Oud 08-11-2004, 11:14
Verwijderd
  1. EXPLOSIE EINDHOVEN

    Islamitische school en moskeeën doelwit aanslagen

    RIJSWIJK (ANP) - Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat
    in Eindhoven is maandagmorgen rond 03.00 uur een ontploffing
    geweest. De ingang van de school werd ernstig beschadigd. De deuren hangen eruit, zei een woordvoerder van de politie. De school is van binnen ook beschadigd, net als de onderkant van een betonnen staander. Bovendien sneuvelden in de omgeving ruiten van woningen.

    Over de precieze oorzaak van de explosie kon de politie
    maandagochtend nog niets zeggen. Dat zal technisch onderzoek moeten uitwijzen. Niemand raakte volgens burgemeester Sakkers van Eindhoven gewond. Die gemeente wil alle islamitische gebouwen in de stad 24 uur per dag gaan bewaken. Dat zei de burgemeester maandag tijdens een persconferentie. Om hoeveel gebouwen het gaat, is nog niet bekend. De gemeente gaat dat onderzoeken. De stad telt in elk geval vijf moskeeën.

    Sakkers ziet een verband tussen de explosie en de moord op Theo
    van Gogh, vorige week dinsdag in Amsterdam. "Waarom moet zo'n
    afschuwelijke daad zo'n neveneffect hebben?'', zei de burgemeester.

    Sinds de moord op Van Gogh is in Eindhoven sprake van verscherpt
    toezicht op islamitische gebouwen in de stad. Dat betekent dat de
    politie de panden met surveillancewagens, maar ook met burgerauto's in de gaten houdt. Ook buurtbrigadiers zijn extra attent.

    Sakkers noemde de explosie bij de school een ,,laffe daad'' waar
    Eindhoven zeer van geschrokken is. "Deze explosie mag de maatschappij niet ontwrichten'', zei hij.

    Het is volgens de burgemeester niet de eerste keer dat de school
    doelwit is. "Eerder werd er al brand gesticht en er is een keer
    een molotovcocktail naar het gebouw gegooid.'' Op 15 juni vorig
    jaar gooiden drie inwoners van Eindhoven een zelfgemaakte brandbom bij de basisschool naar binnen.

    De rechtbank in Den Bosch veroordeelde in oktober vorig het
    trio. Ze hadden het gedaan, omdat ze "een hekel hadden aan
    buitenlanders''. De mannen van 18, 20 en 23 jaar kregen onder meer celstraffen van twaalf en tien maanden, waarvan zes maanden
    voorwaardelijk.

    Een woordvoerder van de politie zei maandag geen signalen over
    mogelijke acties tegen islamitische instellingen te hebben
    ontvangen. De politie vermoedt dat de explosie in Eindhoven moet
    worden gezien in het licht van de nasleep van de moord op Theo van Gogh.

    Moskeeën in Huizen, Breda en Rotterdam zijn dit weekeinde ook
    doelwit geweest van aanslagen. In Huizen hield de politie drie
    verdachten (19, 25 en 26 jaar) aan, die brand wilden stichten bij
    een moskee. Moskeeleden hadden de drie betrapt met een rugzak
    gevuld met brandbare stoffen. In Breda werd bij een moskee
    isolatiemateriaal in brand gestoken.

    Onbekenden staken in Rotterdam-West een pallet bij een moskee in
    brand, waardoor de deur beschadigd raakte. De politie hield een
    24-jarige man uit Capelle aan den IJssel aan. In Rotterdam-Oost
    bleek een moskee volgeplakt met pamfletten met voor moslims
    beledigende teksten en afbeeldingen.

    Een kantoor in Amsterdam, waar vertegenwoordigers van de
    Marokkaanse gemeenschap overlegden over de moord op Van Gogh, werd beklad met rode verf. A. Menebhi, voorzitter van de Stedelijke Marokkaanse Raad: "Ik denk dat ze ons willen intimideren."

    Het kabinet heeft gemeenten gevraagd om na de moord Van Gogh
    zeer alert te zijn op incidenten bij islamitische gebedshuizen.
    Minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft nog niet aangedrongen op extra beveiliging. Een woordvoerder van het ministerie ziet de voorvallen van dit weekeinde als "losse incidenten''.

    (Bron: ANP)
...en dan zijn er altijd weer gekken, die menen dat Van Gogh's moord hen legitimeert een aanslag te plegen. Het begin van serie? Of een eenmalige toevalligheid?
Advertentie
Oud 08-11-2004, 11:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Als je het vergelijkt met de moord op Fortuyn zie je dat de aanslagen toen snel ophielden. Laten we hopen dat het nu ook zo zal zijn
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 08-11-2004, 11:26
Verwijderd
Hopelijk waren het een stelletje opgefokte burgers

Anders moeten alle moslims voortaan ook beveiligd worden
Oud 08-11-2004, 11:39
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
En tóch zeg ik het:

Waar moet het heen met dit land?

'Minister Remkes heft nog niet aangedrongen op extra beveiliging.' Nee, daarvoor moet zeker eerst weer een dode vallen.
Oud 08-11-2004, 11:56
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
alluman schreef op 08-11-2004 @ 11:14 :
...en dan zijn er altijd weer gekken, die menen dat Van Gogh's moord hen legitimeert een aanslag te plegen. Het begin van serie? Of een eenmalige toevalligheid?
Ik hoop een toevalligheid, maar ik betwijfel het. Bij fortuyn konden de moslims niet verantwoordelijk gehouden worden voor de moord, in dit geval kan de moord op van Gogh wel als excuus gebruikt worden voor moslimhaat.

Ik raak er langzaam maar zeker van overtuigd dat het hek nu van de dam is(een bomaanslag! ). Als dit zo doorgaat valt er straks wellicht een onschuldig moslimslachtoffer en dan zitten we helemaal in de penarie.

Maar ik hoop dat het mee zal vallen.
__________________
Dat heb je soms...
Oud 08-11-2004, 12:08
wimke
wimke is offline
Ik vind de mensen die de aanslagen hebben gepleegt ook maar zielige waanhopige mensen zijn. Ik snap de fanatieke moslims ook niet waarom ze zo tegen ons zijn. Waar slaat de Jihat (of hoe je da schrijft) nou op? Wij hebben ze toch nooit echt iets fout gedaan? En wat Amerika ook heeft gedaan, daar kunnen wij toch nix aan doen Ik denk dat de nederlands er wel al bij stil hebben gestaan dat deze terroristen acties complete onzin zijn. Nu er een aanslag op de moslims is gepleegt hoop ik dat zij nou ook begrijpen dat zulke aanslagen volkomen onnodig zijn.
__________________
carnaval vieren!!!
Oud 08-11-2004, 12:09
Stanley
Stanley is offline
Citaat:
wimke schreef op 08-11-2004 @ 12:08 :
Ik vind de mensen die de aanslagen hebben gepleegt ook maar zielige waanhopige mensen zijn. Ik snap de fanatieke moslims ook niet waarom ze zo tegen ons zijn. Waar slaat de Jihat (of hoe je da schrijft) nou op? Wij hebben ze toch nooit echt iets fout gedaan? En wat Amerika ook heeft gedaan, daar kunnen wij toch nix aan doen Ik denk dat de nederlands er wel al bij stil hebben gestaan dat deze terroristen acties complete onzin zijn. Nu er een aanslag op de moslims is gepleegt hoop ik dat zij nou ook begrijpen dat zulke aanslagen volkomen onnodig zijn.
Helemaal mee eens meneer wim!!
Oud 08-11-2004, 12:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
wimke schreef op 08-11-2004 @ 12:08 :
Nu er een aanslag op de moslims is gepleegt hoop ik dat zij nou ook begrijpen dat zulke aanslagen volkomen onnodig zijn.
Ja, want alle moslims zijn terroristen of steunen terrorisme.
Oud 08-11-2004, 12:12
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-11-2004 @ 12:11 :
Ja, want alle moslims zijn terroristen of steunen terrorisme.
Nu je het zegt...
Oud 08-11-2004, 12:20
Verwijderd
Ja natuurlijk ik ben al van de komende jihad op de hoogte, dat word echt vuurwerk mensen
Oud 08-11-2004, 12:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-11-2004 @ 12:20 :
Ja natuurlijk ik ben al van de komende jihad op de hoogte, dat word echt vuurwerk mensen
Oud 08-11-2004, 12:22
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-11-2004 @ 12:20 :
Ja natuurlijk ik ben al van de komende jihad op de hoogte, dat word echt vuurwerk mensen
Oud 08-11-2004, 12:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-11-2004 @ 12:20 :
Ja natuurlijk ik ben al van de komende jihad op de hoogte, dat word echt vuurwerk mensen
vuurwerk.... amateur jihadi's, ik zou explosieven gebruiken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-11-2004, 12:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Met de synagoges hetzelfde verhaal.

Uit die brief van Mohammed B. was duidelijk op te maken dat die lui (Mohammed's collega's) het gemunt hebben op de joodse gemeenschap.

Hier in Tsjechie, in Praag, word de synagoge 24/7 door 2 of zelfs 4 politiemensen en 4 particuliere beveiligers bewaakt. Terwijl die synagoge niet eens in een gevaarlijke wijk ligt.
In Nederland heeft men er echter 'geen geld' voor.

Kloteland, Nederland.
Oud 08-11-2004, 12:58
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 08-11-2004 @ 12:57 :
Met de synagoges hetzelfde verhaal.

Uit die brief van Mohammed B. was duidelijk op te maken dat die lui (Mohammed's collega's) het gemunt hebben op de joodse gemeenschap.

Hier in Tsjechie, in Praag, word de synagoge 24/7 door 2 of zelfs 4 politiemensen en 4 particuliere beveiligers bewaakt. Terwijl die synagoge niet eens in een gevaarlijke wijk ligt.
In Nederland heeft men er echter 'geen geld' voor.

Kloteland, Nederland.
Tot nu toe is die beveiliging itt in Tsjechie nog niet echt nodig geweest.

Kloteland, Tsjechie.
Oud 08-11-2004, 13:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-11-2004 @ 12:58 :
Tot nu toe is die beveiliging itt in Tsjechie nog niet echt nodig geweest.

Kloteland, Tsjechie.
Wat is dit nou weer voor onzinnige reactie?

Waarom is Tsjechie een 'kloteland'? Wat weet jij over Tsjechie, hoe vaak kom je hier?

En het is in Nederland nog niet nodig geweest?
Lees dit eens door dan: http://www.cidi.nl/dossiers/an/rapport2003.html .
Oud 08-11-2004, 13:49
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 08-11-2004 @ 13:44 :
Wat is dit nou weer voor onzinnige reactie?
Och, ik vond die van jou niet veel zinniger

Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 08-11-2004 @ 13:44 :
Waarom is Tsjechie een 'kloteland'? Wat weet jij over Tsjechie, hoe vaak kom je hier?
Weinig, ik weet dat de drank goedkoop is, dat jij er zit, dat ze niet zo dol op Russen zijn en dat er bij synagoges blijkbaar 24/7 bewaking nodig is.

Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 08-11-2004 @ 13:44 :
En het is in Nederland nog niet nodig geweest?
Lees dit eens door dan: http://www.cidi.nl/dossiers/an/rapport2003.html .
Dat heb ik gedaan en ik kon slechts één voorbeeld van fysiek geweld bij een synagoge vinden dus die bewaking die in Tsjechie blijkbaar nodig is is hier iets minder hard nodig.
Oud 08-11-2004, 13:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-11-2004 @ 12:20 :
Ja natuurlijk ik ben al van de komende jihad op de hoogte, dat word echt vuurwerk mensen
Als ik leonoor zo hoor moet je gaan oppassen met je uitspraken...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Ads door Google
Oud 08-11-2004, 13:58
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 08-11-2004 @ 12:57 :
Met de synagoges hetzelfde verhaal.

Uit die brief van Mohammed B. was duidelijk op te maken dat die lui (Mohammed's collega's) het gemunt hebben op de joodse gemeenschap.

Hier in Tsjechie, in Praag, word de synagoge 24/7 door 2 of zelfs 4 politiemensen en 4 particuliere beveiligers bewaakt. Terwijl die synagoge niet eens in een gevaarlijke wijk ligt.
In Nederland heeft men er echter 'geen geld' voor.

Kloteland, Nederland.
Nee je moet het anders begrijpen.. er moeten eerst aanslagen gepleegd worden en mensen worden vermoord voordat de ogen open gaan door de mensen ergens in Den Haag
__________________
Hetzij zo...
Oud 08-11-2004, 14:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 08-11-2004 @ 13:58 :
Nee je moet het anders begrijpen.. er moeten eerst aanslagen gepleegd worden en mensen worden vermoord voordat de ogen open gaan door de mensen ergens in Den Haag
Dat klopt, maar dat is altijd al zo geweest...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 08-11-2004, 14:15
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 08-11-2004 @ 12:57 :
[B]Met de synagoges hetzelfde verhaal.

Uit die brief van Mohammed B. was duidelijk op te maken dat die lui (Mohammed's collega's) het gemunt hebben op de joodse gemeenschap.
Voorlopig hebben ze Theo van Gogh omgelegd, en bedreigen ze mensen als Hirsi Ali en Wilders. Niet de doorsnee jood lijkt mij. De reden dat Joden worden betrokken bij deze brief, ligt waarschijnlijk in het conflict dat al sinds 1947 aan de gang is in het Midden-oosten. Dat maakt het woord Joden in de optiek van Mohammed B. (en zijn "collega's") kennelijk het verzamelwoord voor al het kwaad dat volgens hem de moslims aangedaan wordt. Dat idee krijg ik een beetje uit zijn brief; iedereen die volgens hem het moslimgeloof kwaad doet, is een Jood.

Maar ondertussen lijkt het mij dat aanslagen op synagoges en moskeeën niet een continu karakter zullen krijgen in Nederland. Tenminste, dat hoop ik maar.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 08-11-2004, 14:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik denk dat de joden vernoemd werden om consequentie te eisen, niet zozeer omdat ze de joden concreet dood willen hebben.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 08-11-2004, 14:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
oneMen schreef op 08-11-2004 @ 14:15 :
Voorlopig hebben ze Theo van Gogh omgelegd, en bedreigen ze mensen als Hirsi Ali en Wilders. Niet de doorsnee jood lijkt mij. De reden dat Joden worden betrokken bij deze brief, ligt waarschijnlijk in het conflict dat al sinds 1947 aan de gang is in het Midden-oosten. Dat maakt het woord Joden in de optiek van Mohammed B. (en zijn "collega's") kennelijk het verzamelwoord voor al het kwaad dat volgens hem de moslims aangedaan wordt. Dat idee krijg ik een beetje uit zijn brief; iedereen die volgens hem het moslimgeloof kwaad doet, is een Jood.

Maar ondertussen lijkt het mij dat aanslagen op synagoges en moskeeën niet een continu karakter zullen krijgen in Nederland. Tenminste, dat hoop ik maar.
nee joh, wilders, Hirsi Ali en Van Gogh zijn en waren jodenknechten, snap dat dan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-11-2004, 14:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 14:23 :
nee joh, wilders, Hirsi Ali en Van Gogh zijn en waren jodenknechten, snap dat dan
Precies.
Gestuurd en opgeleid door het Nederlands-Israelitisch Kerkgenootschap, de overkoepelde organisatie van Joodse gemeenten in Nederland.

Wil je de corrupte Talmud-geleerde politici uitroeien, dan moet je dus eerst het NIK uitroeien.

Dat is hun zienswijze... En dat is waarom de synagoges bewaakt moeten worden.
Oud 08-11-2004, 14:35
Verwijderd
toestand
Advertentie
Oud 08-11-2004, 14:44
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 08-11-2004 @ 12:57 :
Met de synagoges hetzelfde verhaal.

Uit die brief van Mohammed B. was duidelijk op te maken dat die lui (Mohammed's collega's) het gemunt hebben op de joodse gemeenschap.

Hier in Tsjechie, in Praag, word de synagoge 24/7 door 2 of zelfs 4 politiemensen en 4 particuliere beveiligers bewaakt. Terwijl die synagoge niet eens in een gevaarlijke wijk ligt.
In Nederland heeft men er echter 'geen geld' voor.

Kloteland, Nederland.
Schande, dat ze de Jood niet onder 24/7 bewaking zetten! Naar de guillotine met dat tuig
Oud 08-11-2004, 14:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 08-11-2004 @ 14:44 :
Schande, dat ze de Jood niet onder 24/7 bewaking zetten! Naar de guillotine met dat tuig
wat ouderwets zeg,.. de guillotine
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-11-2004, 14:48
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 14:47 :
wat ouderwets zeg,.. de guillotine
Is in Irak is deze uitvinding echter nog niet doorgedrongen
Oud 08-11-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 08-11-2004 @ 14:44 :
Schande, dat ze de Jood niet onder 24/7 bewaking zetten! Naar de guillotine met dat tuig
Ze zijn idd wel overdreven paranoide
Oud 08-11-2004, 14:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-11-2004 @ 14:49 :
Ze zijn idd wel overdreven paranoide
wie is ze?
de neo-nazis, moslimfundamentalisten, joden?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-11-2004, 14:52
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Eindhoven wil alle islamitische gebouwen in de stad 24 uur per dag bewaken. Dat zei burgemeester Sakkers maandag tijdens een persconferentie naar aanleiding van de explosie bij een islamitische basisschool in die stad.
Sakkers ziet een verband tussen de explosie en de moord op Theo van Gogh. Sinds de moord op Van Gogh is in Eindhoven sprake van verscherpt toezicht op islamitische gebouwen in de stad.
Moskeeën in Huizen, Breda en Rotterdam zijn de afgelopen dagen doelwit geweest van brandstichters. Het kabinet vraagt gemeenten zeer alert te zijn op incidenten bij islamitische gebedshuizen. (AT5)
Zeer goed. Nu nog de rest van alle moskeëen en synagoges in het hele land.
Oud 08-11-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 14:50 :
wie is ze?
de neo-nazis, moslimfundamentalisten, joden?
Joden
Het is toch ziek dat die lui overal door mannetjes met met dikke heckler&koch machinepistooltjes worden bewaakt overal in europa.
Oud 08-11-2004, 14:54
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-11-2004 @ 14:53 :
Joden
Het is toch ziek dat die lui overal door mannetjes met met dikke heckler&koch machinepistooltjes worden bewaakt overal in europa.
Het is vaak ook nodig hoor. Hier in Nederland nog niet maar er zijn genoeg plaatsen waar dat wel zo is.
Oud 08-11-2004, 14:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-11-2004 @ 14:53 :
Joden
Het is toch ziek dat die lui overal door mannetjes met met dikke heckler&koch machinepistooltjes worden bewaakt overal in europa.
ow?

Daar weet ik niks van. Ja, behalve op Schiphol dan waar de bewaking met uzi's klaar staan.

Maar jij hebt blijkbaar andere (waan)info.

(Edit: je commentaar slaat iig niet op Nederland)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-11-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-11-2004 @ 14:54 :
Het is vaak ook nodig hoor. Hier in Nederland nog niet maar er zijn genoeg plaatsen waar dat wel zo is.
Ach, ik ga extra bewaking zeker niet afraden maar om voor joodse schooltjes in duitsland busjes maar zwaar bewapende mannen te zetten is gewoon vrij opgefokt.

Integreer eens zou ik zeggen, of zouden ze daarbinnen stiekem snode plannen smeden om de wereldheerschappij over te nemen.
Oud 08-11-2004, 14:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-11-2004 @ 14:57 :
Ach, ik ga extra bewaking zeker niet afraden maar om voor joodse schooltjes in duitsland busjes maar zwaar bewapende mannen te zetten is gewoon vrij opgefokt.

Integreer eens zou ik zeggen, of zouden ze daarbinnen stiekem snode plannen smeden om de wereldheerschappij over te nemen.
back to the 19th century
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 08-11-2004, 14:58
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 08-11-2004 @ 14:52 :
Zeer goed. Nu nog de rest van alle moskeëen en synagoges in het hele land.
Jaaaaa, uiteraard, en laten we onze kerken die toch deel uitmaken van de Nederlandsche cultuur (voor wat er nog van over is) plat bulldozeren
Oud 08-11-2004, 14:58
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-11-2004 @ 14:57 :
Ach, ik ga extra bewaking zeker niet afraden maar om voor joodse schooltjes in duitsland busjes maar zwaar bewapende mannen te zetten is gewoon vrij opgefokt.
Mischien wel maar ze hebben natuurlijk ook wel hun redenen om een beetje paranoide te zijn.

Citaat:
Gauloises schreef op 08-11-2004 @ 14:57 :
Integreer eens zou ik zeggen, of zouden ze daarbinnen stiekem snode plannen smeden om de wereldheerschappij over te nemen.
Uiteraard, doen ze dat niet allemaal.
Oud 08-11-2004, 14:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 08-11-2004 @ 14:58 :
Jaaaaa, uiteraard, en laten we onze kerken die toch deel uitmaken van de Nederlandsche cultuur (voor wat er nog van over is) plat bulldozeren
is er dan direct gevaar naar kerken toe?
dacht t niet.

Maar mocht daar wel aanleiding voor zijn, dan hoort dat er natuurlijk ook bij.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-11-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 14:58 :
back to the 19th century
Wat ik bedoel is dat je het ook kunt overdrijven, vooral als je kijkt wat voor kindjes er op zulke scholen zitten, voor een groot deel oost europeanen waarvan een of andere opa of oma toevalliug joods was en die zelf helemaal niets meer met het joodse geloof doen in feite. Is gewoon belachelijk
Oud 08-11-2004, 15:02
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 14:59 :
is er dan direct gevaar naar kerken toe?
dacht t niet.
Als er een moskee of synagoge wordt beklad met een paar swastika's is het hek gelijk van de dam, gebeurt er iets soortelijks met een kerk dan is er geen haen die er naar kraait,
Oud 08-11-2004, 15:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-11-2004 @ 15:01 :
Wat ik bedoel is dat je het ook kunt overdrijven, vooral als je kijkt wat voor kindjes er op zulke scholen zitten, voor een groot deel oost europeanen waarvan een of andere opa of oma toevalliug joods was en die zelf helemaal niets meer met het joodse geloof doen in feite. Is gewoon belachelijk
wie doen niets meer eraan? die opa/oma of die kindjes?
en als ze op een joodse school zitten dan lijkt het me niet dat ze niets meer aan het joodse geloof doen, hoor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-11-2004, 15:03
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-11-2004 @ 15:01 :
Wat ik bedoel is dat je het ook kunt overdrijven, vooral als je kijkt wat voor kindjes er op zulke scholen zitten, voor een groot deel oost europeanen waarvan een of andere opa of oma toevalliug joods was en die zelf helemaal niets meer met het joodse geloof doen in feite. Is gewoon belachelijk
Maar als je kijkt naar de dreiging die op het ogenblik uitgaat van het moslimterrorisme, het anti-semitisme in Duitsland en de lange geschiedenis die de Joden hebben met dit soort zaken is het natuurlijk geen wonder dat dit gebeurt. Beter dat ze teveel bewaking hebben dan dat er een joodse school oid opgeblazen word.
Oud 08-11-2004, 15:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 08-11-2004 @ 15:02 :
Als er een moskee of synagoge wordt beklad met een paar swastika's is het hek gelijk van de dam, gebeurt er iets soortelijks met een kerk dan is er geen haen die er naar kraait,
en waarom zou een kerk met swastika's beklad worden?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-11-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 15:03 :
wie doen niets meer eraan? die opa/oma of die kindjes?
en als ze op een joodse school zitten dan lijkt het me niet dat ze niets meer aan het joodse geloof doen, hoor
Op school wel, maar van huis uit niet Belachelijk gewoon
Oud 08-11-2004, 15:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-11-2004 @ 15:06 :
Op school wel, maar van huis uit niet Belachelijk gewoon
waar baseer je eigenlijk je info op? of vermoed je dit alleen maar.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-11-2004, 15:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-11-2004 @ 15:01 :
Wat ik bedoel is dat je het ook kunt overdrijven, vooral als je kijkt wat voor kindjes er op zulke scholen zitten, voor een groot deel oost europeanen waarvan een of andere opa of oma toevalliug joods was en die zelf helemaal niets meer met het joodse geloof doen in feite. Is gewoon belachelijk
Op de religieus-joodse school in Nederland:
- dragen de jongens verplicht een keppeltje;
- dragen de meisjes verplicht een lange rok;
- gaan ze allemaal samen 2x per dag bidden;
- krijgen ze evenveel religieles als seculiere les;
- gaan ze van 8 tot 17 uur naar school;
- zijn jongens en meisjes gescheiden, zelfs zover dat ze aparte schoolpleinen en aparte ingangen hebben.

Ik vraag me af waar jij je informatie vandaan haalt, ja.

Naast de religieuze school is er ook nog een niet-religieuze school. En goh, waarom zou die er toch zijn?
Wat dacht je hiervan?

Citaat:
februari - Melding bij CIDI: Een 16-jarige leerlinge van een VMBO-opleiding in een kleine plaats bij Amsterdam meldt antisemitische opmerkingen bij haar op school. Het gaat daarbij om schelden met de leus “Hamas, hamas Joden aan het gas”. Een vriendin wordt gevraagd of zij bevriend is met een Jodin. De daders zijn van Noord-Afrikaanse afkomst. Meldster heeft overleg gehad met de leiding van de school. De school spreekt de betreffende leerlingen op hun gedrag aan, hetgeen ook werkelijk heeft geholpen.

14 februari - Melding bij CIDI: Een vader van een 13-jarig meisje meldt dat zijn dochter op school o.a. te horen krijgt: “Joden zijn verboden, die moet je doden”. Zie verder onder bedreiging met geweld.

maart - Melding bij CIDI: Een Joodse studente hoort op haar werk het volgende verhaal van een collega. Twee vriendjes van de zoon van bedoelde collega vragen hem of hij Joden kent. De jongens zijn van Noord-Afrikaanse afkomst. De jongen antwoordt ontkennend. Hij durfde niet te zeggen, dat hij een Joods vriendje heeft. Daarop zeggen zijn vriendjes “Wij haten Joden en alle Joden moeten dood”.

11 maart - Melding bij CIDI: Een 11-jarige jongen uit De Pijp in Amsterdam, meldt bij zijn moeder dat hij uitgescholden is voor “kankerjood” door een medeleerling uit een parallelklas. Die leerling is van Noord-Afrikaanse afkomst. Hij zegt dat dit regelmatig gebeurt.

12 maart - Melding bij CIDI: De ouders van een 14-jarige jongen melden dat er op een school in Amstelveen smakeloze grappen over Joden in concentratiekampen worden gemaakt.

19 maart - Trouw: Een scholier van het ROC ASA in Amsterdam zegt tegenover een journalist van Trouw het volgende over Joden: “Alles draait hier om relaties. De jongens hier denken alleen maar aan seks. Dat de joden in Amerika de macht hebben interesseert ze niet. De joden mogen van hun geloof alles doen om aan de macht te komen, dat staat in de Thora. Daar staat ook in dat niet-joden ezels zijn. En het kapitalisme komt ook van de joden: vandaar dat de Amerikanen oorlog om olie willen voeren.’’

27 maart - Melding bij ADB Amsterdam: Zoon van Joodse melder komt huilend thuis. Op school mocht hij niet meedoen met tafeltennissen. Medeleerlingen hadden gezegd dat het “voor Joden verboden” was.

april - Melding bij CIDI: Een Israelisch gezin uit Nieuwegein meldt dat hun zoon van veertien al meer dan een jaar door een groep medeleerlingen wordt uitgescholden. De jongen is leerling van een scholengemeenschap in Nieuwegein. Aanvankelijk betreft het voornamelijk antisemitische uitingen. De jongen krijgt te horen: “Ga jij maar aan het gas”, “Pauw, pauw ik schiet je jodenster er af” en “neus”. Op het moment dat het slachtoffer zijn hand uitsteekt om vrede te sluiten, trekken de daders - zowel Nederlandse leerlingen als leerlingen van Noord-Afrikaanse afkomst - hun hand terug en zeggen “Joden zijn vies”. Op het schoolbord treft de jongen een tekening aan die hem moet verbeelden met een lange neus en daaronder het woord ‘Jood’. Er vindt weliswaar overleg plaats tussen de school en de ouders, maar deze gesprekken leiden niet tot een resultaat. Pas nadat de school na een jaar de initiatiefnemer, een leerling van Marokkaanse achtergrond, aanspreekt, houden de antisemitische scheldpartijen op. Na het schooljaar verandert het karakter van de opmerkingen van antisemitisch naar virulent anti-Israel. Ouders willen op dit moment alleen melding doen. De jongen is inmiddels van school gegaan.

gehele jaar - Melding bij CIDI: Op 17 maart 2004 wordt CIDI door een mbo-scholier uit Dordrecht geïnformeerd over antisemitisme op zijn school. Hij meldt drie voorvallen: twee in 2003 en één uit 2004. De incidenten hebben de volgende inhoud. (Zie voor melding in februari onder Onderwijs 2004)
Twee meisjes rond de 18 jaar van Noord-Afrikaanse afkomst zeggen tegen hem: “Joden zijn gevaarlijk, want dat staat in de Koran” en “Amerika is een heel gevaarlijk land want daar wonen heel veel Joden en de Amerikaanse regering bestaat uit alleen Joden”.
Het tweede voorval betreft een opmerking van een Tsjetsjeense vluchtelinge. Zij zegt: “Wat er in de Tweede Wereldoorlog is gebeurd, is door de Joden zelf na de oorlog volkomen uit zijn verband getrokken. Er zijn toen misschien 10.000 Joden vermoord maar lang geen 6 miljoen”.

13 mei - Melding bij CIDI: Een Joodse docente van een middelbare school in Noord-Holland krijgt - vermoedelijk van een leerling - het volgende formulier in haar bus: ‘No. 4. De burgemeester der gemeente_.verklaart ontvangen te hebben van_de som van_wegens leges verschuldigd voor de uitreiking van_aanmeldingsbewij(zen) ingevolge de verordening 5/2003 betreffende den aanmeldingsplicht van personen van geheel of gedeeltelijk joodschen bloede. Zegge € 1. Plaats_datum 2003. De burgemeester voornoemd_.’
CIDI heeft contact met de school. De schoolleiding heeft getracht de dader op te sporen. Dat is niet gelukt.

15 mei - Melding bij CIDI: Kunstweb organiseert een dag in Paradiso te Amsterdam, waaraan de Joodse basisschool Rosj Pina ook meedoet. Tijdens een uitvoering door leerlingen van deze school, maken twee jongetjes van een andere basisschool de Hitlergroet. Ze worden hierop aangesproken door een leerkracht van Rosj Pina, die ook de leerkracht van de andere basisschool op de hoogte stelt. Deze zegt gepaste actie te zullen ondernemen.

13 juni - Melding bij CIDI: .Op het schoolplein van een middelbare school in Utrecht wordt een meisje met haar vader door een zusje van een Marokkaanse klasgenoot toegeroepen: “Hé, Joden, kankerjoden”. De vader van het meisje loopt op de dader af en zegt: “er zijn hier geen kankerjoden, noch kankerarabieren. Alleen stomme meisjes die stomme dingen roepen.”
De vader meldt het voorval aan de schoolleiding. Dader wordt door de schoolleiding te verstaan gegeven dat wanneer zoiets nogmaals plaatsvindt, zij geschorst wordt.

11 september - Melding bij CIDI: Een 10-jarige leerling van een school in Den Haag met een Joodse achtergrond vindt op zijn tafel in de klas een briefje met de volgende tekst: ‘Joden moeten dood, dood ze moeten....kankerjoden, Joden, Joden, Joden’.

18 oktober - Melding bij CIDI: Het CIDI krijgt bericht over antisemitisme op een school in Nieuwegein. Tegen een leerling met een Joodse vader wordt gezegd: “Van Allah moeten wij jou doodmaken”. (Zie verder onder bedreiging met geweld).

15 november - Trouw: Op deze dag schrijft Trouw-columnist Sylvain Ephimenco een e-mail te hebben ontvangen, van een docente op een middelbare school die hem informeert over het zingen van NAG-teksten (Nieuwe Allochtone Generatie) in haar klas. Het betreft het nummer ‘Kankerjoden’. Hierin wordt gerapt dat Joden dood moeten. (Zie verder onder Muziek).

29 november - Media: Het weekblad Vrij Nederland wijdt deze week een artikel aan antisemitisme. Een geschiedenisdocente zegt daarin: “Net schold een jongen zijn klasgenoot uit voor kankerjood”. Toen zij een davidster op het bord tekende, eiste één van de leerlingen dat het weg zou worden geveegd. ‘Ik haat joden’ was zijn simpele verklaring. Als leerlingen hun lesopdracht bij Van Aken inleveren - het onderwerp was de Tweede Wereldoorlog - staat er in twee gevallen een hakenkruis achter op het werkblad. ‘Joden moeten we doden’, zingt een Marokkaanse jongen als Van Aken bij een ander groepje staat. Tien minuten later begint zijn Turkse overbuurman in de klas met een variatie op hetzelfde thema: ‘Joden, doden’.

9 december - Melding bij CIDI: Op een middelbare school in Den Haag hangt een poster met de tekst ‘Achelen kankerjood’ met een hakenkruis. De schoolleiding wil hier niets tegen ondernemen.

9 december - Melding bij het CIDI: Een zoon van een CIDI-mederwerker wordt op zijn middelbare school in Den Haag door een medeleerling gevraagd te luisteren naar het nummer ‘Kankerjoden’ van de rapformatie NAG. Ook een dag na dit voorval wordt de zoon dringend gevraagd naar het nummer te luisteren. De melder vermoedt dat de dader, die bekend is met de achtergrond van de leerling, dit doet om de leerling te kwetsen. School is op de hoogte gesteld van de gang van zaken. In een brief aan de vader schrijft de leraar van de jongen dat hij eveneens zeer geschrokken is van de tekst en zijn best zal doen om dit soort uitingen in de toekomst te vermijden. (Zie verder onder Muziek).

7 januari - Melding bij CIDI: Een klasgenoot van Joodse meldster uit Amstelveen zegt tegen haar: “Hé NN (naam leerlinge) moet je dit eens luisteren”. De leerlinge luistert en hoort ongeveer de volgende tekst: “De Joden moeten dood, en wij komen ze halen...” De jongen die het lied liet horen vond dat het een kwestie van vrije meningsuiting is om deze tekst ten gehore te brengen. (Zie verder onder Muziek 2003).

2 februari - Melding bij CIDI: Een docent geschiedenis aan een school voor voortgezet onderwijs in Ede meldt op 2 februari dat bij hem op school een tekst met ‘voor joodse mensen zeer beledigende inhoud’ is onderschept. De tekst had een 15-jarige leerling van Noord-Afrikaanse volgens zeggen ergens van overgeschreven. Het blijkt de tekst te zijn van het nummer Kankerjoden. De leerling is, schrijft de docent aan CIDI, voor twee dagen geschorst. (Zie verder onder Muziek 2003).

26 maart - Melding bij CIDI: Een Joodse leerling van een middelbare school in Amstelveen krijgt van een Islamitisch vriendinnetje een e-mail naar aanleiding van de eliminatie door Israel van Hamas-leider sjeik Yassin. Zij schrijft: ‘Israelische helikopters vuurden die raketten af, en raad eens wie er ook in die helikopter zat...Juist ja de JOOD Sharon!! (...) En hierboven zie je de boosdoener dan, bij de joodse vlag.’ Meldster antwoordt haar medeleerling per e-mail. Zij plaatst de gebeurtenis in een breder kader.

april - Melding bij CIDI: Twee Joodse jongens op een middelbare school in de provincie Utrecht worden al enkele maanden regelmatig uitgescholden. Als ze langs lopen dan worden sisgeluiden gemaakt of ze worden uitgescholden met de leuze ‘Hamas, hamas alle Joden aan het gas’. Daders zijn zowel van Noord-Afrikaanse als van Nederlandse afkomst. Eén van de jongens vraagt een medeleerling wat hij na zijn eindexamen gaat doen. Het antwoord is “Ik ga Joden vergassen”.
De school roept de hoofddader ter verantwoording en berispt hem. Daarna hebben zich geen incidenten meer voorgedaan. Ouders hebben overleg met de leraar. CIDI heeft een gesprek op deze school en is in overleg met de lerares maatschappijleer over mogelijke lessen over antisemitisme.

12 april - Melding bij CIDI: Een 11-jarige jongen met een Joodse achtergrond voetbalt op het schoolplein van een school in Den Haag. Grotere jongens voetballen aan de andere kant van het schoolplein.
Het komt tot antisemtisch gescheld en tot een handgemeen. (Zie verder onder Bedreiging met geweld).
Ja joh, waarom willen die kinderen toch naar een joodse school?
Oud 08-11-2004, 15:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 08-11-2004 @ 15:18 :
(...)En het kapitalisme komt ook van de joden...)


lol
en het communisme en het socialisme
lol

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-11-2004, 15:25
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 08-11-2004 @ 15:18 :
Ja joh, waarom willen die kinderen toch naar een joodse school?
Die is dichterbij?
Oud 08-11-2004, 15:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-11-2004 @ 15:25 :
Die is dichterbij?
dude, doe niet zo lollig
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin De Speld - waarderingstopic
Bob the Bear
204 19-12-2015 12:52
Muziek 30 en 31 aug: Dynamo Outdoor, gratis 2 daags festival Eindhoven
PieterB
5 29-08-2008 06:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islamitische school afgebrand.
Ten_Ton_Hammer
500 15-11-2004 15:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Theo van Gogh doodgeschoten, deel V (ook discussiethread over nieuwe ontwikkelingen)
El_Nour
500 09-11-2004 02:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.