Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2004, 16:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
I love stars schreef op 23-10-2004 @ 16:34 :
Ik vind ze zielig......vooral de kinderen

mogen geen sinterklaas vieren en mogen op school met veel dingen niet mee doen. Ze mogen meer dingen niet dan die ze wel mogen .
dat is op zich niet erg, maar volgens mij bestaat er bij hun weinig alternatieve "eigen feesten" e.d..
Oud 23-10-2004, 21:22
Chrizzle
Chrizzle is offline
Citaat:
I love stars schreef op 23-10-2004 @ 16:34 :
Ik vind ze zielig......vooral de kinderen

mogen geen sinterklaas vieren en mogen op school met veel dingen niet mee doen. Ze mogen meer dingen niet dan die ze wel mogen .
Je vind het neem ik aan toch ook niet zielig dat Christelijke kindjes niet mee doen aan bijvoorbeeld het Suikerfeest? Die kinderen doen nooit mee aan die feesten van thuis uit, dus ze weten waarschijnlijk niet eens wat ze missen. En zodra ze oud genoeg zijn om te weten wat ze missen begrijpen ze hun eigen geloof goed genoeg om te begrijpen waarom zij daar niet aan mee doen.

Over eventuele alternatieve feesten weet ik niet veel, maar er wordt genoeg 'georganiseerd' qua activiteiten om ze bezig te houden.
Oud 23-10-2004, 21:30
yuck fou
yuck fou is offline
bij zulke religies of sektes of wat dan ook is het net of al die mensen geleefd worden ipv zelf leven en zelf beslissingen nemen of kiezen tussen bepaalde dingen. het is wel erg makkelijk een bepaald geloof voor je te laten bepalen en daar alles op af te schuiven
Oud 23-10-2004, 21:38
Chrizzle
Chrizzle is offline
Het is ook erg gemakkelijk om te zeggen dat iedereen die een religie aanhangt die inderdaad wat extremer is dan de gemiddelde spin-off van het Jodendom meteen geleefd wordt door zijn/haar geloof en om te stellen dat deze mensen geen verantwoordelijkheid meer nemen voor hun eigen daden.
Oud 23-10-2004, 23:07
Ugly
Ugly is offline
Nou..

Mijn ouders zijn Jehovah's getuigen en ik moet zeggen en ik denk dat het niet veel anders is dan andere geloven.

Je hoort gewoon respect voor elkaar te hebben en het maakt niet uit wat je voor geloof hebt.

aan veel mensen die antwoord hebben gegeven in deze topic is het te merken dat ze er niks vanaf weten en gewoon maar een beetje uit hun nek kletsen...jammer is zoiets...
Misschien toch een idee om niet meteen de deur dicht te gooien

maar goed...
Oud 24-10-2004, 11:08
CyWu
CyWu is offline
Ik heb er niets tegen. Wel tegen de Jehovah getuige uit mijn klas. Hij houdt hem aan allerlei regeltjes zoals geen seks voor het huwelijk... Maar belangrijkere dingen zoals niet liegen, niet stelen enzo daar houdt hij hem niet aan. Hij is ook agressief. Niet alle Getuigen zijn zo en daar ben ik zeker van.
Oud 24-10-2004, 20:26
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-10-2004 @ 23:49 :
Verkoop je Citroëns?
Nee.

Mijn uiterlijke vertoning zal wel een beetje meegespeeld hebben. Daarbij kwam dat ik keihard black metal door het huis had blazen.

Maar de doorslag gaf denk ik toch dat ik mijn interesse op 1 van hun boekjes op een hun waarschijnlijk verkeerde manier toonde. Het ging om zo'n foldertje waar heel groot 666 opstond.

Na een tijdje hadden ze vast zoiets van, die gast is reddeloos verloren.

Oh ja en ik vind dat wanneer ze zo graag langs m'n deur komen dat wel op een gepast tijdstip doen. 10 Uur 's morgens op een zaterdag vind ik je reinste onbeschoftheid, dan ligt een normaal mens nog in coma.
Oud 24-10-2004, 21:47
Verwijderd
ik ken twee super toffe gasten en ze zijn beiden jehova's getuige, omdat hun ouders dat ook zijn. Zij dringen zich totaal niet op verder, al vinden die kinderen van hun het wel helemaal te gek om langs de deuren te gaan etc

oh en over sinterklaas, verjaardag etc
(bij degenen die ik ken) ze krijgen vanalles om 'geen reden' gewoon om verjaardag, sinterklaas te compenseren, al mogen ze dat dan geen cadeau voor verjaardag noemen etc
ook wel redelijk belachelijk op zich
Oud 25-10-2004, 18:15
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Ugly schreef op 24-10-2004 @ 00:07 :
Nou..

Mijn ouders zijn Jehovah's getuigen en ik moet zeggen en ik denk dat het niet veel anders is dan andere geloven.
En... Hoe veel mensen hebben ze al bekeert?
Oud 26-10-2004, 00:19
Otis
Otis is offline
Ik vind ze zielig er komt hier altijd n jehovavrouw aan de deur en die drukt me dan jehova jongeren blaadjes in mn hand en dan gaat ze snel weg
Ze zeurt niet en preekt niet over god, ze wil gewoon dr blaadjes kwijt.
En ik wil dr niet kwetsen
Gelukkig hebben we n mooie prullenbak, want over de inhoud vh hele Jehovagebeuren ben ik niet te spreken
Oud 26-10-2004, 04:04
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
een beetje jammer.. en iedereen komt nu natuurlijk met hele stoere Jevoha-diss verhalen.. Zo was ik eerst ook en ik vind ze nog steeds wel grappig.. Maar die mensen doen het vanuit een bepaalde overtuiging die ik ook wel weer respecteer.. Ze zijn wel irritant enzo.. maar ze schieten je niet dood als je zegt dat je niet geintereseerd bent ofzo.. of ze vliegen niet met vliegtuigen een gebouw binnen omdat ze je wat duidelijk willen maken.. Ze doen het op een rustige maar wel irritante manier.. beter dan op een aggresieve manier denk ik dan..
Oud 26-10-2004, 13:41
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Leuke lui, kan ik teminste een discussie mee hebben, vooral over hun naam.
Maar aan de andere kant zijn ze soms ook best irritant.
Volgens hun komen maar een aantal, ik geloof 40000, mensen in hemel, dus waarom gaan ze nog langs de deuren?
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 26-10-2004, 13:53
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 26-10-2004 @ 14:41 :
Leuke lui, kan ik teminste een discussie mee hebben, vooral over hun naam.
Maar aan de andere kant zijn ze soms ook best irritant.
Volgens hun komen maar een aantal, ik geloof 40000, mensen in hemel, dus waarom gaan ze nog langs de deuren?
Citaat:
GanzenVeer schreef op 20-10-2004 @ 16:33 :
hoho.

144.000 in de hemel. dat aantal is natuurlijk al lang vol. dit is de mordechai-naomi-klasse, de grondleggers van dit geloof.
de jehova's getuige die na 1922 nog eens bekeerd werden, horen tot de ester-ruth-klasse.
in 1929 zat men aan de 144.000. vol dus. maar daar is een oplossing voor: de jonadabklasse. al deze jehova's getuige dus na 1929, komen niet meer in de hemel, maar op een nieuwe aarde. deze klasse loopt voor zo ver ik weet tot altijd door, er wordt niet weer een maximum aantal aan gesteld.
dan zijn er nog de oudtestamentische gelovigen, die horen ook tot de aardse klasse. ze mogen god niet als hun vader aanspreken. dus, jehova's getuige van de periode van...?! tot 1922 zijn het beste af.
Oud 26-10-2004, 13:59
Lotte
Lotte is offline
Ik wil niks met ze te maken hebben want ze komen naar mij toe om mij iets te leren wat ik niet wil leren. Ik vind het erg raar en vervelend dat ze langs deuren gaan want ze kunnen net zo goed een bijeenkomst organiseren voor belangstellenden. Op die manier heeft niemand last van ze en kunnen ze toch hun taak volbrengen. We leven nou eenmaal in de 21e eeuw en daar ga je niet meer mensen bekeren. Daarin laten mensen zich bekeren.

Ik hoef dus ook niks van ze te weten. Ik kom wel naar ze toe als ik ze nodig heb.
Oud 26-10-2004, 14:02
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 26-10-2004 @ 14:53 :
Ow, ja idd het was 144000.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 26-10-2004, 14:10
pTr
pTr is offline
Bij johova's denk ik aan mannen met hun voet tussen de deur en dat soort dingen, maar de enige mensen in pak die bij ons aanbellen, willen 1 of andere telefoonmaatschappij aanprijzen. En als je de deur dicht wil doen en daar een extra zet aangeeft, omdat je die ene voet verwacht, sla je de deurpost er in zijn geheel uit, omdat deze deurverkopers heel aardige mensen zijn...

Waren atheïsten dat ook maar...
Oud 26-10-2004, 14:11
pTr
pTr is offline
Zei ik Johova's?? Ik bedoel natuurlijk Jeova's........
Oud 26-10-2004, 14:11
pTr
pTr is offline
Pffffffffff maar dan wel met een h ertussen...

Oud 26-10-2004, 14:16
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Daarvoor is de 'wijzig' knop uitgevonden, kan je gelijk ook het woord 'deurverkopers' veranderen, want daar had je het niet over.
Oud 26-10-2004, 14:29
Silvaantje
Silvaantje is offline
Héél erg irritant, ik heb voor elk geloof respect,maar Jehova's staan elke keer aan de deur,en wat je ook probeert.. ze gaan gewoon niet weg.. dus moet je de deur dichtknallen.. en dan ben je weer onbeleefd.. heeeel vervelend!
Oud 26-10-2004, 16:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
pTr schreef op 26-10-2004 @ 15:10 :
Waren atheïsten dat ook maar...
afijn, aangezien het rologen van deze belediging schijnbaar iets is dat verwijdert moet worden zal ik het anders formuleren:

je vraagt respect voor je geloof terwijl je zelf mit dit soort beledigingen smijt?
Oud 26-10-2004, 20:52
pTr
pTr is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-10-2004 @ 17:32 :
afijn, aangezien het rologen van deze belediging schijnbaar iets is dat verwijdert moet worden zal ik het anders formuleren:

je vraagt respect voor je geloof terwijl je zelf mit dit soort beledigingen smijt?

Geloof? Ik heb geen melding gemaakt van welke religie ik dan ook zal aanhangen, maar goed, het is toch een feit dat atheïsten tegen elk geloof zijn, zonder nuance zeg maar. En dat bedoel ik, iets meer nuance daarin zal wel mogen.
Als ik t fout heb over hoe atheïsten zijn, moet je me daar maar op wijzen.
Oud 26-10-2004, 20:57
T_ID
T_ID is offline
*wijst*
Oud 26-10-2004, 21:02
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
pTr schreef op 26-10-2004 @ 21:52 :
Geloof? Ik heb geen melding gemaakt van welke religie ik dan ook zal aanhangen, maar goed, het is toch een feit dat atheïsten tegen elk geloof zijn, zonder nuance zeg maar. En dat bedoel ik, iets meer nuance daarin zal wel mogen.
Als ik t fout heb over hoe atheïsten zijn, moet je me daar maar op wijzen.
Wat is dan de benaming voor mensen die niet gelovig zijn maar het wel prima vinden als anderen dat wel zijn?

juist
Oud 26-10-2004, 21:14
pTr
pTr is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 26-10-2004 @ 22:02 :
Wat is dan de benaming voor mensen die niet gelovig zijn maar het wel prima vinden als anderen dat wel zijn?

juist
Oke, je hebt gelijk, heb t nog even opgezocht in woordenboek:
Atheïst: iemand die het bestaan van God of goden ontkent. Iemand zonder religieus gevoel.

Bij deze mijn excuses...

No hard feelings?

Laatst gewijzigd op 26-10-2004 om 21:19.
Oud 26-10-2004, 21:24
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
pTr schreef op 26-10-2004 @ 22:14 :
Oke, je hebt gelijk, heb t nog even opgezocht in woordenboek:
Atheïst: iemand die het bestaan van God of goden ontkent. Iemand zonder religieus gevoel.

Bij deze mijn excuses...

No hard feelings?
isgoed hoor, ik maak me niet zo druk over dit soort dingen
Oud 26-10-2004, 21:26
pTr
pTr is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 26-10-2004 @ 22:24 :
isgoed hoor, ik maak me niet zo druk over dit soort dingen
mooi zo
Oud 26-10-2004, 21:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
pTr schreef op 26-10-2004 @ 22:14 :
No hard feelings
Oud 26-10-2004, 22:16
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik hou niet van mensen die hun denk- en leefwijze door mijn strot proberen te persen. Maar ik heb daarbij een probleem: ik ben te beleefd om ze gewoon botweg af te kappen en de deur dicht te smijten, dus op het eind sta ik toch altijd weer met zo'n klote-Wachttoren in mijn handen (staan trouwens vaak wel leuke dingen in --> in de zin van lachwekkend en hilarisch ). Gelukkig komen ze niet te vaak bij ons aan de deur, en ligt mijn aanstaande studentenkamer op 4 hoog, dus daar ben ik hopelijk snel vanaf.

Afgelopen zomer in Berlijn wel het toppunt meegemaakt: zat er een Jehova naast mij in de S-Bahn! En probeer op zo'n moment maar eens van zo iemand af te komen Dus dat mens begon een heel verhaal, bleek er een compleet Jehova-congres aan de gang te zijn daar En natuurlijk taaide ze niet af zonder eerst een 'Watch Tower' in mijn handen te drukken
Oud 26-10-2004, 22:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-10-2004 @ 23:16 :
Ik hou niet van mensen die hun denk- en leefwijze door mijn strot proberen te persen. Maar ik heb daarbij een probleem: ik ben te beleefd om ze gewoon botweg af te kappen en de deur dicht te smijten, dus op het eind sta ik toch altijd weer met zo'n klote-Wachttoren in mijn handen (staan trouwens vaak wel leuke dingen in --> in de zin van lachwekkend en hilarisch ). Gelukkig komen ze niet te vaak bij ons aan de deur, en ligt mijn aanstaande studentenkamer op 4 hoog, dus daar ben ik hopelijk snel vanaf.

Afgelopen zomer in Berlijn wel het toppunt meegemaakt: zat er een Jehova naast mij in de S-Bahn! En probeer op zo'n moment maar eens van zo iemand af te komen Dus dat mens begon een heel verhaal, bleek er een compleet Jehova-congres aan de gang te zijn daar En natuurlijk taaide ze niet af zonder eerst een 'Watch Tower' in mijn handen te drukken
wat is wachttoren? een blaadje?
Oud 26-10-2004, 23:07
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-10-2004 @ 23:41 :
Het lijfblaadje van de Jehova's, of in ieder geval het blaadje dat ze verspreiden tijdens hun bekeerrondes.

Er woont btw ook een Jehova-gezin naast ons. Maar die hebben zeker een andere bekeerwijk, want die krijgen we nooit aan de deur. Wel komen er soms grote groepen mensen om te vergaderen of zoiets. En volgens mij is dat gezin niet erg strikt in de leer, want de vader en de oudste zoon zijn nogal materialistisch ingesteld. Pa loopt te pronken met zijn auto en motor, en zoonlief met z'n scooter
Oud 26-10-2004, 23:10
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-10-2004 @ 23:41 :
Zou in Duitsland vrij dubieus opgevat kunnen worden.
Oud 26-10-2004, 23:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 27-10-2004 @ 00:10 :
Zou in Duitsland vrij dubieus opgevat kunnen worden.
wachttoren, njah
Oud 29-10-2004, 23:17
Raven
Raven is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-10-2004 @ 00:13 :
wachttoren, njah
nou vind ik wachttorens toch weer meer bij 'n andere religie passen
Oud 30-10-2004, 00:11
Verwijderd
Ik heb De Wachttoren wel eens gelezen, en ja, het is nogal humoristisch.
Oud 05-03-2005, 22:54
cupido777
cupido777 is offline
het is geen sekte
ze staan niet om 8uur voor je deur
ze dwingen niet, zijn vriendelijke mensen
normaal in omgang,
mogen bepaalde feesten niet vieren,
ze hebben gewoon nog normen en waarden.

iedereen heeft van die rare gedachtes,

voet tussen deur
8uur aan deur staan