Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2004, 18:25
Gothic
Gothic is offline
Weet iemand wat de goedkoopste manier is daar te komen? Er zouden goedkope vliegtikets te koop moeten zijn op het internet en dan vlieg je niet via A'dam, alleen kan ik weinig vinden. Het goedkoopste wat ik kon vinden was 130 euro, maar dat was een 5 daagse trip naar wenen inclusief hotel...
Ik 'moet' daar binnenkort een weekend heen en dat het liefst zo goedkoop mogelijk...

Iemand tips? Het gaat dus puur om heen en terugreis... (vrijdagmiddag of zaterdagochtend vroeg erheen en zondagavond terug)...
Oud 26-07-2004, 18:32
Verwijderd
ik denk dat zo'n vliegreis het goedkoopste is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je 8 uur in de bus wilt zitten of ook zoiets in de trein.
Oud 26-07-2004, 19:33
Verwijderd
Air Berlin, V-bird en German Wings vliegen vanaf verschillende Duitse luchthavens naar Wenen. Misschien zijn daar nog goedkope plaatsen vrij....
Oud 26-07-2004, 19:46
Miracle
Miracle is offline
Met de trein!

Als je in de maand juli of augustus gaat kun je door duitsland voor 30 euro (enkel), hoe duur oostenrijk is weet ik niet... Tis wel flink zoekwerk, maar ik denk dat het wel goedkoop is.

Succes ermee.
Oud 26-07-2004, 20:02
Verwijderd
Dan heb je iets goedkoops gevonden...ik kan alleen maar tickets van boven de 200 (en grotendeels boven de 300) euro vinden. En dat zijn dan dus alleen de tickets...dan kun je dus nog beter zo'n vijf daags gebeuren nemen en dan gewoon niet in dat hotel gaan ofzo.

Trein zal misschien goedkoper zijn, maar ja, dan ben je wel erg lang onderweg.

Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 20:05.
Oud 26-07-2004, 20:07
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik denk dat met de trein het goedkoopste is. Je kunt met 0900-9296 bellen voor een prijsopgave van NS Internationaal, of zoals dreen zegt, onderweg wat goedkope kaartjes sprokkelen.
Oud 26-07-2004, 20:28
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 26-07-2004 @ 21:07 :
Ik denk dat met de trein het goedkoopste is. Je kunt met 0900-9296 bellen voor een prijsopgave van NS Internationaal, of zoals dreen zegt, onderweg wat goedkope kaartjes sprokkelen.
Dat hoeft ook weer niet, met dat kaartje van dertig euro kun je ook gewoon reserveren en alles...

Maarja, tis maar wat je liever hebt. Als je vaak moet overstappen enzo is de trein ook niet echt ideaal...
Oud 27-07-2004, 12:49
Gothic
Gothic is offline
ik heb nu via de NS 160 euro oid gevonden...

Maar er moeten 2 sites zijn met goedkope vluchten naar Wenen. Dan vertrek je niet vanaf a'dam maar een klein vliegveld in Nederland... Ik kan ze alleen niet vinden ...

die 160 euro betekent namelijk wel +- 10 uur treinen en vliegen is ongeveer 2 uurtjes.
Oud 27-07-2004, 12:57
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Low-budget vliegen is waarschijnlijk het goedkoopste, maar dan heb je het nadeel dat je eerst naar een vliegveld (zal het maar geen luchthaven noemen) moet reizen.

Met de trein reizen is , als je bij de DB vroeg boekt kan je voordelig met de ICE en je medereizigers krijgen 25%, 50% korting.

Kijk anders hier.

Misschien is het een idee, om niet te kijken wat het goedkoopste (trein) naar Wenen is, maar eerst naar Frankfurt te kijken en dan bijvoorbeeld naar München.

Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 13:00.
Oud 27-07-2004, 15:48
MH
MH is offline
www.airberlin.com
www.easyjet.com
www.db.de (binnen Duitsland schijnen goedkope kaartjes te zijn, op voorwaarde dat je niet met sneltreinen of intercity's gaat)
Oud 27-07-2004, 15:49
MH
MH is offline
oja, vanaf Niederrhein hebben ze nog V-bird. weet even het adres niet.
Oud 27-07-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-07-2004 @ 13:49 :

die 160 euro betekent namelijk wel +- 10 uur treinen en vliegen is ongeveer 2 uurtjes.
En dat van die 130 euro is dan ook nog goedkoper.
Oud 27-07-2004, 20:29
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MH schreef op 27-07-2004 @ 16:48 :
www.db.de (binnen Duitsland schijnen goedkope kaartjes te zijn, op voorwaarde dat je niet met sneltreinen of intercity's gaat)
Dat wil ik haar niet aan doen.
Volgens mij moet ze via munchen met de trein, en vanaf nederland naar munchen moet je al 6/7 keer overstappen. Dat is niet echt grappig....

Het heet schones wochende ticket, en kost dertig euro per twee personen als ik me niet vergis.
Oud 27-07-2004, 21:37
Verwijderd
en heeft easyjet niet iets goedkoops?

(ik ga zo anders wel even kijken )

hm ik heb gekeken en ze vliegen niet naar wenen
Oud 28-07-2004, 17:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MH schreef op 27-07-2004 @ 16:48 :
www.airberlin.com
www.easyjet.com
Ja, airberlin heb ik ook gevonden. En dan is het ongeveer 170 euro... alleen moet je dan naar dusseldorf rijden ipv naar a'dam.

Easyjet vliegt niet. En V-bird is er geloof ik ook mee opgehouden...

Het jammere alleen van airberlin is dat we zondagochtend dan al terug moeten... eens kijken of we er een maandag aanvast kunnen snoepen. Colleges zijn niet verplicht toch . Alleen weet ik dat op dit moment helaas nog niet. En ik ga met iemand samen die gewoon moet werken.
Oud 29-07-2004, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-07-2004 @ 18:53 :
En ik ga met iemand samen die gewoon moet werken.
Dan neemt die een dagje vrij?
Oud 16-08-2004, 20:33
Verwijderd
www.skyeurope.com

Ik weet alleen niet wanneer je wil gaan, als je nog deze zomervakantie wil zal het wel flink wat kosten. Hoe verder je van te voren boekt hoe goedkoper het is (net als bij basiqair en consorten).

Wenen is echt een prachtige stad!
Oud 29-08-2004, 10:54
athousanddreams
athousanddreams is offline
Liften
Oud 11-09-2004, 08:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 16-08-2004 @ 21:33 :
www.skyeurope.com

Ik weet alleen niet wanneer je wil gaan, als je nog deze zomervakantie wil zal het wel flink wat kosten. Hoe verder je van te voren boekt hoe goedkoper het is (net als bij basiqair en consorten).

Wenen is echt een prachtige stad!
He wat cool... hier is het redelijk betaalbaar ... maar waarom hebben ze het steeds over Bratislava?
Oud 11-09-2004, 15:32
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
->
Oud 12-09-2004, 17:57
athousanddreams
athousanddreams is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-09-2004 @ 09:55 :
He wat cool... hier is het redelijk betaalbaar ... maar waarom hebben ze het steeds over Bratislava?
Bratislava is de Hoofdstad van Slovakije, ligt er niet al te ver vandaan, waarschijnlijk vlieg je via dat vliegveld omdat het goedkoper is...
Oud 07-11-2004, 14:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Trein is goedkoopst en waarschijnlijk nog het snelst ook.

Hmm, even opgezocht... Toch niet het snelste denk ik.

7:19 van Rotterdam Centraal, 19:15 in Wien Westbahnhof.
Dus 11 uur en 56 minuten. Overstappen in Utrecht en Frankfurt Flughafen.
Oud 07-11-2004, 14:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-07-2004 @ 13:49 :

Maar er moeten 2 sites zijn met goedkope vluchten naar Wenen. Dan vertrek je niet vanaf a'dam maar een klein vliegveld in Nederland... Ik kan ze alleen niet vinden ...

Ahum, twee uurtjes? Eens zien.

8:00 Vertrek van huis.
9:00 Op Schiphol.
11:30 De lucht in.
13:30 Landen.
14:30 Trein naar de stad.
15:00 In de stad.

Dat is niet 2 uur.

De trein brengt je van de stad Rotterdam naar de stad Wenen.

Het vliegtuig vertrekt niet in de stad Rotterdam, je kan niet 5 minuten voor vertrek van het vliegtuig op Schiphol aankomen, en het vliegtuig landt ook niet in de stad.
Oud 07-11-2004, 14:58
Lorelei
Lorelei is offline
Trein is heel vaak achterlijk duur. Ik wilde laatst naar barcelona.. heb bij de ns geinformeerd. 360 euro om van rotterdam naar barcelona te gaan en terug. Uiteindelijk ben ik met de bus met Peter Langhout Reizen gegaan voor zo'n 200 euro waar hotel, reis en 3 maaltijden per dag in zaten. Bus is vaak goedkoper. Je hebt o.a. Eurolines (geloof dat het zo heet) waar ik een aantal hele positieve verhalen over heb gehoord. En anders inderdaad vliegen.
Oud 07-11-2004, 17:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
grl schreef op 07-11-2004 @ 15:58 :
Trein is heel vaak achterlijk duur. Ik wilde laatst naar barcelona.. heb bij de ns geinformeerd. 360 euro om van rotterdam naar barcelona te gaan en terug. Uiteindelijk ben ik met de bus met Peter Langhout Reizen gegaan voor zo'n 200 euro waar hotel, reis en 3 maaltijden per dag in zaten. Bus is vaak goedkoper. Je hebt o.a. Eurolines (geloof dat het zo heet) waar ik een aantal hele positieve verhalen over heb gehoord. En anders inderdaad vliegen.
Er zijn in Europa twee enorme tariefzones, nouja, een kleine en een grote.

De kleine is Belgie-Frankrijk-Spanje-Portugal. Ofwel, de landen waarvoor je niet door Duitsland hoeft.

De grote zone, ofwel de rest van Europa, zijn alle landen waarvoor je door Duitsland komt. Dan heb je automatisch met het Duitse tariefsysteem te maken, want in heel Europa is het internationale treinverkeer en de tariefbepaling daarvan gebaseerd op het Duitse systeem. Logisch natuurlijk, want Duitsland is het grootste en meest centrale land van Europa. Het is het knooppunt van het grensoverschrijdend spoorverkeer.

En reizen waarbij je door Duitsland gaat zijn per kilometer altijd goedkoper dan reizen naar het Franse gebied (waar Barcelona bij hoort).

Wien hoort, vanzelfsprekend, bij het Duitse tariefsysteem. Dus een retourtje Wien kost absoluut geen 360 euro.
Waarschijnlijk ongeveer 150 euro. En met een beetje slim handelen kan je het nog 25% goedkoper maken.
Advertentie
Oud 07-11-2004, 17:28
Lorelei
Lorelei is offline
Heh, okay, jij zal het wel weten. Maar ik wilde er even op wijzen dat trein helemaal niet altijd goedkoop (/goedkoper) hoeft te zijn. En dat het naar wenen niet 360 euro kost, begrijp ik.
Oud 07-11-2004, 17:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
grl schreef op 07-11-2004 @ 18:28 :
Heh, okay, jij zal het wel weten. Maar ik wilde er even op wijzen dat trein helemaal niet altijd goedkoop (/goedkoper) hoeft te zijn. En dat het naar wenen niet 360 euro kost, begrijp ik.
In dit geval wel.

Oostenrijk is via Duitsland, dus goedkoper.
Oud 07-11-2004, 20:27
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 07-11-2004 @ 15:04 :
Ahum, twee uurtjes? Eens zien.

8:00 Vertrek van huis.
9:00 Op Schiphol.
11:30 De lucht in.
13:30 Landen.
14:30 Trein naar de stad.
15:00 In de stad.

Dat is niet 2 uur.
Nee, wie is er dan ook 2.5 uur van tevoren op het vliegveld?

Je zit gewoon 2 uurtjes in het vliegtuig, dat daar dan nog extra reistijd bijkomt: ja, duh. Het is altijd nog beter dan 12 uur in een trein
Oud 07-11-2004, 20:30
Eend
Eend is offline
Karen? Als ik jou nou een harde trap geef? Dan kom je er waarschijnlijk wel terecht

Maar ik zou zeggen: Hou aanbiedingen in de gaten?
Oud 07-11-2004, 20:32
Eend
Eend is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 07-11-2004 @ 15:04 :
Het vliegtuig vertrekt niet in de stad Rotterdam, je kan niet 5 minuten voor vertrek van het vliegtuig op Schiphol aankomen, en het vliegtuig landt ook niet in de stad.
Tenzij je in New York woont

Kon t niet laten
Oud 10-11-2004, 12:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-11-2004 @ 21:27 :
2,5 uur is inderdaad overdreven. Maar je moet als je binnen Europa reist 90 mins vantevoren er zijn. Als je buiten Europa reist, is het 120 mins.
Oud 10-11-2004, 12:48
Miracle
Miracle is offline
Ontopic aub. Ik heb een paar reacties die niet ter zake doen verwijderd.
Oud 10-11-2004, 18:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-11-2004 @ 21:27 :

Je zit gewoon 2 uurtjes in het vliegtuig, dat daar dan nog extra reistijd bijkomt: ja, duh. Het is altijd nog beter dan 12 uur in een trein
Mensen die rekening houden met (trein) ongevallen, zelfdodingen, seinstoringen, wisselstoringen, overwegstoringen, stroomstoringen of (auto) files, ongevallen, lekke banden, wegwerkzaamheden...?

Als jouw vliegtuig om 11:30 vertrekt, plan jij je treinreis dan zo dat je om 9:56 op Schiphol aankomt?

Waarom is het beter dan 12 uur in de trein? Omdat je sneller onze planeet naar de dinges kan helpen?
Oud 12-11-2004, 11:37
Eend
Eend is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 10-11-2004 @ 19:00 :
Mensen die rekening houden met (trein) ongevallen, zelfdodingen, seinstoringen, wisselstoringen, overwegstoringen, stroomstoringen of (auto) files, ongevallen, lekke banden, wegwerkzaamheden...?

Als jouw vliegtuig om 11:30 vertrekt, plan jij je treinreis dan zo dat je om 9:56 op Schiphol aankomt?

Waarom is het beter dan 12 uur in de trein? Omdat je sneller onze planeet naar de dinges kan helpen?
Ja hoor, als ik daar allemaal rekening mee zou gaan houden op de weg naar school, zou ik ten eerste helemaal gestoord van mezelf worden (jij doet het wss al te lang ) en ten tweede zou ik dan een uur eerder weg moeten, terwijl ik binnen 5 minuten in de les kan zitten vanaf mijn huis, ten derde is niet iedereen een fetisjist op het terrein van (trein) ongevallen, zelfdodingen, seinstoringen, wisselstoringen, overwegstoringen, stroomstoringen of (auto) files, ongevallen, lekke banden, wegwerkzaamheden...

De ns zet bussen in, je vader plakt je band, een auto ongeluk kun je bij omrijden, wisselstoringen komen niet echt vaak voor, seinstoringen alleen als...naja laat de rest maar.

Net zoals vroeger ben je weer heerlijk aan het overdrijven.

[EDIT] Over het voorbeeld van naar school gaan: Een beter voorbeeld is misschien mijn 40 minuten trein reizen die ik naar Dordrecht nodig heb. Ik vertrek gewoon op tijd en ik ga niet drie uur eerder weg, omdat de trein kan ontsporen. Of dat ik aangereden kan worden, dat de fietsenstalling dicht is, dat de wissels het niet doen of dat de trein boven op een ander knalt.

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 11:41.
Oud 12-11-2004, 11:42
M@rco
M@rco is offline
Citaat:

Ja, als je daar allemaal rekening mee gaat houden dan kun je wel uren van tevoren weggaan. Ik ga er gewoon vanuit dat alles goed verloopt, doet het dat niet (je weet maar nooit met de NS), nou ja, pech

En is het niet logisch dat mensen voor de kortste weg kiezen? Misschien dat iemand die helemaal wild is van treinen (kortom, jij ) het leuk vindt om 12 uur in een trein te zitten, maar de gemiddelde mens zit veel liever 2 uurtjes in een vliegtuig.
Oud 12-11-2004, 11:44
Eend
Eend is offline
Citaat:
En al zou het zo zijn?! Waarom zou hij niet met het vliegtuig mogen gaan en balkenende wel? Dat is toch zijn eigen keuze. De planeet gaat toch wel verrot, of je nou een keer wel of een keer niet met het vliegtuig gaat.

