Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2004, 20:02
Verwijderd
Sinds vijf maanden heb ik een vriend. Hij is heel erg lief en ik was eerst helemaal verliefd, maar nu lijkt het veel minder of zelfs helemaal weg... Ik ben heel dol op hem, maar we verschillen toch vrij veel. Zo hou ik van ongeplande acties en hij veel minder. Ook ben ik dol op muziek (spelen en luisteren) en hij is a-muzikaal (hij houdt wel van luisteren, maar verder...). Vaak heb ik ook het gevoel dat hij maar half luistert naar wat ik zeg en dat hij alleen maar ontzettend verliefd op me is. ik weet niet wat ik moet doen. aan de ene kant wil ik hem echt niet kwijt, maar aan de andere kant weet ik eigenlijk wel dat dit niet de jongen is waarmee ik zal trouwen...

help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2004, 20:04
Verwijderd
Wat boeit het dat dit niet de jongen is waar je mee gaat trouwen? Het gaat erom dat je het nu naar je zin hebt, dat is het enige criterium. Je bent zestien, je hoort niet eens aan trouwen te denken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 20:15
Verwijderd
oja? ik ben niet zo'n sletje hoor...
sorry
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 20:18
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 03-10-2004 @ 21:15 :
sorry
kom op zeg!
als je al op je 16e denkt dat je met m gaat trouwen of relaties neemt met het idee hier wil ik mee trouwen zit het echt niet goed!
je kan écht in je jeugd lol hebben met vriendjes zonder een slet te zijn!

je bent pas een slet als je het met iedereen doet zonder liefde en gevoel enzo.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 20:19
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 03-10-2004 @ 21:15 :
sorry
Dat jij schijnt te denken dat meisjes van zestien die nog niet direct aan trouwen denken, sletjes zijn, zegt al genoeg over jouw geestelijke ontwikkeling. Ik zou het maar bij de Tina houden.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 20:25
Verwijderd
nee dat bedoel ik niet... ik bedoel dat ik gewoon de afgelopen maanden gedacht heb dat hij wel eens mister right kon zijn. het leek zo perfect! en niet dat die mensen sletjes zijn, maar ik ben echt niet het enige meisje die denkt aan trouwen enz.
ik dacht niet zozeer dat ik met hem zou gaan trouwen, maar de mogelijkheid lag nog open. en nu zie ik dat anders. ik weet niet of ik verder met hem een relatie wil opbouwen, maar ik wil hem toch ook niet kwijt...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 20:37
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 03-10-2004 @ 21:25 :
nee dat bedoel ik niet... ik bedoel dat ik gewoon de afgelopen maanden gedacht heb dat hij wel eens mister right kon zijn. het leek zo perfect! en niet dat die mensen sletjes zijn, maar ik ben echt niet het enige meisje die denkt aan trouwen enz.
ik dacht niet zozeer dat ik met hem zou gaan trouwen, maar de mogelijkheid lag nog open. en nu zie ik dat anders. ik weet niet of ik verder met hem een relatie wil opbouwen, maar ik wil hem toch ook niet kwijt...
ik snap wel wat je bedoeld, maar heel veel mesnen hebben toch echt wel wat meer dan 1 relatie gehad voordat ze gingen trouwen, natuurlijk denk je daar aan als je gelukkig bent maar het kan zomaar ineens over zijn, vooral als je nog jong bent
je moet gewoon denken met hem heb ik een erg leuke tijd gehad maar er is meer, dat je met m zou kunnen trouwen is leuk maar niet alles. er zijn niet veel mensen die met hun jeugdliefde trouwen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 21:03
Verwijderd
ja, dat is waar. maar waar het mij nu eigenlijk om gaat is: wat moet ik nu met deze relatie? moet ik hiermee verder gaan (het is leuk voor nu) of moet ik ermee stoppen? aan de ene kant wil ik hem niet kwijt, maar hij is nog wel erg verliefd volgens mij en ik vind het niet heel erg eerlijk tegenover hem... misschien kijk ik het nog wel een tijdje aan...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 21:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Trouwen? Denk jij al zo na 5 maanden?

Nee maar als het gevoel echt weg is, gewoon stoppen. Dit is ook de reden geweest waarom mijn ex het uitmaakte en waarom een vriend van me het uitmaakte met zijn ex. Gewoon eerlijk zijn, anders houd je iemand aan het lijntje en daar word je zelf niet goed van, maar de ander ook niet.
Oh ja en wat die interesses van muziek betreft... so what...
Oud 03-10-2004, 21:23
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 03-10-2004 @ 22:12 :
Trouwen? Denk jij al zo na 5 maanden?
daar gaat 't toch helemaal niet om?! ik begrijp heel goed dat ze zoiets zegt. Als je een relatie met iemand hebt en echt verliefd bent, heb je normaal gesproken toch ook het gevoel dat je hem of haar nooit meer kwijt wilt?
Oud 03-10-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 03-10-2004 @ 22:03 :
ja, dat is waar. maar waar het mij nu eigenlijk om gaat is: wat moet ik nu met deze relatie? moet ik hiermee verder gaan (het is leuk voor nu) of moet ik ermee stoppen? aan de ene kant wil ik hem niet kwijt, maar hij is nog wel erg verliefd volgens mij en ik vind het niet heel erg eerlijk tegenover hem... misschien kijk ik het nog wel een tijdje aan...
Boeiend. Als je het nog leuk genoeg vindt en de moeite waard zou ik gewoon doorgaan totdat het echt niet leuk meer is.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:35
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik begrijp precies wat je bedoelt, een gevoel van 'dit is hem niet'. En ook ik heb daarmee geworsteld en geworsteld... en ook hij en ik waren zo verschillend... uiteindelijk is het uitgegaan. Ik heb geen tips voor je, bij mij is het eigenlijk nog heel lang aangebleven ondanks dat is wist dat ik met hem geen kindjes zou gaan krijgen. Maar dat was ook omdat ik te laf was om het uit te maken, en ik natuurlijk wel veel om hem gaf. Het is een dilemma waar je je eigen weg in moet vinden. Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:40
miro
miro is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2004 @ 21:04 :
Wat boeit het dat dit niet de jongen is waar je mee gaat trouwen? Het gaat erom dat je het nu naar je zin hebt, dat is het enige criterium. Je bent zestien, je hoort niet eens aan trouwen te denken.
precies
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 22:21
Verwijderd
Ik vind het lastig de grens te trekken, van tot hier en niet verder. Ik irriteer me nu ook vet snel aan dingen. Zoals dat hij niet goed luistert en die hand de hele tijd op mijn kont, terwijl ik daar helemaal geen zin meer in heb. Ik geef nog wel heel veel om hem, maar meer als vrienden nu. Ik heb me bedacht hoe ik het zou vinden als hij een andere vriendin zou hebben en ik denk dat ik dat niet zo erg zou vinden. dat qua die muziek is meer dat ik graag zou willen dat hij het begreep dat dat 1 van mijn passies is, maar dat begrijpt hij gewoon niet...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 22:23
Verwijderd
het is ook zo raar, dat ik een aantal weken geleden nog helemaal hoteldebotel was en nu niet meer... heel vaag en ik kan er heel verdrietig om worden dat hij toch niet de persoon is die ik had gedacht dat hij was...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 23:10
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Dat is waar, aan de andere kant herken ik het gevoel wel - de optie moet op z'n minst open zijn. Ik wil ook geen relatie met iemand waarvan ik weet dat we op lange termijn niet bij elkaar passen. (bv. mijn ex wilde ladingen kinderen en ik zie mezelf als childfree)

Dan weet je dus dat het vroeg of laat uit elkaar gaat klappen, en dan kan het nu nog zo leuk zijn, er zit dus een tijdslimiet op de relatie. En eigenlijk kan ik me helemaal niet lekker voelen in een relatie als ik nu al weet dat het op lange termijn toch nooit wat kan worden.

Dat wil niet zeggen dat ik nu al wil trouwen of daaraan denk, maar de mogelijkheid moet wel open liggen in de toekomst. Hoe langer je bij elkaar blijft hoe moeilijker het word om ermee te stoppen, en als ik nu al weet dat het uiteindelijk niets word dan stop ik er liever nu mee.
Oud 06-10-2004, 00:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
Wat boeit het dat dit niet de jongen is waar je mee gaat trouwen? Het gaat erom dat je het nu naar je zin hebt, dat is het enige criterium.
precies.
en zo te lezen heeft de TS het niet meer zo naar d'r zin met die jongen, dus ik zou het gewoon uitmaken.
Oud 06-10-2004, 06:57
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 05-10-2004 @ 22:23 :
het is ook zo raar, dat ik een aantal weken geleden nog helemaal hoteldebotel was en nu niet meer... heel vaag en ik kan er heel verdrietig om worden dat hij toch niet de persoon is die ik had gedacht dat hij was...
nou dat lijkt me dan wel duidelijk he?

Ik zie genoeg redenen om er een punt achter te zetten.

Je moet niet eeuwig doorgaan in de hoop dat het beter wordt.
Oud 06-10-2004, 07:37
Maarten
Maarten is offline
Wat lise_smiles bedoelt is dat zij alleen echt leuke vriendjes wil, en je kan best het 'met jou zou ik wel eens kunnen trouwen' gevoel kunnen hebben zelfs terwilj je 16 bent en weet dat die kans klein is eigenlijk.

Ze heeft gewoon een hoge standaard en wil alleen leuke vriendjes, logisch toch?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 18:40
tender kiss
tender kiss is offline
Ik dacht in t begin ook van "o hij is mister right" Na een tijd zie je toch dingen waar je je aan irriteert etc...
Ga niet denken of ie de ware is, heb gewoon een leuke tijd met hem, en je ziet wel waar het schipt strand..
De ene persoon is t naar een jaar uit, bij de ander zitten ze nog samen achter de geraniums...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 19:45
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
hmz lastig,
als je het uitmaakt weetje wat je mist,
als je het aanhoud weet je niet wat je mist,
misschien loopt er dan precies die jongen rond die het wel is.

maar aan de andere kant,
ook al zou hij het niet zijn,
zolang dat het leuk is... is er toch niets mis.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:38
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 03-10-2004 @ 21:25 :
over een maand wil je weer met hem trouwen...

de maand daarna kan je hem wel schieten

als ie zegt "het spijt me", is alles weer goed en knuffel je hem dood

snap je de samenhang? ik ook!

je moet nog helemaal niet aan trouwen denken! Of wil je op je 18de al het welbefaamde bootje instappen? Geniet van je jeugd meid! D'r is genoeg aanbod voor beide partijen..
Reageren

Regels voor berichten