Oud 10-11-2004, 13:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
FOK! - Nieuws (ja sorry voor de matige bron )

Europa kijkt mee naar geweld in Nederland
Door Rob (R@b) - 10 november 2004 12:03

De gespannen situatie in Nederland na de moord op Theo van Gogh is ook in het buitenland niet onopgemerkt voorbij gegaan. De Spaanse krant El Mundo signaleert ''een spiraal van fanatisme'' in Nederland, nu als reactie op de moord moskeeën en koranscholen in brand zijn gestoken. Het dagblad omschrijft de toestand als ''zeer ernstig'', omdat ''de spiraal van actie en reactie het fanatisme middenin 'geciviliseerd' Europa naar het hart van de samenleving dreigt te verplaatsen.'' Heel Europa moet volgens El Mundo nu naar Holland kijken om een kwaad te voorkomen dat zich nog verder zou kunnen uitbreiden.

De altijd kritische Britse krant The Independent schrijft dat de verstoorde relaties in Nederland tussen moslims en niet-moslims ''weinig goeds voorspellen voor de rest van Europa''. De krant schrijft dat de publieke opinie in Nederland ''jammer genoeg is opgeschoven naar rechts.''. Het blad vreest dat de regering van premier Balkenende verkeerde keuzes zal maken. ''In deze crisistijd moeten de Nederlanders alles doen wat in hun macht is om traditie van vrije meningsuiting te bewaren, maar ze mogen niet toestaan dat geďnstitutionaliseerde islamhaat de prijs is die zij betalen.''

Het Amerikaanse dagblad Newsday noemt de moord op Van Gogh een ''ontnuchterend alarmsignaal voor die genoegzame Europeanen die de dreiging van terreur hebben afgedaan als een gevaar dat vooral op de Verenigde Staten en Israël is gericht.''

Pogrom
Het hardst in zijn oordeel is het Deense dagblad Politiken, dat vreest dat ons land ''in dezelfde logica'' kan vervallen ''die in 1938 leidde tot de Kristallnacht''. Destijds werd de aanslag door een Poolse jood op een Duitse diplomaat aangegrepen om pogroms tegen Duitse en Oostenrijkse joden te beginnen. ''Wij Europeanen moeten van de geschiedenis geleerd hebben dat we tegen zulke opvattingen in verzet moeten komen'', aldus de liberale krant.

Een columnist van de International Herald Tribune, John Vinocur, vraagt zich in een opiniestuk af waarom Nederland de moord op Van Gogh niet op de Europese agenda heeft gezet. ''Hier was een kwestie van zeldzame, levensgrote politieke afmetingen en enorme betekenis voor de Europese bevolking - de moord door een vermoedelijke terrorist op een Nederlandse filmer die moslims treiterde, wegens het feit dat deze ronduit, hoe lomp ook, had gesteld dat de islam niet verenigbaar is met het moderne Europese leven.'' De Nederlanders hadden deze schanddaad op de agenda kunnen zetten als een ontstellende aanslag op ieders vrijheid. Maar men praatte er in Europees verband niet over, constateert de Europawatcher.

Volgens Vinocur heerst het gevoel dat het debat over de plaats van de islam in de Nederlandse samenleving - op zijn volstrekt open en openhartige, geëmotioneerde wijze - veel verder is gegaan dan elders in Europa, zowel in de eerlijkheid waarmee men zijn bezorgdheid uitspreekt als in de onbekommerdheid over woordkeuze en verantwoordelijkheid. De realiteit van het debat in de rest van Europa is echter dat men daar, in tegenstelling tot de Nederlanders, wel een gematigde toon, een consensus zoekt, maar gekweld wordt door angsten.

De moord op Theo van Gogh is volgens Vinocur een aanslag op het vrije woord in Europa, de moordenaar riep in een brief immers op tot de ondergang van Europa. ''Complex in de discussie echter maakt het dat het slachtoffer een provocateur was, die openlijk moslims als geitenneukers bestempelde en oordeelde dat zijn extreme optreden juist zijn beste bescherming was.''

Frankrijk
Verder wijst Vinocur op Frankrijk waar presidents-kanidaat Nicolas Sarkozy de rechtstreekse vraag ontwijkt of de islam verenigbaar is met de geest van de Franse republiek. Vijf maanden geleden werd nog een rapport van de Franse binnenlandse veiligheidsdienst gepubliceerd dat meldde dat het land zo'n 300 islamitische fundamentalistische enclaves telt, waar de Franse wetten en normen vrijwel geen rol spelen. Maar in tegenstelling tot Nederland, waar wel openlijk wordt gediscussieerd over de verenigbaarheid van de islam met de Europese opvattingen over bestuur en democratie - noemde Sarkozy de kwestie van verenigbaarheid te laat. ''De islam is de tweede godsdienst van Frankrijk, daar hebben we mee te leven. Wij moeten hem dus integreren door er een Franse islam van te maken.''. Hoe Sarkozy dat precies wil doen blijft onduidelijk.
http://wap.fok.nl/pda/index.fok/48163
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 13:18
Verwijderd
Tsja.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:19
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Er staat een stukje van Amerika in de tekst.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:20
Verwijderd
Vaak hebben buitenlanders een beter overzicht van wat er aan de hand is dan Nederlanders zelf. Vooral de angst voor pogroms van die Deense krant deel ik wel enigszins.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:34
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
vallen we als klein kikkerlandje toch een keer op...
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:55
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Tiswah
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:00
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 10-11-2004 @ 13:55 :
Tiswah
Moskeen en basisscholen worden in de fik gezet, en alles wat jij zegt is tiswa ?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:07
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik ben er nog steeds niet over uit dat door zo iemand als theo 'zulke rellen zijn op dit moment...
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 14:00 :
Moskeen en basisscholen worden in de fik gezet, en alles wat jij zegt is tiswa ?
... en kerken.

Als iedereen maar van de Lidl afblijft!!!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 10-11-2004 @ 14:07 :
Ik ben er nog steeds niet over uit dat door zo iemand als theo 'zulke rellen zijn op dit moment...
t was een aanleiding voor diepgewortelde haat die al te voelen was in 1997 (tenminste toen merkte ik al t 1 en ander op t internet )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 10-11-2004 @ 14:07 :
Ik ben er nog steeds niet over uit dat door zo iemand als theo 'zulke rellen zijn op dit moment...
Ik denk dat je dan je in je gedachten te veel vastpint op de persoon Theo. Hier is meer aan de hand dan dat.

Lees dit stukje dat ik geschreven heb over motieven voor de aanslag:
  1. [...]
    Wat zegt Mohammed Bouyeri zelf over zijn daad? Dat wordt duidelijk bij het lezen van de al dan niet door hem geschreven open brief, gericht aan VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Hieruit blijken verschillende motieven.

    De eerste is een meer persoonlijke reden. Bouyeri stelt dat Hirsi Ali sinds haar aantreden in de Nederlandse politiek, zij voortdurend bezig is om “de Moslims en de Islam met haar uitlatingen te terroriseren”. Bouyeri noemt hier Hirsi Ali’s voorstel om moslims te screenen op hun ideologie bij sollicitaties en haar pogingen om Islamitische kinderen te laten kiezen tussen de Shari’a en de Nederlandse grondwet. Ze is te ver gegaan en moet sterven. Dat Theo van Gogh is vermoord, is naar aller waarschijnlijkheid doordat hij samen met Hirsi Ali een voor de Islam beledigende film heeft geproduceerd en hij in tegenstelling tot Hirsi Ali niet bewaakt werd. Maar zekerheid hierover bestaat op dit moment (nog) niet.

    Bouyeri’s tweede motief is breder gericht: het betreft een aanklacht tegen de Nederlandse politiek aangaande de Islam. Hirsi Ali is schuldig aan “intellectueel terrorisme”, schrijft hij, maar zij niet alleen. “Ongelovige fundamentalisten”, onder wie Bouyeri Jozias van Aartsen en burgemeester van Amsterdam Job Cohen schaart, hebben de kans gezien een intellectueel offensief te starten tegen de Islam, met als wapens: wetsvoorstellen, discussies en andere democratische instrumenten. Volgens Bouyeri is Hirsi Ali door de ongelovigen gebruikt voor hun kruistocht tegen de Islam – een pop aan touwtjes. Kwalijk neemt hij haar dit niet – hij steekt de hand in eigen boezem: als oorzaak wijst hij naar de eigen Umma, de volledige Islamitische gemeenschap, die door een slapend bestaan de verdediging heeft laten zakken. Desondanks zal ze volgens Mohammed Bouyeri moeten sterven, als ze niet haar religieuze klok gelijk zet met die van hem.

    Een derde en laatste motief is het breedst gericht: op de hele Westerse cultuur. Hoewel Bouyeri dit niet expliciet noemt, is het wel af te leiden uit de laatste woorden van zijn brief, waarin hij met Mozes’ woorden aan de haal gaat om de spanwijdte van zijn daad aan te geven :

    “Ik weet zeker dat jij, O Amerika, ten onder gaat.
    Ik weet zeker dat jij, O Europa, ten onder gaat.
    Ik weet zeker dat jij, O Nederland, ten onder gaat.
    Ik weet zeker dat jij, O Hirshi Ali, ten onder gaat.
    Ik weet zeker dat jij, O ongelovige fundamentalist, ten onder gaat.”


    Wat hier opvalt, is dat niet alleen Hirsi Ali geadresseerd is, niet alleen Nederlandse politici aangesproken worden, maar dat het veel verder en veel ongerichter is: heel Nederland, heel Europa en heel Amerika moeten vallen. Heel het Westen, het fort van de ongelovige fundamentalist, moet met huid en haar ten onder gaan.

    [...]

    Tot zover de motieven van de moord op Van Gogh. Ten eerste betreft het een persoonsgerichte vergelding, ten tweede een aanval op een selectie van kopstukken uit de Nederlandse politiek en ten slotte is het gericht op de hele Westerse cultuur - en alles geschreven onder een dreigende en angstinboezemende toon." [...]
Deze drie motieven verklaren waarom het hier niet alleen gaat om de moord op Theo van Gogh, maar om een ("terroristische", zo je wilt) aanslag op meer dan deze man alleen.

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 14:24 :
en krijgen we hier een Israël-Palestina achtig conflict.
we kunnen niet laten tolereren dat extremisten t voor het zeggen krijgen

(verborgen oproep)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 14:24 :
Het gaat er denk ik om dat een stel schijntolerante White Power extremisten een excuus heeft gezocht om de haat de vrije loop te laten. [...]
Absoluut, maar dat neemt niet weg dat Mohammed Bouyali (en handlangers) deze blanke extremisten het excuus op een gouden presenteerblaadje heeft aangereikt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-11-2004 @ 14:25 :
we kunnen niet laten tolereren dat extremisten t voor het zeggen krijgen

(verborgen oproep)
mja, dat krijg je zo wel met aanslagen aan beide kanten. De Israel/Palestina is natuurlijk helemaal geen goede vergelijking, omdat de bevolking geografisch niet zo goed te scheiden valt
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:30
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
alluman schreef op 10-11-2004 @ 14:14 :
Ik denk dat je dan je in je gedachten te veel vastpint op de persoon Theo. Hier is meer aan de hand dan dat.

Lees dit stukje dat ik geschreven heb over motieven voor de aanslag:[list=*][...]
*knip*
Ja maar ik zei dus al in een ander topic dat wanneer het een onbekend iemand zou zijn geweest was er niks aan de hand, en ging alles gewoon door, dus heeft het wel degelijk met de persoon te maken. Er worden wel vaker mensen tegenwoordig zomaar vermoord omdat ze een opmerking op iemand maken (maar dat waren geen marokkanen dus is t blijkbaar niet erg).
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 10-11-2004 @ 14:30 :
Ja maar ik zei dus al in een ander topic dat wanneer het een onbekend iemand zou zijn geweest was er niks aan de hand, en ging alles gewoon door, dus heeft het wel degelijk met de persoon te maken. Er worden wel vaker mensen tegenwoordig zomaar vermoord omdat ze een opmerking op iemand maken (maar dat waren geen marokkanen dus is t blijkbaar niet erg).
En dat bevestigt dus alleen maar dat we hier te maken hebben met meer dan de persoon alleen. De implicaties van de moord op Theo van Gogh reiken verder dan zijn persoon alleen en daarom is er zo veel aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:35
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
alluman schreef op 10-11-2004 @ 14:34 :
En dat bevestigt dus alleen maar dat we hier te maken hebben met meer dan de persoon alleen. De implicaties van de moord op Theo van Gogh reiken verder dan zijn persoon alleen en daarom is er zo veel aan de hand.
Ja het ligt er maar net aan, zo kan iedereen iemand vermoorden en een dergelijk briefje achterlaten met teksten dat het om de hele westerse beschaving betreft.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ej, klopt het dat RTL5 gezegd heeft dat er gerucht de ronde doen gaan dat er tanks op weg zijn naar den Haag?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2004, 14:40
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Was HADES er maar, heeft ie eindelijk zijn oorlog
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 10-11-2004 @ 14:35 :
Ja het ligt er maar net aan, zo kan iedereen iemand vermoorden en een dergelijk briefje achterlaten met teksten dat het om de hele westerse beschaving betreft.
Dat is waar. Maar hier is vastgesteld dat Mohammed's brief niet een loze verantwoording is gebleken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 14:40 :
Ja, ik had er net eventjes over gepost op Onzin, het klopt inderdaad.

Ze gaan vast met zo'n tank die woning binnenrijden.
nouja

ik snap dat niet helemaal. Wil je die woning gaan verwoesten omdat je bang bent dat die lui zichzelf gaan opblazen in die woning?

komt toch op hetzelfde neer?

of gaat het hier puur om de dreiging die ervan uitgaat?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:42
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 10-11-2004 @ 14:40 :
Was HADES er maar, heeft ie eindelijk zijn oorlog
Die ging altijd al uit van een clash of cultures?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-11-2004 @ 14:41 :
nouja

ik snap dat niet helemaal. Wil je die woning gaan verwoesten omdat je bang bent dat die lui zichzelf gaan opblazen in die woning?

komt toch op hetzelfde neer?

of gaat het hier puur om de dreiging die ervan uitgaat?
Ik denk dat ze bang zijn voor explosieven, die iets meer opblazen dan het huis
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:43
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 14:42 :
Die ging altijd al uit van een clash of cultures?
civilizations

de invloed van sid meier op de sociale verhoudingen is groter dan tot nu toe gedacht
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 14:43 :
[clash of] civilizations
Volgens mij was dat Samuel P. Huntington
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 14:48
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Haha, die Denen dan met hun Kristalnacht Hoezo kromme vergelijking?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:49
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
alluman schreef op 10-11-2004 @ 14:47 :
Volgens mij was dat Samuel P. Huntington
Jup
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
alluman schreef op 10-11-2004 @ 14:47 :
Volgens mij was dat Samuel P. Huntington
no kiddin
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 14:42 :
Ik denk dat ze bang zijn voor explosieven, die iets meer opblazen dan het huis
goed

en dan blaas je dat huis op met een explosief waarbij je die andere explosieven ook ermee opblaast.

Hij's fijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-11-2004 @ 14:52 :
goed

en dan blaas je dat huis op met een explosief waarbij je die andere explosieven ook ermee opblaast.

Hij's fijn.
Mja :/
Ik ben geen militair expert
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:25
Slobber
Slobber is offline
Ik vind die Denen wel grappig. Ik denk dat ik maar naar Denemarken ga verhuizen. Lekker links landje. Heb dat taaltje altijd al leuk gevonden. Ga de marihuana wel missen denk ik...
__________________
Shit happens = Poep gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-11-2004 @ 14:52 :
en dan blaas je dat huis op met een explosief waarbij je die andere explosieven ook ermee opblaast.
Nou, ik denk dat ze vooral liever in een tank zitten dan op de stoep staan op 't moment dat er een bom afgaat Een tank is niet bijzonder efficient als 't aankomt op 't uitschakelen van bommen, ze hebben vooral 't voordeel dat je 'em d'r gewoon naast kunt parkeren
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Slobber schreef op 10-11-2004 @ 15:25 :
Ga de marihuana wel missen denk ik...
Wouden de Denen marihuana ook niet legaliseren? Niet da tik je weg wil hebben ofzo hoor
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:32
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 14:42 :
Die ging altijd al uit van een clash of cultures?
Hij betoogde ooit op F&L dat Nederland zo ingekakt was dat oorlog noodzakelijk zou zijn om de boel weer tot leven te wekken, als ik het me goed herinner.

Citaat:
Slobber schreef op 10-11-2004 @ 15:25 :
Ik vind die Denen wel grappig. Ik denk dat ik maar naar Denemarken ga verhuizen. Lekker links landje. Heb dat taaltje altijd al leuk gevonden. Ga de marihuana wel missen denk ik...
Zo links is Denemarken niet. Kun je beter naar Zweden waarschijnlijk.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 14:00 :
Moskeen en basisscholen worden in de fik gezet, en alles wat jij zegt is tiswa ?
Precies wat ik dacht. Misschien komt dat omdat het nu niet de joden betreft.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 10-11-2004 @ 16:40 :
Precies wat ik dacht. Misschien komt dat omdat het nu niet de joden betreft.
ja, maar ja, dat komt door het wereldwijde complot der zionisten he? niets aan te doen.

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 10-11-2004 @ 16:32 :
Hij betoogde ooit op F&L dat Nederland zo ingekakt was dat oorlog noodzakelijk zou zijn om de boel weer tot leven te wekken, als ik het me goed herinner.
Ik weet wel dat hij een triomfantelijk '26!' als nickname had toen de Lijst Dooie Kale met zesentwintig zetels de Tweede Kamer binnenkwam.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2004 @ 16:42 :
ja, maar ja, dat komt door het wereldwijde complot der zionisten he? niets aan te doen.

