Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 18:10
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
ik les hier net te vaak dat mensen moeite hebben met switchen naar een andere taal als ze maar 1 week int buitenland zitten.

wat een onzin, beinvloed baren!

ik spreek thuis DAGELIJKS 3 talen, en ik ga niet tegen mn pa'tje in het spaans lullen omdat ik dat de rest van de dag met mn moeder gesporken heb. of als ik bel met familie in de VS ga ik ook niet de eerste de beste die belt begroeten met hi! how are you?

net zo zwak als mensen die binnen no time iemands accent overnemen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 18:33
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 28-09-2004 @ 19:10 :
ik les hier net te vaak dat mensen moeite hebben met switchen naar een andere taal als ze maar 1 week int buitenland zitten.

ik spreek thuis DAGELIJKS 3 talen, en ik ga niet tegen mn pa'tje in het spaans lullen omdat ik dat de rest van de dag met mn moeder gesporken heb. of als ik bel met familie in de VS ga ik ook niet de eerste de beste die belt begroeten met hi! how are you?

tsja, sommige mensen zijn nu eenmaal sneller beïnvloedbaar dan jij, daar is niks mis mee en ik kan ze eigenlijk heel goed begrijpen. door de overdaad aan engels rondom ons heen tegenwoordig raak ik af en toe ook in de war moet ik zeggen, zo zei ik laatst per ongeluk thank you tegen een mevrouw in de winkel, maar dat had ik naderhand pas door. wil niet zeggen dat ik geen nederlands kan natuurlijk, of dat ik dom ben
Oud 28-09-2004, 19:02
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Ik heb geen moeite met switchen, ik merk niet meer welke taal ik spreek . Als ze allebei even 'dichtbij' zitten in je hoofd dan is het tamelijk onwillekeurig welke er uit komt als je even niet oplet.
Oud 28-09-2004, 19:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
monolo schreef op 27-09-2004 @ 11:36 :
ik gebruik veel engelse woorden in mijn spreektaal maar ik ben dan ook een nerdie
en ja mensen die dat vervelend vinden moeten maar op iets anders focussen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Horror Kitty schreef op 28-09-2004 @ 20:13 :
laat me raden dat heb je van ana overgenomen?

omg dude man like totally
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:

ik heb dat ook hoor
maar dat stoort me niet. vind ik juist leuk
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 27-09-2004 @ 11:21 :
Mja, maar soms kom je er niet onderuit.

Gegevensbasis staat gewoon enorm stupide. En wie zegt er nou centrale verwerkingseenheid?
Nee, maar dan heb je het over woorden waar geen Nederlands equivalent van is. Niemand zal begrijpen wat je bedoelt met 'netrommelaar' terwijl iedereen je snapt als je 'webbrowser' zegt. Voor bepaalde woorden is geen synoniem.

Verder is er natuurlijk op veel wetenschapsterreinen alleen literatuur in het Engels. Bijvoorbeeld in vrijwel alle medische, natuurkundige en economische disciplines is Engels de voertaal in de publicaties. Dan ontkom je niet aan Engels omdat dat nu eenmaal de taal van het begrippenapparaat is.

Maar mensen die zeggen 'ik manage de sales bij deze bedrijfsunit' mogen ze van mij afknallen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:46
Verwijderd
Mee eens.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 23:52
Verwijderd
w00t.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 08:58
Verwijderd
r0x0r
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 11:58
Verwijderd
Ik vind het ook verschrikkelijk irritant. Ik stel dan ook voor om maar te beginnen met Finse woorden te mengen met Nederlandse zinnen.

"Hey, heb jij nog wat suodatinpussi voor het koffiezetapparaat?"
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 13:14
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-09-2004 @ 12:58 :
Ik vind het ook verschrikkelijk irritant. Ik stel dan ook voor om maar te beginnen met Finse woorden te mengen met Nederlandse zinnen.

"Hey, heb jij nog wat suodatinpussi voor het koffiezetapparaat?"

doe mij nog wat fins zo
Oud 29-09-2004, 21:03
Landslide
Landslide is offline
Engels is wel praktisch, maar Duits is pas echt gaaf.
Oud 29-09-2004, 21:08
Apomes
Apomes is offline
Citaat:

CB vind me nu wel dom

Ik gebruik teveel smilys .
Oud 30-09-2004, 14:52
MikeyMo
MikeyMo is offline
Wel gewoon woorden, maar nooit hele zinnen. Behalve als je een zinnetje van een film quote..wat we wel vaak doen als het heel grappig en toepasbaar is.
Oud 30-09-2004, 14:54
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 27-09-2004 @ 23:35 :
ik lul opzich wel vaak engels door mn zinnen heen. vaak vind ik een woord niet 1 2 3 in het nederlands en dat vind ik dan sneller in het engels. vandaar
idd. En Congrats dude

()
Oud 30-09-2004, 21:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Jij hebt dat niet, prima. So? Ik spreek hier de hele dag engels, heb een presentatie gegeven in het engels, heb toen eerst een amerikaanse collega gebeld, met wie ik dus engels sprak, en daarna m'n baas, die dus nederlands is. Vind je het dan echt zo gek dat dat omschakelen even moeite kost? Beinvloedbaar my ass, als je maar genoeg in een vreemde taal ezig bent ga je vanzelf in die taal dromen enzo. Heb ik ook gehad toen ik in Wenen zat.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 21:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2004 @ 21:47 :
Maar mensen die zeggen 'ik manage de sales bij deze bedrijfsunit' mogen ze van mij afknallen.
Net zoals de bevolkingsgroepen die het woord "sgatjuh" of "skatjuh" bezigen

Mensen die engels gebruiken om interessant te doen zijn dat per definitie niet. Maar als IT-er met een andere IT-er praten zonder daarbij engelse woorden te gebruiken is simpelweg onmogelijk. En daarbij overkomt me regelmatig dat ik eerder op 't engelse woord kom dan op het nederlandse.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 21:37
CharismaticBass
Citaat:
Chimera schreef op 30-09-2004 @ 22:32 :
Jij hebt dat niet, prima. So? Ik spreek hier de hele dag engels, heb een presentatie gegeven in het engels, heb toen eerst een amerikaanse collega gebeld, met wie ik dus engels sprak, en daarna m'n baas, die dus nederlands is. Vind je het dan echt zo gek dat dat omschakelen even moeite kost? Beinvloedbaar my ass, als je maar genoeg in een vreemde taal ezig bent ga je vanzelf in die taal dromen enzo. Heb ik ook gehad toen ik in Wenen zat.
yak yak yak yak yak

allemaal onzin uitgekraamd door een beinvloedbare
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 21:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 30-09-2004 @ 22:37 :
yak yak yak yak yak

allemaal onzin uitgekraamd door een beinvloedbare
Whatever. Je bent gewoon slecht in talen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 22:56
Verwijderd
Ze heeft wel een punt. Ik ben ook wel eens een paar dagen op bezoek geweest bij een vriend van me in Engeland, die daar een jaar studeerde. Met hem en zijn huisgenoten praatte ik dus ook alleen maar Engels. Maar als je thuisbent is dat zo makkelijk weer omgeschakeld.

Als je het hebt over vakjargon, oké. Maar da's een heel ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 07:53
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 30-09-2004 @ 15:52 :
Wel gewoon woorden, maar nooit hele zinnen. Behalve als je een zinnetje van een film quote..wat we wel vaak doen als het heel grappig en toepasbaar is.
You will never find a more wretched hive of scum and villany..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 10:15
Verwijderd
Ik heb soms ook wel dat ik een woord niet kan vinden in het Nederlands, dus het in het Engels moet zeggen. Maar ik schakel nooit per ongeluk om & heb er ook geen moeite mee om me weer aan te passen.
Deze vakantie was ik eerst in Frankrijk, toen in Engeland en toen in Frankrijk & de omschakeling ging telkens perfect. Ik heb minder moeite met de taal te spreken, dan om bijvoorbeeld opeens weer thuis te zijn en overal om me heen Nederlands te horen, daar raak ik dan wel weer van in de war.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 10:27
Otis
Otis is offline
gister was er een meisje in mn klas dat theredoor zei.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 12:53
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Otis schreef op 01-10-2004 @ 11:27 :
gister was er een meisje in mn klas dat theredoor zei.

dat si zo erg dat t weer leuk is
Oud 01-10-2004, 13:02
thecatempire
thecatempire is offline
ik zeg altijd awesome en dude en like en well door het nederlands heen, maar eigenlijk vind ik t wel leuk
Oud 01-10-2004, 13:53
Anteverta
Anteverta is offline
Ik geloof dat ik wel eens engelse woorden gebruik, best irritant eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 14:06
Verwijderd
lekker boeiend...waar kan je je druk om maken
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 14:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-09-2004 @ 23:56 :
Ze heeft wel een punt. Ik ben ook wel eens een paar dagen op bezoek geweest bij een vriend van me in Engeland, die daar een jaar studeerde. Met hem en zijn huisgenoten praatte ik dus ook alleen maar Engels. Maar als je thuisbent is dat zo makkelijk weer omgeschakeld.
Ik zeg ook niet dat ik niet om kan schakelen. IK bedoel dat als je bijvoorbeeld met een persoon engels praat, en meteen daarna met een nederlands persoon praat, vergeet te switchen. Vanochtend toen ik met een nederlands persoon aan de foon hing gebruikte ik perongeluk een paar engelse woorden, simpelweg omdat ik de hele dag alleen maar engels praat. Het is compleet wat anders wanneer je met een paar nederlanders in engeland zit ofzo, dan schakel je ook niet om naar die andere taal.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 15:29
Verwijderd
ik zeg alleen fuck, en oh my god, en yes ipv ja
wat een hoertje ben ik nu eeeek
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 15:35
Otis
Otis is offline
Citaat:
Escapism schreef op 01-10-2004 @ 13:53 :

dat si zo erg dat t weer leuk is
en tralies is in het engels ''treelies'' volgens hetzelfde meisje
wat doet ze op die opleiding
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 15:48
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Otis schreef op 01-10-2004 @ 16:35 :
en tralies is in het engels ''treelies'' volgens hetzelfde meisje
wat doet ze op die opleiding
haha omg
Oud 01-10-2004, 15:51
Sawna
Sawna is offline
Ik praat thuis Engels afgewisseld met Nederlands. Soms kan ik niet op het woord in het Nederlands komen en. ach.

Ik vind het nogal vervelend als die zakenmannetjes zo stoer doen, en allerlei woorden, waarvoor ook Nederlandse varianten zijn, gebruiken. Ugh. Ook vervelend vind ik het wanneer m'n stiefzus van 19 via msn "Koes koes" of "Kiss fo' ya" schrijft.

die msn-gangstah'wannabe-taal is zoooooo frustrerend.
Oud 04-10-2004, 13:28
CharismaticBass
Citaat:
Chimera schreef op 30-09-2004 @ 22:43 :
Whatever. Je bent gewoon slecht in talen.
ahahaha

wacht ik moet weer even lachen

ahahahahahahaha

ps:
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 13:35
AngelLena
AngelLena is offline
CB wat doe je weer gruwelijk kinderachtig. Alleen omdat jij 3 talen per dag spreekt, houdt dat niet in dat iedereen dat doet. Als iemand uitsluitend NL spreekt en ineens een paar weken naar Amerika vertrekt, daar over moet schakelen op engels, en daarna ineens weer terug moet naar Nederlands kan dat best even een pittige omschakeling zijn. Wie ben jij om dat af te kraken? Dat is net zoiets als dat ik geen fries kan praten tegen iemand die nederlands terugpraat, dat werkt gewoon niet. Van de een op de andere dag volledig overschakelen naar een andere taal is voor veel mensen ook moeilijk. Dat jij dat niet moeilijk vind heb je mazzel mee, maar ga alsjeblieft niet op andere mensen lopen zeiken die dat wel pittig vinden.
Oud 04-10-2004, 13:36
CharismaticBass
omg angellena
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 13:57
Merle
Merle is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-09-2004 @ 10:43 :
Dat is uitermate vervelend, aangezien voor vrijwel elk Engels adagium (het zijn vaak niet eens adagia) wel een Nederlandse variant te verzinnen is.

Gooi er dan flink wat Latijn doorheen, dat staat tenminste nog erudiet.

Jij snapt het. Respect voor deze burger.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:00
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ridder schreef op 27-09-2004 @ 08:13 :
daar waren de vervelende mannetjes van Intwine die werkelijk telkens een zin maakten en dan "it's been hard work you know" en dat soort crapule bijvoegingen plaatsten
...De leadzanger van Intwine is dan ook géén ras echte hollander.. Is hij overigens niet afkomstig van St. Maarten oid?
Oud 04-10-2004, 14:00
CharismaticBass
nare man ze wil je
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten