Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 13:46
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Hoi,

ik wil nieuwe boxen voor me pc

ik weet er scrap vanaf en heb best al een oude soundcard nml een Creative Sounblaster live! 1024 als ik me niet vergis

Mijn eisen :

niet duurder als +- 150 euro

moet toch wel redelijk hard kunnen aangezien ik graag techno en house luister, soms ook hardcore

moet ook wel redelijk geluid zijn aangezien ik vaak ook klassiek luister.

ik wil er ook mee kunnen gamen dus ik dacht aan dolby surround ? (5.1 mischien als me geluidskaart dat kan ? ik weet totaal niet hoe dat werkt)

Ik ben nooit zo'n held met boxen geweest, hoe zat het nou precies ? watt zorgt ervoor hoe hard het geluid kan ofzo ? help me out here ! :--)))
Oud 28-10-2004, 14:20
All Out Of Love
en WTF is ohm en sinus vermogen :@:@::@::@:@:@@
Oud 28-10-2004, 14:57
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Wat ohm en sinus vermogen is kan je natuurlijk zelf op een site als nl.wikipedia.org opzoeken.

Wat betreft speakersets, Logitech maakt wel goede. Misschien is deze een goed idee - http://www.tweakers.net/pricewatch/94505 ? Creative zal ook wel goede speakersets maken.
Oud 28-10-2004, 15:51
All Out Of Love
mischien wel en mischien ook niet

daar heb ik natuurlijk niet veel aan
Oud 28-10-2004, 17:20
Verwijderd
Logitech Z5300.

Wàt een set, zeg. Een subwoofer zo laag als het gemiddelde IQ bij de Nederlandse Volksunie en zo strak als het lichaam van Denise Richards. Satellietjes die heel behoorlijk mid en hoog weergeven en niet gaan vervormen op hardere niveau's. En zo tegen de tijd dat jij je sub hoort vervormen, heb je ook geen glazenwasser meer nodig; eerder een hele boel vrienden uitgerust met stoffer en blik.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:02
Orion16
Orion16 is offline
Dankje Dobermann. Set ziet er inderdaad erg strak uit Gezien ik ook nieuwe speakers zoek, bij voorbaat al 5.1 en een flink bassrijk geluid gezien ik ook hardstyle/hardcore luister Ik heb mijn stokoude Sharp Maxiset net de deur uitgedaan.

Ploatje:

Ik hoop dat ik ze bij de HCC-dagen tegen kom voor een zacht prijsje, al zijn ze nou al goed geprijsd.

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:10
Orion16
Orion16 is offline
Gister nog even bij de Paradigit langsgeweest. Daar trof ik de Creative Inspire T7700 met maarliefst 7.1 geluid. Geluid was prima in orde en goedkoper dan bovenstaande logitech. Al weet ik niet of-ie beter is dan die Logitech?

Ik vind het wel verdomd makkelijk dat de volumeregeling een aparte hoofdtelefoonuitgang heeft, hoop dat dat bij de Logitech ook zo is. Nu nog een kwestie van welke nu echt beter en bassrijker geluid produceerd.

Ziet er in ieder geval mooi uit, en zeer goed geprijsd!

Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:12
Verwijderd
Overweeg je nou serieus het plaatsen van 8 luidsprekers bij en rondom je monitor?

Even zonder gekheid; Logitech maakt veel beter spul dan Creative.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:15
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-10-2004 @ 19:12 :
Overweeg je nou serieus het plaatsen van 8 luidsprekers bij en rondom je monitor?

Even zonder gekheid; Logitech maakt veel beter spul dan Creative.
Uit Tom's Hardware maakte ik op dat je beter voor 7.1 kunt gaan maar je begrijpt ook wel dat ik liever een goed 5.1 setje heb dan een matig 7.1 setje.

Dobermann als je bij voorbaat alle speakers bij je monitor plaatst kun je net zo goed 2.1 nemen. Ik heb een redelijk grote kamer, dus ik plaats de speakers een beetje verspreid door mijn kamer heen voor het mooiste geluid.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 28-10-2004 @ 19:15 :
Dobermann als je bij voorbaat alle speakers bij je monitor plaatst kun je net zo goed 2.1 nemen. Ik heb een redelijk grote kamer, dus ik plaats de speakers een beetje verspreid door mijn kamer heen voor het mooiste geluid.
Hm, ik doelde niet eens op de grootte van je kamer, meer op het idee an sich. 5.1 vind ik al belachelijk veel speakers; laat staan 7.1.

Ik zou het in ieder geval voor geen goud willen hebben, al zou ik in paleis Soestdijk wonen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:52
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-10-2004 @ 19:24 :
Hm, ik doelde niet eens op de grootte van je kamer, meer op het idee an sich. 5.1 vind ik al belachelijk veel speakers; laat staan 7.1.

Ik zou het in ieder geval voor geen goud willen hebben, al zou ik in paleis Soestdijk wonen
want? Je kan mij wakker maken voor het zitten tussen een 5.1 of 7.1 whaeve set en dan een gloedmooi nummer op en helemaal omringt worden door fantastische muziek en geluid
although ik 7 boxen ook wel erg veel vind. Maar voor gamen is 5.1 wel erg grappig. altijd leuk dat je precies kan horen waar de enemy zit
Oud 28-10-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
SubbehQ schreef op 28-10-2004 @ 19:52 :
want? Je kan mij wakker maken voor het zitten tussen een 5.1 of 7.1 whaeve set en dan een gloedmooi nummer op en helemaal omringt worden door fantastische muziek en geluid
although ik 7 boxen ook wel erg veel vind. Maar voor gamen is 5.1 wel erg grappig. altijd leuk dat je precies kan horen waar de enemy zit
Ik denk dat mijn aversie jegens meerkanaals geluid meer komt vanwege mijn licht audiofiele inslag. Toegegeven; met sommige games en sommige films heeft meerkanaals geluid absoluut een meerwaarde. Voor mij persoonlijk (waar ik 't dus ook steeds over heb; mijn voorkeur) is het niets. In de eerste plaats omdat ik veel meer muziek luister dan dat ik games speel of films kijk -- en goed meerkanaals geluid als het gaat om muziek is enorm schaars en/of duur (ik neem dan tenminste wel aan dat je goed gemasterde opnames wilt hebben, speciaal gericht op multikanaalsinstallaties en geen suffe "remasters"). In de tweede plaats; al heb je alle ruimte om die speakertjes netjes neer te zetten danwel op te hangen, dan nog zit je met een kabelchaos van hier tot Tokyo.

Geef mij maar gewoon goede 2.0; dan ben ik heel tevreden. En je zult je nog verbazen hoezeer je posities kunt bepalen m.b.v. een goede koptelefoon en een goede versterker
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:03
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-10-2004 @ 19:57 :

Geef mij maar gewoon goede 2.0; dan ben ik heel tevreden. En je zult je nog verbazen hoezeer je posities kunt bepalen m.b.v. een goede koptelefoon en een goede versterker
mee eens hier een versterkertje en 2 yamahas staan. daar kan mijn trust 5.1 set niet tegen op maar trust is dan ook geen kwaliteit.
Koptelefoon gaat ook zeer goed, maar je moet toegeven dat 5.1 het toch net wat makkelijker maakt, mits het spel het ondersteunt natuurlijk
Maar wat is dat precies meer kananaals ? en heb je daar wat aan met een .mp3tje? of een .oggje? zijn die dan niet te kwaliteitloos?

edit: hoop dat ik je post goed heb verstaan
Oud 28-10-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
SubbehQ schreef op 28-10-2004 @ 20:03 :
mee eens hier een versterkertje en 2 yamahas staan. daar kan mijn trust 5.1 set niet tegen op maar trust is dan ook geen kwaliteit.
Koptelefoon gaat ook zeer goed, maar je moet toegeven dat 5.1 het toch net wat makkelijker maakt, mits het spel het ondersteunt natuurlijk
Maar wat is dat precies meer kananaals ? en heb je daar wat aan met een .mp3tje? of een .oggje? zijn die dan niet te kwaliteitloos?
Ik doelde natuurlijk op SA-CD En daar heb je niets aan als je geen SA-apparatuur en SA-bronnen hebt :/ Overigens ben en blijf ik serieus van mening dat ik mijn NAD C-350/Sennheiser HD580 prefereer boven de Logitech Z5300.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:59
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-10-2004 @ 20:09 :
NAD C-350/Sennheiser HD580
Daar is de prijs ook naar, waarschijnlijk Ik vind 5.1 gewoon geweldig voor onder andere films en games, daar is het dan ook leuk voor. Ik ga dan ook niet voor 2.1.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 28-10-2004 @ 20:59 :
Daar is de prijs ook naar, waarschijnlijk Ik vind 5.1 gewoon geweldig voor onder andere films en games, daar is het dan ook leuk voor. Ik ga dan ook niet voor 2.1.
Mwah, toch is hetgeen ik noemde niet heel duur, hoor. Maar wel duurder dan een 5.1-setje voor de PC, ja. En 2.1 vind ik wel leuk overigens, voor de PC. Kun je nog eens lekker ranzig beukmuziek zetten (daar heb ik dus de Labtec APX4620 voor)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 21:15
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-10-2004 @ 21:07 :
Kun je nog eens lekker ranzig beukmuziek zetten (daar heb ik dus de Labtec APX4620 voor)
Dat is ook een eis van mij, als je kunt beuken met die Logitech, maar je beschrijving zegt genoeg
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 04:25
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 28-10-2004 @ 22:15 :
Dat is ook een eis van mij, als je kunt beuken met die Logitech, maar je beschrijving zegt genoeg
Heh, m'n broertje heeft die Z5300. Nah, mijn PC-setje (Labtec dus) kan kwalitatief gezien daar niet eens in de schaduw van staan.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 08:12
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Logitech Z-680
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 08:28
Jolt
Jolt is offline
Als je fatsoenlijk geluid wilt, heb je niks aan goede boxen, je moet ook een goede geluidskaart hebben.

Ik zou eerst eens kijken voor een fatsoenlijke geluidskaart en daaarna pas voor boxen.

Ik hem mijn pc gewoon op de radio aangesloten, perfect geluid.
En lekker goedkoop
Oud 29-10-2004, 09:24
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-10-2004 @ 09:28 :
Als je fatsoenlijk geluid wilt, heb je niks aan goede boxen, je moet ook een goede geluidskaart hebben.

Ik zou eerst eens kijken voor een fatsoenlijke geluidskaart en daaarna pas voor boxen.

Ik hem mijn pc gewoon op de radio aangesloten, perfect geluid.
En lekker goedkoop

zoon slechte geluidskaart is dat echt niet hoor.....
zelfs met een simpele soundblaster 16 heb je geluid van ruim voldoende kwaliteit. wel 2.0 uiteraard
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 09:36
Koen
Koen is offline
Citaat:
twain4me schreef op 29-10-2004 @ 10:24 :
zoon slechte geluidskaart is dat echt niet hoor.....
zelfs met een simpele soundblaster 16 heb je geluid van ruim voldoende kwaliteit. wel 2.0 uiteraard

De geluidskwaliteit van de laatste generaties is idd niet sterk verbeterd. Audigy, Audigy 2, Live!, Live! 1024, dat klinkt allemaal wel ongeveer gelijk. Maar als je een Soundblaster 16 met een Soundblaster Live! 1024 durft te vergelijken dan heb je de laatste 6 jaar geen geluidskaart meer gekocht, of lag je nog te slapen toen je dit typte want daar zit toch wel degelijk een enorm verschil in geluidskwaliteit in.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 09:54
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Koen schreef op 29-10-2004 @ 10:36 :

De geluidskwaliteit van de laatste generaties is idd niet sterk verbeterd. Audigy, Audigy 2, Live!, Live! 1024, dat klinkt allemaal wel ongeveer gelijk. Maar als je een Soundblaster 16 met een Soundblaster Live! 1024 durft te vergelijken dan heb je de laatste 6 jaar geen geluidskaart meer gekocht, of lag je nog te slapen toen je dit typte want daar zit toch wel degelijk een enorm verschil in geluidskwaliteit in.
vergis je niet in de groep mensen die nog altijd de kwaliteit van de enorm populaire SB 16 waarderen.
het is echt goed genoeg voor allerdaags gebruik.(gewoon een muziekje op de achtergrond etc.)

Natuurlijk geeft 5.1 en 7.1 een ander effect en een andere beleving. en ik ben ook niet helemaal gek. en weet ook wel dat de kwaliteit beter is geworden. Het is maar net hoe hoog je de lat legt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 10:05
phoxetis
phoxetis is offline
yups. moet net zoeken wat bij je past. ik persoonlijk al weer liever mijn SB-16 dan een onboard crapchip...

daarnaast ging het topic over goedkope speakers, niet over "high-end" oplossingen?
Oud 29-10-2004, 10:21
Koen
Koen is offline
Citaat:
twain4me schreef op 29-10-2004 @ 10:54 :
vergis je niet in de groep mensen die nog altijd de kwaliteit van de enorm populaire SB 16 waarderen.
het is echt goed genoeg voor allerdaags gebruik.(gewoon een muziekje op de achtergrond etc.)

Natuurlijk geeft 5.1 en 7.1 een ander effect en een andere beleving. en ik ben ook niet helemaal gek. en weet ook wel dat de kwaliteit beter is geworden. Het is maar net hoe hoog je de lat legt.
Ik kan me niet voorstellen dat er nog iemand rondloopt die SB16 geluid waarderen kan. Of je moet het verschil tussen Radio en CD kwaliteit ook niet horen.

Citaat:
yups. moet net zoeken wat bij je past. ik persoonlijk al weer liever mijn SB-16 dan een onboard crapchip...
Dat zal dan wel een verschil in beleving zijn; want ik heb 100x liever m'n onboard geluid dan een Sb16 terug. :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2004, 10:53
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Koen schreef op 29-10-2004 @ 11:21 :
Ik kan me niet voorstellen dat er nog iemand rondloopt die SB16 geluid waarderen kan. Of je moet het verschil tussen Radio en CD kwaliteit ook niet horen.

blijkbaar toch wel, hij post net boven je

het is niet wat je KAN horen. het is wat je WIL horen. En eigelijk is daar alles mee gezegt. de trapen van vergelijking; goed, beter, best en groot, groter, grootst roept ook altijd een ander op namelijk duur, duurder, duurst en eigelijk wilde ik alleen maar zeggen tegen degeen die de 1024 wilde inruilen voor een betere. Er zijn gewoon grenzen aan wat gewenst is. En die grenzen worden erg vaak vergeten op dit forum.

Laatst gewijzigd op 29-10-2004 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 11:07
Verwijderd
Waarom stellen mensen hier 5.1/7.1-geluid gelijk aan goede geluidskwaliteit? Dat heeft werkelijk geen drol met elkaar te maken. Sommige chips die wel een moderne standaard ondersteunen hebben toch een ongelooflijke zaadkwaliteit. Denk aan de Realtek-geluidschip die op sommige MSI nForce3-borden zit. Dat is een chip met alles erop en eraan: 7.1-geluid, digitaal optisch uit, digitaal coax uit, noem alles maar op. Toch klinkt hij als oud ijzer, terwijl mijn ouwe AWE64 Gold (gewoon 2.0 channels) vierhonderd keer beter klinkt. Dat heeft gewoon te maken met het feit dat die kaart helemaal is opgebouwd uit echte componenten van goede kwaliteit, terwijl zo'n built-in chippie massaproductie is (verschil discreet<->geïntegreerd).
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:56
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Koen schreef op 29-10-2004 @ 11:21 :
Dat zal dan wel een verschil in beleving zijn; want ik heb 100x liever m'n onboard geluid dan een Sb16 terug. :/
Vooral soundstorm jammer dat ie niet op de nforce 4 zit
Oud 29-10-2004, 21:43
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb nu AC97 op mijn mobo icm. een koptelefoontje. Hiervoor is het prima en over AC97 heb ik niets te klagen. Je moet er dan ook niet al teveel van verwachten. Voor het echte werk (zie mijn speaker-voorkeur) heb ik al enige tijd een Soundblaster Audigy kaart erin hangen wat gewoon beter is als onboard. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 00:17
SubbehQ
SubbehQ is offline
ik heb een exterene geluidskaart das noges handig, 5.1 ingangen en aparte ingang voor je headset. Een Muse pocket 5.1 o,i.d van hercules. echt een top ding en moooooooooooooi
Oud 30-10-2004, 16:46
Koen
Koen is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 30-10-2004 @ 01:17 :
ik heb een exterene geluidskaart das noges handig, 5.1 ingangen en aparte ingang voor je headset. Een Muse pocket 5.1 o,i.d van hercules. echt een top ding en moooooooooooooi
Een externe geluidskaart vreet echter wel meer resources van je CPU omdat ie niet direct via PCI -> Moederbord met je CPU kan communiceren. Bovendien kost zo'n ding meer dan een interne kaart. Als je een reden hebt om continue dat ding los te trekken (bijvoorbeeld als je 'm voor je laptop koopt) is er wat voor te zeggen; anders kan je veel beter een interne kaart kopen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 02:11
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Koen schreef op 30-10-2004 @ 17:46 :
Een externe geluidskaart vreet echter wel meer resources van je CPU omdat ie niet direct via PCI -> Moederbord met je CPU kan communiceren. Bovendien kost zo'n ding meer dan een interne kaart. Als je een reden hebt om continue dat ding los te trekken (bijvoorbeeld als je 'm voor je laptop koopt) is er wat voor te zeggen; anders kan je veel beter een interne kaart kopen.
dude, ik wil niet streeds mijn koptelefoon te hoeven uitpliggen in in pliggen als ik die wil gebriukten. dat fgaat heel handgi met zon externe,,, en hij iso ook noge eens veel mooier!@!! En hij heeft mooi licht, je bent gewoon jaloers! ha! en mensen denk erom! het is nu niet 4.10 maar 3.10!! de klok ghaat een uurtje teruggg!
Oud 31-10-2004, 03:06
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 31-10-2004 @ 03:11 :
je bent gewoon jaloers! ha! en mensen denk erom! het is nu niet 4.10 maar 3.10!! de klok ghaat een uurtje teruggg!
't ging over speakers, weet je nog?
Oud 31-10-2004, 09:50
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
dude, ik wil niet streeds mijn koptelefoon te hoeven uitpliggen in in pliggen als ik die wil gebriukten. dat fgaat heel handgi met zon externe,,, en hij iso ook noge eens veel mooier!@!! En hij heeft mooi licht, je bent gewoon jaloers! ha! en mensen denk erom! het is nu niet 4.10 maar 3.10!! de klok ghaat een uurtje teruggg!
Dude, je bent dronken .

Maar, wat koen zegt een onboard soundkaart is meteen in contact met de cpu. Maar toch vreet een onboad soundkaart ook veel van de cpu. Daarom hadden ze soudstorm uitgevonden, die niet afhankelijk is van je cpu.

En de meeste kasten hebben voorin een ingang waar je je hoofdtelefoon kan inpluggen.
Oud 31-10-2004, 10:11
Koen
Koen is offline
Citaat:
Probeer 't anders nog eens als je nuchter bent, misschien sta je dan wat minder voor lul.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:47
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 30-10-2004 @ 01:17 :
hoeveel koste deze??
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 21:04
SubbehQ
SubbehQ is offline

Heb ik dat gepost? hihi

eh hij koste iets van 55eu ofzo
Oud 07-11-2004, 22:41
]{ing
]{ing is offline
Klipsch Promedia 2.1, ca 170 euro

Met citaat reageren