Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Precies, er is NIEMAND die beter weet hoe irritant hij wel niet is. En zodra iemand kritiek heeft (niemand zal het hebben, maar voor je eigen gemoedsrust) dan kan je dat ook aangeven.... het was iets tussen jullie 2.
Je zoekt echt heel erg naar bevestiging, dat je het goed doet. Je doet het goed, je moet meer van je eigen kracht uit gaan. Volgens mij laat je echt over je heen lopen en ben je veels te aardig voor iedereen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er zijn wel het een en ander dingen gebeurd ja in mijn verleden, denk ook wel dat het daardoor komt, maar spreek met mijn psychiater er ook over , maar vroeg mij af hoe mijn leeftijdsgenoten erover denken en ik pik vaak iets uit jullie reacties en dat vind ik erg fijn. Ik wil jou o.a erg bedankten voor je reactie omdat ik er veel steun uit vind. Heel erg bedankt! |
![]() |
|
Als je nou voortaan zegt: Ik wil dat je nu gaat, of: ik ga naar huis, ik spreek je nog wel. In plaats van: Ik ben moe. Of: M'n moeder heeft vast niet genoeg. M'n moeder heeft vast niet genoeg is nog de domste eigenlijk omdat je daarmee niet aangeeft dat je het eigenlijk zelf niet wilt maar alleen maar dat je je zorgen maakt over hoeveel eten er is.
Voor je nou gaat zeggen "hij zat toch verkeerd, ik niet". Mja, in zekere zin correct, hij zat verkeerd.. jij niet echt.. maar jij hebt het jezelf ook wel aangedaan door niet duidelijk te zijn.. het had niet zover hoeven komen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar moet ik heb dan bij wijze van spreke nu dan bellen van "sorry sorry sorry dat ik me op jou afreageerde, sorry het ligt aan mij ik had duidelijker moeten zijn sorry dat ik zo deed, wil je het nu goed maken? jij bent niet vervelend geweest nee ik heb je verkeerd beoordeeld want ik had duidelijker moeten zijn." Ik kan toch wel erop vertrouwen dat muus slim is en voelt dat ik wil dat hij wegggaat, ook nog is als ik het 2 x vraag.. |
![]() |
|
![]() |
sowieso als je gewoon losse vrienden bent en je doet wat op ee dag, je gaat dan sowieso toch niet blijven hangen van 14:00-23:45 !!
ja ikw eet niet maar ik vind dat best onbeschoft als je zo lang bij iemand blijft hangen zonder maar iets te vragen... een goeie gast weet toch wanneer hij weg moet gaan? [ vaak rond etenstijd, of anders om 2100 uur maar zeker niet tot 2345. als die gene ook nog is moe is..] |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus staan alle boze ogen op mij gericht... ik wil gewoon dat hij zich nou is schuldig voelt over dat alles, en dat hij zich is gaat bedenken dat ie fout is geweest. want ik loop maar te piekeren dat ik bang ben dat ik schuldig ben.......terwijl ik dat toch niet beeeeeeeeeeeeennnn........ ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik gaf geen hints.. ik zei letterlijk dat ik wou dat ie liever wegging omdat ik alleen wou zijn en omdat ik moe was van de hele dag lopen etc [ dit zei ik 2 x op die avond ] De volgende dag kreeg ik namelijk ook een sms dat ie zei "ik had ook beter eerder weg moeten gaan want je zei dat je moe was" dus het is echt wel aangekomen. dat |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar toch neem je het dan wel een beetje voor hem op? Want je zegt dat ie het niet kon zien/ bedenken dat ie weg moest gaan. Maar had hem toch vertelt 2 x , en hij had mij die dag erna een sms gestuurd dat ie beter toch wel weg had moeten gaan omdat ikmoe was , dus de boodschap was wel aangekomen die avond blijkbaar ,alleen wou ie gewoon niet weggaan. Hij vond het wel best bij mij thuis zitten niet bij zijn ouders in het dorp , nee amsterdam vind ie veel spannender en veel interessanter als ie dan laat thuis komt van zijn "zogenaamde vriendin" want daar doet ie ook nog vaag over bij zijn familie over of ik nou zijn vriendin ben of niet meer. begrijp me goed, no offence to you maar gewoon een discussie, over jou mening ![]() |
![]() |
|
![]() |
dus eigenlijk vind ik het zo ongeveer :
*Hij zat fout en wist heus wel dat ik wou dat hij wegging, want in zijn sms zei ie dat ie ook wel eerder weg moest gaan omdat ie van mij hoorde dat ik moe was [ het is dus wel aangekomen die avond, alleen jammer dat ie sorry zegt de dag erna ( voor de 100ste keer ) ] maar hij bleef dus gewoon om extra lang bij mij blijven ofzo.. * ik had harder moeten wezen en meer voor mezelf moeten opkomen en niet zo over mij heen laten lopen. dus had hem gewoon de deur moeten wijzen. jammer alleen dat ik niet normaal mijzelf kan blijven , jammer dat hij dan misbruik maakt van mijn lieve ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ofwel, ik 'neem het voor 'm op' in het stukje dat jij vroeg of-ie mee naar boven ging. En zelfs naar niet echt.. maar daar zat hij ook niet echt fout. Verder wel. Wat je zei over dat hij het wel of niet zou moeten kunnen aanvoelen.. dat kan je wel denken maar het is nogal flauw. Zeker omdat je mensen lang niet altijd goed kan aanvoelen. (en mannen zijn daar in het algemeen nog slechter in.. oeh wat een cliche he? ![]() Mocht-ie dit weer doen gewoon duiderlijker zijn en voor jezelf opkomen. Maar je hoeft hem niet je excuses aan te bieden hoor, kom nou. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ben je gek zeg... Hij moet zich doodschamen, en jij moet er rekening mee houden dat als hij geen zin heeft om weg te gaan, zachte wenken en vriendelijk hints heel makkelijk te negeren zijn.
||
![]() |
Citaat:
Dat "kom je mee naar boven" was een vraag om hem bij mijn ouders weg te halen, want we zaten in de woonkamer en mijn ouders hebben hem nou ook wel zo langzamerhand gezien. Ook zij vinden hem wat opdringerig en zeker niet de sociaalste en staan soms ook te kijken van wat ie doet/zegt. Het vragen of ie naar boven kwam, was niet een manier om te kijken of ie weg zou gaan. ( ik denk dat het in het verhaal misschien wel zo naar voren kwam, maar dat is niet zo, ik vroeg hem naar boven om eigenlijk mijn ouders van hem te verlossen want die willen natuurlijk ook zo hun privacy aangezien hij nogal geweldig kan vertellen over zichzelf en zijn werk en zijn dart-gebeuren. vandaar) Ik had dus ook zeker niet verwacht dat ie toen zou zeggen dat ie weg zou gaan. De punten dat ik wel van hem had verwacht dat ie zou weggaan waren : - toen we net thuis kwamen rond 17:00, hem nog een biertje gegeven en daarna dacht ik wel dat ie weg zou gaan, maar nee, en had ook wel een vermoeden dat ie echt niet zou weggaan uit zijn eigen wil, elk uurtje is meegenomen denk ie volgens mij.[ gewoon lekker blijven plakken in de hoop dat ie een kus van me krijgt, dat het weer opbloeit tussen ons of what ever volgens mij denkt ie dat..] - rond 19:00 toen het eten toch wel bijna in aantocht was dacht ik wel dat hij met normaal fatsoen zou zeggen dat ie maar is moet opstappen omdat ik ging eten, maar nee, dus moest hem maar uitnodigen , en ja daar zegt hij geen nee op natuurlijk. - de momenten ( 2 x ) dat ik hem letterlijk zei dat ik moe was alleen wou zijn en of hij het erg vond om naar huis te gaan Dat was het zo'n beetje. Ik hoop dat het wat duidelijker is wat ik bedoel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik vraag mezelf wel is af, waar gaat het mij om?
Ik denk een bevestiging dat ik goed denk. dat niet iemand ineens zegt : nou zeg, ik vind dat hij normaal gedrag heeft vertoont babablablabla en dat ik me nu moet schamen en schudlig voelen dat ik hem nou de bons heb gegeven en dat ik ineens fout zit. anyway hier hadden we het al over maar wou het nog ff zeggen. |
![]() |
|
Ik zou je inderdaad een assertiviteitscursus aanraden. Ook iets als judo of een zelfverdedigingscursus kan je misschien helpen om steviger in je schoenen te staan. Dat soort dingen leren je niet alleen lichamelijk weerbaarder te zijn, maar ook geestelijk.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
wil niet per se aardig gevonden worden.
Mijn denken gaat zO : Als iemand mij iets flikt, dan reageer ik daarop vaak laat ik het ook wel over me heen gaan. maar als ik reageer dan ben ik bang dat er iemand ineens zou zeggen van "nou ik ben het er met die andere persoon eens, of, ik vind het wel wat overdreven. Dan ben ik gelijk bang dat ik er alleen voor kom te staan que steun van andere. Daarom vraag ik dan van "vinden jullie het ook aso van hem ?" |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() daar gaat het juist om... |
![]() |
|
![]() |
Ben niet vervolgens bij hem gaan liggen. waar had je dat gelezen??
Heb de hele avond op mijn eigen stoel gezeten en heb hem alleen op het bed gelaten en ben geen 1 x bij hem in zijn armen gaan liggen. Ook het punt dat ik hem naar boven vroeg, was niet om te kijken of ie dan zei dat ie wegging , maar was om mijn ouders van hem te verlossen en hun ook hun privacy te geven want we zaten met hen in de woonkamer. Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:43. |
![]() |
|
![]() |
ik vind het ook wel irri van mezelf dat ik dit niet in bij wijze van spreke 1 zin kan vertellen dat het gelijk pakt wat ik bedoel.
Doordat ik telkens dingen uitleg en veel moet zeggen om iets uit te leggen kan ik zeikerig overkomen,maar dat wil ik niet, maar kan dit alles gewoon niet in 1 zin vertellen. |
![]() |
|
![]() |
14:00 :hij en ik in t dorp lopen met de hond.
16:00 : Ik had al vermoeden dat ie wou blijven eten ( lees:hij blijft hangen totdat ik hem wel MOET vragen uit fatsoen) dus daarom ging ik maar al vast vertellen dat ie niet kon blijven eten. Wou het wel normaal oplossen door te zeggen dat alsie een keer komt eten het even van te voren moet zeggen omdat mijn moeder al eten aan het maken was . Hij reageert : we zien het wel , we kunnen het even vragen. [ ik vind dat een normaal mens uit mijn reactie kan afleiden dat je gewoon vandaag niet kan blijven eten] maar alles gaat volgens zijn draaiboek lijkt het wel. 17:00 : we zitten thuis even in de woonkamer met mijn ouders. Geef hem een bietje en dacht dat ie na dat biertje wel weg zou gaan. Maar hij geeft geen kick. Hij loopt weer op te scheppen over het een en ander dus ik denk ik verlos mijn ouders en vraag hem naar boven om daar te zitten [ dus nee, ik deed dit niet omdat ik toen verwachtte dat ie zou zeggen dat ie weg zou gaan ] 17:00 - 19:00 : wij zitten boven, en ik was nou niet echt vrolijk, we keken maar wat tv zonder wat te zeggen tegen elkaar. nou eten was bijna klaar. Dus ja... dan vraag ik maar met een zucht "nou wil je blijven eten dan?" [ want meneer zat languit gestrekt op mijn bed met zijn peukie en ik had nou niet echt de indruk dat hij zo weg zou gaan, dus ja dan vraag je het maar uit goed fatsoen ] Dus hij zegt : "ja lekker, maar ik eet toch ook altijd als ik bij je ben rond deze tijd" [ ik dacht "ohja?" , zie je weer dat draaiboekje van hem zo van ik ga bij haar eten zonder dat ik het heb gevraagd of what ever] Hij gaf niet eens een indruk aan mij van "ik ben gevleit wat leuk dat ik bij je mag komen eten ," nee meer van "het is van zelfsprekend" 19:00-1930 : eten.... 20:00 : nou....riep hem maar weer naar boven, zaten tv te kijken, ik op een grote stoel en hij op mijn bed lang uit . zat een halve meter tussen ons. [ tussen de stoel en het bed ] 20:30 : ik vraag "vind je het erg om weg te gaan? wan tik ben echt moe van vanmiddag en ik wil liever even alleen zijn " Hij : "wil je dat ik wegga?????[ meot een zielige blik] ,maar we kunnen toch lekker tv kijken joh" zo zei ie dat. Dus ik wil ook geen ruzie maken en ik dennk dan maar van straks sms ik je toch dat ik je niet meer wil zien. Ik ben gewoon niet zo dat ik zeg "en nou ga je weg ! " 21:30 zei weer dat ie weg moest gaan, zelfde als hierboven. hij kwam er weer onderuit. toen dacht ik , nou dan maak ik hetvoor mezelf wel gezellig ga ff thee zetten, maar ja hij wil natuurlijk ook dus maak een pot thee met chips erbij [ hij helpt niet ff ofzo of zegt niet "moet ik ff helpen" nee blijft met zijn peuk op mijn bed liggen als een vorst] Ik kom aan met de thee en voel me een butler. Maar denk "jezus wat ben je toch een aso, maar straks sms ik je dat ik je niet meer wil zien." 23:30 : hij heeft het nog over slapen bij mij !..."als ik vanuit hier naar me werk ga is het 30 minuten mindre rijden dus 30 minten langer slapen " hint hint voor mij ofzo.....maar hij zei dat het toch niet echt kon [ hij neemt dus weer de touwtjes in handen ] eindelijk ging ie weg !.. NOTE : Geen 1 x contact lichamelijk. we zeiden weinig tegen elkaar en ik gaf niet echt een vrolijke indruk dnek ik wantik zat me te ergeren eigenlijk. ik hoop dat dit duidelijker is .. |
![]() |
|
Het is voor iedereen al duidelijk wat er aan de hand is. Dat hoef je niet nog een keer op te schrijven.
Wat . zegt is volgens mij heel erg waar. En ik vind vooral dat je moet zorgen meer vertrouwen in jezelf te hebben, bijvoorbeeld door een assertiviteitscursus die anderen je ook al aangeraden hebben. Als je zo blijft denken zullen er nog heel veel mensen heel erg misbruik van je gaan/blijven maken.
Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:43. |
![]() |
|
![]() |
dat met dat thee zetten was omdat ik de hoop al had opgegeven dat ie weg zou gaan.
Ik dacht dat ik het misschien nog een beetje leuk kon maken dan, want ik had voor mijn doen geen keus, ik kan niet zo zijn van "sorry maar nu moet je toch echt gaan" en dan kijkt ie me met ene blik aan van ![]() Ik wil het gewoon vriendlijk oplossen, lukte niet, dus nou ja dan probeer ik het er het beste nog maar van temaken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben fatsoenlijk opgevoed, wij zijn erg gastvrij en ik vind dat hij daar ontzettend misbruik van heeft gemaakt en dat ik niet fout zit want, je kan het wel zo makkelijk zeggen "iemand de deur uitwerken/uitzetten" maar dat doe je niet zo snel in de praktijk en zo ben ik gewoon niet opgevoed.
Ik bedank iedereen voor hun reactie, ![]() Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:44. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|