Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 21:19
Oakleaf
Oakleaf is offline
Waarom begin je er dan in wodansnaam over
Oud 04-11-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 04-11-2004 @ 22:19 :
Ze hebben niet expliciet gezegd dat ze geen bezwaar hebben tegen Egypte, zolang het maar niet in Israel gebeurd.
Ze hebben inderdaad het recht dat te weigeren maar dat zegt veel over hun ethische normen.
Oud 04-11-2004, 21:27
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 22:19 :
Ze hebben inderdaad het recht dat te weigeren maar dat zegt veel over hun ethische normen.
Enkel het begraven zal ze een worst zijn. Wat er daarna bij en rond het graf gaat gebeuren, wel. Als je enig besef hebt hoe ze hem als een gd vereren, kun je dat begrijpen. Ze willen geen bedevaartsoord op de Tempelberg. Dat heeft niet zo veel met 'ethische' normen te maken. Als je daar überhaupt al van kan spreken bij zo'n tiran.
Oud 04-11-2004, 21:31
Global
Global is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 04-11-2004 @ 22:11 :
Nee en dat doen ze toch ook niet.

Israel verbiedt alleen alleen om mr Arafat in ISRAEL te laten begraven worden. Niet in EGYPTE (zijn geboorteland) of de PA.

Dus wat is je probleem?

ik heb geen probleem hoor
Oud 04-11-2004, 21:35
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Global schreef op 04-11-2004 @ 22:31 :
ik heb geen probleem hoor
Oud 04-11-2004, 21:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Oakleaf schreef op 04-11-2004 @ 22:05 :
Moet die avatar nou
He ik heb nog wel alternatieven hoor als deze gentlemen niet goed genoeg zijn
Oud 04-11-2004, 21:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-11-2004 @ 22:56 :
He ik heb nog wel alternatieven hoor als deze gentlemen niet goed genoeg zijn
ik vind het lijf van die rechtse niet echt zo goddelijk
Oud 04-11-2004, 21:58
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 22:57 :
jammer dat ze homo zijn
Oud 04-11-2004, 22:00
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 22:57 :
Komt door de automatische resize. De verhoudingen zijn niet vierkant.

Anyway, ontopic mensen
Oud 05-11-2004, 06:06
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Yesha Rabbinical Forum: Torah Prohibits Burying Arafat on the Temple Mount
07:15 Nov 05, '04

(IsraelNN.com) The Yesha Rabbinical Forum last night released a proclamation that burying Yasser Arafat on the Temple Mount would be a violation of Torah law, adding that Arafat is tied to terrorism and his hands are dripping with the blood of thousands of Jews murdered in terror attacks.

Israel Remains Silent
07:45 Nov 05, '04

(IsraelNN.com) Government leaders are remaining silent in compliance with a directive from the prime minister regarding Yasser Arafat’s condition.

Kol Yisrael Radio quoting French hospital sources report Arafat remains “brain dead” on life support equipment.
Oud 05-11-2004, 07:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 07:06 :
Yesha Rabbinical Forum: Torah Prohibits Burying Arafat on the Temple Mount
07:15 Nov 05, '04

(IsraelNN.com) The Yesha Rabbinical Forum last night released a proclamation that burying Yasser Arafat on the Temple Mount would be a violation of Torah law, adding that Arafat is tied to terrorism and his hands are dripping with the blood of thousands of Jews murdered in terror attacks.

Israel Remains Silent
07:45 Nov 05, '04

(IsraelNN.com) Government leaders are remaining silent in compliance with a directive from the prime minister regarding Yasser Arafat’s condition.

Kol Yisrael Radio quoting French hospital sources report Arafat remains “brain dead” on life support equipment.
jaja, beter even niet de Tora erbij halen pls.

Lijkt me niet al te slim.

En verder: dr is grote onduidelijkheid over zijn geboorteplaats. Meest waarschijnlijke is Cairo.
Oud 05-11-2004, 07:22
Zaina
Zaina is offline
Op dezelfde dag dood als Rabin.. toch?
Oud 05-11-2004, 07:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 05-11-2004 @ 08:22 :
Op dezelfde dag dood als Rabin.. toch?
alsie gisteren was overleden wel ja
Oud 05-11-2004, 08:09
Gatara
Gatara is offline
voelt zich vereerd... deze auteur spreekt ook al over de kans van het inzetten van een internationale macht bij grote chaos, net als ik eerder

Analysis: Israel must prepare for a new reality
By Ze'ev Schiff

Arafat's departure from the Palestinian leadership, regardless of when the doctors pronounce his death, creates a new reality in the territories. From Israel's perspective, the first problem is the absence of a clear Palestinian address with which to negotiate or coordinate moves, make demands from, or warn.
The immediate danger is that if chaos erupts in the territories, demands will be raised to place an international force in the territories. In the new reality, Israel must set new rules of conduct and perhaps even a new policy. The easiest thing is to decide how Israel must act militarily with regards to the Palestinians and Palestinian groups that wish to continue acts of violence and terror, as the Popular Front recently did in the attack in the Carmel Market.

Clearly, Israel must do everything to restrain military activity. It must not initiate military operations and must withhold planned operations. As a rule, the IDF must only react to clear, immediate "ticking bombs" that may endanger the lives of Israelis.

It will be necessary to maintain self-restraint, especially toward and during Arafat's funeral, which the prime minister decided not to allow to take place in Arafat on Temple Mount or in Jerusalem. Israel should also be open to other issues, including the arrival and departure of guests who may be considered confirmed enemies of Israel.

Arafat's demise will certainly increase the pressure on Israel to put off the disengagement plan from Gaza and northern Samaria. The reality after Arafat requires the opposite response - to keep or even escalate the disengagement timetable.

Even more important, Arafat's departure opens a possibility to turn the disengagement from a unilateral Israeli move into a fully coordinated one with the new Palestinian leadership.

Israel does not know whether the new reality will cause a deterioration and anarchy in the territories. Such deterioration could strengthen Hamas and turn it into the only Palestinian address.

Or perhaps a leadership of the "founding generation" of people such as Mahmoud Abbas (Abu Mazen), could be established and obtain a formal status, but will have no control on the ground.

Local leaders, commanders of gangs or Hamas could take control of the territories. In any case, it is clear an inheritance struggle will take place. It could be quiet or erupt in violence.

From Israel's point of view, the question is whether the new leadership, whether of the Tunis old guard or local Fatah young guard, could fight terror and stop it and halt the arms smuggling and incitement against Israel.

Would the new leadership be capable of carrying out the reforms the Palestinians undertook as part of the road map? Its status will also be determined on the basis of its efforts to stop the corruption in the Palestinian leadership.

Israel has an interest to prove wrong the assumption that only Arafat could be a partner to peace. Israel could help make this happen, but it can also deepen the anarchy on the Palestinian side and divide the territories into tiny enclaves, in which growing despair will prevail.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/497837.html
Oud 05-11-2004, 08:17
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Is ie nou al echt dood of niet.

Oud 05-11-2004, 09:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
PLO-leider Arafat hersendood verklaard
Van onze correspondent Fokke Obbema

PARIJS - Yasser Arafat is hersendood. De 75-jarige Palestijnse leider verkeert volgens Franse artsen in een 'zeer diepe coma van het vierde stadium'.

In deze fase tussen leven en dood kan de betrokkene 'nog enkele dagen of zelfs weken' in leven worden gehouden 'dankzij apparaten.'

De toestand van Arafat geeft de Palestijnse autoriteiten de kans zaken als zijn opvolging en zijn begrafenis te regelen.

Op donderdag heerste grote verwarring over het lot van Arafat, die woensdagavond zijn laatste politieke uitspraak deed: de herverkiezing van president Bush zou 'nieuw elan' aan het vredesproces in het Midden-Oosten kunnen geven.

Even na middernacht verslechterde zijn toestand plotseling en werd hij overgebracht naar de intensive care van het militaire ziekenhuis nabij Parijs, waar hij sinds vorige week vrijdag verblijft.

Vanaf donderdagochtend begon het tegenstrijdige verklaringen te regenen over zijn toestand. Het patroon daarbij was dat Israëlische media steeds somberder uitspraken deden, die vervolgens door Palestijnse functionarissen werden tegengesproken.

Het hoogtepunt in die woordenstrijd kwam rond half zes 's avonds, toen de Israëlische televisie de dood van de Palestijnse leider meldde en de Palestijnse premier Qureia binnen zeven minuten het overlijden ontkende.

De Luxemburgse premier Juncker maakte de verwarring nog groter door te verklaren dat Arafat 'een kwartier geleden' was gestorven. Dat bericht bereikte ook president Bush, die tijdens een persconferentie 'God hebbe zijn ziel' als eerste reactie gaf.

Ondertussen werd Juncker op de Europese top in Brussel apart genomen door de Franse president Chirac. Die had zelf om half vier 's middags nog het sterfbed van Arafat bezocht en daar diens hand vastgehouden. Arafat zou nog naar hem hebben geglimlacht.

Na zijn onderonsje met Chirac zag Juncker zich gedwongen te verklaren dat hij zich had vergist. Een klein half uur later meldde de medische staf van het ziekenhuis hoe het er voorstond: Arafat was hersendood maar kon nog enige tijd in leven worden gehouden.
Oud 05-11-2004, 11:32
T_ID
T_ID is offline
of arafat nou andijvie is of dat hij dood is, erg veel verschil maakt het niet.
Oud 05-11-2004, 11:33
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-11-2004 @ 12:32 :
of arafat nou andijvie is of dat hij dood is, erg veel verschil maakt het niet.
Ze houden hem nog ff aan de apparaten tot ze z'n opvolging geregeld hebben.
Oud 05-11-2004, 11:33
Verwijderd
Hij komt iig zeker niet meer terug
Oud 05-11-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 05-11-2004 @ 12:33 :
En daar ben je somber om?Ik hoop slechts dat sharon hem zo spoedig mogelijk moge volgen
Oud 05-11-2004, 11:36
T_ID
T_ID is offline
ik moet zeggen dat ik hem niet zal missen, er zijn veel betere figuren die de macht in handen zouden moeten hebben.

(en begin aub niet dat arafat een vredesstichter is voordat je kan verklaren waarom een vredesstichter de intifada zou beginnen)
Oud 05-11-2004, 11:36
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-11-2004 @ 12:33 :
Waarom ben je daar verdrietig om?
Oud 05-11-2004, 11:50
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
ARAFAT SAID CONNECTED TO LIFE SUPPORT
12:57
PA spokeswoman: Arafat in critical state 'between life and death'
High-level Palestinian official tells Haaretz that PA Chairman Arafat is unconscious and has undergone a general systems collapse.
Oud 05-11-2004, 11:57
Verwijderd
Ik vond het echt wel achterlijk toen ik al die isrealiers zag die op straat gingen dansen omdat er een man op sterven ligt
Oud 05-11-2004, 11:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-11-2004 @ 12:57 :
Ik vond het echt wel achterlijk toen ik al die isrealiers zag die op straat gingen dansen omdat er een man op sterven ligt
En toen de moslims dansend de straat op gingen na 9/11 was het schandelijk.
Oud 05-11-2004, 11:59
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Luxembourg Prime Minister Jean-Claude Juncker confirmed reports of Arafat's death Thursday night when he told reporters in Brussels that Arafat had died in the hospital. However, he later retracted his statement, after speaking to Chirac.
Dat wijst erop dat ie dood is, en dat de staatshoofden dat wisten
Stel: Leila Shahid vertelde Chirac dat hij dood is, Chirac vertelde het Juncker die op dat moment bij hem was, en Juncker begreep niet dat het geheim moest blijven en zei het tegen de pers:
Chirac schrok zich een hoedje en vroeg Juncker direct z'n verklaring in te trekken en te zeggen dat het een misverstand was.

Oud 05-11-2004, 12:00
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-11-2004 @ 12:57 :
ik kan het wel begrijpen. zij denken nu waarschijnlijk 'O Arafat is dood, dus dat is een probleem minder.' Dat dat niet het geval is, en dat er nu waarschijnlijk veel meer problemen gaan ontstaan, hebben ze niet door.
Oud 05-11-2004, 12:00
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 05-11-2004 @ 13:00 :
ik kan het wel begrijpen. zij denken nu waarschijnlijk 'O Arafat is dood, dus dat is een probleem minder.' Dat dat niet het geval is, en dat er nu waarschijnlijk veel meer problemen gaan ontstaan, hebben ze niet door.
Gelukkig weet jij het allemaal beter. Verspreid je boodschap!

Edit: duh dat het even niet lekker zal gaan, zie het als een grote stuiptrekking, maar binnende kortste keren zal er een Arafat kimilsung II opstaan, don't you worry.
Oud 05-11-2004, 12:03
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 13:00 :
dammit.. wat ben jij irritant..

wie zegt dat ik het beter weet? ik vind het gewoon begrijpelijk dat ze zo reageren. die man heeft ervoor gezorgd dat er heel veel mensen zijn vermoord.
Oud 05-11-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 13:00 :

Edit: duh dat het even niet lekker zal gaan, zie het als een grote stuiptrekking, maar binnende kortste keren zal er een Arafat kimilsung II opstaan, don't you worry.

Wat maakt dat nou uit geen elk weldenkend mens hoort zich te verheugen in iemands dood
Oud 05-11-2004, 12:06
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-11-2004 @ 13:05 :

Wat maakt dat nou uit geen elk weldenkend mens hoort zich te verheugen in iemands dood
Dus om Hitlers dood moest men rouwen?
Oud 05-11-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 13:06 :
Dus om Hitlers dood moest men rouwen?
Het is triest dat men op zulke vergelijken teruggrijpt

Arafat en Hitler zijn zeker niet te vergelijken.Maar als je in de dood van een persoon verheugd geeft dat mooi even je eigen nivea weer
Oud 05-11-2004, 14:18
DMC
DMC is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-11-2004 @ 13:13 :
Het is triest dat men op zulke vergelijken teruggrijpt
Nee hoor, ik ben blij als Sharon en/of Bush dood zijn .
Oud 05-11-2004, 14:21
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
16:00 Sources in Ramallah: Arafat`s wife, Suha, has power to decide when to disconnect him from life support (Israel Radio)
Oud 05-11-2004, 14:22
Verwijderd
Beetje jammer dat mensen zich echt verheugen in de vrijwel natuurlijke dood van een vijfenzeventigjarige man.
Oud 05-11-2004, 14:24
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 15:22 :
Beetje jammer dat mensen zich echt verheugen in de vrijwel natuurlijke dood van een vijfenzeventigjarige man.
Omdat die man voor enorm veel problemen en doden heeft gezorgd.
Oud 05-11-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 15:24 :
Ah, jij denkt nog steeds dat Arafat de evil mastermind was die persoonlijk elke aparte aanslag heeft beraamd, opgezet en laten uitvoeren. Prima hoor
Oud 05-11-2004, 14:25
DMC
DMC is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 15:24 :
Bush ook hè ?
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-11-2004 @ 12:58 :
En toen de moslims dansend de straat op gingen na 9/11 was het schandelijk.
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
DMC schreef op 05-11-2004 @ 15:25 :
Bush ook hè ?
Veel en veel minder. Bush is ook geen dictator en wordt niet jarenlang al verheerlijkt als een gd.
Oud 05-11-2004, 14:26
DMC
DMC is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 15:25 :
Veel en veel minder. Bush is ook geen dictator en wordt niet jarenlang al verheerlijkt als een gd.
Zo dan moet Arafat wel veel doden op zijn naam hebben (>10000?).
Oud 05-11-2004, 14:28
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
DMC schreef op 05-11-2004 @ 15:26 :
Zo dan moet Arafat wel veel doden op zijn naam hebben (>10000?).

Oud 05-11-2004, 14:29
Verwijderd
Ach, het is maar waar je je over verheugt. Bij de eerstvolgende explosie bij een Israelische bushalte is die lol om Arafats dood alweer vergeten.

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 14:31.
Oud 05-11-2004, 14:29
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 15:29 :
Ach, het is maar waar je je over verheugd. Bij de eerstvolgende explosie bij een Israelische bushalte is die lol om Arafats dood alweer vergeten.
Helaas wel .
Oud 05-11-2004, 14:31
DMC
DMC is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 15:28 :
Serieus? Hoeveel precies?
Oud 05-11-2004, 14:37
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
DMC schreef op 05-11-2004 @ 15:31 :
Serieus? Hoeveel precies?
Dat weet je nooit precies in een dictatuur en oorlogsgebied, maar op z'n minst enkele duizenden.
Oud 05-11-2004, 14:37
Verwijderd
En hoeveel heeft de democratische rechtsstaat israel op zijn geweten?
Oud 05-11-2004, 14:40
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-11-2004 @ 15:37 :
En hoeveel heeft de democratische rechtsstaat israel op zijn geweten?
Check www.hamasonline.com
Oud 05-11-2004, 14:49
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Issie nou al dood of niet
Oud 05-11-2004, 14:57
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
nee.. tot zijn vrouw besluit dat de stekker eruit gaat. hij is praktisch al dood, maar officieel nog niet.

Regels voor berichten