Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 17:09
Verwijderd
Hoi
Zijn de cd's die je bij allofmp3 kunt downloaden nu echt legaal? En zo ja, hoe kun je dan eigenlijk aantonen dat je gebrande cd legaal is
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2004, 17:29
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
nee die zijn illegaal

en hoe je het aan kan tonen een cd kost geld, als je het gratis kan downloaden is het dus niet legaal
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 17:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Hendreetje er is genoeg gratis en legale muziek te downloaden hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 17:53
freyk
freyk is offline
We lezen in de legal info van allofmp3.com het volgende:
Citaat:
Is it legal to download music from site AllOFMP3.com?

All the materials in the MediaServices projects are available for distribution through Internet according to license # LS-3М-03-79 of the Russian Multimedia and Internet Society. Under the license terms, MediaServices pays license fees for all the materials subject to the Law of the Russian Federation "On Copyright and Related Rights". All the materials are available solely for personal use and must not be used for further distribution, resale or broadcasting.

Users are responsible for any usage and distribution of all materials received from AllOFMP3.com. This responsibility depends on the local legislation of each user's country of residence. AllOFMP3.com's Administration does not keep up with the laws of different countries and is not responsible the actions of non-Russian users.
Oud 28-10-2004, 18:13
Verwijderd
downloaden is in nederland niet illegaal op het moment en van die site mag het zo te zien dus je kan dat gewoon branden (zolang je het dus niet verspreidt, verkoopt of uitzend)

edit: voor de mensen die de link van freyk willen lezen is het misschien handig om eerst naar http://help.allofmp3.com te gaan en bovenaan op english te klikken, daarna kun je die link openen en is hij in het engels (standaard russisch)

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 28-10-2004 @ 18:29 :
nee die zijn illegaal

en hoe je het aan kan tonen een cd kost geld, als je het gratis kan downloaden is het dus niet legaal
het kost geld. (niet noemenswaardig, maar toch )
En bij bv Itunes kost het 1 dollar per liedje. Hoe tonen ze daar dan aan dat ze het van Itunes hebben gedownload?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 28-10-2004 @ 18:53 :
We lezen in de legal info van allofmp3.com het volgende:
jep.. maar daar staat dus dat ze niet verantwoordelijk zijn over de wetten die in andere landen gelden (oid). Dan weet ik dus nog niet of het hier legaal is, toch?

@fosje: volgens mij is dowloaden alleen legaal als je een iets download wat je al in de cd-collectie hebt toch? (daar wil ik ook nog wel eens uitleg over ) Dat ze je er niet voor pakken is weer 'n ander verhaal...

Ik ga natuurlijk niet dokken voor cd's die alsnog illegaal zijn, of die via kazaa/ftp oid ook legaal zijn tenzij ik ze daar niet vind
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:16
Verwijderd
Downloaden in nederland is (nu iig) nog legaal, of het zo blijft zijn ze nog over bezig, alles wat je dus vind online mag je als nederlander gewoon dowloaden. (hier is het dus wel wat je vind mag je houden )
Het is echter WEL illegaal om commerciele producten te verspreiden.

edit: waarom zou iets downloaden via ftp wel legaal zijn en via een site niet?

nog meer edit: zie het algemene filesharing topic voor meer info/vragen over de wetgeving rondom filesharing.

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:45
Verwijderd
Het is illegaal voor Nederlanders.

Prijzen ed zijn voor rusland (wara de site is gehost meen ik) vele malen lager dan hier door de lage inkomens daar.
Daardoor kunnen ze dingen tegen hele lage prijzen aanbieden.

Ze zijn dus wel illegaal bezig dat ze andere landen toelaten...

iTunes heeft daarom ook verschillende winkels in verschillende continten..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 22:57
Verwijderd
oh, ikwist niet dat het dan niet mocht, ik dacht dat dat niet uitmaakte verder aangezien hun er zelf geen probleem van maken, weer iets geleerd
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 07:44
Verwijderd
een interessante tread hierover op GoT.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 13:18
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-10-2004 @ 18:47 :
Hendreetje er is genoeg gratis en legale muziek te downloaden hoor.
ja maar dat is geen commerciele muziek, k bedoel op die site zie ik cd's van sum41 queen en korn, en die bieden heus niet gratis albums te download aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten