Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2004, 20:29
Sasbeest
Sasbeest is offline
Soms heb ik momenten dat ik heel duidelijk aanvoel dat ik een bepaalde persoon die dag tegen ga komen. Dit gebeurt ook wel eens m.b.t mensen die ik bijvoorbeeld al 2 weken niet meer heb gesproken. Heel af en toe voel ik ook waar ik diegene ga tegenkomen. Bij somige mensen heb ik het vaak, en bij anderen niet.

Weet er iemand manieren om dit "voorvoelen" uit te bouwen, of te trainen o.i.d, dat ik het vaker heb? Of is dat onmogelijk?
Oud 10-09-2004, 16:27
Verwijderd
he sasbeest,

Ik heb dit ook heel vaak. Ik weet eigenlijk niet hoe je het uit kan bouwen.. dus ik hoop dat anderen misschien meer weten
hmm misschien beetje nutteloze reactie dan.. maarja.
Oud 10-09-2004, 19:06
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
funforme schreef op 10-09-2004 @ 17:27 :
he sasbeest,

Ik heb dit ook heel vaak. Ik weet eigenlijk niet hoe je het uit kan bouwen.. dus ik hoop dat anderen misschien meer weten
hmm misschien beetje nutteloze reactie dan.. maarja.
Ik heb het vooral bij 1 persoon heel erg, en met hem heb ik ook wel een bijzondere band. (nouja vooral gehád). Heb jij dat ook?
Oud 10-09-2004, 21:23
Eend
Eend is offline
Ik voel sommige dingen dusdanig aan, dat ik er zelfs al rekening mee hou. Bijvoorbeeld als ik voel dat iemand onverwachts langskomt, dat ik dan mijn kamer ff opruim

Maar vorige week zaterdag had ik een korfbalwedstrijd en ik wist gewoon helemaal zeker dat ik reserve moest gaan zitten. Ik wist dat donderdag al en de hele opstelling was zaterdag pas gemaakt.

Echt weirde dingen zijn dat!
Oud 13-09-2004, 16:58
Duke_Erik
Duke_Erik is offline
Probeer eens bij te houden hoe vaak dat gevoel niet klopt, dat word namelijk heel vaak vergeten. Alleen die keren dat het wel klopt wordt onthouden waardoor het opgemerkt wordt.
Oud 13-09-2004, 17:56
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Duke_Erik schreef op 13-09-2004 @ 17:58 :
Probeer eens bij te houden hoe vaak dat gevoel niet klopt, dat word namelijk heel vaak vergeten. Alleen die keren dat het wel klopt wordt onthouden waardoor het opgemerkt wordt.
Ja in een bepaald opzicht heb je gelijk, ik heb ook wel eens het gevoel van "volgens mij gaat er dit en dat gebeuren", en dan gebeurt dat vaak ook niet.

Maar wat ik bedoelde te beschrijven waren momenten dat ik het echt 100% zeker wist dat iets ging gebeuren, het voelde anders dan in zo'n situatie waarvan je "een beetje" zo'n gevoel hebt.
Oud 13-09-2004, 18:49
Verwijderd
Ik ben geneigd te zeggen dat het niet kan omdat het theoretisch onmogelijk is de toekomst te voorspellen.
Oud 13-09-2004, 19:16
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-09-2004 @ 19:49 :
Ik ben geneigd te zeggen dat het niet kan omdat het theoretisch onmogelijk is de toekomst te voorspellen.
Okee, situatie: er is een jongen die heel veel voor mij betekent en met wie ik een vrij bijzondere band heb. De laatste tijd heeft hij het druk gehad, en we hebben elkaar al 3 weken niet gesproken. Hij is iemand die nooit in de bibliotheek komt, vindt ie niks aan. 's Avond krijg ik een onrustig gevoel en heb het idee dat ik naar de bibliotheek "moet", omdat hij er ook zal zijn. Ik negeer het omdat het onwaarschijnlijk lijkt, maar het gevoel is heel sterk. Ik besluit naar de bibliotheek te gaan, kom binnen en kijk recht in zíjn ogen.

Dus dat is gewoon toeval volgens jou?
Oud 13-09-2004, 21:10
Verwijderd
Ik geloof niet dat zulke dingen toeval zijn. Sterker nog ik geloof dat er zulke ' banden' kunnen ontstaan. We gebruiken een relatief klein gedeelte van onze hersencapiciteit, de rest kan best zo'n soort doel hebben
Oud 13-09-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Sasbeest schreef op 13-09-2004 @ 20:16 :
Okee, situatie: er is een jongen die heel veel voor mij betekent en met wie ik een vrij bijzondere band heb. De laatste tijd heeft hij het druk gehad, en we hebben elkaar al 3 weken niet gesproken. Hij is iemand die nooit in de bibliotheek komt, vindt ie niks aan. 's Avond krijg ik een onrustig gevoel en heb het idee dat ik naar de bibliotheek "moet", omdat hij er ook zal zijn. Ik negeer het omdat het onwaarschijnlijk lijkt, maar het gevoel is heel sterk. Ik besluit naar de bibliotheek te gaan, kom binnen en kijk recht in zíjn ogen.

Dus dat is gewoon toeval volgens jou?
Het zou het kunnen zijn.

Ik sluit echter niet uit dat er ook een rationele verklaring voor is.
Oud 14-09-2004, 11:41
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik voorspel dat ik tussen 15:00 uur en 16:00 een aantal keer met m'n ogen zal knipperen
Oud 14-09-2004, 17:31
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 14-09-2004 @ 12:41 :
Ik voorspel dat ik tussen 15:00 uur en 16:00 een aantal keer met m'n ogen zal knipperen
Goh, volgens mij heb jij ook aanleg voor voorspellen

Knipperen met je ogen is nogal iets heel anders, dan wat werd beschreven, aangezien het een feit is dat mensen met hun ogen knipperen.
Oud 14-09-2004, 20:14
filia dei
filia dei is offline
Jah ik heb 't ook heel vaak. Nou niet met personen tegenkomen maar vooral situatie's waar ik rekening mee moet houden.
Bijvoorbeeld dat we 'onverwachte' so's krijgen ofzo of dat er een leraar uitvalt zodat ik de eerste 2 uur vrij ben zulk soort dingen. Alleen luister ik 'r niet zo vaak naar omdat ik er net niet genoeg op vertrouw om dan maar de gewoon thuis te blijven. Maar ik heb achteraf dus wel altijd gelijk.
Owh en bij stomme dingen heb ik 't ook. Bijvoorbeeld in de tijd van de flippo's zo'n 8 jaar geleden. Dat ik persee de achterste zak chips moest hebben omdat daar die éne in zat die ik nog miste (had ik ook altijd gelijk in).

Kortom geen dingetjes die me leven veranderen ofzo, maar gewoon handigheidjes om te weten
Oud 15-09-2004, 07:40
Duke_Erik
Duke_Erik is offline
Hmm, ik denk wel dat er situaties zijn die niet helemaal aan toeval te wijten zijn... bv. Drie weken terug kon ik maandag nacht/ochtend slecht slapen. Om vier uur ging ik mijn bed uit om een sigaret te roken, iets waar ik 's nachts nooit mijn bed voor uit kom. Als ik rook, rook ik gewoon binnen. 'k Ga 's nachts niet half naakt op mijn balkon staan namelijk Maar toch ging ik die ochtend mijn balkon op. Ik heb twee balkonnen, één aan de voorzijde en één aan de achterzijde. Die aan de voorzijde gebruik ik nooit, toch stapte ik dat balkon op om te roken... alle tegenstrijdig heden op een stokje. Goed, ik kom dat balkon op en adem alleen maar gas in. Da's niet goed dacht ik, dus ik mijn buurman naaste me wakker maken, 112 bellen, de andere buren wakker maken. Blijkt dat mijn onderbuurman in een of andere psycho bui zijn gaskranen heeft opengezet en er vandoor is gegaan. Iets wat niet ontdekt zou zijn voordat het te laat was als ik niet had gedaan wat ik nooit doe (tot drie maal toe). Al mijn 1638 stukjes zitten nog op één plek, mijn buurman is na een zoektocht opgepakt voor poging tot doodslag, mijn buren aanbidden me en er komt een maat van me in dat appartement te wonen... happy end.
Oud 15-09-2004, 16:37
Timmy
Timmy is offline
ik geloof niet in toeval, ik geloof meer in het lot.... misschien was het wel jouw lot geweest die mensen te "redden" om het zo maar even te noemen... maar Sasbeest krijg je het niet in flitsen te zien? dat er iemand langes komt of is het puur een gevoel?

msg me, misschien kan ik je er verder mee helpen
Oud 15-09-2004, 17:18
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Timmy schreef op 15-09-2004 @ 17:37 :
... maar Sasbeest krijg je het niet in flitsen te zien? dat er iemand langes komt of is het puur een gevoel?
Nee, geen flitsen. Echt puur en alleen een hele grote drang, zo kan ik het het beste omschrijven
Oud 15-09-2004, 17:31
Timmy
Timmy is offline
o oke, ja het is goed mogelijk dat jedat soort dingen aanvoeld heb ik ook met me beste vriend.... als ik niet bij hem ben voel ik ook dat er wat aan de hand is of niet echt heeel apart
Oud 17-09-2004, 09:08
Verwijderd
het hoeft toch ook niet perse voorspellen te zijn..
ik denk dat het of het lot is of een energie een bepaald soort onbewuste communicatie.
Ik heb het trouwens echt altijd in de supermarkt dan ben ik daar en dan denk ik he, volgens mij moet ik dit mee nemen, en dan denk ik van nee dat hoeft niet en dan kom ik thuis en zei me vriend o ja had dat ook wel mee kunnen nemen en dan is dat dus wat ik dacht dat ik mee zou nemen.
Maar met personen heb ik het idd ook heel vaak.
gister nog trouwens ik had iemand een jaar niet meer gezien en die ochtend dacht ik, volgens mij kom ik haar vandaag hier op het station tegen.. en wie kom ik smiddags tegen? juist.. op het station.
dus ja.. ik denk niet dat dit toekomst voorspellen is maar ja .. wat jet wel wil noemen? geen idee..
ik vind het gewoon wel leuk
Oud 17-09-2004, 13:20
meisje
meisje is offline
Citaat:
Dat doet ze ook niet, ze voelt iets aan.
Oud 18-09-2004, 07:46
Maarten
Maarten is offline
Bullshit
Oud 18-09-2004, 08:31
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Maarten schreef op 18-09-2004 @ 08:46 :
Bullshit
Je voegt wel weer echt wat doe aan deze topic zo ja
Oud 18-09-2004, 13:37
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 18-09-2004 @ 09:31 :
Je voegt wel weer echt wat doe aan deze topic zo ja

wat ik me afvroeg, waarom wil je het uitbouwen? je bent er best wel blij mee?
ik denk eigenlijk dat het niet uit te bouwen valt, maar dat is mijn idee. je kunt het tegengaan, maar als je het met rust laat zal het vanzelf wel verder gaan.
Oud 18-09-2004, 15:03
Sasbeest
Sasbeest is offline
Nouja het is niet echt zo dat ik het graag wil uitbouwen, maar ik vraag me af of dat het op zich mogelijk is.

Vandaag had ik het weer, een heel sterk gevoel dat ik iemand zou zien, maar dat wilde ik helemaal niet. M'n hele lichaam protesteerde leek het wel. En ja hoor, het klopte

De mensen die dit "probleem" ook hebben, vinden julie het wel eens vervelend?

En zijn er misschien ook mensen die dit speciek bij 1 persoon alleen hebben?
Oud 22-09-2004, 17:06
Big M
Big M is offline
Citaat:
details kunnen nooit voorspeld worden en de toekomst hebben we zelf in de hand, maar in grote lijnen kan men wel voorgevoel hebben. Zelf heb ik ook wel eens voorgevoel en dat is echt een heel raar maar wel goed gevoel.

Maar de moeder van een goede vriend van mijn vader had dat in grote mate, en op een doodgewone dag heeft ze een keer alles er aan gedaan om haar zoon (een broer van die vriend dus) niet het huis uit te laten gaan, vanwege een voorgevoel. Die dag is hij overleden, onder een vrachtwagen gekomen.
Oud 22-09-2004, 17:09
Big M
Big M is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 14-09-2004 @ 12:41 :
ehm...
Advertentie
Oud 22-09-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 22-09-2004 @ 18:06 :
details kunnen nooit voorspeld worden en de toekomst hebben we zelf in de hand, maar in grote lijnen kan men wel voorgevoel hebben. Zelf heb ik ook wel eens voorgevoel en dat is echt een heel raar maar wel goed gevoel.

Maar de moeder van een goede vriend van mijn vader had dat in grote mate, en op een doodgewone dag heeft ze een keer alles er aan gedaan om haar zoon (een broer van die vriend dus) niet het huis uit te laten gaan, vanwege een voorgevoel. Die dag is hij overleden, onder een vrachtwagen gekomen.
Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat dit niets bewijst, en dat het ook niet erg overtuigend overkomt.
Oud 22-09-2004, 17:25
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-09-2004 @ 18:21 :
Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat dit niets bewijst, en dat het ook niet erg overtuigend overkomt.
Het bewijst niets nee... en tsja het is wel een erg sterk verhaal maar het is gebeurd en je gelooft het of je doet het niet, maar ik loop niks uit mn te zuigen ...
Oud 22-09-2004, 19:56
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
heeej ..... daar heb ik dus ook wel eens last van dat iemand iets wil gaan doen en dat ik zoiets heb van.... .... Nee dat doe ik niet... omdat ik dan het gevoel heb dat het niet goed is of dat ik iemand tegen zal komen die ik op dat moment het is egt heel weird! Sommige mensen zeggen dat het komt doordat te veel geziejn heb film zoals The Lord of The Rings, The 10th Kingdom en Kingdom hospital!!! Egt raar Wiej wil me helop! kizzz
Oud 22-09-2004, 19:58
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Ilsuuuh schreef op 22-09-2004 @ 20:56 :
Wiej wil me helop! kizzz
Helpen waarmee precies?
Oud 22-09-2004, 20:01
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
uuhmmz te begrijpen wat ik denk voel en wat ik ermee aan moet!!!?????
Oud 22-09-2004, 20:05
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Ilsuuuh schreef op 22-09-2004 @ 21:01 :
uuhmmz te begrijpen wat ik denk voel en wat ik ermee aan moet!!!?????
Ehm, 1 vraagteken en uitroepteken was ook genoeg geweest hoor.

Ik denk niet dat het echt valt te begrijpen wat jij voelt. Jij voelt het, er is "iets" maar ik geloof niet dat je er veel aan kunt doen. Ik snap dat je het verwarrend vindt, dat heb ik ook. Maar ik gok dat er niet veel anders te doen valt dan het te accepteren...
Oud 22-09-2004, 21:04
Big M
Big M is offline
Citaat:
heeej ..... daar heb ik dus ook wel eens last van dat iemand iets wil gaan doen en dat ik zoiets heb van.... .... Nee dat doe ik niet... omdat ik dan het gevoel heb dat het niet goed is of dat ik iemand tegen zal komen die ik op dat moment het is egt heel weird! Sommige mensen zeggen dat het komt doordat te veel geziejn heb film zoals The Lord of The Rings, The 10th Kingdom en Kingdom hospital!!! Egt raar Wiej wil me helop! kizzz
he he, eindelijk iemand die 10th kingdom keek!
Oud 23-09-2004, 08:40
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
jaaah The 10th Kingdom egt SUPER!!!!!
Oud 23-09-2004, 15:44
Big M
Big M is offline
Einde was echt mooi, die laatste aflevering toen die koningin dood ging en haar fouten in zag
Oud 26-09-2004, 02:18
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
deja vu??
Oud 26-09-2004, 10:49
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 26-09-2004 @ 03:18 :
deja vu??
Hoe bedoel je "deja vu"? Dat is toch een gevoel dat je achteraf/op een moment hebt, over iets dat eerder is gebeurd? Lijkt me iets anders als iets voorvoelen?
Oud 27-09-2004, 20:33
Big M
Big M is offline
Citaat:
ik weet precies wat je bedoelt
Oud 27-09-2004, 20:35
Big M
Big M is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 26-09-2004 @ 11:49 :
Hoe bedoel je "deja vu"? Dat is toch een gevoel dat je achteraf/op een moment hebt, over iets dat eerder is gebeurd? Lijkt me iets anders als iets voorvoelen?
en deja vu heb ik regelmatig mee te maken, op hele normale momenten, dan loop je de trap af en dan is het alsof je je hele leven niks anders dan traplopen hebt gedaan, echt vreemd.
Oud 27-09-2004, 20:38
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Big M schreef op 27-09-2004 @ 21:35 :
en deja vu heb ik regelmatig mee te maken, op hele normale momenten, dan loop je de trap af en dan is het alsof je je hele leven niks anders dan traplopen hebt gedaan, echt vreemd.
Ehm, daar ging het niet om . Het ging om het feit dat een deja vu iets anders is als iets voorvoelen, omdat je bij een deja vu pas achteraf je realiseert van 'he dat herken ik' ofzo.
Oud 27-09-2004, 20:41
Big M
Big M is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 27-09-2004 @ 21:38 :
Ehm, daar ging het niet om . Het ging om het feit dat een deja vu iets anders is als iets voorvoelen, omdat je bij een deja vu pas achteraf je realiseert van 'he dat herken ik' ofzo.
ik weet het, sorry dat ik afdwaal ik ben een echt off-topic-persoon maar ik wou het even kwijt he

maar goed back to the point
Oud 30-09-2004, 17:40
Releric
Releric is offline
Eerst eventjes een opmerking vooraf: Het gaat hier niet om voorspellen en ook niet om bewijzen, dan moet je op een ander forum zitten.

Verder begrijp ik heel goed wat jij voelt, dat heb ik zelf ook vaker gehad en nog steeds. Volgens mij is dit als het ware een "zekerheid" die je voelt en waarschijnlijk vaker optreedt met iemand met wie je een speciale relatie hebt. Er wordt dan als het ware een aantrekking op jullie uitgeoefend.

......
Oud 01-10-2004, 14:57
Verwijderd
Ik denk wel dat dat soort voorgevoelens bestaan. Voorspellen lijkt het me niet echt, want dan zou je het zomaar kunnen oproepen, om ergens antwoord op te krijgen ofzo.

Maar die voorgevoelens heb ik ook wel eens. Ik heb in korte tijd al een paar keer gehad dat ik opeens uit het niets een oud liedje in mijn hoofd krijg (dus geen hit of alarmschijf of één waarvan ik, op één of andere manier, van kan weten dat het erop komt, of zoiets dergelijks). En toen ik toen later de radio aanzette, was dát liedje er precies op. Vond k best creepy...
Advertentie

Regels voor berichten