Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2002, 22:18
see the other side
see the other side is offline
okay ten eerste als het joden dom er niet was waren al die andere godsdienten er ook niet want het joden dom was er het eerste
als voorbeeld jesus was een jood
en mahmed had alleen maar joodse vrien en heeft toe gegeven dat hij geispireert was door zijn joodse vrienden gewoon even een paar feitjes

daar boven op heeft god niet de tora geschreven maar gedicteerd aan een jood tijdens de uitocht uit egypte
WAT HEB IK TOCH WEER GOED OPGELET BIJ GODSDIENST HE!!!!
Advertentie
Oud 24-06-2002, 14:39
PimpDude86
PimpDude86 is offline
En daarbij...een religie als gewelddadig betitelen aan de hand van het gedrag van de zogenaamde volgelingen is in mijn ogen nogal scheef.
Zonde dat de mens de religie maakt ipv andersom...
Oud 24-06-2002, 16:30
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
see the other side schreef:
okay ten eerste als het joden dom er niet was waren al die andere godsdienten er ook niet want het joden dom was er het eerste
als voorbeeld jesus was een jood
en mahmed had alleen maar joodse vrien en heeft toe gegeven dat hij geispireert was door zijn joodse vrienden gewoon even een paar feitjes

dat de jodendom de eerste was betekent niet gelijk dat alle andere godsdienste erop gebaseerd zijn. Allah heeft naar iedere volk een profeet gestuurd en als de jodendom er niet was, dus als hij Musa (Mozes) (vzmh) niet had gestuurd betekent niet dat hij automatisch de andere profeten ook niet gestuurd had.
snappie?

daar boven op heeft god niet de tora geschreven maar gedicteerd aan een jood tijdens de uitocht uit egypte

nutteloze informatie, dat wist ik al
Oud 24-06-2002, 16:46
John Simon
John Simon is offline
ten eerste:
Er is vanaf dat wij als mensen fatsoenlijk konden lopen religie geweest, omdat sommige dingen simpelweg niet te verklaren waren/zijn. Toen we gingen nadenken over het ontstaan van de aarde en alles wat zich hier bevind moest men een verklaring zoeken en voilà daar is de religie.
ten tweede: Mensen gebruiken nu religie om hun daden te rechtvaardigen, terwijl ze hun religie moeten rechtvaardigen met hun daden...
ten derde: al die religieuze oorlogen van de laatste jaren gaan allang niet meer om religie, die gaan om politiek, om geld en om macht...
Oud 24-06-2002, 19:37
davuy
davuy is offline
Ten eerste is dit een idiote stelling, het jodendom het geloof van het gewelt noemen klopt niet!!! In de Tora (de joodse bijbel)staat duidelijk dat het mensen leven, ongeacht van welk geloof, voor alles gaat. Maar als je in levensgevaar bent mag je,je verdedigen. En dat is wat er op dit moment gebeurt. De joden in israel zijn niet veilig meer in hun eigen land !!!

Dat de palesteinen een eigen land willen is vrij logisch, maar ik vraag mij af waarom ze dit niet eerder konden bedenken en ze eerst 3 keer een aanbod geweigert hebben. Daarbij begrijp ik het ook niet dat het perse in Israel moet en dat hun Arabische "broeders" hun niet wat van hun grote landen kunnen geven.

Mijn vraag is dus eigenlijk: "waarom moet Palestina perse in Israel ?"
Oud 24-06-2002, 19:56
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
davuy schreef:

Mijn vraag is dus eigenlijk: "waarom moet Palestina perse in Israel ?"

dus nu moeten de palestijnen maar oprotten?!!?!?!?!
ikwete niet of jij je geschiedenis kent, maar eerst was er nog geen jood in palestina en woonden er alleen palestijnen. Toen kwamen er joden en pikten het land van de palestijnen en noemden het 'israel'.

je kan beter vragen: 'waarom moet 'israel' perse in palestina??'
Oud 24-06-2002, 22:26
see the other side
Citaat:
CraigDavid schreef:

dus nu moeten de palestijnen maar oprotten?!!?!?!?!
ikwete niet of jij je geschiedenis kent, maar eerst was er nog geen jood in palestina en woonden er alleen palestijnen. Toen kwamen er joden en pikten het land van de palestijnen en noemden het 'israel'.

je kan beter vragen: 'waarom moet 'israel' perse in palestina??'
dombo begin niet over de geschiedenis want daar weet je dus duidelijk dus nix van
er woonden al een hele tijd joden in nu israel toen heeten het zelfs nog kaanan toen kwamen de filistynen die zijn nu de palestijnen en hebben de joden toen met een bloed dorstige oorlog verjaagd er zijn nog wel altijd joden blijven wonen dus die waren er altijd

sterker nog de joden hadden toen als bij nam palestijnen en als je toen een filistyn een palestijn noemde was die sterk beledigd want je noemde hem jood (van daar toen palestina ( naar de joden dus ).)
Oud 24-06-2002, 22:53
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
trouwens: volgens mij is het overgrote gedeelte van Israel al lang geen gelovig Jood meer, oftewel seculier. Sharon iig wel.
Oud 26-06-2002, 07:58
see the other side
en nog een x de palestijnen zin niet verjaagd die woonden altijd in de gebeiden.
de arabieren die in israel woonde die zijn zelf weg gegaan naar de buurlanden omdat hun beloofd werd dat ze het wel terug zouden veroveren
Oud 26-06-2002, 10:36
John Simon
John Simon is offline
Jullie lijken niet te snappen dat het helemaal niet om dat land gaat, het gaat om Jeruzalem, de Heilige Stad, het gaat niet om Israël...De Palestijnen willen Jeruzalem, De Joden willen Jeruzalem, Delen willen ze niet...Hoewel De moslims eigenlijk een soort afsplitsing zijn van het Jodendom, zien ze elkaar als Heidenen en zullen niet rusten voordat de Heilige Stad weer helemaal van hun religie is...

Ik vind btw the topictitel helemaal nergens op slaan...
Oud 26-06-2002, 11:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
John Simon schreef:

Volgens mij was dat een parodie op de discussie "de islam"
Oud 26-06-2002, 11:27
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Volgens mij was dat een parodie op de discussie "de islam"
idd, al vind ik beide titels tegen het randje aanliggen. Ik vind het alleen niet nodig om dit te censureren, ik heb liever dat deze stelling in het topic met argumenten onderuit gehaald wordt.
Oud 26-06-2002, 12:08
Stff
Stff is offline
scahf godsdiensten gewoon af....
Oud 26-06-2002, 18:20
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
autodropje schreef:

idd, al vind ik beide titels tegen het randje aanliggen. Ik vind het alleen niet nodig om dit te censureren, ik heb liever dat deze stelling in het topic met argumenten onderuit gehaald wordt.
tja bij de islam kan dat dus niet
Oud 26-06-2002, 18:36
see the other side
Citaat:
John Simon schreef:
Jullie lijken niet te snappen dat het helemaal niet om dat land gaat, het gaat om Jeruzalem, de Heilige Stad, het gaat niet om Israël...De Palestijnen willen Jeruzalem, De Joden willen Jeruzalem, Delen willen ze niet...Hoewel De moslims eigenlijk een soort afsplitsing zijn van het Jodendom, zien ze elkaar als Heidenen en zullen niet rusten voordat de Heilige Stad weer helemaal van hun religie is...

even iets recht zetten de joden zien de moslims niet als heidenen voor de joden is eigenlijk de ilsam een van de beste go.ds diensten want volgens de joodse wetten moeten niet joden zich aan de noachitsche wetten houden en dat doen de moslims en de hindoes(bijv.) niet want die doen aan afgodendienst
Oud 26-06-2002, 18:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
see the other side schreef:

want volgens de joodse wetten moeten niet joden zich aan de noachitsche wetten houden en dat doen de moslims en de hindoes(bijv.) niet want die doen aan afgodendienst
Wat zijn dat precies voor een wetten? Die noachitsche?
Oud 26-06-2002, 20:23
see the other side
Citaat:
Gatara schreef:

Wat zijn dat precies voor een wetten? Die noachitsche?
uhmmm ff me go,dsdienst boek pakken hoor !!
Oud 26-06-2002, 22:30
Joostje
Joostje is offline
islam vind joden ook wel ok, alleen hebben ze een paar profeten gemist
Oud 20-06-2003, 13:01
Peace
Peace is offline
Luister, Craig!

Ik neem aan dat jij Moslim bent. Ik ga het maar toegeven, ik ben een orthodoxe jood! Nu, ik leer de talmud en weet er toch al wat van. De helft van wat jij daar schrijft, is onzin. En de andere helft breng jij gewoon zeer negatief over.
Oud 20-06-2003, 13:09
naam onbekend
naam onbekend is offline
Anders up je even een topic van een jaar oud
Oud 20-06-2003, 13:21
Gatara
Gatara is offline
uppen mag niet

Regels voor berichten