Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2004, 15:14
perfectme
perfectme is offline
afschaffen die hap of keuzes aanbieden, zodat mensen zoals ik eens niet zakken op hun examen (lopen en turnen dus weglaten )
Advertentie
Oud 30-10-2004, 13:42
FRL
FRL is offline
Citaat:
bekkie15 schreef op 12-01-2004 @ 18:11 :
Heey

Ik ben heel slecht in gym, ik heb een conditie van niks (ookal fiets ik elke dag 22 km) en ben zo stijf als een hark.
Daardoor krijg ik meestal een 5 of een 6 (1/4 van de klas krijgen deze punten zo ongeveer). Ze zeggen op school dat iedereen met gemak een dikke voldoende kan krijgen, maar hier ben ik het niet mee eens.
Alles wat je doet is niet goed, maar ik kan bijv. wel goed badmintonnen (ofzoiets) en daar krijg ik dan ook een 6 voor. En de gene die super atletisch zijn enzo krijgen altijd een 8 of hoger en worden de hemel in geprezen.
Das toch niet eerlijk wel dan?!
Ik vind trouwens dat ze al die super atletische sporten af moeten schaffen en al dat geren. owja ook dat nog de leraar zegt dat iedereen een hele goede conditie kan hebben maare volgens mij heeft dat ook met aanleg enzo te maken. maja ik stop want ken nog wel ff doorgaan over dit onderwerp

groetjes rabecca
ps. wij moeten alles verplicht doen dus we kennen niet kiezen wat we willen gaan doen ofzo anders kan je niet slagen (zeggen ze)
HELEMAAL HET MET JE EEnS GYM ZUIGT... ik houd absoluut niet van sport, vooral dat geren, ik heb 0 conditie dus.. ik kom altijd als laatste aan.. haha.. Ik ben een keer keihard van de bok geflikkerd, dus bokspringen durf ik absoluut nie, en turnen kan ik al helemaal niet. Bovendien, als je slecht bent in sport, word je nie gekozen of krijg je de bal niet sta je toch ook voor janlul daaro? Erbij komt dat teamsport helemaal dom is, want je moet er allemala goed in zijn. Ze moeten met een alternatieve iets komen voor de mensne die nie goed zijn in gyl...
Oud 02-11-2004, 07:52
BananaSplit
BananaSplit is offline
Meer sporten waar je iets aan hebt voor je conditie, dus niet dingen zoals dansen of bewegen op muziek maar wel sporten zoals atletiek, voetbal, e.d.
Oud 02-11-2004, 08:12
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
kiketje schreef op 30-10-2004 @ 14:42 :
HELEMAAL HET MET JE EEnS GYM ZUIGT... ik houd absoluut niet van sport, vooral dat geren, ik heb 0 conditie dus.. ik kom altijd als laatste aan.. haha.. Ik ben een keer keihard van de bok geflikkerd, dus bokspringen durf ik absoluut nie, en turnen kan ik al helemaal niet. Bovendien, als je slecht bent in sport, word je nie gekozen of krijg je de bal niet sta je toch ook voor janlul daaro? Erbij komt dat teamsport helemaal dom is, want je moet er allemala goed in zijn. Ze moeten met een alternatieve iets komen voor de mensne die nie goed zijn in gyl...
Luiiiiiiiiiiii varkennnn
Over een bok gesproken ik ben er ook af geflikkert vloog tegen een kast die flikkerde ook om. En ik wilde nog een keer. Met andere woordjes je bent een watje
Oud 02-11-2004, 08:28
Verwijderd
Juist voor de mensen die anders niet zouden sporten is gym goed en zou het juist instand gehouden moeten worden. Al moet er dan wel meer gedaan worden aan serieus conditie opbouwen (wat overigens ook alleen kan als je altijd gaat) en er zou voor de beoordeling eens iets uitgevonden moeten worden dat iemand die heel slecht is sport is (en dat is iets heel anders dan er gewoon geen zin in hebben en je daarom niet inzetten) toch een voldoende kan halen.

Citaat:
kiketje schreef:
Erbij komt dat teamsport helemaal dom is, want je moet er allemala goed in zijn. Ze moeten met een alternatieve iets komen voor de mensne die nie goed zijn in gyl...
Bij teamsport hoef je btw niet allemaal echt goed te zijn, juist niet, een teamsport gaat vooral over of je samen kan werken en samen tot goed spel kan komen. Maar ik snap wel wat je er mee bedoeld, als je niet goed bent, dan krijg je het hele team over je heen als je iets niet goed doet. En dat is nou iets waarvan ik vind dat een docent dat moet voorkomen.

Een alternatief voor gym vind ik niet 'geen gym', juist niet, door het niet te doen wordt je er niet beter in, alleen maar nog slechter en dat lijkt me geen goede oplossing. Ze zeggen niet voor niks "oefening baart kunst". En sowieso, bij andere vakken zijn er ook mensen die altijd de beste zijn en mensen die altijd de slechtsten zijn, dat zul je nooit voorkomen.

Misschien moeten ze ipv met klassengroepen gaan werken met niveaugroepen oid.
Oud 02-11-2004, 09:13
Nylez
Nylez is offline
Gym is een kut vak en je hebt er geen ruk aan

Heb zelfs op de mbo gym
Oud 05-11-2004, 16:07
Goede Fee
Goede Fee is offline
Brugklas t/m 4de, gezamelijk programma.
Standaard veel basketbal, volleybal en hockey.

Dit jaar mogen we zelf kiezen!
Tennis, squash, fitness...!

Gym is altijd wel tof.
Oud 07-11-2004, 17:38
Bernero
Bernero is offline
Gym is het enige vak op de middelbare school waar ik geen enkele interesse in had. Gelukkig heb je het niet meer in 6vwo . Maar goed ik snap best waarom ze gym geven op school, we willen toch niet allemaal een stel vaste McDonalds klanten worden op een bank, waarvan we vervolgens niet omhoog kunnen komen? Ik vind dus dat gym wel nodig is, zeker op de basisschool en in de onderbouw. Wat mij zo ergert is het feit dat men heeft geprobeerd er een serieus examenvak van te maken, met handelingsdelen en al. Word je aan het eind van de derde en begin van de vierde allemaal banggemaakt met "ja het gaat nu echt om presteren, niet om inzet, gym is examenvak, je kunt erop zakken". Nou zul je denken, wat vaker naar de sportschool gaan dan, kun je slagen. Ja dies gek, ik wil fatsoenlijk mn tijd aan school en mijn hobby's besteden en jammer genoeg is dat binnen de Tweede Fase HELEMAAL NIET MOGELIJK. Niet als je alles serieus wilt doen. En dan dat lesgeven (ik weet niet of iedereen dat krijgt), daar heb je dus geen ene ruk aan. Als je zo graag wilt gaan managen, kies je toch M&O? En als je zo graag gymleraar wilt worden, kies je toch LO2? En vervolgens die andere leuke handelingsdelen, waar het op presteren aankomt. Coopertest heb ik tot mijn grote verbazing gehaald, Shuttle-Run niet. En dan zit je heel het jaar te vrezen "Wanneer moet ik nou die Shuttle-Run opnieuw doen?? Komt er nog wat van??? Geef me tenminste een kans om over te gaan!" Die herkansing is niet gekomen. En wat denk je, gewoon een 6 op mijn eindrapport van de vijfde! Waar slaat dit op! Je kunt hier arme kinderzielen mee verpesten! Geef ons een of twee uurtjes voetballen ofzo. In ieder geval in de bovenbouw, want ik heb echt geen tijd gehad om iets aan sport te doen zonder mijn andere hobby's in de steek te laten (en die hobby is gitaarspelen, niet op de bank liggen voor de tv liggen leuteren) Recapitulerend: schaf die bureaucratie af, geef gewoon een vak dat niet op je examen komt zonder al die rotzooi, laat de kindjes op de basisschool en de onderbouw lekker sporten, maar laat ze geen hel beleven, en geef de bovenbouwers de vrije keus om serieus aan gym te doen. Laat gym dus gewoon bestaan als iets noodzakelijks, om de maatschappij enigszins fit te houden, maar probeer geen supermensen van de bevolking te maken. En ten slotte, kap ff met die bullshit dat ik ga zakken, als dat toch niet is. Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik heb beweerd dat mn pa op het eind van het jaar met een honkbalknuppel naar school moest komen zodat ik over zou gaan, dan zou ik nu miljonair zijn. En je kunt altijd nog andere maatregelen verzinnen om te zorgen dat iedereen vrolijk meedoet, daar hoef je degenen die sterk zijn met hun hersens niet voor te bedreigen.
Oud 11-11-2004, 19:07
Go active!
Go active! is offline
Ik vind gym leuk!!!

Ik wil zelf gymlerares worden.
Advertentie

Regels voor berichten