Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2004, 14:15
aap777
aap777 is offline
Ik zoek een 19" rack voor als server kast. Ik heb al op diverse sites gekeken maar ik heb er niet zo héél veel verstand van, maar ik heb toch een aantal eisen. Misschien dat jullie me kunnen helpen de juiste kast te kopen.

Ik heb al een moederbord en ook een voeding.
Het wordt een fileserver dus er moeten minimaal 5 harde schijven in passen. Ik wil dus ook RAID gaan doen.

Moederbord: Asus P4C800-E Dlx,S478,i875P,4xDDR,SATA,GLAN,RAID
Voeding: Zalman ZM400A-APS 400watt

Dus de eisen:

- 19 Inch rack
- Zwarte kleur
- Plaats voor 5 harddisks (3,5")
- Zonder voeding (heb ik zelf al)

Wie kan me helpen? Hoeft niet persé nieuw te zijn, kan ook 2ehands.
Advertentie
Oud 15-09-2004, 14:29
Verwijderd
Zoek je nou een 19" rack
of een 19" case?

Ook max aantal U?
Oud 15-09-2004, 16:15
aap777
aap777 is offline
Misschien een noob-vraag.. maar wat is het verschil tussen een case en een rack?

Max. 4U
Oud 15-09-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
webjunk schreef op 15-09-2004 @ 17:15 :
Misschien een noob-vraag.. maar wat is het verschil tussen een case en een rack?

Max. 4U
De case:

En die hang je in een rack:

Overigens kan ik je alleen nieuwe verkopen
Oud 15-09-2004, 19:45
]{ing
]{ing is offline
hij wil gewoon een case, dat blijkt wel uit de eerste post waarin het gaat over een mobo en 5 hd's..

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/411

Antec Rackmount 4U22ATX400 ATX, AGP, PCI, 400W

4U rackmount chassis
400 Watt ATX12V Power supply
Motherboards ATX Motherboards (up to 12" x 13")
Drive Bays: 3 x 5.25, 3 x 3.5"(External), 7 x 3.5" (Internal)
User configurable for 6x5.25" + 3x3.5" (External), 3x3.5"(Internal) drive bays w/out 120mm intake Fan
7 expansion slots
1 x 120mm ball bearing fan intake, 2 x 80mm ball bearing fans exhaust
2 Front USB ports

€ 203,99

dan heb je wel een voeding over, zou je kunnen verkopen en dan betaal je nog ca 150 voor de case.
Oud 15-09-2004, 22:48
aap777
aap777 is offline
]{ing: Bedankt, zoiets zocht ik dus. Als ik zo'n kast in een rack hang.. Wordt ie dan alleen aan de voorkant vastgeschroefd? Ik zie namelijk nergens anders bevestigingsmogelijkheden. Is zo'n bak niet veels te zwaar om alleen aan de voorkant vast te schroeven?

Trilogixen: Kun je mij zo'n dergelijke kast voor een scherpe prijs bieden?
Oud 16-09-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
webjunk schreef op 15-09-2004 @ 23:48 :
Trilogixen: Kun je mij zo'n dergelijke kast voor een scherpe prijs bieden?
Mijn hardwareleverancier (groothandel) heeft niet echte scherpe aanbiedingen (beginnend vanaf 225,- ongeveer) ben ik bang voor.
Ik denk dat het voor jou ook totaal geen nut heeft om het in een 19” server te hangen, deze kasten zijn niet goedkoop (variërend van 150,- ~ 500,-) terwijl een gewone PC case (waar ook makkelijk een aantal hdd’s in kunnen) vanaf 50,- te krijgen zijn inclusief voeding.
Oud 16-09-2004, 10:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
webjunk schreef op 15-09-2004 @ 23:48 :
]{ing: Bedankt, zoiets zocht ik dus. Als ik zo'n kast in een rack hang.. Wordt ie dan alleen aan de voorkant vastgeschroefd? Ik zie namelijk nergens anders bevestigingsmogelijkheden. Is zo'n bak niet veels te zwaar om alleen aan de voorkant vast te schroeven?
Ze hangen rails op waar hij overheen geschoven wordt, ze worden met 2 of 4 schroeven aan de voorkant vastgezet, zodat ze niet gaan glijden.

Ik weet niet of je wat hebt aan 1 of 2 U kasten?
Oud 14-10-2004, 23:16
aap777
aap777 is offline
Antec Rackmount 4U22ATX400 ziet er wel goed uit. Maar hoeveel schijven kunnen hier nou precies in? Dat snap ik niet helemaal.
Oud 14-10-2004, 23:17
aap777
aap777 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-09-2004 @ 11:55 :
Ik weet niet of je wat hebt aan 1 of 2 U kasten?
Waarschijnlijk niet. Ik wil toch minimaal 5 of 6 harddisks erin kwijt.
Oud 15-10-2004, 07:58
Verwijderd
Citaat:
webjunk schreef op 15-10-2004 @ 00:17 :
2u kun je misschien 5 hdd's kwijt, maar dat wordt wel erg krap.

Maar jij wil gewoon een serveftje bouwen toch?
Neem dan een gewone computer case.
Oud 15-10-2004, 13:22
Gimme more beer
Citaat:
webjunk schreef op 15-10-2004 @ 00:17 :
Pff, waar ga je hem plaatsen?

Over het algemeen ben ik heel tevreden met 2 80 GB HDD's in RAID...

Er staat overigens bij hoeveel HDD's erin kunnen, ik weet niet hoeveel Inch de HDD's zijn die je hebt liggen? Maar als je dat weet, weet je hoeveel HDD's erin kunnen.
Oud 18-10-2004, 01:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Als je er veel in kwijt wil vergeet dan die antecs maar, die zijn veel te ondiep. Ik bedoel, 55 centimeter is niet echt veel ofzo. Maarja, wil je een diepere kast, dan zit je vaak aan een 1U of 2U kast vast.. Als je dan er ook nog een PCI of AGP kaart in kwijt wilt zoek je dus een ongeluk aan werkende riser kaartjes.

Ze zijn er wel hoor, lange 4U kasten, ik heb er pas zelf eentje gekocht. Eerst even de URL van een 2U kastje, waar een aantal harddisk bays in zitten. Persoonlijk hoeft dat voor mij niet, omdat je dan weer een dure backplane nodig hebt wil je echt iets hebben aan die bays.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...715515889&rd=1

Zo'n zelfde als deze heb ik dus gekocht, ik heb'm nog niet binnen ofzo, maar een diepte van 70 centimeter en een fatsoenlijke koelingsinrichting helpen een hoop:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...715386946&rd=1

Deze is ook wel heel geil:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...715146596&rd=1

Alleen kan je daar geen ATX voeding in kwijt, en moet je van die Unipower netdelen zien te vinden. In sommige 2U kasten past trouwens een ATX voeding, maar dan wel met wat haken en ogen. In ieder geval niet op de standaardplaats, dus je offert er wel flink wat ruimte voor op.

Als je'm niet van plan bent ergens op te hangen waar je moet betalen voor de ruimte die dat ding inneemt moet je gewoon een lekker grote kast kopen. Altijd fijn.
Oud 18-10-2004, 12:26
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 18-10-2004 @ 02:56 :
Ze zijn er wel hoor, lange 4U kasten, ik heb er pas zelf eentje gekocht. Eerst even de URL van een 2U kastje, waar een aantal harddisk bays in zitten. Persoonlijk hoeft dat voor mij niet, omdat je dan weer een dure backplane nodig hebt wil je echt iets hebben aan die bays.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...715515889&rd=1
Wat moet je doen met die drives als je geen backplane koopt?

Edit; is het deze behuizing?

Laatst gewijzigd op 18-10-2004 om 12:29.
Oud 18-10-2004, 14:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 18-10-2004 @ 13:26 :
Wat moet je doen met die drives als je geen backplane koopt?

Edit; is het deze behuizing?
Nee, het is natuurlijk niet die behuizing. Als je de link had gevolgd dan had je meteen aan't plaatje kunnen zien dat het een compleet andere was..

Zonder backplane kan je wel wat met die drives doen, dan moet je ze direct aan't kabeltje hangen.
Oud 18-10-2004, 15:03
Gimme more beer
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 18-10-2004 @ 02:56 :
Als je er veel in kwijt wil vergeet dan die antecs maar, die zijn veel te ondiep. Ik bedoel, 55 centimeter is niet echt veel ofzo. Maarja, wil je een diepere kast, dan zit je vaak aan een 1U of 2U kast vast.. Als je dan er ook nog een PCI of AGP kaart in kwijt wilt zoek je dus een ongeluk aan werkende riser kaartjes.
Pff, waarom nog een PCI of AGP kaart? In een beetje datacentrum kun je hem vanuit de centrale aansturingsservers met een image "standaard" opzetten, inclusief alle benodigde licensies. Als dat gebeurd is en de boel draait, kun je op afstand alles besturen. Je gaat de boel toch ophangen in een centrum...
Oud 19-10-2004, 02:21
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-10-2004 @ 16:03 :
Pff, waarom nog een PCI of AGP kaart? In een beetje datacentrum kun je hem vanuit de centrale aansturingsservers met een image "standaard" opzetten, inclusief alle benodigde licensies. Als dat gebeurd is en de boel draait, kun je op afstand alles besturen. Je gaat de boel toch ophangen in een centrum...
Nou, met zoveel harddisks wil hij misschien wel een RAID5 controller. Dan heb je een controller nodig. En het hoeft ook niet persé in een datacentrum te zijn of wat dan ook.
Ik heb hier gewoon thuis een 19" rack staan (2 meter hoog), en in de kelder ligt er nog een. Je PC in een 19" kastje stoppen is dan wel erg handig hoor. Ik wil niet meer terug naar zo'n losse kast.
Oud 19-10-2004, 12:49
Gimme more beer
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 19-10-2004 @ 03:21 :
Nou, met zoveel harddisks wil hij misschien wel een RAID5 controller. Dan heb je een controller nodig. En het hoeft ook niet persé in een datacentrum te zijn of wat dan ook.
Ik heb hier gewoon thuis een 19" rack staan (2 meter hoog), en in de kelder ligt er nog een. Je PC in een 19" kastje stoppen is dan wel erg handig hoor. Ik wil niet meer terug naar zo'n losse kast.
Er valt wat voor te zeggen, echter, veel servers gebruiken een onboard RAID tegenwoordig. Tjah en als je hem niet in een centrum zet, kun je je bak zo groot maken als je zelf wil, hoef je daar geen rekening mee te houden.

Ik heb altijd 1U en 2U kasten gebruikt en ze voldoen perfect
Oud 19-10-2004, 22:51
Verwijderd
@WebJunk
Colocatie nodig?
Oud 20-10-2004, 02:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-10-2004 @ 13:49 :
Er valt wat voor te zeggen, echter, veel servers gebruiken een onboard RAID tegenwoordig. Tjah en als je hem niet in een centrum zet, kun je je bak zo groot maken als je zelf wil, hoef je daar geen rekening mee te houden.
Geef me eens een paar links naar moederborden met fatsoenlijke raid5 on-board. Ik ben wel benieuwd. En niet aan komen zetten met alleen van die SCSI oplossingen, want die borden zijn erg duur en die schijven ook (persoonlijke ervaring mee). Een losse controllerkaart is veel flexibeler.

Nu zou één kaart nog wel in een 1U kast passen maarja. Voor thuis is het natuurlijk veel makkelijker al heb je geen riser nodig.
Oud 20-10-2004, 14:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 18-10-2004 @ 15:32 :
Nee, het is natuurlijk niet die behuizing. Als je de link had gevolgd dan had je meteen aan't plaatje kunnen zien dat het een compleet andere was..

Zonder backplane kan je wel wat met die drives doen, dan moet je ze direct aan't kabeltje hangen.
Ik had per ongeluk de verkeerde url gekopieerd, dezelfde kast staat wel in het menu.
Oud 20-10-2004, 15:28
Gimme more beer
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-10-2004 @ 03:36 :
Geef me eens een paar links naar moederborden met fatsoenlijke raid5 on-board. Ik ben wel benieuwd. En niet aan komen zetten met alleen van die SCSI oplossingen, want die borden zijn erg duur en die schijven ook (persoonlijke ervaring mee). Een losse controllerkaart is veel flexibeler.

Nu zou één kaart nog wel in een 1U kast passen maarja. Voor thuis is het natuurlijk veel makkelijker al heb je geen riser nodig.
Mee eens, maar ik heb zelf een server zien draaien met op de plek voor de PCI en AGP sloten een onboard RAID controller, zodat er meer HDD's in kunnen. Als je geen PCI sloten nodig hebt, is er dus ruimte genoeg voor een fatsoenlijke onboard RAID en daar is die producent het blijkbaar mee eens. Ik gebruik trouwens voor m'n eigen servers geen RAID, dus ken verder ook geen moederbord bij naam die het heeft.
Oud 28-01-2012, 09:55
dreamer60
dreamer60 is offline
kijk hier eens:

http://computer-software.marktplaats...ncl-rails.html
Oud 28-01-2012, 16:30
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
the faaaak?
Oud 28-01-2012, 22:58
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline