Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2004, 08:38
Verwijderd
Zou het mogelijk zijn om, als de aarde vernietigd wordt oid, een ruimteschip te maken dat het klimaat van de aarde nabootst. Zodat er dus ook voedsel verbouwd kan worden ed.?

Ik vroeg het me gewoon af...

Grim - sorry als dit een n00b question is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2004, 09:15
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik weet het niet.

was het ooit niet zo dat ze een poosje geleden in een glazen kas hebben geprobeerd om wereldklimaten na te maken? het gevolg was volgens mij daarvan dat het totaal niet luktte.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 17:28
willypirate
willypirate is offline
ik denk zeker dat dat ooit eens het geval zal worden. Uiteindelijk willen we toch de ruimte exploreren en onze "beschaving" uitbreiden in het universum. Maar dit gaat nog heel heeeeel lang duren. Maar de eerste stappen zijn al gezet. Maar het duurt nog wel een hele tijd voordat we in staat zijn "goedkoop" en vaak de dampkring te doorbreken met een hoeveelheid basismateriaal om fabrieken en leefomstandigheden te creëren op bijvoorbeeld de maan of mars. Uiteindelijk zullen we een keer in staat zijn dit te doen.(tenminste , als de mensheid dat als gezamelijk doel gaat zien) . We zullen in de toekomst zeker wel snellere "vliegobjecten" kunnen maken dan we nu hebben , en ik denk dat we ook wel zullen leren hoe we om moeten gaan met gewichtsloosheid tov onze botten. De mens zal daarna zijn basismateriaal wellicht uit astroïden gordels kunnen ontginnen of van de planeet mars ofzo.

Ik weet , het klinkt nogal startrek achtig , maar je moet niet vergeten dat wat we dromen , we ook willen bereiken.
Men probeert trouwens de "technieken" na te maken van startrek , wist je dat?
Oud 19-10-2004, 17:55
Verwijderd
Inderdaad een noobquestion, vergelijkbaar met 'zou het mogelijk zijn om dingen te teleporteren'. Om daar antwoord op te kunnen geven moet je zo ongelooflijk veel materie behandelen en voor zover ik weet lopen hier geen hoogleraren rond. Alleen studentjes, at best.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:00
willypirate
willypirate is offline
wat ben jij een nare man
Oud 20-10-2004, 13:08
ShineOfTears
ShineOfTears is offline
Citaat:
Grim schreef op 19-10-2004 @ 09:38 :
Zou het mogelijk zijn om, als de aarde vernietigd wordt oid, een ruimteschip te maken dat het klimaat van de aarde nabootst. Zodat er dus ook voedsel verbouwd kan worden ed.?

Vast zal dit wel eens gebeuren. Men is al bezig uit te zoeken wat je het best kunt eten in de ruimte. Voor lange tijd dan.

Lees het boek 'The war of the worlds eens', dan komen de Martians de aarde aanvallen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 21:47
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
willypirate schreef op 19-10-2004 @ 18:28 :
Men probeert trouwens de "technieken" na te maken van startrek , wist je dat?
Is het niet zo dat de technieken uit startrek niet helemaal gebasseerd zijn op nonsense, maar op wetenschap, dat het daarom...?
Het is iig niet zo dat een stel fictie-schrijvers verhalen uit hun duim zuigen en dat nasa denkt: goh, daar zit wel brood in.
Oud 21-10-2004, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 19-10-2004 @ 09:38 :

De vragen die daarbij opduiken:
- Kunnen we dat voordat de aarde vernietigd wordt?
- Hoe snel van te voren weten we dat de aarde vernietigd wordt?
Anders heb je ook niets aan dat hele ruimteschip
- Wil je wel mee op een ruimteschip waarbij je voor de rest van je leven zit opgesloten met een select groepje personen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 20-10-2004 @ 22:47 :
Is het niet zo dat de technieken uit startrek niet helemaal gebasseerd zijn op nonsense, maar op wetenschap, dat het daarom...?
Het is iig niet zo dat een stel fictie-schrijvers verhalen uit hun duim zuigen en dat nasa denkt: goh, daar zit wel brood in.
Ach, dat hoor je wel vaker.

Teleportatie kan in ieder geval niet (op macroscopische schaal).
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:28
Slobber
Slobber is offline
Er was wel zo'n 'boots een ecosysteem in een kas na experiment' geweest (is ook nog een hele flauwe comedyfilm en een Jhonny Bravo aflevering van gemaakt). Daaruit bleek dat het heel lastig was zo'n systeem na te bootsen. oh sorry, hij laadde niet zo snel, ik zag niet dat er al gereaggeerd was.
Oud 02-11-2004, 16:47
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 20-10-2004 @ 22:47 :
tja toch is het wel eens zo , denk maar eens aan Jules Verne

Tuurlijk gebruikt startrek informatie uit de wetenschappelijke hoek , om hun fictie geloofwaardiger te maken. Maar men probeert ook fictie om te zetten naar realiteit. Ook al lijkt dat in eerste instantie onmogelijk. Denk maar eens aan vliegen.
Oud 03-11-2004, 21:44
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Quote:

Ach, dat hoor je wel vaker.

Teleportatie kan in ieder geval niet (op macroscopische schaal).

Ja, misschien op de manier waarop wij nu denken dat teleportatie misschien ooit zou moeten kunnen.
Maar je weet nooit wat er in de toekomst wordt ontdekt waardoor het misschien wel zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:57
Verwijderd
Nee, zover zijn wij nog niet, het zou nog geen week standhouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten