Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2003, 18:03
GroOovy Chick'n
GroOovy Chick'n is offline
Citaat:
Ik vind het heel erg goed wat ze doet.
Volgens mij is ze heel intelligent.
Al zou het allemaal nep zijn,ze helpt er wel mensen mee die er wel in geloven.
Ik weet het nog niet zo of het echt is of nep,eigenlijk ben ik heel nuchter in dat soort dingen maar je weet maar nooit.
Aangezien mijn vader 3/4 weken gelden is overleden merk ik ook dat ik er zooo graag in wil geloven dat ik het begin te doen.

En tóch denk ik dat hij het op de één of andere manier kan horen.. klinkt vreemd maar volgens mij kan het toch wel.. hij is niet helemaal weg, zijn geest is er nog, en vooral omdat hij pas zo kort geleden overleden is, en omdat het zeer naaste familie is enzo zal hij het echt wel doorkrijgen...
*sterkte nog met je verlies*
Advertentie
Oud 02-10-2003, 07:22
IcarusBlauwtje
IcarusBlauwtje is offline
Ik hoop het.

Dankjewel.
Oud 03-10-2003, 06:59
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 21-09-2003 @ 18:51:
zij loopt haar "gaves" te verkopen op tv. zonde.
Dat vind ik niet.. Mensen willen dit, anders komen ze wel niet naar haar toe..
Zij probeert met haar programma mensen die in de studio komen te helpen, en kijkers te overtuigen dat er meer is tussen hemel en aarde..

Ik geloof er wel in, want soms weet ze echt wel dingen die ze niet kon weten,
heel persoonlijke dingen die de persoon waarmee ze aan het praten is met de overleden persoon heeft meegemaakt..
En ook met dat gissen naar een naam, je kunt wel zeggen, iedereen kent wel iemand met de e of de n in zijn naam,
maar bij haar zit ie 'toevallig' wel altijd in de naam van degene waar de mensen die daar komen meer over willen weten..
Oud 09-10-2003, 13:56
sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Ik geloof het ckers wel!!!!!!!!!!!!!
Ze gaan heus ging onzin lullen en allemaal jankende mense op tv late zien omdat het voor de grap is ofzow hoor!!!
En er zijn dinge die niemand van de tv zou kenne wete, ze heeft ook nog voor de politie gewerkt in amerika en daar heeft ze
iemand opgespoort die vermist was da kan heus niet zomaar.
Ik zou eigelijk ook heel graag wel eens met haar wille prate er zijn ook dinge waar ik mee zit die niemand weet, echt helmaal niemand!
Ik weet cker dat het echt is da kan toch nie anders!
Oud 10-10-2003, 19:23
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
maybe een stom vraagje maar die illusionis wat laatst russische roulette speelde op tv was dat niet gewoon een Char.
hij deed ongeveer hetzelfde alleen kleedde hij het ander aan, of zie ik dat nu helemaal fout? (en waarom dan natuurlijk )
Oud 13-10-2003, 12:49
pe51
pe51 is offline
Wanneer komt dat brave mens nou eigenlijk op tv? Kan ik haar ook eens zien.
Oud 13-10-2003, 18:44
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
(Standaard) "Is het met een B of met een R?" O shit, hoort ze net bij de 10% van de Nederlanders die nou helemaal niemand kent met een B of met een R. "Een S dan misschien of een G?" Gelukkig, goed gegokt! Vervolgens vertelt mevrouw Char wat algemeenheden. Dit kan iedere boerenlul die een beetje vaag kan lullen.
Oud 17-10-2003, 11:39
JCL
JCL is offline
Char is wel een gaaf programma.

"Ok, ik zie je vader. Er is een vriend mij hem, zijn naam begint met een A nee een B nee een C" als ze dan het halfe alfabet hebben gehad komt er een keer een "k" en begint die andere te janken JAAAA KEES is bij pappa!!!!!!!!!!!!

Voor de mensen die er in gloven en die er steun in vinden is het goed hoor, maar voor mij hoeft het niet zo nodig!
Oud 17-10-2003, 13:42
pe51
pe51 is offline
O, ik had het onduidelijk gezegd hierboven. Ik bedoelde dus, dat ik nieuwsgierig was geworden. En of iemand weet, op welke dag en hoe laat en waar ik die dame op tv kan zien. Of is het gewoon afwachten tot ze weer eens komt?

peter.
Oud 23-10-2003, 19:45
c4c054
c4c054 is offline
ik geloof sommige dingen wel
maar aan sommige van haar reacties voel je dat ze het ook een beetje gokt.
zoals de reacties hoe iemand zich voelt...... en dan ist altijd ja hij heeft het goed houd van jullie
allemaal zulke kleine dingetjes waarvan ik dnek Nah

maar ik geloof het wel h00r

anders moeten ze wel errug veel acteur hebben daar die over een overleden vader gaan praten h00r...dus vast wel waar
Oud 25-10-2003, 17:24
TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik weet niet of ik het wel of niet moet geloven.
Ik kijk er ook wel eens soms naar en vind het best interessant. Maar ik weet echt niet of het nou echt is of gewoon gespeeld. Maar je ziet soms wel echt die mensen schrikken...en dat ze moeten huilen (of het zijn gewoon hele goede acteurs)...maar ik krijg er wel een raar gevoel bij als ik naar dat programma kijk...
Oud 26-10-2003, 12:57
Bhasj
Bhasj is offline
't Zal wel aan mij liggen, maar ik kan gewoon niet geloven dat iemand als zij een paranormale gave heeft. Ze heeft een té domme uitstraling. (Ik weet dat je daar niet op mag oordelen, maar ik ga toch liever op m'n gevoel af.)

Wat zij doet wordt geloof ik "cold reading" genoemd. Zoek er eens naar, ik kwam een aantal interessante artikelen tegen.
Oud 28-10-2003, 20:15
Just-Rian
Just-Rian is offline
ze werd laatst nagedaan bij de "Carlo en Irene Show"..
was wel humor..

is in it... an A? B? C? D? E etc?
right, is it live or deseased?
Oud 31-10-2003, 18:32
joycieboo
joycieboo is offline
Volgens mij is alles helemaal nep en word van te voren alles al gezegt trouwens ik kan ook wel als shar het medium spelen wanneer ik zeg begint die naam met een A en diegene kijkt je raar aan dan weet je ook wel dat je fout zit dus ga je snel zegge is het een K en iedereen kent zoveel mensen dat er wel een letter tussen moet zitten
Ik denk dat alles gewoon onzin is..
maar ja je weet het natuurlijk nooit he?
Oud 22-10-2004, 11:15
Myrrakel88
Myrrakel88 is offline
Ik geloof er in een bepaalde mate wel in, niet dat ze er echt mee praat maar dat ze extra gevoelig is voor de emoties van geesten. In het programma is ze ook snel emotioneel, ik denk dat ze net iets gevoeliger is dan de meeste mensen en daardoor de gevoelens en emoties van geesten beter aanvoelt en daar conclusies uittrekt. Maar soms lijkt het ook wel alsof ze wel erg zit te raden... met die letters enzo... mja ik geloof er wel een beetje in...
Oud 22-10-2004, 13:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
SynoP schreef op 24-09-2003 @ 17:51 :
ja dat heb ik ook gehoord ja.... maar wat ik me ook afvraag...

waarom komt dat char naar nederland terwijl er zkeer landen zoals engeland en frankrijk ook in geinterreseert zijn ik bedoel.. zo'n klein maf rot kikkerlandjes dat helemaal geen fuck te zeggen heeft, betalen we dan zoveel ervoor?
Dat vraag ik me ook af. Als ze zo bekend is, waarom doet ze dit dan niet in Amerika. Daar komt ze toch vandaan. Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd maar ik heb het idee dat ze eigenlijk helemaal niet zo geweldig is en daarom maar met zo'n Nederlandse programma meedoet.
Oud 22-10-2004, 14:08
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb het gister voor het eerst gezien. In het begin had ik echt zoiets van: mens, ben jij nou HET medium? Wat jij kan kan ik beter als ik het zou willen... Toen ze later met wat persoonlijke dingen aan kwam zetten keek ik toch wel een beetje raar, tot ze met religieuze dingen aan kwam kakken, zoals dat mamma de engelen heeft gezien. Pof, daar ging mijn geloof in haar. Toch ontdekte ik 1 opmerking die ik toch ergens wel overtuigend vond, maar aan de andere kant kan het een toevalstreffer zijn, het was de opmerking: waar is de ring? Ze keek daar heel moederlijk en controlerend bij en het meiske waar het om ging schrok zich helemaal het leplazerus. Ze liet meteen de ring zien en toen ontspande ze pas weer een beetje. Dat was eigenlijk het enige in die hele serie die bij mij een belletje deed rinkelen van: misschien toch. Maar toch neigt het grootste deel van mij richting de niet.
Oud 22-10-2004, 14:09
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-10-2004 @ 14:24 :
Dat vraag ik me ook af. Als ze zo bekend is, waarom doet ze dit dan niet in Amerika. Daar komt ze toch vandaan. Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd maar ik heb het idee dat ze eigenlijk helemaal niet zo geweldig is en daarom maar met zo'n Nederlandse programma meedoet.
Doet ze ook. Maar Nederland wou haar graag hebben dus heeft een serie voor haar opgezet, zij is accoord gegaan.
Oud 22-10-2004, 14:18
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 22-10-2004 @ 15:09 :
Doet ze ook. Maar Nederland wou haar graag hebben dus heeft een serie voor haar opgezet, zij is accoord gegaan.
akkoord
Oud 22-10-2004, 14:55
Verwijderd
Die vrouw is een walgelijk manipulerend berekend gewetenloos op geld beluste kreng zij overtrefd me ruimschoots

Laatst gewijzigd op 22-10-2004 om 17:18.
Oud 22-10-2004, 16:35
DEChengst
DEChengst is offline
Voornaam: Char
Achternaam: Latan
Oud 22-10-2004, 22:22
Peacefully
Peacefully is offline
is it A?

no

a B?

no

a C?

no

a D?

yes

d? yes

oke

second letter
is it a A?

no

B?

no?

etc etc etc

10 voor twaalf is er niks bij ik geloof het dus niet.
Oud 23-10-2004, 12:37
ware man
ware man is offline
Ik vond haar laatste uitzendingen toch wel erg overtuigend. Dan heb ik het met name over de dingen die ze op straat doet, en over één verhaal, namelijk dat met dat gezin waarvan het zoontje was overleden, en ik geloof dat diens nichtje ook was overleden.

Ze vroeg meteen is het een R of een S of een R met een S erin? En het bleek dat dat nichtje Roos heette, die was ook overleden, ze wist precies dat het zoontje een teken had gehad van zijn overleden broertje en wat dat broertje had gezegd. Hmm. Achteraf wel opvallend dat die ouders van dat nichtje ook in de zaal zaten. Hmm.

En laatst met Henk Westbroek, toen ze over die auto begon. Ook wel apart.

Ze was ook een keer bij Larry King, en toen ging het in het begin niet zo goed. En toen kwam er iemand aan de telefoon en toen zei ze dat ze iets doorkreeg over knipperend licht. En die persoon zei dat net het licht in haar keuken geknipperd had. Toch wel heel opvallend.
Oud 24-10-2004, 13:45
inkie
inkie is offline
Maar in bijna iedere aflevering wordt wel gehuild....zouden ze dat ook allemaal spelen ??

vin ik wel knap als op commando kan huilen
Oud 24-10-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
inkie schreef op 24-10-2004 @ 14:45 :
Maar in bijna iedere aflevering wordt wel gehuild....zouden ze dat ook allemaal spelen ??

vin ik wel knap als op commando kan huilen
?Dat kunnen toch alle vrouwen
Oud 24-10-2004, 16:22
Verwijderd
Als het echt allemaal 'gespeeld' zou zijn zou een van die honderden mensen echt al wel zijn mond hebben voorbijgepraat en hem uitgekomen zijn. In kan inkomen in de dingen die bijvoorbeeld Mutant zegt, maar toch geloof ik wel degelijk in de 'gave' van Char
Oud 24-10-2004, 18:01
Nifty
Nifty is offline
Ik denk dat ze wel zekere dingen doorkrijgt maar dat het zo gekleurd is dat ze er haar eigen draai aangeeft. En ik vind het raar dat je met zo'n gave te koop gaat lopen. Niemand met zo'n gave zou dat doen.
Oud 24-10-2004, 18:12
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Citaat:
Nifty schreef op 24-10-2004 @ 19:01 :
Ik denk dat ze wel zekere dingen doorkrijgt maar dat het zo gekleurd is dat ze er haar eigen draai aangeeft. En ik vind het raar dat je met zo'n gave te koop gaat lopen. Niemand met zo'n gave zou dat doen.
Waarom niet? Sommige mensen zijn gebaat met haar aandacht en als ze mensen wil helpen waarom dan niet je gave erkennen? Ik als het kon zou ik ook mensen willen helpen.
Oud 24-10-2004, 18:32
NeoZero
NeoZero is offline
Char is wel echt kijk maar hoe die mensen geschokt reageren en kijken, dat kan nooit gespeeld zijn. Natuurlijk weet ze niet alles precies. als je contact zou hebben met de hemel lijkt mij ook dat je boodschappen doorkrijgt die niet al te helder zijn. ik geloof er wel in.
Oud 24-10-2004, 23:03
onderkoffer
onderkoffer is offline
KOEFNOEN
Oud 24-10-2004, 23:52
Shitonya
Shitonya is offline
in koefnoen was ze wel geinig
Oud 26-10-2004, 16:02
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 25-10-2004 @ 00:52 :
in koefnoen was ze wel geinig
Geweldig..

Maar toch geloof ik er in..
Oud 26-10-2004, 18:46
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
hahhaha ZIE KOEFNOEN
Oud 27-10-2004, 12:17
A*
A* is offline
Inderdaad, wat was dat grappig.
Oud 27-10-2004, 22:02
Makaveli
Makaveli is offline
Ten eerste ik vind 'het medium' erg stom staan.
Ten tweede, ik geloof wel dat ze het kan. Ze begrijpt de signalen alleen (nog) niet zo duidelijk als ze eigenlijk zou moeten. Ook geeft ze naar mijn idee ook een eigen draai (mening) aan het verhaal, maar dit is eigenlijk het gevolg van het niet duidelijk kunnen ontvangen.
Oud 29-10-2004, 07:49
Verwijderd
Ik weet wel dat het niet allemaal acteurs zijn die in het publiek zitten, want ik ken (viaviaviavia) mensen die daar naar toe zijn geweest. Dat is dus wel echt.

Hoewel ik zeker geloof dat het kan, weet ik nog steeds niet wat ik van Char moet vinden. Ze gokt zo, en het enige wat ze zegt is (meestal) dat het allemaal goed is, diegene is heel gelukkig aan 'de andere kant' en ze/hij wil dat de vraagsteller doorgaat met zn normale leven.

Andere dingen vind ik wel frapant. Dat ze net dan over een auto, ring of zoiets begint. Dat zijn dingen die je niet kunt weten en die wel echt over komen. Maar vaak denk ik dan dat er iets is met die ring, auto, blabla..en dan blijkt het alleen te zijn dat diegene die overleden is heeft gezien dat die ander de ring draagt ofzo. Weet niet, vind het nutteloze info.

En ik snap ook niet waarom ze het verschil tussen een D en een S niet kan verstaan ofzo. Je hoort toch wel of iemand D of S zegt?! Kan je ook meteen vragen of er iemand met een 'D' is...
De laatste keer ging ik meedoen met namen raden. Als ze dan zegt dat het met een P is, gewoon altijd Peter of Piet raden. Bij een mannelijke J is het Jan of Jaap. Dat is logisch, want vroeger werden veel ventjes Jan/Jaap/Piet genoemd..

Dus. Ik ben niet overtuigd, maar ook niet uitsluitend negatief. Ze kan vast wel wat, maar ik heb zeker weten betere gezien.

(Genoeg onderbouwd?)
Oud 29-10-2004, 16:45
Jules
Jules is offline
Citaat:
pe51 schreef op 17-10-2003 @ 14:42 :
O, ik had het onduidelijk gezegd hierboven. Ik bedoelde dus, dat ik nieuwsgierig was geworden. En of iemand weet, op welke dag en hoe laat en waar ik die dame op tv kan zien. Of is het gewoon afwachten tot ze weer eens komt?

peter.
Slim van je om het zo te vragen maar zoals je ziet zijn de meeste mensen hier alleen om hun zegje te doen en verder niets te lezen ik voel trouwens iets doorkomen, het begint met een T en eindigd op vgids..
Oud 31-10-2004, 11:48
FreeZzze
FreeZzze is offline
Dat met die letters lijkt me eigenlijk niet eens zo raar... Ik ben zelf f*cking slechthorend en ik doe dat dus de hele dag. Misschien "hoort" Char dan heel vaag klanken en moet ze daar de letters uit gissen?
Oud 31-10-2004, 12:34
Gary Gaytalk
Gary Gaytalk is offline
Of hebben geesten opeens last van spraakgebrek wanneer ze dood zijn.

Geest: "My name is (...)o(..)by!"
Char: "Does it begin with an R?"
Gast: "No"
etc.

Maar effe serieus, ik vind 'de manier van' te opzichtig om overtuigend te zijn.
Oud 31-10-2004, 13:02
bazoeka
bazoeka is offline
Citaat:
Gary Gaytalk schreef op 31-10-2004 @ 13:34 :
Of hebben geesten opeens last van spraakgebrek wanneer ze dood zijn.

Geest: "My name is (...)o(..)by!"
Char: "Does it begin with an R?"
Gast: "No"
etc.

Maar effe serieus, ik vind 'de manier van' te opzichtig om overtuigend te zijn.
Volgens mij doet ze dat juist om overtuigend over te komen. Als ze alles gewoon zou weten, zouden mensen eerder denken dat het bedrog was. Nu lijkt ze nog wat haar best te doen.
Oud 31-10-2004, 14:41
Verwijderd
Heej,

Ik geloof wel in Char,
Het is natuurlijk voor iedereen vrij om te zeggen of die wel of niet in haar gave gelooft.

Ik zelf heb ook soms contact met geesten, dat zal misschien wel een van de redenen zijn dat ik haar geloof.
Ik ben zelf een heel gevoelig persoon, waardoor ik emoties en gedachten van anderen kan en soms onbewust overneem. Zo heb ik dat ook een aantal keer tijdens de afleveringen van Char gehad. Ik kon voelen wat ze deed. Klinkt misschien heel absurd maar zo heb ik dat ervaren.

Ik kan het ook aan haar ogen zien dat ze er toch mee bezig is.

Ik las in een van de reacties op het forum, dat iemand uitlegde hoe ze te werk ging met die letters enzo...... iemand anders zei toen hoe kan dat er zijn toch zoveel geesten.

Ik kan het proberen uit te leggen naar aanleiding van eigen ervaringen :

Inderdaad zijn er heel veel geesten, maar als je met iemand praat of je luisterd naar die persoon, concentreer je je eigenlijk op wat die zegt en diens gedachten kan je dan eventueel doorkrijgen. Daardoor kan je juist contact krijgen met geesten die zij kent. Vandaar de letters die dan door kunnen komen.

Ik zelf heb het niet met letters, ik heb al meerdere malen gehad dat ik ineens beelden door kreeg van personen zonder te weten hoe die er uitzag dan heb ik het over overledenen.
Oud 01-11-2004, 13:12
MissCabaret
MissCabaret is offline
Volgens mij kan ze niet communiceren met geesten, maar is ze paranormaal.. en kan ze zeg maar in jouw hoofd kijken naar jouw leven.. dingen die je hebt meegemaakt enzo... Dan vind ik iets logischer dan "communiceren met geesten"...
Oud 03-11-2004, 09:24
Verwijderd
Ik weet niet of ik haar moet geloven of niet ("Zit er een -d of een -g of een -b of een -s of een -c in de naam?" Ja, zo noem ik ook het hele alfabet op ) maar feit is wel dat zij andere mensen gelukkiger maakt. Als zij zegt tegen de ouders van een dood kind dat het kind niet boos op ze is en van ze houdt, dan worden die ouders daar toch alleen maar beter van? Of het dan waar is of niet, maakt dan niet uit, op zich doet ze wel goede dingen.
Oud 03-11-2004, 09:34
bazoeka
bazoeka is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-11-2004 @ 10:24 :
Als zij zegt tegen de ouders van een dood kind dat het kind niet boos op ze is en van ze houdt, dan worden die ouders daar toch alleen maar beter van? Of het dan waar is of niet, maakt dan niet uit, op zich doet ze wel goede dingen.
Zo kan je het zien, ja. Je zou ook kunnen zeggen dat ze rijk wordt door iemand anders verdriet uit te buiten. Is maar hoe je het bekijkt.
Oud 03-11-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
bazoeka schreef op 03-11-2004 @ 10:34 :
Zo kan je het zien, ja. Je zou ook kunnen zeggen dat ze rijk wordt door iemand anders verdriet uit te buiten. Is maar hoe je het bekijkt.
Goed, maar je moet dan ook maar net weer zo dom zijn om daar in te trappen.
Ik vind het wel goed dat zoiets bestaat voor mensen die daar graag in willen geloven.
Oud 03-11-2004, 19:02
Eend
Eend is offline
Ik heb altijd begrepen van iemand die het ook kan, dat je de gaves die je meekrijgt nooit op zo'n manier mag verkopen. Net als die Jomanda. Al is Char toch net iets anders.
Het ging om een bepaald respect tegenover de 'andere wereld'

Maarja, ik heb het maar gehoord hoor, of het waar is, is een tweede.
Oud 11-11-2004, 10:38
SnOeSePoEs
SnOeSePoEs is offline
Ik geloof Char wel...
Ze mag de namen niet zeggen, omdat ze juist wil laten dat ze ze weet ofzo... Ik vind ze heel geloofwaardig overkomen en ik geloof niet dat het nep is.. want in Amerika is ze ook heel beroemd en helpt ze zelfs de politie.... En sommige dingen die ze zegt kan ze echt niet weten.
Oud 12-11-2004, 09:28
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik denk niet dat het nep is want ik geloof wel in die dingen maar ik vind haar niet zo geniaal goed want er zijn ook heel veel mensen die helderhorend zijn en gewoon de naam weten, zij blijft maar een beetje gokken is het een t is het een s.

Bovendien en dat vind ik het grootste bezwaar is wat zij 'doorkrijgt' aan eigen intepretatie onderhevig, kan ook betrekking hebben op haar eigen leven of i.p.v bijvoorbeeld de toekomst van patient op verleden van patient, of gewoon geassocieerd zijn.
Wat mij betreft moet er daarom ook altijd een goede parapsycholoog bij zitten die ervan afweet en iets kan uitzoeken als het in eerste instantie niet klopt. Anders denken mensen nog ook dat het op hun slaat maar weten ze niet waarom of gaan ze geloven in iets wat gewoon een associatie van haarzelf was.

Daarom vind ik het ook niet zo fantastisch om zoiets hapsnap in een programma te doen. Het lijkt mij beter als je 'sessie's' onderzoekt en daar de tijd voor neemt.
Dat mensen uit het publiek zomaar wat vragen vind ik dus niet kunnen.
Oud 12-11-2004, 15:10
LizinZz
LizinZz is offline
nou..hier is dan de eerste reactie van een christen

De meesten van jullie zijn het er over eens dat ze niet in contact met geesten geloven. Ik daarentegen denk ook dat er mensen zijn als Char die de zaak faken en geen contact hebben met de bovennatuurlijke wereld. Echter denk ik wel dat het mogelijk is. En dat het heel gevaarlijk kan zijn!!

Ik zal eens in het kort proberen uit te leggen waarom.. stel er loopt een mannetje in een 2 dimensionale wereld, hij kan voor en achteruit lopen en opzij. In die '2 dimensionale wereld' leeft ook een ander mannetje die gelooft in een 3 dimensionale wereld..hij komt het andere mannetje tegen omdat hij over hem heenvliegt! Het andere mannetje denkt een verschijning gezien te hebben maar is er niet zeker van..

Wij leven in een 3 dimensionale wereld, en nou wil ik hiermee zeggen dat er best nog een dimensie kan bestaan. Zelf geloof ik in die dimensie. De dimensie waar God is, waar engelen strijden voor ons, waar demonen ons proberen te misleiden en waar een hemel en hel bestaat.

Wat heeft dit te maken met een medium?? Een medium zegt te praten met de geest van een overledene. Maar in praktijk praat ze met demonen die haar en de mensen die erin geloven proberen te misleiden. Ze stelt zich open voor een slechte macht. Demonen weten veel van ons net als God maar gebruiken deze informatie op een slechte manier. God waarschuwt heel duidelijk voor bijv. mediums in bijbelgedeelten als -->
Leviticus 19:31
Leviticus 20:6
Deuteronomium 18:10t/m12

En door deze mediumberichten denken nabestaanden dat alles goed gaat met hun man/vrouw/kind. Zolang ze daarop vertrouwen zullen ze zelf ook niets meer ondernemen in dit leven hier op aarde om gered te worden. Het gaat immers toch goed met hun familie en die hebben daar ook geen moeite voor gedaan. Maar we gaan niet allemaal naar de hemel! --> Openbaring 21:8
Dus een medium helpt je helemaal niet op de juiste manier (en dit weten ze zelf vaak ook niet). God doet dat wel, Hij is rechtvaardig en goed.

Dit is natuurlijk vanuit mijn standpunt als christen bekeken maar ik vond dat het er wel mooi bijkon. Oeh tis lang geworden! Sorry Maar ik wil jullie vooral waarschuwen met dit soort praktijken, het is niet onschuldig. Op een gegeven moment raak je er helemaal in verstrikt.

Liefs

LiZz
Oud 13-11-2004, 19:48
Verwijderd
Ik geloof wel dat ze echt paranormaal begaafd en wat ze doet is echt niet fake. Ik kijk naar dat programma en probeer eruit te vissen wat ze wel en allemaal niet van te voren kan weten en er zitten veel rake dingen bij die ze zegt. Mensen die zeggen dat het fake overkomt hebben denk ik niet Echt kritisch geluisterd en daarop hun mening berust maar zeggen dat het nep is omdat het een makkelijke, populaire mening is over paranormale begaafdheid op tv.....dhaag allemaal...

beesje
Advertentie

Regels voor berichten