Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maarja, tis maar wat je liever hebt. Als je vaak moet overstappen enzo is de trein ook niet echt ideaal...
|
Low-budget vliegen is waarschijnlijk het goedkoopste, maar dan heb je het nadeel dat je eerst naar een vliegveld (zal het maar geen luchthaven noemen) moet reizen.
Met de trein reizen is ![]() Kijk anders hier. Misschien is het een idee, om niet te kijken wat het goedkoopste (trein) naar Wenen is, maar eerst naar Frankfurt te kijken en dan bijvoorbeeld naar München. Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 13:00. |
![]() |
|
www.airberlin.com
www.easyjet.com www.db.de (binnen Duitsland schijnen goedkope kaartjes te zijn, op voorwaarde dat je niet met sneltreinen of intercity's gaat) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij moet ze via munchen met de trein, en vanaf nederland naar munchen moet je al 6/7 keer overstappen. Dat is niet echt grappig.... Het heet schones wochende ticket, en kost dertig euro per twee personen als ik me niet vergis.
||
Citaat:
Easyjet vliegt niet. En V-bird is er geloof ik ook mee opgehouden... Het jammere alleen van airberlin is dat we zondagochtend dan al terug moeten... eens kijken of we er een maandag aanvast kunnen snoepen. Colleges zijn niet verplicht toch ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
www.skyeurope.com
![]() Ik weet alleen niet wanneer je wil gaan, als je nog deze zomervakantie wil zal het wel flink wat kosten. Hoe verder je van te voren boekt hoe goedkoper het is (net als bij basiqair en consorten). Wenen is echt een prachtige stad! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
8:00 Vertrek van huis. 9:00 Op Schiphol. 11:30 De lucht in. 13:30 Landen. 14:30 Trein naar de stad. 15:00 In de stad. Dat is niet 2 uur. De trein brengt je van de stad Rotterdam naar de stad Wenen. Het vliegtuig vertrekt niet in de stad Rotterdam, je kan niet 5 minuten voor vertrek van het vliegtuig op Schiphol aankomen, en het vliegtuig landt ook niet in de stad. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De kleine is Belgie-Frankrijk-Spanje-Portugal. Ofwel, de landen waarvoor je niet door Duitsland hoeft. De grote zone, ofwel de rest van Europa, zijn alle landen waarvoor je door Duitsland komt. Dan heb je automatisch met het Duitse tariefsysteem te maken, want in heel Europa is het internationale treinverkeer en de tariefbepaling daarvan gebaseerd op het Duitse systeem. Logisch natuurlijk, want Duitsland is het grootste en meest centrale land van Europa. Het is het knooppunt van het grensoverschrijdend spoorverkeer. En reizen waarbij je door Duitsland gaat zijn per kilometer altijd goedkoper dan reizen naar het Franse gebied (waar Barcelona bij hoort). Wien hoort, vanzelfsprekend, bij het Duitse tariefsysteem. Dus een retourtje Wien kost absoluut geen 360 euro. Waarschijnlijk ongeveer 150 euro. En met een beetje slim handelen kan je het nog 25% goedkoper maken. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oostenrijk is via Duitsland, dus goedkoper. |
![]() |
||
Citaat:
Je zit gewoon 2 uurtjes in het vliegtuig, dat daar dan nog extra reistijd bijkomt: ja, duh. Het is altijd nog beter dan 12 uur in een trein ![]()
||
Citaat:
![]() Kon t niet laten ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als jouw vliegtuig om 11:30 vertrekt, plan jij je treinreis dan zo dat je om 9:56 op Schiphol aankomt? Waarom is het beter dan 12 uur in de trein? Omdat je sneller onze planeet naar de dinges kan helpen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() De ns zet bussen in, je vader plakt je band, een auto ongeluk kun je bij omrijden, wisselstoringen komen niet echt vaak voor, seinstoringen alleen als...naja laat de rest maar. Net zoals vroeger ben je weer heerlijk aan het overdrijven. [EDIT] Over het voorbeeld van naar school gaan: Een beter voorbeeld is misschien mijn 40 minuten trein reizen die ik naar Dordrecht nodig heb. Ik vertrek gewoon op tijd en ik ga niet drie uur eerder weg, omdat de trein kan ontsporen. Of dat ik aangereden kan worden, dat de fietsenstalling dicht is, dat de wissels het niet doen of dat de trein boven op een ander knalt.
Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 11:41. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En is het niet logisch dat mensen voor de kortste weg kiezen? Misschien dat iemand die helemaal wild is van treinen (kortom, jij ![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 13:09. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als jij te laat komt door een auto die onder een trein is gekomen en je vliegtuig is weg kost dat je je vliegticket. Kan je terug naar huis en een nieuw ticket kopen, wat dat ook kost. Ik ga toch echt geen uur extra reistijd nemen naar school hoor, mocht je dat denken... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dan moet je vanaf een grensplaats nogwel naar Wenen zien te geraken ![]() Kon je niet beter een Benelux ticket kopen dan ![]()
|
|
|