Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 11:32
CzechStudent
CzechStudent is offline
Fundamentalisten die de naam van jouw geloof zwart maken?

Ik wel regelmatig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2004, 11:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
wat is jouw geloof dan?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 11:46
T_ID
T_ID is offline
bij gebrek aan geloof is dat voor mij behoorlijk onmogelijk.
Oud 13-10-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2004 @ 12:46 :
bij gebrek aan geloof is dat voor mij behoorlijk onmogelijk.
Je was toch atheïst?
Dan zou je bijvoorbeeld iets kunnen vertellen over andere atheïsten aan wie je je ergert omdat ze een slechte indruk achter laten, oid.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 11:59
Gothic
Gothic is offline
Ik erger me vooral aan mensen die door die paar 'slechte ' mensen de rest ook meteen afkeuren. Mensen moeten eens wat verder kijken en wat minder generaliseren...

"alle marokanen zijn stelen en zijn criminelen"

dit idee...
Oud 13-10-2004, 12:00
T_ID
T_ID is offline
maar ja, atheisme is niet een vastgestelde stroming.

het is niet alsof je een set leefregels moet volgen, en je daarna 'atheist 1e graad' mag noemen ofzo.

dat is ook wat het zo verrekte lastig om aan te vallen maakt, geen doctrine waarin gaten kunnen zitten.
Oud 13-10-2004, 12:08
Verwijderd
Ja. Genoeg.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 12:10
Verwijderd
Zeker. Alle 14 jarigen die wicca en hekserij, charmed, buffy enz op een hoop gooien, maar in werkelijkheid geen idee hebben waar het dan wel over gaat. En dat zijn helaas niet alleen 14jarigen.

En dan de groeperingen die onder de naam coven bepaalde rituelen en dingen uitvoeren die echt niet bij de normale natuurreligie thuishoren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 12:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-10-2004 @ 12:59 :
Ik erger me vooral aan mensen die door die paar 'slechte ' mensen de rest ook meteen afkeuren. Mensen moeten eens wat verder kijken en wat minder generaliseren...

"alle marokanen zijn stelen en zijn criminelen"

dit idee...
Ik zou de openingspost nog maar eens goed lezen, als ik jou was.
Oud 13-10-2004, 12:25
Verwijderd
Ik stoor behoorlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 13:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-10-2004 @ 13:22 :
Ik zou de openingspost nog maar eens goed lezen, als ik jou was.
Die heb ik gelezen en ik heb zelf geen geloof, daarom vertel ik aan welk soort mensen ik me wel erger. En dat zijn mensen die een bevolkingsgroep/geloof afkeuren om die paar 'slechte voorbeeden' die er tussen zitten...
Oud 13-10-2004, 13:52
Nona
Nona is offline
Ik stoor me wel aan mensen met dezelfde denkbeelden als ik (ik heb niet echt een vast geloof) maar met de verkeerde beweegredenen, argumenten en houding.
Oud 13-10-2004, 14:05
Verwijderd
Ik stoor me aan gelovigen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:42
Verwijderd
ik stoor me aan mensen die generaliseren ........met geloofsgenoten die ik niet ken heb ik niks te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:59
ware man
ware man is offline
Ja, als een Boeddhist op TV zegt dat hij "soms in- en uit- de verlichting glipt". Dwz, eerst is hij niet verlicht, dan weer wel, dan weer niet, etc. Filosofisch gezien natuurlijk volstrekt onmogelijk.

En ik erger me natuurlijk aan atheïsten die een hekel hebben aan alles wat met geloof te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:50
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ja. zwaar regelmatig.

en dan eerder geen fundamentalisten. dat ben ik nml zelf ook, op een bepaalde manier. het zijn vooral van die iedereenisgoedgristenen-iedereenisslechtgristenen-hallelujahgristenen-godisliefdegristenen-wiewasabrahamgristenen-heelhetgristendomenvooraldegristenenzijngoedgristenen enz.enz.

ik ben het niet eens met de meeste, mss zelfs bijna alle medechristenen. maar misschien komt dat omdat ik andere mening heb als zware, andere mening heb als lichte, en helemaal een andere mening heb aan ikdoemaarwattusseningristenen. ik heb igg nog geen christen gevonden die ongeveer net denk als ik op bepaalde punt en die zullen er waarschijnlijk ook wel niet zoveel zijn.

wat een haat .

[edit door mutant] Je / verneukten de layout nogal. Nu hebben alleen de niet-internet-explorer-gebruikers er nog last van ^^[/edit]

Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:30
Verwijderd
Ik heb lichtjes het idee dat je ondertussen toch wel een beetje van mening of gedrag bent veranderd als ik dit vergelijk met vroegere uitspraken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:53
Verwijderd
Ja, sommige atheïsten zijn net zo dom als gelovigen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 21:53 :
Ja, sommige atheïsten zijn net zo dom als gelovigen.
En weinig gelovigen zijn zo slim als atheïsten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 23:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
alluman schreef op 14-10-2004 @ 00:00 :
En weinig gelovigen zijn zo slim als atheïsten.
Volgens mij is dit een typische reactie van het soort dat Gothic bedoelt. En daarom ben ik het ook met haar eens.

En ik erger me heel erg aan christen-fundamentalisten, die andere christenen een slechte naam geven. Zie in dat verband bijv. het topic over Expreszo op Nieuws&Achtergronden, waar mensen alweer beginnen alle gelovigen over één kam te scheren n.a.v. de posts van christenfundamentalistje Staafmixer.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 23:52
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 13-10-2004 @ 19:50 :
[edit door mutant] Je / verneukten de layout nogal. Nu hebben alleen de niet-internet-explorer-gebruikers er nog last van ^^[/edit]
dat merk ik
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 07:46
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2004 @ 13:00 :
maar ja, atheisme is niet een vastgestelde stroming.

het is niet alsof je een set leefregels moet volgen, en je daarna 'atheist 1e graad' mag noemen ofzo.

dat is ook wat het zo verrekte lastig om aan te vallen maakt, geen doctrine waarin gaten kunnen zitten.
Het leven is verrekte makkelijk zonder Ge- en verboden buiten de de nederlandse wetgeving om
Oud 14-10-2004, 15:03
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
CzechStudent schreef op 13-10-2004 @ 12:32 :
Fundamentalisten die de naam van jouw geloof zwart maken?

Ik wel regelmatig.
TS begint.. dus leg uit...
Oud 14-10-2004, 16:32
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-10-2004 @ 21:30 :
Ik heb lichtjes het idee dat je ondertussen toch wel een beetje van mening of gedrag bent veranderd als ik dit vergelijk met vroegere uitspraken.
o ja? ik dacht altijd al een afkeer te hebben van bepaalde christenen.

hou jij soms stiekem alle posts bij
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:34
RanC
RanC is offline
Citaat:
Reverend schreef op 13-10-2004 @ 15:05 :
Ik stoor me aan gelovigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2004, 16:42
Futurist
Futurist is offline
Ja katholieken die tegen homosexuelen zijn (en tegen abortus bij verkrachting).
Oud 14-10-2004, 18:43
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-10-2004 @ 14:49 :
Die heb ik gelezen en ik heb zelf geen geloof, daarom vertel ik aan welk soort mensen ik me wel erger. En dat zijn mensen die een bevolkingsgroep/geloof afkeuren om die paar 'slechte voorbeeden' die er tussen zitten...
En als het nou meerdere slechte voorbeelden zijn? Dus bijvoorbeeld de hele christelijke groep die in de middeleeuwen heksen vervolgden. Dan kan je moeilijk zeggen dat het gebaseerd op een 'paar' slechte voorvallen is, in die tijd deed namelijk haast iedereen er aan mee.

Niet dat ik zeg dat jij ontkent dat christelijke mensen foute dingen hebben gedaan, maar ik heb gewoon veel christenen meegemaakt die wel zo dachten en daar irriteerde ik me weer aan.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 17:53
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Lotte schreef op 14-10-2004 @ 19:43 :
En als het nou meerdere slechte voorbeelden zijn? Dus bijvoorbeeld de hele christelijke groep die in de middeleeuwen heksen vervolgden. Dan kan je moeilijk zeggen dat het gebaseerd op een 'paar' slechte voorvallen is, in die tijd deed namelijk haast iedereen er aan mee.

Niet dat ik zeg dat jij ontkent dat christelijke mensen foute dingen hebben gedaan, maar ik heb gewoon veel christenen meegemaakt die wel zo dachten en daar irriteerde ik me weer aan.
ja, als. maar in het voorbeeld dat jij noemt is dat niet zo. en zelfs al zou het zo zijn, zou je nog een eigen christendom kunnen hebben. ik bedoel, eigenlijk kun je nooit iemand oordelen op het feit wat zijn medehokjesmens doet. ik kan tegen jou ook niet zeggen wat een rotwijf ben je omdat jouw landgenoot pietje dadelbeer ooit mijn achtergroottante heeft vermoord.

dat is een bepaalde groep christenen waaraan jij je ergert dus. maar je kunt nooit zeggen, dat is de hele groep. al mag het mss wel bijna zo zijn natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 09:39
Amisha
Amisha is offline
ja, wat ik niet leuk vind is dat imams vertellen dat niet gelovigen en anders gelovigen verbranden in hel en dat zij de beste zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 10:07
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ja, ik erger me aan alle mensen die denken dat ze gelijk hebben maar het niet met mij eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-10-2004 @ 11:07 :
Ja, ik erger me aan alle mensen die denken dat ze gelijk hebben maar het niet met mij eens zijn.
Mensen zoals jij dus.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 14:03
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2004 @ 11:27 :
Mensen zoals jij dus.
Ja.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 00:39
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
ja. zwaar regelmatig.

en dan eerder geen fundamentalisten. dat ben ik nml zelf ook, op een bepaalde manier. het zijn vooral van die iedereenisgoedgristenen-iedereenisslechtgristenen-hallelujahgristenen-godisliefdegristenen-wiewasabrahamgristenen-heelhetgristendomenvooraldegristenenzijngoedgristenen enz.enz.

ik ben het niet eens met de meeste, mss zelfs bijna alle medechristenen. maar misschien komt dat omdat ik andere mening heb als zware, andere mening heb als lichte, en helemaal een andere mening heb aan ikdoemaarwattusseningristenen. ik heb igg nog geen christen gevonden die ongeveer net denk als ik op bepaalde punt en die zullen er waarschijnlijk ook wel niet zoveel zijn.

wat een haat .

Wat lul je nou allemaal?
Oud 30-10-2004, 08:13
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
ik erger me aan mensen die het zo vreselijk aan iedereen moeten laten weten dat ze zondags naar de kerk gaan, en verder doordeweeks gewoon lopen te vloeken en over andere mensen heenwalsen (met opzet hun gevoelens kwetsen) alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:33
Wiltine
Wiltine is offline
Ja, soms wel eens. Ik zelf ben vrij zwaar christelijk en ik erger me aan mensen die anderen afkeuren omdat ze niet precies hetzelfde denken als zij. dus geloven dat zij, maar dan ook alleen hun kleine groepje de waarheid heeft. gewoon bekrompen dus.
Ik denk dat heel veel christelijke stromingen iets goeds hebben. (hoewel ik natuurlijk niet voor niets bij m'n eigen gemeente ben)
Oud 09-11-2004, 18:27
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 13-10-2004 @ 12:40 :
wat is jouw geloof dan?
jodendom?

==

atheisten? niet gelovigen? waar ergeren jullie je aan?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:29
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Wiltine schreef op 02-11-2004 @ 20:33 :
Ja, soms wel eens. Ik zelf ben vrij zwaar christelijk en ik erger me aan mensen die anderen afkeuren omdat ze niet precies hetzelfde denken als zij. dus geloven dat zij, maar dan ook alleen hun kleine groepje de waarheid heeft. gewoon bekrompen dus.
Ik denk dat heel veel christelijke stromingen iets goeds hebben. (hoewel ik natuurlijk niet voor niets bij m'n eigen gemeente ben)
Oud 09-11-2004, 19:51
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Onze Rabbi Daniel, zoiets POST je toch niet?
Oud 09-11-2004, 20:07
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-11-2004 @ 20:51 :
Oud 09-11-2004, 21:34
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Wiltine schreef op 09-11-2004 @ 21:07 :
CS (CzechStudent) = FA (FleetAdmiral) = RD (RabbiDaniel)
Oud 09-11-2004, 21:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-11-2004 @ 20:51 :
bij gebrek aan post van die persoon neem ik aan dat de forumbazen genoemt bericht verwijderd hebben?
Oud 10-11-2004, 00:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-11-2004 @ 22:34 :
CS (CzechStudent) = FA (FleetAdmiral) = RD (RabbiDaniel)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 06:47
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-11-2004 @ 22:38 :
bij gebrek aan post van die persoon neem ik aan dat de forumbazen genoemt bericht verwijderd hebben?
Ik heb het over dit topic. Een goed rabbijn opent immers geen topic om te klagen over 'geloofsgenoten'.
Oud 10-11-2004, 12:34
leonkorn
leonkorn is offline
Ik stoor me vaak aan zaken die niet goed "voelen". Zo kan iemand een heel mooi verhaal vertellen maar het kan dan toch niet goed voelen. Ik denk dat de INTENTIE het belangrijkste is en dat komt uit je hart. Vroeger moesten jongetjes besneden worden, nu gaat het om de besnijdenis van het hart.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 12:39
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
ja. zwaar regelmatig.

^^[/edit]
Ik denk dat het helemaal niet zo erg is om je kritisch op te stellen, maar probeer wel altijd zelf je innerlijke vrede en liefde te bewaren en bid daar ook voor . Groetjes van een medechristen die denkt wel te begrijpen wat jij bedoelt. God is goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten