Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 11:28
Munky-2nd
Munky-2nd is offline
Ik heb een Sony CPD 200gs Monitor en sinds een dag is het beeld ineens heel raar gaan doen...

het lijkt alsof de kleuren vervaagd zijn, alsof ik van 32 bits naar 256 kleuren ben gegaan... het beeld is ook een stuk doffer geworden.
Als ik een iets open als bijvoorbeeld kladblok, krijg ik op de regels waar tekst staat een wat doffe lijn over m'n hele beeldscherm en waar geen tekst staat is het beeld weer lichter.

Daarnaast heeft m'n systeem wel een week lang op de verkeerde driver gedraaid die voor m'n ander computer was...

T is een beetje lastig uit te leggen, maar als iemand dit herkent zou ik graag weten hoe ik hier weer vanaf kom...

Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 11:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2004, 12:16
Verwijderd
Eerst even kijken of je niet toevallig écht in 256 kleuren werkt. Dus checken of de driver van je videokaart nog goed geïnstalleerd is, je geen rare IRQ-conflicten oid. hebt bij je videokaart, je gewoon bij Eigenschappen van beeldscherm goed alle resoluties en alle kleurdiepten kunt kiezen.

Pas als je dat hebt uitgesloten kun je naar de monitorhardware kijken. En daarvoor geldt: als je rare dingen krijgt als strepen, vlekken, e.d. eerst even zelf met de instellingen spelen. Staat (bij een CRT) je moiré goed? Heb je de boel gedegausst? Als je echt vertekeningen krijgt in het beeld is het in negen van de tien gevallen gewoon een hardwaredefect.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 12:28
Munky-2nd
Munky-2nd is offline
Ben al met de instellingen van m'n monitor bezig geweest, resolution is ook nog steeds 1280x1024, kleuren staan op 32bits en de hardware geeft verder geen fouten ofzo...

Ik denk persoonlijk dat m'n monitor het begeven heeft... t lijkt er niet op dat je t softwarematig kan verhelpen...

Computer stond aan, er draaide geen programma's, ga een peuk doen, kom terug en t beeld is vaag...
Hij stond daarentege wel al iets van 5 uur aan, maar lijkt me niet dat t daar aan kan liggen...
Oud 29-09-2004, 16:01
ILUsion
ILUsion is offline
Als je monitor al die tijd op eenzelfde plaatje heeft gestaan, kan het misschien daaraan liggen. Dan brandt je fosfor in, dacht ik. Je krijgt van die schaduwen en bewegende beelden kijken wordt echt een soep. Daarvoor dat er screensavers bestaan: die veranderen het beeld of geven een zwart scherm (geen licht, niet inbranden).

Die doffere lijnen, heb ik ook al ergersn gezien, en dat is volgens mij de bandbreedte ofzo die beperkt wordt, maar ik ben op dit vlak geen deskundig (heb het wel al vaak gezien, op mijn gsm heb ik het ook, op grafische rekenmachines komt het soms ook wel eens voor enzo)...
Oud 29-09-2004, 16:45
Munky-2nd
Munky-2nd is offline
Heb in middelsa een ander scherm aangesloten, maar geeft hetzelfde effect... ligt het toch aan de computer zelf
Oud 30-09-2004, 12:13
Munky-2nd
Munky-2nd is offline
PROBLEM SOLVED!

heb de videokaart losgekoppeld en er opnieuw ingezet (voor degene die het probeem ook eens tegen kunnen komen )
Reageren

Regels voor berichten