Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zeker na de rellen rond de koerdische leider Ocalan in 1999 (dat was het jaar toch?) werd wel duidelijk dat de Koerden een hand boven het hoofd gehouden werd; mensen van wie hun huis/winkel was vernield, of waarvan de auto ondersteboven was gerold door de Koerden (wat ze tijdens hun geweldadige 'demonstratie'veelvuldig deden) mochten geen enkele schadeclaim indienen, werden ook niet door de overheid gecompenseerd, mensen die aangifte deden zagen hun zaken vanwege beleid'geseponeerd. Blij dat de PKK nu eindelijk wel wordt aangepakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
PKK ![]() Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 16:15. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik snap niet waarom Nederland zich nu ineens in een conflict tussen twee partijen mengt waar het helemaal niets me te maken hebben.
Gaan we nu ook stoppen oorlogsprut te verkopen aan Turkije? Stappen we nu ook uit de NATO? Oooh wacht, daar valt wel geld aan te verdienen. Voor het gemak vergeten we even dat Turkije in 1990 nog ongeveer 1200 dorpen van deze mensen 'verplaatst' heeft.
|
![]() |
Linkse Deavrem gooit even een paar dingetjes eruit hier. Niets mee te maken heeft? Dat verrekte trainingskamp staat in NL, daarom.
PKK, och och, ze vechten voor vrijheid. Yeah, right. het zijn terorristen. ik zeg niet dat Turkije even clean is, verplaatsing van dorpen kan niet. links slap geklungel maakt zulk soort "campings" mogelijk in NL. Oorlogsprut verkopen, beter van wel, want terroristen gaan echt niet onderhandelen hoor, die snijden je kop eraf. Uit de NAVO? Jaah, laten we lekker doen alsof we nergens wat mee te maken hebben! Droom lekker verder in je communistische utopialand!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
I hate to say it, maar ik vrees dat ik tot op zeker hoogte mee kan gaan met de mening van Daevrem - niet eens zozeer, omdat ik de PKK-leden vrijheidsstrijders vind, maar wel doordat ik niet helemaal inzie waarom nu ineens de PKK wordt aangepakt.
Tot nu toe heb ik geen enkel argument gehoord waarom ze opgepakt dienen te worden. Ik bedoel: meer dan een Oprah-bookclub kan ik er niet van maken - voor zover ik weet is hier geen strafbaar feit gepleegd. En als ik het OM mag geloven, waarvan ik vannacht nog een vertegenwoordiger op de radio deze zaak heb horen verdedigen, is er geen directe reden. Het enige dat de man heeft geroepen, is dat "als het OM een dergelijke actie uitvoert, wij er vanuit moeten gaan dat het OM een goede reden heeft". Dat is leuk, maar noem die reden dan ook - en die kwam na langdurig interviewen maar niet. Hieruit kun je dan concluderen dat ze een reden hebben die ze niet naar buiten kunnen brengen, maar waarom dan niet? Zoals anderen voor mij al hebben opgemerkt: de PKK is geen bedreiging voor Nederland. Wat is dan de reden? Tja, en dan gaan mensen speculeren - zoals Daevrem heeft gedaan. In mijn ogen niet geheel onterecht. En dan heb ik het nog niet eens over de gebrekkige wetgeving omtrent terrorisme, waarover Nare Man ons ongetwijfeld beter van informatie kan voorzien. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De PKK is inderdaad geen organisatie die Nederland zou kunnen bedreigen als je kijkt naar haar doel. Ik hoorde trouwens wel op het nieuws dat de reden dat dit kamp nu opgerold werd, is dat de PKK misschien aanslagen zou gaan plegen in Den Haag als haar kopstuk Nuriye Kesbir zou worden uitgeleverd aan Turkije.
Verder is het natuurlijk wel zo dat de PKK in een met Europa bevriend land aanslagen pleegt of zou kunnen plegen. Daarom staat de PKK ook op Europese lijsten van terroristische organisaties en is ze in bijv. Duitsland verboden. Je kunt dit ook zien als gebaar van goede wil jegens Turkije. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Tja, en over die vermeende aanslag kan ik niets zeggen, want ik heb de feiten niet. Het zou best kunnen dat ze een aanslag aan het voorbereiden waren, maar pakken we dan 40 man daarvoor op? [EdiT] Vergeet ook niet, dat de PKK niet meer onder deze naam bestaat, maar uiteen is gevallen in splinterpartijen. En laat dit nu juist degenen zijn die Öcalan volgen, de partij zijn die zijn richtlijnen volgt, om een vreedzame politieke partij te worden. Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-11-2004 om 10:36. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ze ook zonder de terroristische misdrijven wel zouden kunnen zijn opgepakt. Het is op zich namelijk niet zo dat terroristische misdrijven andere misdrijven zijn dan die al bestonden, het is meer dat bestaande delicten met zwaardere straffen worden bestraft als ze 'met terroristisch oogmerk' worden gepleegd. Ook kunnen voorbereidingshandelingen in een eerder stadium worden aangepakt.
Dus ik denk dat ook onder het oude recht (van vóór de Wet terroristische misdrijven) de PKK hier wel had kunnen worden aangepakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed , niemand weet de feiten hier. Laatst gewijzigd op 13-11-2004 om 10:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik wist helemaal neit dat de PKK een terroristenorganisatie was, ik dacht dat het veel politieker te werk gingen.
Waarom zou de PKK eigenlijk uberhaubt in Nederland een trainingskamp hebben? ik ben het helemaal eens met Mephostophilis, het is na elke aanslag zo dat de AIVD een aantal buitenlanders in Nederland oppakt op verdenking van terrorisme en dan als de aanslag vergeten is ze stilletjes vrijlaat als niemand er wat meer om geeft, omdat ons land weer eens bedrijgt wordt door een ander kwaad. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
of meer van "het publiek vindt dat we mensen moeten oppakken dus laten we er eens een paar uitkiezen"?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar wie zegt dat het bij de aivd zo werkt? of werk je daar? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|