Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2004, 20:09
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
American Pie 2: Waarschijnlijk zullen er veel het met mij oneens zijn, maar ik vond t wel een leuke film. Niet zo goed als 1, maar ik heb toch weer flink kunnen lachen.
Oud 05-10-2004, 20:09
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
battlestar schreef op 03-10-2004 @ 19:49 :
taking lives - mwah, heel standaard thriller, keek makkelijk weg maar niet meer dan dat.
Oud 05-10-2004, 20:13
TLM-Mad Cow
TLM-Mad Cow is offline
Citaat:
Mfh1988 schreef op 23-08-2004 @ 01:45 :
American History X

Rating: *****
net 15 min geleden.. hij blijft goed
hij lag voor 7 euro in de budgetbak bij intertoys, dus die heb ik maar meegepakt.

steengoede film
Oud 05-10-2004, 20:24
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
TLM-Mad Cow schreef op 05-10-2004 @ 21:13 :
net 15 min geleden.. hij blijft goed
hij lag voor 7 euro in de budgetbak bij intertoys, dus die heb ik maar meegepakt.

steengoede film

Ligt het aan mij, maar wat is er mis met de wereld.

Wat doet een film als American History X bij de Intertoys???? Een speelgoedwinkel??????
Oud 06-10-2004, 16:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Third Man
Oud 06-10-2004, 16:39
lovetear
lovetear is offline
Laatste film: Simon, ik raad iedereen af om hem in de bios te zien als er een pauze in zit. Nog nooit een pauze de film zo zien verpesten
Oud 06-10-2004, 17:01
MikeyMo
MikeyMo is offline
Gister: The Preachers Wife
Net: The Hillbillies (Met Ernest~!!11)

Afgelopen week:
Training day
Confidence
The Black knight
Ocean;s Eleven

Tjah Cinenova..
Oud 06-10-2004, 21:48
Verwijderd
Before Sunrise afgelopen week en Before Sunset vandaag. Héérlijke films, beiden boeiend tot het eind, chemie tussen de twee [hoofdrolspelers] straalt er vanaf.
Oud 06-10-2004, 22:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De laatste 4 films die ik heb gekeken:

Shaun Of The Dead. geweldige film, als je van die humor houd tenminste.
Oud 06-10-2004, 23:02
Nanaki
Nanaki is offline
The unbearable lightness of being net op Belgie2 gezien. Aan het begin kon ik mn aandacht niet echt vasthouden omdat ik erg moe was/ben, maar naarmate de film vorderde maakte hij echt indruk en was ik zelfs ontroerd. Nu het boek ook maar lezen dus.
Oud 06-10-2004, 23:14
Briseïs
Briseïs is offline
^^Dezelfde dus. Moest er even inkomen, vond ook een paar bizarre plotwendingen in het begin. Daarna was ie mooi
Oud 07-10-2004, 09:46
Remqo
Remqo is offline
Star Wars II: Attack of the clones.

De film is wel goed, maar ik mis het star-wars gevoel
Oud 07-10-2004, 12:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Straight Story , nog maar eens.

Zo blijkt maar weer dat David Lynch veel beter is in het maken van eenvoudige, maar indrukwekkende films dan "complexe" thrillers.
Oud 07-10-2004, 15:44
Verwijderd
Ditto

een mooie koreaanse film. Beetje een frequency rip off.
Oud 08-10-2004, 22:20
Gruppie
Gruppie is offline
Vanavond naar Simon geweest:
Ik was een beetje vroeg in de zaal en er werden 4 krukken geplaatst voor het doek Cees Geel, Eva Duijvenstein, de regisseur (Eddy Terstall) en de producent kwamen tevoorschijn en werden geinterviewd door een mannetje van de bios .. Later vroeg hij of het publiek (kleine zaal voor een kwart gevuld, beetje jammer) nog vragen had. Ikzelf vond het erg jammer dat ze dit voor de film deden i.p.v. erna (wist dus ook niks boeiends te vragen en de anderen met mij)..

Ik vond het de beste en meest meeslepende Nlse film die ik tot nu toe gezien heb... alleen jammer dat het geluid niet gelijk liep met het beeld!
Oud 08-10-2004, 22:23
legatus
legatus is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 08-10-2004 @ 23:20 :
Ik vond het de beste en meest meeslepende Nlse film die ik tot nu toe gezien heb... alleen jammer dat het geluid niet gelijk liep met het beeld!
Klagen bij de operateur.
Oud 08-10-2004, 22:38
legatus
legatus is offline
MUSICA CUBANA. Ik heb BUENA VISTA SOCIAL CLUB niet gezien. Dit was een impressie van de nieuwe generatie cuba-zangers onder leiding van een oude rot. Niets bijzonders.

DOPO MEZZANOTE. Zeker gaan kijken in het filmhuis. Magische en romantische vertelling over een nachtwaker - van het filmmuseum in Turijn - z'n liefde voor het meisje dat in de lokale fast food-restaurant werkt. Ze eindigt door een samenloop van omstandigheden in het museum.

Trailer: http://www.medusa.it/dopomezzanotte/home.html

MEAN CREEK. Doet denken aan STAND BY ME, maar is veel duisterder. Een groep tieners besluit wraak te nemen op een pestkop van school. Ze nodigen hem uit voor een boottochtje dat fout afloopt. Ook zeker de moeite waard. Iedereen speelt voortreffelijk, en na EURO TRIP is Scott Mechlowicz een verrassing.

Trailer: http://www.apple.com/trailers/paramo...ean_creek.html
Oud 09-10-2004, 00:44
PV
PV is offline
Das Experiment, viel tijdens de eerste helft bijna in slaap (moe ) maar de tweede helft maakte het goed Aan de ene kant gaat alles heel snel en aan de andere kant ook weer niet.. dat het echt gebeurd is (?) maakt het wel vager om naar te kijken.
Oud 09-10-2004, 02:13
Anonymous John
Anonymous John is offline
Fahrenhype 9/11

Verplichte kost voor iedereen die Fahrenheit heeft gezien.
Oud 09-10-2004, 10:05
waves
waves is offline
minder dan de helft van Collateral... was wel een leuke film denk ik, maar de persoon naast me was leuker
Oud 09-10-2004, 13:42
.Pure
.Pure is offline
Taking Lives , vond 'm erg goed! en leuke schrikelementen, en veel zeggen dat ie voorspelbaar is, vond ik wel meevallen. Aanrader vind ik
Oud 09-10-2004, 13:53
the tourist
the tourist is offline
Io non ho paura. Wel mooi, maar een beetje nep soms.
Oud 09-10-2004, 14:00
Cheops
Cheops is offline
Along Came A Spider

zoo, dit is echt het grootste wanproduct dat ik in jaren heb gezien, wat een bagger
Oud 09-10-2004, 14:09
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-10-2004 @ 23:38 :

DOPO MEZZANOTE. Zeker gaan kijken in het filmhuis. Magische en romantische vertelling over een nachtwaker - van het filmmuseum in Turijn - z'n liefde voor het meisje dat in de lokale fast food-restaurant werkt. Ze eindigt door een samenloop van omstandigheden in het museum.

Trailer: http://www.medusa.it/dopomezzanotte/home.html

Lijkt me leuk!
Oud 09-10-2004, 16:44
ook hallo
ook hallo is offline
102 echte dalmatiers

heel erg standaard en voorspelbaar, maar disney films blijven leuk
Oud 09-10-2004, 22:02
battlestar
battlestar is offline
duplex - eerste halfuur was grappig, zaten leuke stukjes tussen. daarna vond ik 'm saai worden, en het humor-gehalte was ver te zoeken.

spartan - mwoh, niet bijzonder maar wel goed te kijken thriller.
Oud 09-10-2004, 22:38
Anonymous John
Anonymous John is offline
Shark Tale

Mooie animatie, vreselijk irritante film.
Oud 09-10-2004, 22:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Invasion of the Bodysnatchers 1978

Prachtige, sfeervolle remake die het originele verhaal uit 1956 een beetje meer stijl, souplesse en inhoud geeft.

Premutos: Der gefallene Engel

Ja ja, de op 1 na bloederigste horrorfilm ooit blijft leuk
Oud 09-10-2004, 23:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
waves schreef op 09-10-2004 @ 11:05 :
minder dan de helft van Collateral... was wel een leuke film denk ik, maar de persoon naast me was leuker
Was bij mij ook zo, maar ik heb wél de hele film gezien...
Oud 10-10-2004, 08:37
11568
11568 is offline
The shining. En ik vond het eng
Oud 10-10-2004, 11:15
Rioto
Zatoichi - geniaal gewoon .. maar ik had niet anders verwacht want alle films van Kitano zijn geniaal!
Oud 10-10-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef op 10-10-2004 @ 12:15 :
Zatoichi - geniaal gewoon .. maar ik had niet anders verwacht want alle films van Kitano zijn geniaal!

hell yeah
Oud 10-10-2004, 18:01
Blubje
Blubje is offline
Monster. Ik vond m wat tegenvallen eerlijk gezegd. Ik irriteerde me aan Charlize Theron. Niet door haar acteren, want dat was erg goed, maar meer om t feit dat ze lelijk is gemaakt, want ik weet nou eenmaal dat ze dat niet is, dus op de een of andere manier kwam het daardoor heel erg nep en gemaakt over. Mja hij was wel ok en Christina Ricci was ook leuk

Vanavond naar Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Ben benieuwd Ik hou niet van Jim Carey, maar hopelijk is ie hierin wel leuk.
Oud 10-10-2004, 19:15
Verwijderd
Eternal Sunshine...

Maar ik ben tegen het einde in slaap gevallen

Ik ga maar voor de herkansing, mijn hemel, bij zo'n geweldige film in slaap vallen...
Oud 10-10-2004, 22:39
battlestar
battlestar is offline
back to gaya - mooi gemaakt, maar deed me ondanks het totaal verschillende verhaal erg aan shrek denken, en shrek is nu eenmaal leuker.

the calcium kid - toffe humor, grappig dat ze er een sort of documentaire van hebben gemaakt, en orlando bloom deed het wel leuk
Oud 10-10-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef op 10-10-2004 @ 12:15 :
Uhm, Takeshi Kitano is echt niet de eerste die een Zatoichi-film heeft gemaakt. Die film draagt weliswaar die titel maar Zatoichi is meer een concept, daarom zijn er meerdere films van, Kitano is gewoon één van de mensen die een keer de rol van Zatoichi heeft gespeeld. Al tientallen jaren geleden had je Zatoichi-films.

Ontopic: net Girl with a Pearl Earring gezien.
Oud 11-10-2004, 00:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2004 @ 00:57 :
Uhm, Takeshi Kitano is echt niet de eerste die een Zatoichi-film heeft gemaakt. Die film draagt weliswaar die titel maar Zatoichi is meer een concept, daarom zijn er meerdere films van, Kitano is gewoon één van de mensen die een keer de rol van Zatoichi heeft gespeeld. Al tientallen jaren geleden had je Zatoichi-films.

twas echt wel geniaal hoe kitano, zatoichi heeft doen herleven geheel op zijn eigen manier.
Oud 11-10-2004, 00:13
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Correct. Zatôichi hoort thuis in een rijtje als Zorro, Tarzan, Flash Gordon etc etc. Maar dat wil niet zeggen dat Kitano's versie niet geweldig was, want dat was ie zeker.

Citaat:
Zag er prachtig uit, maar zo nu en dan traag.

On-topic

The Manchurian Candidate (1962)

Prachtige film, zonde dat er weer een re-make van gemaakt moet worden om jongere generaties 'm te laten zien en er weer geld mee te verdienen. Re-makes zijn overbodig. Kunnen ze het origineel weer niet gewoon wereldwijd uitbrengen met een prachtige marketing campagne. Ik zou veel liever altijd mijn geld uitgeven in een bioscoop om een orgineel te zien dan naar een "cover van een cover-band" te kijken.
Oud 11-10-2004, 02:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
L' Ombre des châteaux

Aardige film, redelijk geacteerd en met een paar goed vertakte subplotjes.
Oud 11-10-2004, 10:02
Rioto
Citaat:

ja dat weet ik ... zatoichi was namelijk een serie ..

maar hij heeft er wel iets geniaals van gemaakt..
Oud 11-10-2004, 13:52
Verwijderd
Het klinkt hier een beetje zoals er met Batman tig acteurs en incarnaties zijn geweest, terwijl 't voorheen alleen maar Shintaro Katsu was die Zatoichi heeft gespeeld.
Oud 11-10-2004, 14:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het eerste halfuur van 'Don't be a menace', een 'komedie' van de Wayans Brothers. Mijn zusje had 'em geleend van d'r vriend en raadde hem aan. Ik had natuurlijk beter moeten weten. Ze houdt ook van films als 'American pie' en 'Road trip'...

Vervelende, aartsflauwe en weinig creatieve onderbroekenlol van het laagste niveau, waarin 3/4 van de grappen terugvalt op sex en grof taalgebruik, cliché's en onleuke parodieën. Subtiliteit is ver te zoeken is en alle 'grappen' liggen er duimendik bovenop.

Oud 11-10-2004, 17:26
Blubje
Blubje is offline
Eternal Sunshine
Wauw.
Geweldig mooi.
In t begin wel ff rommelig, ik had pas na een half uur door waar ze nou eigenlijk mee bezig waren
Spoiler
maar goed, dat kan ook aan mij liggen
Deed me op de een of andere manier beetje aan Memento denken, qua chronologie enzo zegmaar
En sinds wanneer is Kate Winslet zo leuk en goed?
Oud 11-10-2004, 18:57
Verwijderd
dat was al weer een paar maanden terug, the girl with the golden pearl, wat een stomme film zeg, de hoofdrolspeelster liep de hele tijd met haar mond open en dat leidde mij enorm af
Oud 11-10-2004, 19:03
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
bertbart schreef op 11-10-2004 @ 19:57 :
dat was al weer een paar maanden terug, the girl with the golden pearl, wat een stomme film zeg, de hoofdrolspeelster liep de hele tijd met haar mond open en dat leidde mij enorm af
Niet fucken met Scarlett!
Oud 11-10-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
King Ralph schreef op 11-10-2004 @ 01:13 :
The Manchurian Candidate (1962)
Net gekeken. Aardige film, sterk einde. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de remake, of het een schaamteloze poging is tot makkelijk geld verdienen of een goede, moderne interpretatie van het origineel.
Oud 11-10-2004, 22:40
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 11-10-2004 @ 20:03 :
Niet fucken met Scarlett!
Oud 11-10-2004, 22:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Scarlett is da ho'!
Oud 12-10-2004, 08:02
hasseltboy