Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 17:42
Viporizer
Viporizer is offline
Mijn vriendin heeft nog al beschermende ouders naar mijn idee, ze mag door de weeks 's avonds de deur niet uit, en in het weekend moet ze rond 23.00 uur thuis zijn...
maar nu is mijn vraag:
Tot hoe laat mochten jullie door de weeks en in het weekend weg blijven toen je 17 was?

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 17:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 17:50
droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik ben nog steeds 17 jaar en mag in het weekend eigenlijk zelf weten hoelaat ik thuis ben. Meestal is dat rond drie uur, half vier als ik echt uitga.
Doordeweeks mag ik ook niet 'uit' (bioscoop, uiteten, enz.) of ja..dat hebben ze liever niet.
Maar ik mag gerust naar een vriendin (vriend heb ik op het moment niet ) en dan ben ik meestal rond tien uur, half elf thuis.
Oud 10-10-2004, 17:53
bracelance
bracelance is offline
toen ik 17 was? euh... da's lang geleden...

ik mocht in het weekend gewoon gaan stappen en moest maar zien hoelaat ik thuis kwam, maar er was wel een soort ongeschreven regel dat het voor 5 uur thuis was. En doordeweeks ben ik nooit veel thuis geweest des avonds vanwege trainen etc. dus daar deden ze niet lastig over, als het maar voor 12 uur was.
Oud 10-10-2004, 17:57
Verwijderd
nouja das niet zo heeullll lang geleden dat ik nog 17 was:
door de weeks tot 12 uur
vrijdagavond tot 1 a 2 uur, omdat ik zaterdag vroeg eruit moest
zaterdagavond....nouja, na 4 uur vonden ze toch wel een beetje onprettig.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:00
Viporizer
Viporizer is offline
Ze moet dus op vrijdag ook om een uutje of 11 thuis zijn...
Dus kan ik haar nooit eens lekker mee nemen de kroeg in, want dan is ze daar net, moet ze al weer naar huis...

Ze kan dan wel mischien 1 drankje naar binnen gieten...
Oud 10-10-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Viporizer schreef op 10-10-2004 @ 19:00 :
Ze moet dus op vrijdag ook om een uutje of 11 thuis zijn...
Dus kan ik haar nooit eens lekker mee nemen de kroeg in, want dan is ze daar net, moet ze al weer naar huis...

Ze kan dan wel mischien 1 drankje naar binnen gieten...
halleluja
hebben ze ook een reden daarvoor?
ze is toch geen klein kind....als jij nou belooft dat je haar naar huis brengt (o wacht, ze werkt zaterdag bij de coop!? misschien is dat het)
maar dan zou ze zaterdag toch wel lang uit mogen gaan!?
*leeft intens mee*
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:08
Viporizer
Viporizer is offline
Om het nog een stapje erger te maken heeft mijn vriendin liever niet dat ik haar ouders voorlopig ontmoet...

Dus dat hele idee had ik ook al afgeschreven...

Ik heb het met haar over gehad, maar ze zegt dat haar ouders er vast wel een reden voor hebben maar of ze die reden zelf weet, weet ik niet...
Oud 10-10-2004, 18:22
starshine
starshine is offline
hmz, sorry ik vind dat wel erg vroeg.. toen ik 17 was mocht ik zelf weten hoelaat ik in het weekend thuis kwam, zolang het maar niet na 5u ofzo was en ik maar zorgde dat ik de volgende dag wel fit was (moet altijd werken op zat. en soms ook op zondag)... doordeweeks kwam ik meestal een uur of 11 thuis geloof ik.. succes ermee.. is errugh lastig, zo'n situatie...

Waarom vindt ze het trouwens beter dat je haar ouders niet ontmoet voorlopig?
Oud 10-10-2004, 18:28
Viporizer
Viporizer is offline
Citaat:
starshine schreef op 10-10-2004 @ 19:22 :
Waarom vindt ze het trouwens beter dat je haar ouders niet ontmoet voorlopig?

Ik heb geen idee eigenlijk...
Oud 10-10-2004, 18:30
Verwijderd
door de weeks niet te laat, vanwege school

in het weekend maakt het niet uit, meestal kom ik zondag tegen de middag thuis ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:35
meintje
meintje is offline
Toen ik 17 was had ik een vriendin van 2 jaar ouder dus het voordeel was dat ik mocht blijven zolang zij bleef :-) dus ja dat was vaak 2 of 3 uur en dat had dus wel zn voordelen :-)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:11
Toet0r
Toet0r is offline
oke, ik ben 16, maar ik mag zoiezo al langer weg blijven dan jouw vriendin. Door de weeks zorg ik dat ik rond half 11 / kwart voor 11 thuis ben en in het weekend ligt dr aan. Mijn moeder zegt altijd 'niet te laat', wat dr op neer komt dat ik meestal rond half 2 / 2 uur thuis kom, maar ook wel eens eerder of later.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:35
Custom
Custom is offline
Doordeweeks rond een uur of 11 (vind ik zelf ook laat genoeg) en in het weekend als ik uitga, ergens tussen 3-4. Soms (met optredens) ben ik later thuis, maar dan wordt ik voor de deur afgezet, das handig
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:38
Verwijderd
mijn ouders waren ook heel beschermend, die wilde dat ik door de weeks tegen een uur of 10 thuis was, en in t weekend zat ik bij mijn vriend of hij bij mij, dus dat ging niet echt op, alleen kwamen ze me halen en brengen tot 10 uur want dan wilde ze een borrel gaan drinken
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:13
Verwijderd
Ik ben 16, moet door de weeks toch wel voor 9nen binnen zijn, in het weekend hooguit 11 uur.. maar ik heb geen vriend.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
In het weekend: tot zo laat als ik zin had. Doordeweeks zou ik niet weten. Ik ging -ga- doordeweeks 's avonds bijna nooit weg en die enkele keren dat dat wél gebeurde, kwam ik altijd redelijk op tijd thuis, zodat er nooit een tijd gesteld is.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:46
Verwijderd
Toen ik 14 was mocht ik dat zelf bepalen, toen ik 17 was dus ook.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:16
stuivertje
stuivertje is offline
Toen ik 17 was; doordeweeks, half 11 ongeveer. Dit was niet bepaald door mijn ouders, maar zo laat wou ik gewoon thuis zijn omdat ik dan de volgende dag weer naar school moest.

In het weekend mocht ik het zelf bepalen, zolang ik maar met "de jongens" mee terug kwam. In het donker mocht en wou ik tevens zelf ook niet alleen naar huis. Dat was het enige waar ze opstonden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:24
Phie.
Phie. is offline
In het weekend mag ik het zelf weten "als ik maar zeker weet dat je met iemand meefietst'. Als ik doordeweeks bij mijn vriend ben dan ben ik op zijn laatst om 1 uur thuis aangezien we allebei doordeweeks om 6 uur ons bed uit mogen. Mijn ouders hebben daar wienig problemen mee
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:39
Verwijderd
Zo laat als ik wil, mn ouders weten dat ik voor mezelf kan zorgen in alle opzichten die nodig zijn.

Praat er met haar en haar ouders erover dat de wereld niet vergaat als ze een keer wat later thuis komt en dat je er wel voor zorgt dat haar niets overkomt. Probeer er achter te komen wáárom ze zo vroeg thuis moet komen en probeer ze gerust te stellen op dat punt.

Waarschijnlijk zijn ze enkel overbezorgd, is ze enkel kind?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 01:04
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 11-10-2004 @ 00:39 :
Zo laat als ik wil, mn ouders weten dat ik voor mezelf kan zorgen in alle opzichten die nodig zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 02:01
Wammus
Wammus is offline
Toen ik 17 was maakte het m'n moeder weinig uit hoe laat ik in het weekend thuis kwam. Als het maar niet "te laat"was. Wat dus neerkwam op iets als tussen 3 en 4 uur s'nachts maar soms ook wel later. Soms ook eerder. Doordeweeks zei ze ook dat het haar niet uitmaakte maar als ik 3 dagen later dan 12 uur thuis was zei ze er wel wat van. Zoiets als:" denk je wel dat je een beetje op tijd thuis bent, anders slaap je weer zo weinig"....
Oud 11-10-2004, 08:26
leucomelas
leucomelas is offline
ben nog nieteens 17, maar doordeweeks is de regel om 11 uur binnen, en om 11 uur al het volk naar huis *meestal zit mn vriend er toch tot half/12 uur* en in het weekend maakt het niet uit hoelaat ik thuiskom.. als ik maar wel even laat weten waar ik eet en waar ik slaap
Oud 11-10-2004, 08:46
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
hebben wij thuis niet echt afspraken over..
door de weeks ben ik toch meestal thuis, en als ik weg ga ben ik iig voor 11uur thuis, omdat ik de volgende dag weer vroeg naar school moet
in het weekend ben ik meestal rond half 5 thuis
vinden ze niet erg, zelf gingen ze vroeger ook altijd stappen
Oud 11-10-2004, 08:53
Viporizer
Viporizer is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 11-10-2004 @ 00:39 :

Praat er met haar en haar ouders erover dat de wereld niet vergaat als ze een keer wat later thuis komt en dat je er wel voor zorgt dat haar niets overkomt. Probeer er achter te komen wáárom ze zo vroeg thuis moet komen en probeer ze gerust te stellen op dat punt.

Waarschijnlijk zijn ze enkel overbezorgd, is ze enkel kind?
Nee ze is geen enigskind, maar wel de eerste...

Haar ouders mag ik van haar nog niet onmoeten omdat ze te beschermend zijn (denk ik).

Ze zegt zelf steeds dat het toch niet mag van haar ouders, daar stel je mij niet tevreden mee. Ik probeer er met haar over te praten maar ze slaat het elke keer af als ik er over begin...
Oud 11-10-2004, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Viporizer schreef op 11-10-2004 @ 09:53 :
Nee ze is geen enigskind, maar wel de eerste...

Haar ouders mag ik van haar nog niet onmoeten omdat ze te beschermend zijn (denk ik).

Ze zegt zelf steeds dat het toch niet mag van haar ouders, daar stel je mij niet tevreden mee. Ik probeer er met haar over te praten maar ze slaat het elke keer af als ik er over begin...
Heb je misschien het gevoel dat ze iets achterhoudt oid? Ik bedoel als je niet uitgebreid met haar ouders mag praten kan er toch iets achter zitten? Is ze zelf misschien wat sneller bang of is ze snel moe. Wil ze zelf echt 100% langer uitgaan en is ze bereid daarvoor ook jou met haar ouders te laten praten?

Je mag niet eens ontmoeten lees ik nu... Misschien dat ze zich een beetje schaamt voor haar ouders maar ik denk dat niemand hier echt meteen zn/dr vriendje of vriendinnetje aan de ouders laat zien. Ik denk dat het hier echter een ander verhaal is omdat je iets serieus hebt te bespreken.

Once again, probeer me thaar ouders erover te praten, probeer te achterhalen wáárom ze zo vroeg thuis moet zijn en stel ze gerust dat ze niet bang hoeven te zijn voor wat dan ook want ik zie echt geen reden genoeg waarom een meid niet met haar vriend van 19 die haar vast wel beschermt en goed thuis brengt niet later dan 11 thuis mag komen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:08
Viporizer
Viporizer is offline
Ik ben ook bezig met het achterhalen waarom niet in bijde opzichten. Als ik dat nou eens wist dan kon ik me of er voorlopig bij neer leggen of uileggen waarom ik denk dat het anders beter is.

Maar tot nu toe krijg ik geen enkel teken van haar kant.

En ja niemand laat zijn/haar vriendje/ vriendinnetje gelijk aan de ouders zien. Dat doe ik ook niet, maar als er naar gevraagd wordt heb ik zo iets van 'prima' als je dat dan zo graag wil. Mijn ouders zijn ook niet perfect en daar heb ik maar mee te leven. Zo zie ik het bij haar ook, maar op een of andere manier wil/kan ze me niet geloven.
Oud 11-10-2004, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Viporizer schreef op 11-10-2004 @ 10:08 :
Ik ben ook bezig met het achterhalen waarom niet in bijde opzichten. Als ik dat nou eens wist dan kon ik me of er voorlopig bij neer leggen of uileggen waarom ik denk dat het anders beter is.

Maar tot nu toe krijg ik geen enkel teken van haar kant.

En ja niemand laat zijn/haar vriendje/ vriendinnetje gelijk aan de ouders zien. Dat doe ik ook niet, maar als er naar gevraagd wordt heb ik zo iets van 'prima' als je dat dan zo graag wil. Mijn ouders zijn ook niet perfect en daar heb ik maar mee te leven. Zo zie ik het bij haar ook, maar op een of andere manier wil/kan ze me niet geloven.

Zoals je het beschrijft lijkt het alsof ze iets verbergt oid. Ga een goed gesprek met haar aan en als het mogelijk is eentje daarna met haar ouders.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:33
luchtballon
luchtballon is offline
Eh, mijn ouders vonden het niet zo leuk meer toen ik om 3 uur thuis kwam. Maar dat was voornamelijk omdat ze me eerder thuis verwacht hadden en ongerust waren. Maar ik ben nog geen 17. En door de weeks zorg ik zelf dat ik niet te laat thuis ben (hangt ervan af wat ik de volgende dag te doen heb, meestal uur of 23)

Maar het klinkt idd raar, wat je over je vriendin verteld.
Oud 11-10-2004, 09:34
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 11-10-2004 @ 10:33 :
Eh, mijn ouders vonden het niet zo leuk meer toen ik om 3 uur thuis kwam. Maar dat was voornamelijk omdat ze me eerder thuis verwacht hadden en ongerust waren. Maar ik ben nog geen 17. En door de weeks zorg ik zelf dat ik niet te laat thuis ben (hangt ervan af wat ik de volgende dag te doen heb, meestal uur of 23)

Maar het klinkt idd raar, wat je over je vriendin verteld.
Dat lijkt me meer dat je een afspraak even scheef nakwam en dat ze bezorgd waren dan dat ze echt strikte tijden op je zetten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:27
Verwijderd
Als ik jou zou zijn, zou ik toch eens goed met haar over alles praten! En als ze dan weer vaag doet, of er gewoon niet over wil praten, vraag dan waarom, ik bedoel ze zal dan wel iets te verbergen hebben ofzo... Of ze schaamt zich voor haar ouders, alhoewel je daar meestal wel weer (deels) over heen bent als je 17 bent, volgens mij.

Daarnaast, dat op tijd thuis zijn, of iig zo vroeg, dat herken ik deels wel van hier thuis. Maar hier is er wel over te praten, ik bedoel als ik dan een keertje uit wilde gaan was dat verder ook geen probleem. Alhoewel ik dan ook nog wel altijd eerder dan de rest thuis moest zijn, maar ja...

Ik zou er gewoon eens goed over praten, al is dat waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:43
Viporizer
Viporizer is offline
Bedankt allemaal, ik ga nog eens goed met haar praten.
Ik hoop dat ik met dit allemaal een beter been heb om op te staan.
Oud 11-10-2004, 10:58
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
ik weet niet hoelang je al met je vriendin hebt, maar na een paar weken kan je toch gwn haar ouders ontmoeten?
daar is toch niks ergs aan?
mijn ouders zijn ook niet geweldig, maar dat is nog geen reden om me voor hen te schamen!
idd ff met haar praten waarom je ze niet mag ontmoeten
suc6!
Oud 11-10-2004, 11:51
ilse
ilse is offline
ik ben 17, door de weeks moet ik wel vrij vroeg thuis zijn maar dat komt omdat ik niet tegen slaaptekort kan. rond 10 uur half 11 dus. en in het weekend mag ik het zelf weten als ik na het uitgaan oid maar niet alleen naar huis ga.

verder denk ik dat het vreemd is dat je haar ouders niet mag ontmoeten. ze mag wel een goede reden bedenken!
Oud 11-10-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 11-10-2004 @ 12:51 :
verder denk ik dat het vreemd is dat je haar ouders niet mag ontmoeten. ze mag wel een goede reden bedenken!
Of gewoon de waarheid vertellen?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 13:46
Viporizer
Viporizer is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 11-10-2004 @ 12:51 :
Citaat:
Dr0_ol schreef op 11-10-2004 @ 14:16 :
Ik hoop het...
Oud 11-10-2004, 14:45
Verwijderd
ik ben 17 en ik mag doordeweeks en in t weekend zelf weten hoelaat ik thuis kom.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 14:48
ilse
ilse is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 11-10-2004 @ 14:16 :
ja okee, maar als het een waarheid was die ze wou vertellen had ze dat vast al wel gedaan, niet dan??
Oud 11-10-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 11-10-2004 @ 15:48 :
ja okee, maar als het een waarheid was die ze wou vertellen had ze dat vast al wel gedaan, niet dan??
Dus moet hij die er subtiel uit forceren
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 16:07
Sade
Sade is offline
Ik ben deze week nog 17, word dit weekend 18. Het afgelopen jaar ben ik uitgegaan tot tijden die uiteenlopen van 1 uur tot 7 uur. Dat hangt er dus vanaf waar je heen gaat. Mijn ouders zijn dus niet zo moeilijk, ik kom wel vaak een stuk later thuis dan zij zouden willen, maar daar blijven ze niet echt lang boos om. Ze zijn gewoon nog wel een beetje bezorgd, en willen me graag thuis horen komen.
Mijn ouders zijn vrij makkelijk omdat ik een oudere broer heb waar ze dit ook allemaal al meegemaakt hebben, dus ze zijn ondertussen wel wat gewend.
Oud 11-10-2004, 16:09
Briseïs
Briseïs is offline
In het weekend mocht ik zelf weten hoe laat ik thuiskwam, zolang het maar niet in mn eentje was. Doordeweeks mocht ik 's avonds wel weg, maar tot een uur of 11 ofzo. En echt uit liever niet meer dan een keer in de week.
Oud 11-10-2004, 17:44
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Ik ben 16 en moet doordeweeks rond 9-10 uur thuis zijn. In t weekend mag k gwn uitgaan wnnr k wil as t maar niet de hele nacht door gaat, en k samen naar huis ga met vrienden
Oud 11-10-2004, 17:57
Bo
Bo is offline
Dat mocht ik zelf bepalen, als ik me maar aan de afspraken hield. Dus niet 5 uur thuis komen terwijl ik 3 uur thuis zou zijn, dan werden ze ongerust. Ik hield me bijna altijd aan de afspraken met mijn ouders, dus ik kreeg veel vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:39
Experiment
Experiment is offline
Doordeweeks ben ik 's avonds niet vaak weg, van de winter was ik een paar keer schaatsen 's avonds en ik geloof dat ik toen om 10 uur thuis moest zijn... of half tien, weet niet zeker.

In het weekend moet ik natuurlijk altijd met iemand samenfietsen en dan maakt het niet zoveel uit hoe laat ik thuis ben... nouja liever niet na drie uur 's nachts denk ik, want alles gaat hier om 2 uur dicht dus m'n ouders zouden wel ongerust worden als ik er dan nog niet was.

Dus jouw vriendinnetje's ouders zijn wel redelijk beschermend ja. Hoe kijkt ze d'r zelf tegenaan? Ik heb ook meisjes in m'n klas die nog heel weinig mogen eigenlijk... uitgaan is een heel punt en ze mogen aankomende zomer ook niet met een groepje op vakantie.. maar 23.00 in het weekend is nog wel wat erger denk ik
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:54
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik mag al dik een jaar zelf mn tijden bepalen omdat mijn ouders weten dat ik toch niet laat zal thuiskomen.
Doordeweeks om 11 uur en in het weekend rond 2en.
Oud 11-10-2004, 20:14
waves
waves is offline
Citaat:
droomkoningin schreef op 10-10-2004 @ 18:50 :
Ik ben nog steeds 17 jaar en mag in het weekend eigenlijk zelf weten hoelaat ik thuis ben. Meestal is dat rond drie uur, half vier als ik echt uitga.
Doordeweeks mag ik ook niet 'uit' (bioscoop, uiteten, enz.) of ja..dat hebben ze liever niet.
Maar ik mag gerust naar een vriend)in) en dan ben ik meestal rond tien uur, half elf thuis.
klopt voor mij ook, zolang ik maar zeg waar ik naar toe ben of mijn mobiel meeneem..
Oud 11-10-2004, 20:38
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Ik weet niet meer precies hoe het zat toen ik 17 was, maar ik geloof dat ik door de weeks rond 10 uur naar bed moest (ja, naar bed, niet 'thuis zijn'). Op vrijdag- en zondagavond maakte het niet uit, zolang ik maar niet in m'n eentje naar huis toe kwam. Als mijn vader me ergens op kwam halen, was het altijd hooguit 1 uur.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:39
Vaj
Vaj is offline
Dat soort dingen gingen in overleg met mijn ouders. Het mocht laat worden, maar niet elke dag. Gemiddeld mocht ik in het weekend (dus vr en za) rond 3 uur 's nachts thuiskomen en door de weeks rond elf uur. Later kon dus soms ook voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:47
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 11-10-2004 @ 19:39 :
Doordeweeks ben ik 's avonds niet vaak weg, van de winter was ik een paar keer schaatsen 's avonds en ik geloof dat ik toen om 10 uur thuis moest zijn... of half tien, weet niet zeker.

In het weekend moet ik natuurlijk altijd met iemand samenfietsen en dan maakt het niet zoveel uit hoe laat ik thuis ben... nouja liever niet na drie uur 's nachts denk ik, want alles gaat hier om 2 uur dicht dus m'n ouders zouden wel ongerust worden als ik er dan nog niet was.

Dus jouw vriendinnetje's ouders zijn wel redelijk beschermend ja. Hoe kijkt ze d'r zelf tegenaan? Ik heb ook meisjes in m'n klas die nog heel weinig mogen eigenlijk... uitgaan is een heel punt en ze mogen aankomende zomer ook niet met een groepje op vakantie.. maar 23.00 in het weekend is nog wel wat erger denk ik
Hahahahaha nee het Swingcafé is toch 5 uur open.
Oud 12-10-2004, 20:21
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 12-10-2004 @ 17:47 :
Hahahahaha nee het Swingcafé is toch 5 uur open.
alle kroegen tot twee uur. Dat wil zeggen. dan kom je er niet meer in. De mensen die erin zijn kunnen dan gewoon binnen blijven tot 4 uur, of totdat de eigenaar ze eruit pleurt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten