Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
BEL DE 'FIOT'.. speciaal voor dit soor zaken.. nummer kan je bij je plaatselijke gemeentehuis vragen
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Als het van de grote pot gaat, maakt dat het ineens goed. Als rechters op deze manier de wet interpreteren dan wordt het een zootje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
P.S. wat iamcj al zei: als je een dief ziet inbreken bj de buren bel je toch ook de politie? dan denk je toch ook niet van "ik wil niet iemand verlinken" of "ga ik me dáár nou druk om maken?"
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er straalt hier gewoon een walgelijk sfeertje vanaf, het kleine burgermannetje dat roept 'se pakke me belastingcente af!'. En daar kots ik op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er kan dus ook best een arbeidsovereenkomst zijn tussen een werkgever en een werknemer die zwart betaalt (en die zal er in de praktijk ook zijn). Dat betekent dus dat een werkgever ook heel goed aansprakelijk kan (en zal) zijn als de werknemer een ongeval overkomt. |
![]() |
||
Citaat:
Een nsb-er is heel wat anders omdat de mensen die ze aangaven die zich inzette voor de samenleving of daar bij hoorde, niet die er van profiteerde. De boel oplichten is niet goed, punt, als iemand beluit daar melding van te maken dan is dat zijn keuze en om voor die keuze geen respect te hebben vind ik vreemd. Ik vind dit een beetje hetzelfde als dat iedereen het maar normaal vindt dat je een paar tot 20 kilometer per uur te hard rijdt. Ik hou me aan de maximum snelheid want als ik 60 rij en ik veroorzaak een dodelijk ongeluk wat ik met het rijden van 50 km puur had kunnen voorkomen ik mezelf dat niet kan vergeven. Als een bepaalde groep mensen probeert de belasting te ontduiken. Dan mis je geld wat hard nodig is om voor andere mensen te zorgen, geld wat er voor had kunnen zorgen dat de ambulance op tijd was, de wachtlijst net 1 plaatje korter was, enz.. Als het ver van je bed is, maakt het het niet minder erg. Het is maar een overtreding, maar wel 1 die verregaande gevolgen kan hebben, misschien nog wel meer dan een misdrijf. Iemand die daar iets aan probeert te doen of er wat van wil zeggen bestempelen als nsb-er vind ik walgelijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik wil het niet goedpraten, maar ik ken zelf iemand die zwart werkt en een uitkering ontvangt (omdat de persoon officieel arbeidsongeschikt is). Van die uitkering is echter gewoon niet rond te komen, dus is een beetje zwart bijwerken in dat geval nodig. Als het wit zou gebeuren zou er weer flink van de uitkering ingehouden worden en zou diegene er op áchteruit gaan... Het is soms gewoon krom allemaal. Als je die mensen nog wilt gaan aangeven ook omdat je denkt dat jij er zelf last van hebt, dan ben je naar mijn idee echt walgelijk. Zwart werken gebeurd overal, er zijn zat banen die standaard zwart zijn, denk je nou echt dat een rijke VVD-zakenpief zijn schoonmaakster wit betaald? Hypocriet gedoe ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En subjectieve argumenten bestaan eigenlijk niet. Die heten inderdaad gewoon meningen of gevoelens. En ik heb wel wat aanknopingspunten waardoor dat gevoel opgewekt wordt, maar je begrijpt zelf dat er natuurlijk geen wet is waarin staat hoe jouw morele besef moet worden ingevuld. Ik vind dit verwerpelijk en dat zeg ik dan ook. Citaat:
Dat wil dus zeggen dat bij wit werk jouw loon bekend is. De werkgever moet daar dus premies op inhouden (het werkgeversaandeel) en jij moet zelf ook belasting en premies betalen (inkomensbelasting en volksverzekeringen). Bij zwart werk is niet bekend dat jij daar werkt, dus draagt de werkgever geen premies af en betaal jij geen loonbelasting (hoewel dat laatste niet per se zo hoeft te zijn). De werkgever kan aangesproken worden tot betaling van de achterstallige premies maar dat kan niet op de werknemer verhaald worden. De werknemer kan natuurlijk wel aangepakt worden als hij een onware belastingaangifte doet, maar dat kan ook als hij gewoon 'wit' werkt en zijn biljet verkeerd invult. Het fabeltje dat je niet verzekerd kunt zijn als je zwart werkt, is dus onzin. Dat zijn dingen die los van elkaar staan. Ook is het totale onzin dat de werkgever niet aansprakelijk zou zijn als jou in de uitoefening van je werk een ongeval overkomt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Als iemand pakt van waar al weinig van is, kan ik daar niet tegen. Maar verschil van mening mag gelukkig wel van de wet ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En voor wat betreft het pakken waar weinig van is: dan zou ik toch eerst het belastingtarief eens flink omhoog gooien op die vieze rijke VVD-stinkerds, met hun PC Hoofttractoren en dure huizen. Die merken het nauwelijks en het scheelt vele malen meer dan het aangeven van alle frauduleuze steuntrekkers in heel Nederland. Het is een beetje hetzelfde verhaal als bij die nazi's die medestudenten die frauderen met hun stufi willen aangeven. Je hebt het als student al ongelooflijk krap, de overheid knijpt je aan alle kanten uit en je kunt nauwelijks rondkomen. En dan komt er zo'n JOVD-rukker die zegt dat dat moet worden aangepakt? Flikker nou toch op man. Dat soort kan ik dus écht niet uitstaan. Zoals ik al zei: mensen die zogenaamd 'principiëel' en 'rechtvaardig' zijn maar eigenlijk alleen maar aan hun eigen portemonnee denken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Regels zijn er niet voor niets en veel mensen zijn van mening dat sommige regels nutteloos en weinig invloed hebben en er niet toe doen. Alle regels dragen bij tot een groter geheel en het niet naleven van die regels heeft zeker gevolgen ook al zie je ze niet direct. Dat je het niet met alle regels eens bent is wat anders, maar om ze dan maar niet na te leven of te misbruiken omdat je dat zelf niet nodig vind...
||
Citaat:
Maar ik denk ook dat het gevoel van laag, achterbaks en verrader niet terrecht is en voortkomt uit een ander soort van verraad. Zwart wit gezien heb je: goed verraad slecht en slecht verraad goed en dat kun je niet over 1 kam scheren. Een politieagent is toch geen beroepsverrader. Tis hetzelfde als weten dat een vriend van je vreemd gaat en niets tegen die vriend en of dat meisje zeggen. Op dat moment je "vriend" in bescherming nemen, dat zou ik niet kunnen. Maar dat is ook echt zo iets wat is ingebakken door en in de Nederlandse maatschappij en dan vanuit dat instinct handelen zonder er zelf over na te denken. Iemand aangeven die je kent zonder hem eerst te confronteren vind ik wel laag omdat je de motieven niet kent.
|
![]() |
|
|