Fucker, ik heb toch niks over een complot gezegd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 10-11-2004 @ 16:45 :
Fucker, ik heb toch niks over een complot gezegd.
het is duidelijk dat je wel een van de mensen bent die denken dat islamieten ten opzichte van joden gediscrimineerd worden en dat joden per definitie overal voorgetrokken worden.

trouwens ook een van die mensen die niet tegen kritiek kan, getuige het onmiddelijke gescheld..

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2004 @ 16:47 :
trouwens ook een van die mensen die niet tegen kritiek kan, getuige het onmiddelijke gescheld..

Neem tegen ongefundeerde kritiek kan ik niet.

Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2004 @ 16:47 :
het is duidelijk dat je wel een van de mensen bent die denken dat islamieten ten opzichte van joden gediscrimineerd worden en dat joden per definitie overal voorgetrokken worden.
Serieus, ik weet echt niet hoe je aan die onzin komt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2004 @ 16:47 :
het is duidelijk dat je wel een van de mensen bent die denken dat islamieten ten opzichte van joden gediscrimineerd worden en dat joden per definitie overal voorgetrokken worden.

trouwens ook een van die mensen die niet tegen kritiek kan, getuige het onmiddelijke gescheld..
Nee maar door de recente geschiedenis en omdat het CIDI beter is georganiseerd zullen ze dan eerder ingrijpen/melding van maken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 16:56 :
Nee maar door de recente geschiedenis en omdat het CIDI beter is georganiseerd zullen ze dan eerder ingrijpen/melding van maken
na, und?

als mujahideen had opgelet was het hem trouwens opgevallen dat ik geen kritiek lever, maar vraagtekens plaats.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:07
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
heel Europa gaat naar de klote en wij zitten op de voorste rij
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:09
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-11-2004 @ 17:07 :
heel Europa gaat naar de klote en wij zitten op de voorste rij
Popcorn iemand?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-11-2004 @ 17:07 :
heel Europa gaat naar de klote en wij zitten op de voorste rij
ah shit, daar krijg je pijn in je nek van.

On-topic:
Update 17.22
Vooralsnog gaat men er niet vanuit dat de bestorming voorbij is. Iedereen is nog altijd in positie en staat op scherp.

De stand van zaken in het kort:
- 2 mensen in Den Haag aangehouden, een ervan is gewond afgevoerd.
- 1 man in Utrecht aangehouden en wordt nu naar de gevangenis van Scheveningen gebracht.
- Oplopende spanningen tussen jongeren en Marokkanen in de ongeving. In Den Haag worden her en der opstootjes gemeld.
- Het pand is toegankelijk en zometeen zal een robot van de EOD de boel gaan controleren.
http://wap.fok.nl/pda/index.fok/48155
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2004 @ 17:01 :
na, und?

als mujahideen had opgelet was het hem trouwens opgevallen dat ik geen kritiek lever, maar vraagtekens plaats.
Dan moet je dat ook niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:36
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-11-2004 @ 17:07 :
heel Europa gaat naar de klote en wij zitten op de voorste rij
*kuch*

AAAAAARGHHHHHHH!!!!!!

PANIEK! PANIEK! PANIEK! PANIEK! PANIEK!

OK, dit moest ik even kwijt
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:42
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 14:00 :
Moskeen en basisscholen worden in de fik gezet, en alles wat jij zegt is tiswa ?
zeik niet, ik ben het er niet mee eens, daar niet van, maar diverse extremistische groeperingen hebben al gedreigd met aanslagen. en wat denk je van gisteravond in den haag.
Ik ben al deze shit een beetje zat, ik zit niet op al die aanslagen te wachten en al zeker niet over een extreem rechts land.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:04
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Wat een anti-climax zeg. Hele middag gekeken, het was gewoon voorbij zonder dat iemand het door had.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 10-11-2004 @ 19:04 :
Wat een anti-climax zeg. Hele middag gekeken, het was gewoon voorbij zonder dat iemand het door had.
sensatiezoeker
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vrouwen, the aftermath
Verwijderd
42 30-03-2012 11:29
ARTistiek Een nieuwe vlag?
Jehebtmelief
8 04-02-2010 21:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlander keert wereld de rug toe
Mu
28 06-05-2004 04:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder
Boosoog
2 20-10-2003 15:10
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 23:31
ARTistiek *kijkt vertederd naar het vel papier*
elsbizkit
3 01-12-2001 19:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.