oud 07-11-2004, 12:31
Verwijderd
Ik ben in mei alleen weg geweest, naja, met mijn beste vriendin. Een weekje naar Kreta, heerlijk! Veel leuke herinneringen, maar afgelopen herfstvakantie ben ik ook een week naar Kreta geweest, en die vakantie was leuker, leukere herinneringen enzo.
Vakantievriendje, niet in je eigen appartement slapen, sex op vreemde plaatsen, flirten...

(1e keer had ik een vriend, dus heb me toen gedragen!)

@mosymuis: dat je dat durft! (niets aan je ouders laten weten)
Oud 07-11-2004, 15:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
mosymuis schreef op 06-11-2004 @ 17:55 :
Leuk detail was ook dat mijn ouders van niets wisten, en weten.
waarom zou je het niet aan je ouders vertellen?
Oud 07-11-2004, 15:10
Lorelei
Lorelei is offline
Mijn eerste vakantie zonder ouders was een maand in Noorwegen. Maar daar heb ik weinig interessants over te vertellen aangezien het voornamelijk een maand was om uit te rusten e.d.
Ik ben een paar weken geleden in de buurt van Barcelona geweest zonder ouders, met m'n vriend. Dat was echt heerlijk. Veel gezien, veel gedaan, heerlijk rustig en samen.
Oud 07-11-2004, 17:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ben toen ik 14 was alleen een kort weekje naar Zuid-Duitsland geweest. Naar Schwäbisch-Hall, tussen Stuttgart en Nürnberg.
Was heel leuk, ging uitstekend. Ik was echt alleen, ging niet naar familie ofzo. Had zelf onderdak geregeld daar in een natuurvriendenhuis (zelfverzorgingspension). Heb allerlei dingen gedaan, daar nog met de trein op reis geweest naar Stuttgart en Göppingen, naar het Märklin-museum (modeltreinen).
Was trouwens ook alleen met de trein erheen gegaan en terug, en ook zelf de reis gepland en gereserveerd.

Daarnaast heb toen ik net 17 was drie weken in Zwitserland gewerkt voor de wereld-skikampioenschappen. Was ongelofelijk leuk, misschien ga ik deze winter weer. Deze winter is het in Bormio.

En ben toen ik 17 en 18 was (dus twee keer) alleen drie weken gaan kamperen in Zwitserland, daar veel de bergen in.

En nu studeer ik in Tsjechie, tot 2011. Geen vakantie, maarja, telt wel mee.

Daarnaast af en toe een uitstapje naar Duitsland. Dortmund, Köln, Bonn...

Ik spreek vloeiend Duits en Engels, dus is niet zo moeilijk om op reis te gaan.
Oud 07-11-2004, 18:03
mosymuis
mosymuis is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-11-2004 @ 16:08 :
waarom zou je het niet aan je ouders vertellen?
Dat voorkwam in mij situatie veel gezeur. Het was gemakkelijker om het niet te doen.
Oud 27-11-2004, 10:41
charly not
charly not is offline
De eerste keer dat ik alleen op vakantie ging was 2 jaar geleden na m'n eindexamen havo.
Ik ging met nog 3 andere vriendinnetjes naar Blanes.. Was echt super! Was heel gezellig en hebben ons geweldig goed vermaakt!
Maar, ik zou nu nooit meer naar zo'n vakantie oord gaan.. Leuk om een keer ervaren te hebben, maar niet echt voor herhaling vatbaar!
Oud 27-11-2004, 10:52
Flærynn
Flærynn is offline
Ik ben twee jaar geleden met een vriendin door heel Nederland getrokken, met de fiets. Super gezellig en ik zou het zo nog een keer doen, als het een beetje mooi weer was. Afgelopen jaar helaas niet meer met vrienden op vakantie geweest, geen tijd meer voor.
Mijn ergste vakantie was vorig jaar met mijn ouders; we zaten in de Picos d'Europa, een gebergte in Noordelijk Spanje, echt super mooi. Maar we hadden gewoon dagelijks ruzie over van alles en nog wat. Ik was in die tijd heel erg bezig met me afzetten tegen mijn ouders .
Ik heb nog geen Flauw idee wat ik dit jaar ga doen; met mijn vrienden van thuisthuis mee naar Kreta, met een paar andere vrienden van thuisthuis naar Frankrijk of misschien wel met vrienden van Wageningen iets anders.... Toch wel vreemd als je niet eens meer zeker weet of je wel op vakantie gaat dit jaar.
Oud 30-11-2004, 00:31
Boogie
Boogie is offline
Naar Parijs, dat had ik zelfs van mijn vader cadeau gekregen.
Oud 30-11-2004, 17:24
Mindfields
Mindfields is offline
Hopelijk deze zomervakantie naar Tsjechie oid met 2 vriendinnen + mogelijk vriendjes als we die dan hebben.
Oud 01-12-2004, 17:26
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-11-2004 @ 18:24 :
Hopelijk deze zomervakantie naar Tsjechie oid met 2 vriendinnen + mogelijk vriendjes als we die dan hebben.
Ik reken er stiekem wel op (hoewel, in jouw geval... in ieder geval niet je huidige )
Oud 02-12-2004, 19:46
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 01-12-2004 @ 18:26 :
Ik reken er stiekem wel op (hoewel, in jouw geval... in ieder geval niet je huidige )
Hahahahahahaha je weet hoe ik ben lekkertje
Maargoed het gaat nu wel erg goed.
Oud 03-12-2004, 17:48
OceanEye
OceanEye is offline
Vanaf m'n 12e alleen naar m'n familie naar Duitsland met de trein en dan samen met een vriendin een eigen huisje
Toen ik 14 was voor het eerst alleen naar een camping in limburg met een vriendin Veel nachten doorhalen, veel drinken, etc.
Oud 06-12-2004, 09:34
Alistar
Alistar is offline
Ik ben vorig jaar zomervakantie met 3 vriendinnen op vakantie geweest naar Nice. De grootouders van een van mn vriendinnen hebben daar een huisje en daar gingen we dus heen. Echt heerlijk een week lang geen ouders die bepalen dat je mee MOET naar dat kasteel of naar dat leuke oude vissersdorpje. Het enige nadeel van dat er geen ouders waren was dat je daar alles met de auto moet doen. En ja.......4 meisjes van 16 rijden nog geen auto. maarja, we hebben ons vermaakt, en daar gaat t om. Het was super!
Oud 07-12-2004, 21:13
nova7
nova7 is offline
naar Noorwegen
lekker regels overtreden, zeker de mooiste vakantie tot nu toe!

Regels voor berichten