Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Een HBO Bachelor moet eerst een doorstromingsproces volgen (van een half jaar vaak) en zich laten gelden wil hij een academische studie beginnen. |
![]() |
||
Citaat:
Als Bsc/Ba heb je wel een bredere ontwikkeling. Maar of dat ook zo relevant/essentieel is? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kijk eens naar vacatures (monsterboard ofzo, zoek op HBO en daarna op WO). |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Toch heb ik aantal mogelijke feiten opgenoemd, zodat anderen hierover hun mening kunnen uiten en mijn keuze kunnen zodoende kunnen beïnvloeden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar, een HBO-master is iets wat HBO aanbiedt. Je kunt na HBO bachelor zelfs een WO master volgen (na bijscholing). Eigenlijk te zot voor worden idd. Ik ga voor een complete academische studie. Ik heb nu VWO boeken in huis liggen en moet enkele toetsen afleggen voordat ik er naar toe kan, maar wie niet waagt wie niet wint. BTW, wat jij zegt, zal nimmer door een studieadviseur oid worden uitgesproken, maar ik zie er wel een logische waarheid in, hopelijk vinden dat de werkgevers ook. |
![]() |
||
Citaat:
Btw de opleiding die ik doe, kun je uberhaupt niet op een uni doen. Wel een master opleiding maar daarvoor moet je eerst je hbo diplomaatje halen. daarnaast kun je (vaak) met WO bachelor nog niet het werkveld in en met een HBO bachelor wel
Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 17:09. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En wat jij nu doet is het in het belachelijke trekken. Net of HBO'ers er totaal niets van snappen. En aangezien je de theorie eerst moet begrijpen om het toe te passen. Maar als je de theorie niet hebt toegepast, Wil het niet beteken dat je het kunt toepassen. Aan jou reactie te zien, merk je wel dat jij een juppie op uni bent. En daar ben je zo te zien irritant trots op. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
In een onderwijsboom is dat als volgt: WO Master HBO Master WO Bachelor HBO Bachelor MBO In de regel zullen er weinig WO studenten zijn die alleen een bachelor halen, omdat dit geen volledige opleiding is. Het oude doctoraal staat namelijk gelijk aan de master.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is het feit dat het wordt ingevoerd natuurlijk een drogreden. Bovendien hebben mensen die naar het buitenland gingen onder het oude systeem nooit problemen gehad met de erkenning van hun diploma's. |
![]() |
||
Citaat:
En hierbij ben ik niet denigrerend naar havo'ers of hbo'ers mocht dat overkomen. Je zegt het zelf al: je hebt heel veel praktijkervaring, maar daar heb je bij de master niet zo veel aan. Je kan overigens met je WO bachelor wél het werkveld in, maar waarom zou je dat doen als je met één jaar extra ook je master hebt?
||
Citaat:
Ba ben je bijvoorbeeld bij WO Rechten na 3 jaar en Bsc na een medische studie bijvoorbeeld na 3 jaar. HBO-ers kunnen enkel Bachelor worden. Nogmaals de vraag. |
![]() |
||
Citaat:
als je havo op een mbo school kan halen is het toch ook niet meer of minder waard dan het te behalen op een middelbare school of loi of waar dan ook.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, zoals Kim terecht opmerkt is het nog lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt. Er zijn namelijk ook veel HBO's die niet zomaar bachelors afgeven, maar bachelors 'of something' en zelfs masters 'of something'. Dat zijn dus ook allemaal niet-erkende titels. |
![]() |
||
Citaat:
Afgestudeerde in deze richting heeft het recht de volgende titel te voeren: Bachelor of Business Administration (BBA). idd nare man ik zou ook niet weten waar de engelse benaming vandaan komt
||
Citaat:
Maar goed, ik prefereer de oude titelatuur ![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
hbo p en wo en master vs hbo en master ADO070 | 1 | 01-03-2013 20:54 | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
VWO |