|
|
Bekijk resultaten poll: Hoe zal de vergrijzing evolueren? | |||
We gaan allemaal dood! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 31.25% |
wij zullen als we 30-40 jaar zijn enorm veel belasting moeten betalen |
20 | 41.67% |
er wordt een fantastische oplossing gevonden voor dit probleem |
4 | 8.33% |
consequente euthanasie |
9 | 18.75% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik heb ook maar op 'we gaan allemaal dood' gestemd.
|
Verwijderd
|
België heeft hier enorm veel studiewerk en voorbereidingen aan verrciht en dit reeds jaren voordat de buurlanden (waaronder NL) zich hierover buigden.
Zo heeft de Belgische Federale Overheid (o.l.v. Vice-Eerste minister en Minister van Begroting en Overheidsbedrijven Johan Vande Lanotte, SP.A) enkele jaren geleden het 'Zilverfonds' opgericht waarin vele miljarden euro's zitten die zullen nodig zijn vanaf 2010 om de vergrijzing te betalen. Het komt erop neer dat er steeds minder actieve bevolking is voor steeds meer non-actieve (en dus hulpbehoevenden) in onze samenleving. Dit komt o.a. door de babyboom maar ook doordat er steeds minder geboortes zijn en er weinig natuurlijke bevolkingsaangroei is. Uitreksel sp.a-site (http://www.s-p-a.be/nationaal/ideeen...n+is+verzekerd) Zullen de pensioenen wel betaalbaar blijven? Tussen 2010 en 2030 komen er maar liefs 800.000 gepensioneerden bij. Om die toekomstige pensioenen veilig te stellen, lanceerde Johan Vande Lanotte het Zilverfonds. Jaarlijks wordt dat fonds gespijsd met 620 miljoen euro (25 miljard BEF). Het fonds bevat nu al meer dan 5 miljard euro (200 miljard BEF). Tegen 2007 moet het Zilverfonds stijgen met 10 miljard euro. Zo staat het ook in het nieuwe regeerakkoord. Aan dit bedrag mag niet geraakt worden. Met het fonds wil Vande Lanotte mooi op tijd de nodige reserves voor de pensioenen aanleggen. Een collectieve appel voor de dorst, zeg maar. Voor jong, oud en iedereen daar tussenin. Zo wordt ook jouw pensioen veilig gesteld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb voor consequente euthanasie gekozen, verwacht geen motivatie, want die is er niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
jij had ook nog een antwoord als 'het zal leiden tot meer euthanasie' maar dat geloof ik niet. Euthanasie is nog steeds een persoonlijke kwestie en niet iets waar de staat over bepaald. Als dat zo zou zijn is het gewoon moord, en zover zal de maatschappij het heus niet laten komen. Jouw mogelijke antwoord 'we gaan allemaal dood' snap ik niet in dit verband. tuurlijk gaan we allemaal dood, maar daarvoor hoef je niet oud te zijn... succes iig
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwe voorstel voor de AOW verhoging Tripp | 46 | 28-10-2009 12:09 | |
[Enquête] Vergrijzing Sentingua | 24 | 29-05-2004 20:13 | |
Vergrijzing: meer jongeren uit het buitenland halen? Rabbi Daniel | 54 | 19-01-2004 21:44 | |
De vergrijzing van Nederland, wat te doen.. Prea|K | 88 | 17-08-2003 23:15 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Het luxeprobleem van de vergrijzing. Joël | 1 | 23-04-2003 17:35 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Vergrijzing Klaaske | 2 | 03-10-2001 21:16 |