Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom zouden dieren in taal denken waneer ze geen taal hebben. Wil iedereen die denkt van wel dat beargumenteren. Bovendien, hoe denken mensen die doof en blind zijn? Zij die geen beelden of woorden kennen. |
![]() |
||
Citaat:
2) ze hebben wel degelijk een taal. cheeta's communiceren met elkaar met hoge kreetjes. hoe wil je dat noemen dan? denk jij dat zij geen taal hebben omdat wij toevallig over een veel bredere vocabulaire beschikken? 3) hoe die denken? ik zou die vraag eens aan de mensen zelf vragen. hoezo zouden ze niet denken..
||
Citaat:
en wat mUrder zegt, ze hebben toch echt een soort taal. de meeste doven kunnen nog altijd praten, dus ik denk dat ze ook wel gewoon zullen kunnen denken ![]() en, denken baby's? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
alhoewel ik vrijwel nooit mediteer, maar toch ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oké. Aangezien jij nooit springt zal ik het je zelf maar vertellen. Waneer ik spring, ook al is het een moeilijke sprong denk ik daar niet over na. Ik zorg wel dat ik goed sta en ik zorg dat ik goed spring maar dat soort dingen gaan onbewust. Ik denk geen seconde aan wat ik moet gaan doen. 2) Ze kunnen communiceren ja. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze een taal hebben. Ze hebben een paar klanken waarmee ze essentieele dingen aan elkaar duidelijk kunnen maken. Niet genoeg om een conversatie (met zichzelf) aan te gaan. Daarom kan je bijna zeker wel concluderen dat ze niet in taal denken. 3) Dit was een filosofische vraag... Ik beweer niet dat mensen die geen taal kennen niet kunnen denken. Integendeel. appelsien15. Dank u voor het bewijzen van uw punt. Niet dat ik ooit heb geprobeerd het tegendeel te bewijzen. Er zitten trouwens nog wel een paar foutjes in je argumenten. Jij zegt dat alle dieren kunnen nadenken. Dat is niet waar en dat is een feit. Organismen zoals amoebes hebben geen eens hersenen. En ten tweede denk ik niet dat doven in braille denken. Denken in stipjes lijkt mij niet erg handig. Dan kan je toch beter in beelden denken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
ten eerste: graag gedaan ![]() 2de: met dieren doelde ik niet op organismen zoals amoebes, aar op standaard beessies ![]() ten derde: ik heb nooit gezegd dat doven in braille denken. Zo dom ben ik nou net ook weer niet. x |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Was jij trouwens niet degene die niet echt wist wat braille was???
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Kijk. Als je er vanuit gaat dat de mens geen ziel heeft of een hoger wezen ga je ervan uit dat alles wat je hersenen doen vasstaat. Op het moment dat er een signaal jouw hersenen binnekomt (geluid, beeld) en op dat moment sluit je jouw hersenen voor alle input af kun je de output (wat jij gaat zeggen) gewoonweg voorspellen. Als je geen geest hebt kan je ook geen moleculen of iets verplaatsen waardoor je werkelijk nadenkt, en waardoor je de output niet op een rationele manier kunt verklaren. Feit is dus is dat jij je alleen bewust wordt van het feit dat jouw hersenen denken. Maar waarom denken hersenen? Ik zie het als een soort feedback. Als je hersenen zijn afgesloten voor input van buiten af kan het zijn output reguleren doorzelf input aan zichzelf te geven. Dus in een vorm van taal/geluid waardoor normaal de hersenen ook input krijgen. Theoretisch kan dit elke manier van input zijn. Door dit 'nadenken' kun je dus input evalueren = keuzes afewegen aan ervaring/herrinering/gewenning en instinct. Je kan dus kijken of spraakcentra van dieren worden gebruikt zelfs als het dier geen geluid maakt.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wanneer kan een mens denken? Verwijderd | 10 | 27-12-2014 20:47 | |
Psychologie |
Denken in het engels Daantjer | 7 | 10-01-2010 15:50 | |
De Kantine |
Dingen die iedereen denkt maar die niet waar zijn. Briseïs | 500 | 18-09-2007 19:51 | |
Psychologie |
is de taal die je spreekt van invloed op je denkgedrag? $tarlight | 36 | 26-10-2005 13:54 | |
Psychologie |
Zijn er bepaalde denk groepen te onderscheiden I love stars | 0 | 18-09-2005 17:59 | |
De Kantine |
Wat denk je bij de studie filosofie? Gatara | 45 | 17-09-2003 08:14 |