Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 19:55
Verwijderd
Even een korte vraag - zijn er mensen die wel eens een teveel aan pijnstillers hebben ingenomen? Ik bedoel hiermee niet op een dosis met suïcidale bijbedoelingen, maar gewoon een 'normale' overdosering omdat je niet goed op het pakje hebt gekeken of omdat je dacht dat een dubbele dosis twee keer zo goed zou zijn.

Ik vraag dit omdat ik constateer dat een overschrijding van de dosering bij Ibuprofen bij mij een verstoring van bepaalde lichaamsfuncties tot gevolg heeft gehad (kan in het midden blijven welke, ik heb met mijn stomme zatte kop veel teveel ingenomen) en ik vroeg me af of er mensen zijn die dat wel eens gedaan hebben en hoe lang het dan duurde voor dat weer normaal was.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:01
Mikaila
Mikaila is offline
de apotheek heeft een tijd geleden een 'foutje' gemaakt, en per ongeluk een 3 dubbele dosis pijnstillers meegegeven.
ik netjes ingenomen, en werd daarna vol paniek door de apotheek gebeld of ik ze al ingenomen had. ja dus.

ik heb er niet echt heel erg last van gehad, nouja. buiten het trillen en wat zweten geen uitval van lichaamsfuncties oid.
Oud 28-09-2004, 21:40
jet
jet is offline
een vriendin van mij heeft wel op een dag 6 pijnstillers genomen, in plaats van 2. ze voelde zich alleen lekker relaxed. ze kwam er achter doordat het tweede recept hetzelfde inname teken had (streepje rondje streepje), en de duitse uitleg anders was.(wintersport)
Oud 28-09-2004, 21:45
zak
zak is offline
heb het zelf nooit gehad, maar op zich kan je lichaam wel het nodige incasseren aan overdosering. het gevaar is vooral dat je lever het opgeeft, deze is verantwoordelijk voor de afbraak van ibuprofen.
als dit kort geleden (een dag ofzo) gebeurd is, hou even in de gaten of je ook suf, misselijk e.d. wordt. als dit gebeurt moet je even langs je huisarts
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 09:18
Auntie M
Auntie M is offline
Staat er niks over overdosis in de bijsluiter?
Lijkt me dat als je verder gezond bent dat je snel over de bijwerkingen heen moet zijn. Enige wat ik me zo kan bedenken als ik de opmerking boven mij lees, dat je je lever rust moet gunnen dus ff geen alcohol meer.
En ik zou toch even langs de huisarts gaan of de apotheek bellen. Zij weten soms meer over medicijnen dan huisartsen.
Oud 29-09-2004, 09:42
MieX
MieX is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 29-09-2004 @ 10:18 :
En ik zou toch even langs de huisarts gaan of de apotheek bellen. Zij weten soms altijd meer over medicijnen dan huisartsen.
Oud 29-09-2004, 10:25
Dark Angel
Dark Angel is offline
Jah, maagbloeding. Niet zo tof... Ik heb door langdurige pijnklachten een tolerantie voor Ibuprofen opgebouwd en ben die ene keer dus echt over de lijn gegaan.

Maar in combinatie met alcohol is het extra link... Ik weet niet wat de symptomen zijn maar misschien moet je even de dokter bellen.
Oud 29-09-2004, 11:20
Auntie M
Auntie M is offline
@ MieX: true.
Oud 29-09-2004, 12:07
NachtApotheker
NachtApotheker is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 29-09-2004 @ 10:18 :
Enige wat ik me zo kan bedenken als ik de opmerking boven mij lees, dat je je lever rust moet gunnen dus ff geen alcohol meer.
geen alcohol drinken is verstandig, maar je lever krijgt dan niet per sé meer rust.,
en @ Miex:
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 12:11
Gothic
Gothic is offline
ja, ik heb wel eens teveel ibuprofen ingenomen, gewoonweg omdat m'n hoofdpijn ed niet wegging. Het helpt bij mij geen zak...
Oud 29-09-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 29-09-2004 @ 13:11 :
ja, ik heb wel eens teveel ibuprofen ingenomen, gewoonweg omdat m'n hoofdpijn ed niet wegging. Het helpt bij mij geen zak...
Had je daar toen last van?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2004 @ 16:34 :
Had je daar toen last van?
nee, dat spul werkt niet bij mij, merk er niets van als ik iets of een aantal geslikt heb...
Ik denk omdat ik niet geloof dat ze kunnen werken omdat ze rose zijn en dat bij mij het idee 'snoepje' oproept. Want ik hoor altijd dat het zo goed werkt bij een hoop mensen...
Oud 29-09-2004, 16:14
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-09-2004 @ 13:11 :
Dat heb ik inmiddels dus ook, ik gebruik nu wat anders. Heb nog een strip Ibu 400 liggen en m'n moeder nam er laatst eentje.. "Jee die werken echt goed!" nou ik merkte op een gegeven moment geen verschil al nam ik er 8 per etmaal...

Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 16:17.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 22:13
Verwijderd
Ik heb ook wel eens teveel iboprofen genomen en daar had ik geen last van. Sterker nog, 1600 mg ibuprofen op een dag merk ik niets van en ik kan geen tolerantie opgebouwd hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 22:29
Verwijderd
Uiteraard. Ik word er altijd heel suf van, dat houdt dan een paar dagen aan, maar dat vind ik juist wel fijn. Nog nooit heb ik echt vervelende klachten gehad. Misschien kun je beter even een dokter bellen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 23:35
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
4 zakjes ibuprofen 600 per dag, 8/9 dagen lang.

result, mn hart sloeg soms een slag over. sufheid.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 07:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 29-09-2004 @ 17:14 :
Dat heb ik inmiddels dus ook, ik gebruik nu wat anders. Heb nog een strip Ibu 400 liggen en m'n moeder nam er laatst eentje.. "Jee die werken echt goed!" nou ik merkte op een gegeven moment geen verschil al nam ik er 8 per etmaal...
ik gebruik nu aspro bruis, werkt supergoed .
Oud 30-09-2004, 09:24
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-09-2004 @ 08:43 :
ik gebruik nu aspro bruis, werkt supergoed .
Voor mij maar matig, ik heb nu paracetamolxCodeine. Maar ik ben ook al weer een tijd aan het minderen.
Oud 01-10-2004, 16:56
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Tsja met Ibu moet je altijd oppassen voor maagklachten , en bij een te hoge dosering heb je dus logischerwijs meer kans op maagklachten, dit sowieso bij alle NSAIDs (groep van pijnstillers waar Ibubrufen bij hoort.) Bij jarenlang gebruik van ibuprofen zijn hartklachten wel eens gesignaleerd trouwens.
Oud 01-10-2004, 17:23
Verwijderd
Ik heb regelmatig te veel pijnstillers ingenomen en dit had wel een psychische reden maar het was geen zelfmoordpoging ofzo hoor.

Ik had geloof ik last van bloed bij mijn ontlasting en dat soort dingetjes.

Trouwens, als je klachten hebt gehad kan het ook door de combi alcohol + medicijnen komen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:33
Balance
Balance is offline
Heb wel eens meer paracetamol genomen dan ik op een dag zou mogen nemen. Hetzelfde geldt voor ibuprofen. Maar nooit echt iets van gemerkt.
Oud 01-10-2004, 22:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-10-2004 @ 23:33 :
Heb wel eens meer paracetamol genomen dan ik op een dag zou mogen nemen. Hetzelfde geldt voor ibuprofen. Maar nooit echt iets van gemerkt.
Nee dat merk je ook niet in 1x, maar je lever zal er wel een redelijke tik van hebben gehad, 1x is geen wereldramp ( tenzij het een hele pot is ) maar wanneer het structureel over langere tijd word liggen leverproblemen wel op de loer.
Oud 01-10-2004, 22:56
Verwijderd
Paracetamol is ook redelijk onschuldig, in tegenstelling tot wat vroeger de echte aspirine was. Dat was zeer zuur en schadelijk voor je maag - iets dat ook voor ibuprofen geldt. Dat werkt bloedverdunnend en is dus niet onder alle omstandigheden slim om te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 00:12
igfy
igfy is offline
ibuprofen is een prostaglandineremmer.
prostaglandines zijn stoffen die zorgen voor pijn, verwijding van vaten, koorts, remming van maagzuursecretie, de opbouw van slijmvliezen in de maag, en bloedstolling, en werkzaamheid van de nier...

als je veel ibuprofen neemt kun je dus een maagzweer krijgen, of nierproblemen...

paracetamol werkt op de pijnsensatie in de hersenen en geeft behalve bij mensen die overgevoelig zijn, minder bijwerkingen
Oud 02-10-2004, 07:45
Gothic
Gothic is offline
ik heb nu ibuprofine gehad, 600 mg, ik moet zeggen, dat werkt wel...

oplosvariant
Oud 02-10-2004, 09:33
11568
11568 is offline
Ja, was iets te nonchalant omgesprongen met de ibruprofen. 6 x ??? [veel] mg op een dag, en het schijnt al niet erg goed te zijn voor mensen die snel benauwd zijn. Ik werd een beetje duizelig en licht in mijn hoofd, kortademig, vreemd gevoel had ik.
Paracetamol heb ik ook een keer teveel van geslikt, maar niets van gemerkt. Behalve dat de pijn weg ging.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 11:05
MieX
MieX is offline
Citaat:
igfy schreef op 02-10-2004 @ 01:12 :
ibuprofen is een prostaglandineremmer.
prostaglandines zijn stoffen die zorgen voor pijn, verwijding van vaten, koorts, remming van maagzuursecretie, de opbouw van slijmvliezen in de maag, en bloedstolling, en werkzaamheid van de nier...
Ik dacht dat alleen apsirine aangreep op de bloedstolling?
Oud 03-10-2004, 00:11
zak
zak is offline
Citaat:
MieX schreef op 02-10-2004 @ 12:05 :
Ik dacht dat alleen apsirine aangreep op de bloedstolling?
aspirine behoort tot de groep NSAID's, oftewel prostaglandinesyntheseremmers. hiertoe behoren bijvoorbeeld ook ibuprofen en veel andere vrij verkrijgbare pijnstillers
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 01:01
jojobro
jojobro is offline
Ik ben weleens in het ziekenhuis beland door teveel ibuprofen, je kan er zeker wel een te hoge dosis van innemen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 14:27
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik heb vaak teveel paracetemol en ibuprofen genomen. Na een stuk of 10 paracetemol tegelijk werd ik erg suf en misselijk enz.. als ik die 's nachts nam voelde ik me de volgende ochtend echt beroerd. En die rest van die dag was ik met vlagen heel misselijk.

Iemand zei hier dat paracetemol vrij onschuldig is, dat is het helemaal niet. Ik heb van een kinderarts een hele preek gehad dat paracetemol echt een vreselijke pijnstiller is, en wel schade aanricht bij overmatig gebruik.

Van teveel ibuprofen wordt ik alleen heel slap en duf ed.. zo val ik dan in slaap.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 14:58
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm vraag heeft er niet direct iets mee van doen maar ga er geen nieuw topic voor openen :

Ik dacht altijd dat paracetamol ook bloedverdunnend werkte maar lees dus net dat dat niet zo is, zijn er naast aspirine nog andere medicamenten die dezelfde bloedverdunnende werking hebben ( en dan geen bloedverdunners zoals een hartpatient die krijgt hehe ) ?

Was vroeger nl. allergisch voor aspirine en neem aan dat ik dat nu ook nog ben, ga dat iig niet uit proberen. Maar het bloedverdunnend effect zou me in de toekomst eventueel van pas kunnen komen... vandaar
Oud 03-10-2004, 16:09
Sprinkle
Sprinkle is offline
Word een beetje lacherig en suf als ik teveel ibruprofen heb genomen, maar kreeg verder geen last ergens.
Oud 05-10-2004, 00:20
Metaphor
Metaphor is offline
Yep, gehad. Niet leuk. Verbrijzelde poot in combinatie zware hersenschudding...mocht geen pijnstillers. Lang ziek boven de WC gehangen, toen uiteindelijk een recept-pijnstiller (kerodextrine ofzo heette die, weet ik niet meer precies) voorgeschreven gekregen, zelf aangevuld met een haffel Ibo. Niet het meest geniale plan ooit.

Resultaat: droge mond (voelt beetje dik aan), lichtelijk dubbel zien (moeilijk om op een punt te concentreren), algehele sufheid, misselijkheid...dat soort dingen.

Regels voor berichten