Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2004, 18:56
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
ik hoor net dat de landelijke ov-staking op 14 okt gehouden zal worden...

nou moet ik net die dag naar schiphol, en heb geen ander vervoer, behalve dus een taxi

kan ik deze door de staking onstane schade ergens verhalen, of wordt ik weer eens genaaid door de NS??
Oud 07-10-2004, 19:21
Verwijderd
ik vrees dat je genaaid wordt want bij stakingen vergoeden ze volgens mij niet. (weet niet zeker)
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 19:43
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
je wordt niet genaaid door de ns maar door de fnv
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 19:51
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 07-10-2004 @ 20:43 :
je wordt niet genaaid door de ns maar door de fnv
blijft klote en een duur geintje
Oud 07-10-2004, 20:18
PV
PV is offline
ik heb net die dag terugkomdag van mn stage, op school... zal wel niet druk worden
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:46
Verwijderd
Ik skip die dag m'n college. Lekker dus een dagje vrij .
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben blij dat het de 14e is en niet de 15e anders kon ik lopend van Leuven naar Haarlem.
Oud 07-10-2004, 21:07
Balance
Balance is offline
shit dat is ff balen.
geen idee hoe ik dan op school ga komen (en 't is juist die dag verplicht tutoraat )

maar als ik jou was zou ik dan wel een schipholtaxi nemen en geen gewone taxi. gewone taxi's zijn echt schaftig duur.
Oud 07-10-2004, 21:31
MJM
MJM is offline
Als ze het nouw gewoon lekker op de oorspronkelijke 13e oktober hadden gedaan had je een chaos gehad rond Arena ivm. met Nederlands Elftal.. denk dat ze dus mede hierdoor naar andere dag zijn geschoven.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 21:35
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
hadden ze niet gewoon maandag kunnen doen ? dan wil toch niemand zn bed uit...
Oud 07-10-2004, 21:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-10-2004 @ 22:35 :
hadden ze niet gewoon maandag kunnen doen ? dan wil toch niemand zn bed uit...
idd. of een extra lang weekend dmv vrijdag was ook geen probleem geweest. maar donderdag..
Oud 07-10-2004, 21:56
Verwijderd
Maar is dit het hele ov? Of alleen de NS? Ik kan namelijk ook een heel eind met de bus komen...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Alex schreef op 07-10-2004 @ 22:56 :
Maar is dit het hele ov? Of alleen de NS? Ik kan namelijk ook een heel eind met de bus komen...
Alleen het GVB rijd

NS staakt
Connexxion staakt
en ook al het overige streek vervoer
Oud 07-10-2004, 22:20
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
shiittt hey
heb ik net kaartjes voor scapio de veertiende in amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:33
Briseïs
Briseïs is offline
Damn. Dan heb ik college en moet ik ook nog naar Utrecht.
Oud 07-10-2004, 22:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 07-10-2004 @ 23:09 :
Alleen het GVB rijd

NS staakt
Connexxion staakt
en ook al het overige streek vervoer
is er nog een mogelijkheid dat die staking niet doorgaat (bijv. door overleg ofzo?) of is het zeker?
Oud 07-10-2004, 22:42
Briseïs
Briseïs is offline
hm, als dat echt zo is is dat best kut
Oud 07-10-2004, 23:53
TRXD
TRXD is offline
Niet de NS, niet het FNV en de andere vakbonden maar het kabinet wat er nu zit naait de mensen.

Het is natuurlijk heel vervelend als je net die dag ergens moet zijn maar ik neem aan dat er op scholen e.d. rekening mee gehouden gaat worden.

Ik geef de stakers trouwens groot gelijk, en ook al is het vervelend, denk eraan dat ze het doen om een signaal af te geven aan het kabinet dat het zo niet kan. Al is het voor sommige nog ver weg, omdat deze mensen nu zich laten horen blijft er misschien voor jou ook nog wat over later.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 05:39
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik vind het wel best. Kan die dag niet naar school toe dus moet ik helaas thuis blijven... Heeft me school alleen net een exursie georganiseerd kunnen we allemaal niet naar school (van heel de klas kunnen er 3 met de fiets) Die exursie was toch maar lomp dus maakt het niet uit...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 07:09
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Bob_de_bouwer schreef op 07-10-2004 @ 19:56 :
ik hoor net dat de landelijke ov-staking op 14 okt gehouden zal worden...

nou moet ik net die dag naar schiphol, en heb geen ander vervoer, behalve dus een taxi

kan ik deze door de staking onstane schade ergens verhalen, of wordt ik weer eens genaaid door de NS??
Gevonden op de site van de lsvb:

Citaat:
Staking
In het geval dat het NS-personeel in staking is, en het vervoer met de trein dus zeer moeizaam of zelfs niet verloopt, kun je ook vergoedingen krijgen. Als je met je OV-kaart mocht reizen maar wegens een staking problemen ondervond, kun je 1/365e deel van de kosten van een normale NS-jaarkaart vergoed krijgen. Ook kun je kiezen om bij de NS tot € 22,69 (fl.50,-) per stakingsdag te declareren aan redelijke reiskosten die je hebt gemaakt op de dag van de staking.
Als je met je OV-kaart met korting kon reizen maar wegens een staking problemen hebt ondervonden, kun je bij de NS tot € 22,69 (fl.50,-) per stakingsdag declareren aan gemaakte reiskosten. Bovendien kunnen weekkaarthouders die door de stakingen gedwongen worden om in het weekend te reizen, hun kosten voor die treinreis op de NS verhalen.

Een verzoek om terugbetaling kun je sturen naar onderstaand adres. Je moet je originele vervoersbewijs en/of een kopie van je OV-kaart bijvoegen en bewijzen van gemaakte kosten. Vermeld ook je bank- of gironummer (portokosten worden vergoed):
NS Klantenservice, afdeling Terugbetalingen
Postbus 2368
3500 GJ Utrecht
Oud 08-10-2004, 09:13
Vice
Vice is offline
Dat is fijn. Moet ik toch even met m'n stageplek over praten aangezien de volgende dag een presentatie af moet zijn.
Oud 08-10-2004, 10:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-10-2004 @ 23:42 :
hm, als dat echt zo is is dat best kut
dan slaap je toch bij iemand die je kent die avond ervoor? Er zijn vast wel mensen die je kent die in utrecht een kamer hebben (zoals ik ). Ik moet trouwens die avond terug naar gouda bedenk ik me net

@ topicstarter. Ga een dag eerder. Scheelt je waarschijnlijk een hoop geld. Ik denk dat een nachtje hotel in a'dam goedkoper uitkomt dan een taxi... (al weet ik niet precies waar je woont)
Oud 08-10-2004, 11:51
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-10-2004 @ 11:48 :
dan slaap je toch bij iemand die je kent die avond ervoor? Er zijn vast wel mensen die je kent die in utrecht een kamer hebben (zoals ik ). Ik moet trouwens die avond terug naar gouda bedenk ik me net
Maar ik heb 's ochtend college in Leiden en zou 's avonds gaan eten bij een vriendin in Utrecht. Dus slapen in Utrecht heeft geen zin
Oud 08-10-2004, 11:54
M@rco
M@rco is offline
Hmm... nou ja, dat wordt dan een extra lang weekend.
Oud 08-10-2004, 12:08
Verwijderd
ik moet vrijdagochtend om 8 uur afrijden en ik dacht dan ga ik mooi donderdagmiddag naar huis

dat wordt dus woensdagmiddag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2004, 12:21
Iduna
Iduna is offline
Het wordt speciaal voor de voetbalwedstrijd Nederland- Finland (?) niet op woensdag gehouden en ook niet op vrijdag want dan begint de vakantie voor sommigen, dus laten we het werk neerleggen op donderdag.

Ja erg fijn..

Trouwens, rijden de interliners? Dat valt toch niet onder streekvervoer of zijn het bussen van connexxion?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 13:50
Verwijderd
Stuur maar een boze brief aan dhr. De Waal. Waarschijnlijk zal hij je oproepen om solidair te blijven in deze tijden van politieke onrust.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 13:55
ikbenschipper1
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-10-2004 @ 13:21 :
Het wordt speciaal voor de voetbalwedstrijd Nederland- Finland (?) niet op woensdag gehouden en ook niet op vrijdag want dan begint de vakantie voor sommigen, dus laten we het werk neerleggen op donderdag.

Ja erg fijn..

Trouwens, rijden de interliners? Dat valt toch niet onder streekvervoer of zijn het bussen van connexxion?
Die zijn dacht ik ook gewoon van connexxion hoor.
Oud 08-10-2004, 14:55
Verwijderd
dan wilde ik naar de studiebeurs
misschien dat ik vrijdag dan nog ga maar dat komt slecht uit :/ en de rest v.d. dagen kan ik niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 15:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
jah die is klote
en waarom staken ze nou
we schieten er allemaal geen flikker mee op
die lui willen gewoon een dagje feesten
Oud 08-10-2004, 15:06
Verwijderd
Prijzen Jaarkaart
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 19:53
Sommetje
Sommetje is offline
Naar college gaan is voor mij geen probleem, maar ik moet donderdag ook nog werken. Voor mij wordt het onmogelijk om daar te komen. Ik ga dat morgen tegen mijn baas zeggen. En dan moet hij niet komen aankakken met een verhaal dat ik dan (na 2,5 trouwe dienst) ook niet hoef terug te komen. Want ik kan er toch niets aan doen.
Oud 08-10-2004, 22:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Alex schreef op 08-10-2004 @ 16:06 :
Prijzen Jaarkaart
wat heeft dit er mee te maken ?
Oud 08-10-2004, 22:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Sommetje schreef op 08-10-2004 @ 20:53 :
Naar college gaan is voor mij geen probleem, maar ik moet donderdag ook nog werken. Voor mij wordt het onmogelijk om daar te komen. Ik ga dat morgen tegen mijn baas zeggen. En dan moet hij niet komen aankakken met een verhaal dat ik dan (na 2,5 trouwe dienst) ook niet hoef terug te komen. Want ik kan er toch niets aan doen.
dat snapt-ie heus wel.
Oud 08-10-2004, 22:17
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ben ik blij dat ik niet met het OV naar school hoef
Oud 08-10-2004, 23:10
Briseïs
Briseïs is offline
hm, dan moet ik maar gaan fietsen ofzo
en niet naar utrecht gaan
Oud 08-10-2004, 23:14
Verwijderd
Ik snap dat echt niet, dat ze hebben besloten dat die dag het gunstigst is voor mensen. Dan is de studiebeurs in utrecht, dat is juist heel belangrijk bovendien is mijn toneeloptreden die dag
maar nee, op zondag kon niet want dan zouden veel mensen een voetbalwedstrijd niet kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 23:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
TRXD schreef op 08-10-2004 @ 00:53 :
Niet de NS, niet het FNV en de andere vakbonden maar het kabinet wat er nu zit naait de mensen.

Het is natuurlijk heel vervelend als je net die dag ergens moet zijn maar ik neem aan dat er op scholen e.d. rekening mee gehouden gaat worden.

Ik geef de stakers trouwens groot gelijk, en ook al is het vervelend, denk eraan dat ze het doen om een signaal af te geven aan het kabinet dat het zo niet kan. Al is het voor sommige nog ver weg, omdat deze mensen nu zich laten horen blijft er misschien voor jou ook nog wat over later.
Wat een geouwehoer.
Het kabinet heeft al wat toegegeven en sowieso zal iedereen er op achteruit gaan. Klaar. Wat een zeikerds zijn die mensen bij het OV altijd.
Maar sowieso: als ik problemen heb met het kabinet ga ik hen lastig vallen en niet zomaar mensen die er niks aan kunnen doen in de hoop dat het kabinet dan aandacht heeft. Lekkere service
Oud 09-10-2004, 17:44
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gelukkig hoef ik dan niet met de bus of de trein ergens naar toe...
Oud 09-10-2004, 18:06
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
he bah, moet ik met de fiets naar school door die stinkpolder
Oud 09-10-2004, 20:23
the tourist
the tourist is offline
Dan heb ik een vrije dag
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-10-2004 @ 23:04 :
wat heeft dit er mee te maken ?
Je kan dus 1/365e deel van het bedrag wat je daar kan vinden terug vragen. 7 euro nog wat
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 22:32
Verwijderd
De NS is er tegen iig (pagina 3 (.PDF))
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 12:03
Shadina
Shadina is offline
Ik heb net die dag een tentamen. En ik heb geen ander vervoer dan ov. En HvA gaat het waarschijnlijk geeneens verplaatsen. Dus moet ik mijn herkansing gebruiken om mijn tentamen te kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 12:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Shadina schreef op 10-10-2004 @ 13:03 :
Ik heb net die dag een tentamen. En ik heb geen ander vervoer dan ov. En HvA gaat het waarschijnlijk geeneens verplaatsen. Dus moet ik mijn herkansing gebruiken om mijn tentamen te kunnen maken.
Mijn broer had ook tentamen op die dag, maar een paar dagen terug hebben ze besloten om het tentamen een dag te verplaatsen (UU).
Oud 10-10-2004, 13:03
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
ik weet niet waar je woont, maar het gvb (dus metro, tram stadbussen) staakt niet. Als je buiten amsterdam woont, kun je toch wel bij iemand slapen?
Oud 10-10-2004, 15:08
ikbenschipper1
Citaat:
toen de staking op woensdag zou vallen wou de HES het ook niet verplaatsen nu die op donderdag valt wel omdat de groep studenten opeens veel groter is
Oud 10-10-2004, 16:10
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
madwoman schreef op 10-10-2004 @ 14:03 :
ik weet niet waar je woont, maar het gvb (dus metro, tram stadbussen) staakt niet. Als je buiten amsterdam woont, kun je toch wel bij iemand slapen?
Enige openbaar vervoer in Haarlem is de trein en de stadsbus(Connexxion). Dus ik kan niet in Amsterdam komen. En bij iemand slapen is geen optie.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 16:31
Verwijderd
ik heb tentamen! maar gelukkig kan ik in arnhem vlak bij school slapen woensdag avond... maja, hoe kom je terug??? ach ja maakt niet uit, neem mn leerboek wel mee voor onderweg...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 17:58
Verwijderd
grr net nu ik geen auto tot mijn beschikking heb en naar stage moet. Goeie timing weer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten