Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 17:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 12-11-2004 @ 17:59 :
Heb jij eigenlijk wel enige opleiding genoten?
Okay? Waar slaat die vraag op.. 5vwo momenteel.
Advertentie
Oud 12-11-2004, 17:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Kijk, ik ben zelf geen moslim. Dus ik kan je niet vertellen wat er allemaal in de Koran en zo staat. Maar ik weet wel waar moslims voor staan en ik weet dat ze soort dingen niet goedkeuren.
Oud 12-11-2004, 17:10
what if..
what if.. is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 18:03 :
Kijk, ik ben zelf geen moslim. Dus ik kan je niet vertellen wat er allemaal in de Koran en zo staat. Maar ik weet wel waar moslims voor staan en ik weet dat ze soort dingen niet goedkeuren.
maar er zijn ook heel veel moslims die het wel goedkeuren..
is het dan niet zo dat er nu een hele grote dreiging is in Nederland voor een wraakactie vanuit de islamitische 'hoek'?
de nederlandse moslims zijn over het algemeen heel tolerant vergeleken met bijv. moslims in marokko, toch?
Oud 12-11-2004, 17:13
Verwijderd
Dat is ook niet helemaal waar. Sommige geëxpatrieerde moslims houden juist vast aan allerlei conservatieve ideeën, terwijl de religie in hun vaderland permanent aan verandering onderhevig is.
Oud 12-11-2004, 17:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
what if.. schreef op 12-11-2004 @ 18:10 :
maar er zijn ook heel veel moslims die het wel goedkeuren..
is het dan niet zo dat er nu een hele grote dreiging is in Nederland voor een wraakactie vanuit de islamitische 'hoek'?
de nederlandse moslims zijn over het algemeen heel tolerant vergeleken met bijv. moslims in marokko, toch?
Ja, maar normale moslims zijn ook tegen dat soort moslims. Mijn vader (hij is oud) streed vroeger in zijn land tegen extreme moslims. Was toen burgeroorlog. Zo is hij uit het land verdreven ook dacht ik, zn (andere) familie werd bedreigd... Maar ja, ik weet niet hoe de moslims in marokko zijn hoor. Maar marokkaanse vrienden hier zijn wel heel erg relaxed gewoon, goed hart en zo. Ze denken wel realistisch. In turkije in ieder geval heb je niet zoveel extreme moslims. Daar zijn ze gewoon relaxed erover. Net als christenen een beetje, alleen wel iets strenger.
Oud 12-11-2004, 17:18
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 18:03 :
Wat een gelul. Je weet helemaal niet waar moslims voor staan; alsof elke moslim stuk voor stuk één visie heeft. Weet je überhaupt wat generaliseren inhoudt? Daar ben je erg goed in.

Bovendien zullen veel moslims het een belediging vinden dat jij denkt voor de moslimgemeenschap in het geheel te praten met enkele voorgaande posts. Ik vind het in ieder geval beledigend dat je voordoet alsof deze discussie een kwestie is van moslims tegen 'blanke westerse Nederlanders die niet moslim zijn'.
Oud 12-11-2004, 17:20
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 18:14 :
Ja, maar normale moslims zijn ook tegen dat soort moslims. Mijn vader (hij is oud) streed vroeger in zijn land tegen extreme moslims. Was toen burgeroorlog. Zo is hij uit het land verdreven ook dacht ik, zn (andere) familie werd bedreigd... Maar ja, ik weet niet hoe de moslims in marokko zijn hoor. Maar marokkaanse vrienden hier zijn wel heel erg relaxed gewoon, goed hart en zo. Ze denken wel realistisch. In turkije in ieder geval heb je niet zoveel extreme moslims. Daar zijn ze gewoon relaxed erover. Net als christenen een beetje, alleen wel iets strenger.
Hilarisch
Oud 12-11-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 12-11-2004 @ 17:10 :
Ik denk anders dat het wel waar is. Nederland is dusdanig geseculariseerd wat christendom betreft dat van daaruit geen bedreiging bestaat. Alle Joden zijn dood of gevlucht dus dat kan het ook niet zijn. Blijft over de intolerantie van de moslims en die van de ongelovigen. De laatste zijn doorgaans op alle punten behalve religie toleranter dan gemiddeld, dus voilà, de moslims zijn het minst tolerant.
Vanuit religieus opzicht gaat dat niet op de Islam is een van de tolerantste godsdiensten als je kijkt naar de mensen die haar uitdragen zie je dat de intolerantie vooral bij de lagere klasse het grootst is. Het is zo dat juist de huidige generatie radicaliseert terwijl de oudere generatie toleranter is
Oud 12-11-2004, 17:37
Verwijderd
Onverschilligheid =/= tolerantie
Oud 12-11-2004, 17:37
what if..
what if.. is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 18:14 :
je zegt nu wel 'normale moslims' maar weet je dat zeker? zijn er wel normale moslims of normale mensen? iedereen heeft andere denkbeelden en vooral verschillende interpretaties.
sommige moslims vinden dat mensen die aanslagen plegen naar de hel gaan en andere moslims vinden dat ze in de hemel komen omdat ze de wil van god hebben gedaan..
Oud 12-11-2004, 17:39
what if..
what if.. is offline
Citaat:
oneMen schreef op 12-11-2004 @ 18:20 :
Hilarisch
denk dat dat afhangt van welke moslims je kent..ofniet?
Oud 12-11-2004, 19:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Zucht, ik ben zelf toch geen moslim, moet ik dan heel de islamitische leer kennen ofzo? Wat ik probeer te zeggen, is dat ik goede ervaringen heb met moslims, en dat degenen die ik ken (en dat zijn er veel) heel erg okay zijn. Ik wil weleens weten of jullie uberhaupt ervaringen met ze hebben gehad. Of dit gewoon maar verzinnen uit wat je leest uit kranten en op het nieuws ziet.
Oud 12-11-2004, 19:29
Gatara
Gatara is offline
Waarin is deze discussie nu beland? Hoeveel moslims je kent?
Oud 12-11-2004, 19:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Nee, maar jullie kennen ze duidelijk niet, anders zou je niet zo over ze praten. Wat ik zeg... wat weten jullie nou eigenlijk over ze? Je kent ze geen eens. Hoe kun je dan over ze oordelen zoals je doet? Ze allemaal in een hokje stoppen en zeggen dat ze dingen goedkeuren etc. poeh
Oud 12-11-2004, 19:37
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 20:36 :
Nee, maar jullie kennen ze duidelijk niet, anders zou je niet zo over ze praten. Wat ik zeg... wat weten jullie nou eigenlijk over ze? Je kent ze geen eens. Hoe kun je dan over ze oordelen zoals je doet? Ze allemaal in een hokje stoppen en zeggen dat ze dingen goedkeuren etc. poeh
Lul toch niet.
Oud 12-11-2004, 19:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
zucht

en wie moet jullie nu voorstellen?
Oud 12-11-2004, 19:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2004 @ 20:38 :
zucht

en wie moet jullie nu voorstellen?
Nou bijvoorbeeld die persoon die zegt dat moslims de minst tolerante groep in Nederland is, en al die mensen die er zo over denken en moslims vooroordelen.
Oud 12-11-2004, 19:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Wat dacht je van de mensen die islamitische scholen in de fik steken, of een bomaanslag plegen, en die al die moskees aanvallen. Ja hoor, en dat mag weer wel zeker?
Oud 12-11-2004, 19:41
Verwijderd
Zullen we het spelletje weer op de normale manier spelen? Straks komt er nog een nazi-vergelijking langs.
Oud 12-11-2004, 19:41
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 20:24 :
Ik wil weleens weten of jullie uberhaupt ervaringen met ze hebben gehad. Of dit gewoon maar verzinnen uit wat je leest uit kranten en op het nieuws ziet.
Hou het bij uitspraken die je enigzins kan onderbouwen, en stop met het generaliseren, het over één kam scheren van hele volkeren na een ervaring met enkelen van hen. Fijn dat je een paar mensen kent die heel okay zijn, en tegelijkertijd een overtuiging of afkomst erop nahouden welke overeenkomen met een grote groep andere mensen. Maar vervolgens redeneren dat deze goede eigenschappen uit hun overtuiging of afkomst voortkomen, en daaruit concluderen dat iedereen met die afkomst of overtuiging dezelfde goede eigenschappen heeft, is natuurlijk verkeerd.

De kennis en wijsheid die je denkt te hebben gekregen uit je kennissen en familie, komt hier haast arrogant over. Misschien ben ik wel moslim, dat laten we in het midden.
Oud 12-11-2004, 19:42
Gatara
Gatara is offline
relax please..

als er iets is wat Nederland niet kan gebruiken is t wel emoties.

en nu ga ik van de computer af want mijn hoofd barst van pijn uit elkaar.

toedels
Oud 12-11-2004, 19:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 12-11-2004 @ 20:41 :
Misschien ben ik wel moslim, dat laten we in het midden.
Denk toch van niet.
Oud 12-11-2004, 20:32
Lover Chickie
Lover Chickie is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 16:16 :
Misschien geen goede reden nee. Maar je kunt niet zeggen dat ze superonschuldig waren en zomaar slachtoffer zijn van 1 of andere gek. Je kunt als je zo erg met je lonsdale kleding te koop staat, dit best wel verwachten.
En trouwens... als je geen racist bent zou je deze kleding ook niet moeten dragen, anders breng je de verkeerde boodschap over.
Dat is dus zo waar!!
kfietste gisteravond naar huis, komen er van die twee nazi's(kale kop, lonsdale pakkie, kistjes) op een scooter voorbij en kben lichtgetint en schelden dat ze deden! Kben dan niet zo iemand die dan stil is, flink terugschelden
Bleven ze ineens stil staan, damn toen dacht ik echt van dat had ik niet moeten doen
Oud 12-11-2004, 20:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Lover Chickie schreef op 12-11-2004 @ 21:32 :
Dat is dus zo waar!!
kfietste gisteravond naar huis, komen er van die twee nazi's(kale kop, lonsdale pakkie, kistjes) op een scooter voorbij en kben lichtgetint en schelden dat ze deden! Kben dan niet zo iemand die dan stil is, flink terugschelden
Bleven ze ineens stil staan, damn toen dacht ik echt van dat had ik niet moeten doen
Jah dat bedoel ik maar net. Zo'n ex-vriendin van een vriend van mij is ook ineens skinhead. Ging ze ook allemaal stoer doen en zo in haar lonsdale kleding poeh.
Oud 12-11-2004, 20:47
Verwijderd
Achja, die types zijn te lui of te dom om een vak te leren, en geven vervolgens allochtonen er de schuld van dat ze geen werk kunnen krijgen.
Oud 12-11-2004, 21:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-11-2004 @ 21:47 :
Achja, die types zijn te lui of te dom om een vak te leren, en geven vervolgens allochtonen er de schuld van dat ze geen werk kunnen krijgen.
Oud 12-11-2004, 21:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-11-2004 @ 21:47 :
Jah, mee eens..
Oud 12-11-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef:
Ja, generaliseer nog maar even lekker door...

Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 20:39 :
Wat dacht je van de mensen die islamitische scholen in de fik steken, of een bomaanslag plegen, en die al die moskees aanvallen. Ja hoor, en dat mag weer wel zeker?
Says who? Ik veroordeel alle brandstichtingen, aanslagen en misdaden, van welke 'kant' ze ook zijn.
Oud 12-11-2004, 21:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Wat hebben jullie met het woord 'generaliseren'.
Oud 12-11-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 22:23 :
Wat hebben jullie met het woord 'generaliseren'.
Dat doe jij constant.
Oud 12-11-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Ten_Ton_Hammer schreef op 09-11-2004 @ 22:24 :
Het moet echt niet gekker worden...
nou hebben ze hier in uden ook al de islamitische school in de fik gezet, twee maanden geleden was de moskee 200 meter verderop al aan de beurt, maar gelukkig bleef het toen bij graffiti

Ik vind dit echt belachelijk, gaan we naar de klote in Nederland?

--
Uitslaande brand bij islamitische basisschool Bedir in Uden
UDEN - De Islamitische basisschool Bedir aan Landschrijversveld in Uden is dinsdagavond getroffen door een uitslaande brand. De Udense brandweer is met volledig materieel uitgerukt om het vuur te blussen. De Islamitische gemeenschap van Uden kwam massaal naar de school toe, waar zich emotionele taferelen afspelen. Huilend vielen kinderen en ouders elkaar in de armen. Terwijl een ander de brandweer verweet dat ze niet blusten, maar alleen de stralen op de muur richtten. Het vuur is zo goed als zeker aangestoken, hoewel de brandweer dat nog niet wil bevestigen. Op de zijkant van de school waren racistische leuzen geschreven, waaronder 'White Power', 'Rest in peace, RIP' en 'kut-marokkanen'. Een woordvoerder van het schoolbestuur reageert verbijsterd: "Dat dit in Uden kan gebeuren. Niet te geloven!" (later meer)
Dit is echt een pure schande!
Dit moet in de scherpste bewoordingen worden veroordeeld!

Nederland: schaam u!
Oud 12-11-2004, 22:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-11-2004 @ 22:31 :
Dat doe jij constant.

Game, set, match N00dles!
Oud 12-11-2004, 23:14
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 12-11-2004 @ 23:34 :
Pfft, ik heb al geen hoge pet op van de meerderheid van de mensen. Als ik me daar allemaal voor zou moeten gaan schamen zou ik ook geen leuk leven hebben.
Oud 12-11-2004, 23:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-11-2004 @ 22:31 :
Dat doe jij constant.
Jij niet zeker.
Oud 12-11-2004, 23:20
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-11-2004 @ 00:19 :
Jij niet zeker.
Dat praat het goed.
Oud 13-11-2004, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-11-2004 @ 00:14 :
Pfft, ik heb al geen hoge pet op van de meerderheid van de mensen. Als ik me daar allemaal voor zou moeten gaan schamen zou ik ook geen leuk leven hebben.
ik kan me daar zelf eig wel in vinden
maar dan toegepast op België (en dan specifiek Vlaanderen)...
Oud 13-11-2004, 00:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 12-11-2004 @ 23:34 :
Dit is echt een pure schande!
Dit moet in de scherpste bewoordingen worden veroordeeld!

Waarom moet ik me schamen?
Oud 13-11-2004, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-11-2004 @ 01:37 :
Waarom moet ik me schamen?
moet je dat nog vragen?

schakel eens je tv aan en kijk eens min naar het NOs-journaal..

(of dat van CNN, BBC, VRT, ... - tegewoordig zijn 'The Netherlands' populairder dan Iraq in de internationale media )
Oud 13-11-2004, 01:43
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-11-2004 @ 00:19 :
Jij niet zeker.
Wijs jij dan eens aan waar ik een gemeende generalisering deed?
Oud 13-11-2004, 02:54
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 20:47 :
Denk toch van niet.
Alweer een bevestiging van mijn post. Jij doet allerlei generaliserende mededelingen, terwijl jij niet eens het minste idee hebt wat er speelt. Je bent voor mij de verpersoonlijking van de achteruitgang van het onderwijsniveau sinds het begin van de Tweede Fase. Alhoewel je bedroevend slecht in een discussie zal zijn, zal je evengoed wel een 'oprot-zesje' krijgen.

Niet dat ik nu bijdraag aan een sterke discussie, maar een goede discussie is het allang niet meer met al die generaliserende, in een dergelijke mate zelfs provocerende opmerkingen van jou. Ik heb het beste voor met de gemiddelde moslim; echter ben jij een dom figuur waar ik weinig respect meer voor kan opbrengen.

Kus, mij.
Oud 13-11-2004, 06:39
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
OMG ikkeleerlinge, ga eerst wat leren over de islam neem daarna nog een spoedcursus abn en kom daarna pas terug aub.

p.s. als je wat te zeggen hebt over moslims, kom dan aan met feiten, en niet mijn moslimvrienden zijn zus en zo. Weten zij uberhaupt wel iets over de islam, of is het gewoon passief geloven en alles wat ze horen over de islam klakkenloos aannemen.
Oud 13-11-2004, 07:44
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
Nee, jij kent ze allemaal uiteraard
Oud 13-11-2004, 10:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 13-11-2004 @ 01:42 :

(of dat van CNN, BBC, VRT, ... - tegewoordig zijn 'The Netherlands' populairder dan Iraq in de internationale media )
Eindelijk

(hoewel ik toch liever NL in t nieuws zie vanwege softdrugs ofzo)
Oud 13-11-2004, 11:01
what if..
what if.. is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-11-2004 @ 11:15 :
Eindelijk

maar dan was r weer niet zoveel om te discussiëren en te generaliseren en te beledigen..
enzo
Oud 13-11-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-11-2004 @ 11:15 :
Eindelijk

Offtopic: Vreemd eigenlijk dat we in Nederland helemaal niets horen over medische marihuana in de VS. Ach, dat zou ons optimistische zelfbeeld misschien schaden.
Oud 13-11-2004, 11:30
Gatara
Gatara is offline
130 Teletekst za 13 nov
********************************** 3/3
Kort buitenlands nieuws

ANTWERPEN B&W van Antwerpen hebben het
dragen van het Afghaanse vrouwengewaad,
de burka,verboden.Overtreders kunnen
een geldboete krijgen.Het dragen van
een hoofddoek zonder sluier wordt "nog
niet" als een wetsovertreding gezien.
-----------------

erm......burqa verbieden is nog daaraantoe, maar dat "nog niet" verbieden van een hoofddoek zonder sluier vind ik eng
Oud 13-11-2004, 11:32
what if..
what if.. is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-11-2004 @ 12:30 :
130 Teletekst za 13 nov
********************************** 3/3
Kort buitenlands nieuws

ANTWERPEN B&W van Antwerpen hebben het
dragen van het Afghaanse vrouwengewaad,
de burka,verboden.Overtreders kunnen
een geldboete krijgen.Het dragen van
een hoofddoek zonder sluier wordt "nog
niet" als een wetsovertreding gezien.
-----------------

erm......burqa verbieden is nog daaraantoe, maar dat "nog niet" verbieden van een hoofddoek zonder sluier vind ik eng
ja idd. hebben ze in België geen vrijheid van godsdienstuiting ofzo? en hoever gaat die vrijheid van godsdienst eigenlijk..mag je dan wel of niet een burqa dragen?
zwaar christelijke nederlanders hebben ook lange rokken en donkere kleding aan dus waarom nederlandse moslims geen burqa?
Oud 13-11-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-11-2004 @ 00:14 :
Oud 13-11-2004, 11:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
what if.. schreef op 13-11-2004 @ 12:32 :
ja idd. hebben ze in België geen vrijheid van godsdienstuiting ofzo? en hoever gaat die vrijheid van godsdienst eigenlijk..mag je dan wel of niet een burqa dragen?
zwaar christelijke nederlanders hebben ook lange rokken en donkere kleding aan dus waarom nederlandse moslims geen burqa?
nouja, een burqa...

(kost overigens 45$, zag ik net)

ik bedoel...

tis ook een makkelijk outfit om illegale dingen onder te doen Niemand die t ziet.
Oud 13-11-2004, 11:38
what if..
what if.. is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-11-2004 @ 12:36 :
nouja, een burqa...

[afbeelding]
(kost overigens 45$, zag ik net)

ik bedoel...

tis ook een makkelijk outfit om illegale dingen onder te doen Niemand die t ziet.
bommen onder verstoppen enzo?

Regels voor berichten