Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Probeer eens op te schrijven waar je precies bang voor bent. En vraag je ook af waarom je er bang voor bent. Want heel veel dingen waar je bang voor bent, hoeven niet eens eng te zijn, omdat je in feite weinig kan gebeuren. Zo was ik bang om contact te leggen met mensen omdat ik dacht dat ze me stom zouden vinden of zouden pesten en uitlachen. Dit beeld had ik gevormd omdat ik vroeger veel uitgelachen ben en totaal niet begrepen werd. Ik dacht dus, dat nieuwe mensen die ik leerde kennen, dat ook gingen doen. Toen ik mezelf had aangeleerd, dat dat niet altijd zo hoeft te zijn, ging het opeens beter. Als jij bang voor die stemmen bent, laat ze toe. Laat zien dat je ze overwint en zij zullen bang voor jou zijn. Kortom: ga na waarvoor je bang bent. Eenmaal uit die angst (en dat kan opeens heel snel gaan) en je zult stralen. Citaat:
Waarom? Kan je jezelf niet vermaken of ben je bang voor eenzaamheid? Pas als je alleen met jezelf kunt leven en anderen niet meer nodig hebt, heb je jezelf geaccepteerd. Volgens mij snak jij naar liefde in de ruimste zin van het woord. En tegelijk willen de mensen om je heen je liefde geven, want je zegt zelf, ze geven om je. Toch gaat er dan iets mis, want je voelt nog steeds die behoefte. Wat ga je daar aan doen? Citaat:
Ik heb altijd zeer mijn twijfels bij medicijnen. Ze geven je een beetje een vals gevoel. Lijkt je het niet beter om de oorzaak aan te pakken? Straks word je nog afhankelijk van die medicijnen en van de gesprekken die je hebt. Mijn ervaring is dat gesprekken met hulpverleners verslavend kunnen werken. Ik verlangde ernaar om te praten, want dan kreeg ik aandacht en wijze raad. Maar eens houdt dat op en sta je er alleen voor. Dus als je je eigen kracht gebruikt, heb je die voor altijd. Die kracht heb jij ook, geloof me. Je moet alleen goed zoeken. Citaat:
Je slaapt niet goed, maar je zei zelf dat je niet veel deed in de vakantie, ga eens een enorm lange wandeling maken of iets anders, en dat je moeder je zo controleert doet ze uit liefdevolle bezorgdheid, omdat ze totaal geen idee hebt wat er in je omgaat. Dus laat merken dat het ok is als je weggaat. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De Legende Van Maneschijn. Ieke | 0 | 05-04-2004 20:45 | |
Verhalen & Gedichten |
leeg lovecat_ | 3 | 09-03-2004 23:04 | |
Psychologie |
voor het eerst dat ik me echt leeg voel.. DutchGirl | 15 | 07-11-2003 09:02 | |
Verhalen & Gedichten |
niet goed, niet mooi, alleen wat gevoel...."Hoe leeg kan leegte zijn" Secreet | 4 | 11-10-2002 20:57 | |
Verhalen & Gedichten |
omdat het leeg is, klootzak2001 | 2 | 06-07-2002 17:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Leeg... Secreet | 2 | 19-09-2001 19:58 |