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 13:09.
Oud 12-11-2004, 18:14
Miracle
Miracle is offline
Dit lijkt meer op een persoonlijke aanval dan een discussie. Ff normaal doen nu.
Oud 17-11-2004, 09:36
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Eend schreef op 12-11-2004 @ 12:37 :
Ja hoor, als ik daar allemaal rekening mee zou gaan houden op de weg naar school, zou ik ten eerste helemaal gestoord van mezelf worden (jij doet het wss al te lang ) en ten tweede zou ik dan een uur eerder weg moeten, terwijl ik binnen 5 minuten in de les kan zitten vanaf mijn huis, ten derde is niet iedereen een fetisjist op het terrein van (trein) ongevallen, zelfdodingen, seinstoringen, wisselstoringen, overwegstoringen, stroomstoringen of (auto) files, ongevallen, lekke banden, wegwerkzaamheden...

De ns zet bussen in, je vader plakt je band, een auto ongeluk kun je bij omrijden, wisselstoringen komen niet echt vaak voor, seinstoringen alleen als...naja laat de rest maar.

Net zoals vroeger ben je weer heerlijk aan het overdrijven.

[EDIT] Over het voorbeeld van naar school gaan: Een beter voorbeeld is misschien mijn 40 minuten trein reizen die ik naar Dordrecht nodig heb. Ik vertrek gewoon op tijd en ik ga niet drie uur eerder weg, omdat de trein kan ontsporen. Of dat ik aangereden kan worden, dat de fietsenstalling dicht is, dat de wissels het niet doen of dat de trein boven op een ander knalt.
Naar school gaan is niet te vergelijken met naar Schiphol gaan voor een 800 euro kostende vlucht.
Als jij te laat komt door een auto die onder een trein is gekomen en je vliegtuig is weg kost dat je je vliegticket. Kan je terug naar huis en een nieuw ticket kopen, wat dat ook kost.

Ik ga toch echt geen uur extra reistijd nemen naar school hoor, mocht je dat denken...
Oud 02-12-2004, 21:29
Devil-me
Devil-me is offline
Best triest een topic over reizen maar de goedkoopste manier om naar wenen wassut ? te gaan is lopend whahaha ik ben gek
Oud 03-12-2004, 10:41
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Devil-me schreef op 02-12-2004 @ 22:29 :
Best triest een topic over reizen maar de goedkoopste manier om naar wenen wassut ? te gaan is lopend whahaha ik ben gek
Oud 07-12-2004, 00:01
Devil-me
Devil-me is offline
tja gewoon lopen je gaat weg met geld kleren en tja eten en drinken dan ga je lopen en half liften oja als je gaat liften neem ook pepperspray mee voor de zekerheid
Oud 13-12-2004, 21:04
Verwijderd
Wij gingen met duits vliegtuig net over de grens (das voor ons toch veel dichterbij dan A'dam) en slapen in jeugdherberg geloof ik, is goed te doen.
Oud 17-12-2004, 10:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Miss_3488 schreef op 13-12-2004 @ 22:04 :
Wij gingen met duits vliegtuig net over de grens (das voor ons toch veel dichterbij dan A'dam) en slapen in jeugdherberg geloof ik, is goed te doen.
dusseldorf toevallig?
Oud 17-12-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 17-12-2004 @ 11:26 :
dusseldorf toevallig?
Zou goed kunnen, vanuit de Achterhoek. Maar ik moet toegeven dat ik het niet helemaal zeker meer weet, maar waarschijnlijk is het dat wel geweest dan.
Oud 30-12-2004, 17:02
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Ga je met een groep?
Neem een wochenende ticket van de duitse spoorwegen.
dan kun je voor 25 euro met vier of vijf personen onbeperkt reizen door heel duitsland.
Je mag alleen niet in intercity's dus het duurt wel erg lang (naar Luxemburg zo'n 8-9 uur)
Oud 01-01-2005, 21:18
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 30-12-2004 @ 18:02 :
Ga je met een groep?
Neem een wochenende ticket van de duitse spoorwegen.
dan kun je voor 25 euro met vier of vijf personen onbeperkt reizen door heel duitsland.
Je mag alleen niet in intercity's dus het duurt wel erg lang (naar Luxemburg zo'n 8-9 uur)
Ben je met RE en RB zolang onderweg naar Luxemburg

Dan moet je vanaf een grensplaats nogwel naar Wenen zien te geraken

Kon je niet beter een Benelux ticket kopen dan

Regels voor berichten