Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 19:28
Lalala1111
Lalala1111 is offline
*Hier komt een gedicht te staan*

Inleiding

Inderdaad, ik was altijd het enige kind dat naar de herst uitkeek. Ik hield niet van de zomer, prefereerde de herfst en de winter boven de zomer en lente...

Mijn moeder heet Janneke, mijn vader Wilbert. We wonen in een vrijstaand huis, midden in het bos. Het bos is mijn vriend, zoals de wind door de takken waait, en de bladeren opschudt. Zoals die bladeren dan naar beneden dwarrelen. Zo kan geen enkele jongen mij interesseren. Dat is natuurlijk raar voor een meisje van mijn leeftijd, dus ik doe maar net alsof, en gil mee met de andere meiden uit mijn klas. "Kijk dan! Die jongen daar! Da's een lekkerding!"

Zo simpel.

Té simpel.

Jongens interesseren me niet, meisjes evenmin. Ik heb wel een vriend, hoop ik. Hij heet Richard en hij zit in de vijfde, ik schrijf hem nu al vanaf de brugklas brieven.

Hoofdstuk 1

Richard,

De wind is mijn verradelijke vriend en met de bossen ga ik later trouwen. Maar ik geloof niet dat iemand dat begrijpt, op jou na, natuurlijk. Alle brieven die ik je schrijf en heb geschreven, alle brieven die nog komen gaan, zul je ze ooit lezen? Begrijpen, doe je uiteraard, je begrijpt me zoals niemand me begrijpt, ik heb iets gelezen over zielsverwanten, en ik denk dat wij dat zijn. Misschien komen we elkaar tegen in het hiernamaals, ik hoop het.

Ik heb zoveel te vertellen, maar tegelijk zo weinig... Ik kan je natuurlijk uitgebreid verslag doen over ruzies tussen mijn ouders, en Dorus... maar ik denk dat woorden tussen ons niet nodig zijn, een blik naar jou en ik heb je alles al verteld!

Ik post 'm toch maar even, ook al lees ik hier veel beter

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 19:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 19:34
Verwijderd
Wel oké, niet denderend.

Mijn moeder heet Janneke, en mijn vader Wilbert
schrap de 'en'

Het bos is mijn vriend, zoals de wind door de takken waait, en de bladeren opschudt, en zoals die bladeren dan weer naar beneden dwarrelen, zó kan geen enkele jongen mij interesseren.

knip die zin eens in stukjes, twee of drie

Grim - komt er meer?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:36
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Een leuk idee, laat alleen even wat meer naar voren komen dat het om brieven gaat. Zeg bijvoorbeeld in de inleiding dat je je brieven/je verhaal aan richard opdraagd oid. Verwijs ernaar
Oud 02-11-2004, 19:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
De inleiding vind ik minder, maar 'hoofdstuk 1' ziet er belovend uit. Ben wel benieuwd wat voor vervolg erop komt.

Duivelaartje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten