Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 13:44
miekmuis
miekmuis is offline
Ik vraag me af of mensen die langer een relatie minder vaak seks hebben op den duur, ook al zijn ze nog jong. Ik hoor in mijn omgeving ook wel een beetje dat mensen met een langere relatie niet meer zoveel behoefte hebben aan seks. Ikzelf kan me moeilijk voorstellen dat ik na bijvoorbeeld een jaar veel minder zin zou hebben. Hoe zit dat bij jullie? Hoelang zijn jullie samen en hoevaak hebben jullie nog seks?

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 13:48
Verwijderd
Bijna een jaar samen, en seksleven is er niet echt op achteruit gegaan zeg maar
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 14:17
Verwijderd
Iets meer dan anderhalf jaar nu, en in het begin was het maar zo heel af en toe, ik was maagd en voor mij deed het de eerste paar maand pijn dus we deden het niet zo vaak. Ongeveer 1 keer in de 3 week schat ik, daarna steeds vaker, op dit moment is het van zijn kant wat minder... het varieerd eigenlijk een beetje.. maar absoluut niet minder dan in het begin van onze relatie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 15:35
sinsere
sinsere is offline
Mijn vriend en ik zijn nu ruim vier jaar samen en eigenlijk is de seks er alleen maar beter op geworden. Ik moet er niet aan denken om het minder vaak te doen.
Oud 12-11-2004, 15:46
Stefanie
Stefanie is offline
Dat is bij ons nooit zo geweest. In het begin van onze relatie hadden we bijna elke dag seks. Zelfs toen het minder goed ging (aan het eind van onze relatie, na ruim een jaar) hadden we toch zeker 3 a 4 keer per week seks...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 12-11-2004 @ 16:46 :
Dat is bij ons nooit zo geweest. In het begin van onze relatie hadden we bijna elke dag seks. Zelfs toen het minder goed ging (aan het eind van onze relatie, na ruim een jaar) hadden we toch zeker 3 a 4 keer per week seks...
Ja dat zegt dus maar weer dat een seks niks met een goede of slechte relatie te maken heeft. Je kan dus een goede relatie hebben, zonder veel seks.

Ik vind het trouwens opvallend dat iedereen hier zegt geen last van te hebben, want als je over het algemeen verhalen hoort, dan is het toch wel vaak van ja het wordt wel minder na een tijdje.

Als ik naar mezelf kijk, kan ik het niet echt zeggen. ik heb nu ruim 2 jaar een vriend. Opzich hebben we minder seks, maar dat komt vooral omdat ik mijn vriend nu alleen nog maar in het weekend zie, en ''vroeger'' iedere dag. Dat scheelt dus nogal . Ik heb in het weekend gemiddeld 2 keer seks, maar dat ligt er echt heel erg aan. Als ik bijvoorbeeld veel te doen heb in het weekend, we gaan laat naar bed, we gaan uit ofzo, we moeten vroeg op staan (dat is ieder weekend ) tsjaa dan is er wat minder seks dan wanneer we een heel weekend in bed blijven . Als mijn vriend door de weeks hier komt, waar ik op kamers woont, dan gaat het er vaak wel wat wilder aan toe.

Moet ook wel zeggen dat de seks toch wel veranderd is. Vroeger was het nog spannend om zijn lichaam aan te raken, nu is het fijn en vertrouwd. Het is dus niet meer of minder lekker, maar anders.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 16:26
rodina
rodina is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 12-11-2004 @ 17:00 :

Moet ook wel zeggen dat de seks toch wel veranderd is. Vroeger was het nog spannend om zijn lichaam aan te raken, nu is het fijn en vertrouwd. Het is dus niet meer of minder lekker, maar anders.
Idd fijn en vertrouwd, en de spanning van laat zeggen de eerste maanden is omgezet in andere spanning.
Je kan het zo spannend houden als je zelf wilt, verassingen zijn altijd leuk.
Of we nu minder vaak sex hebben, nee valt mee, misschien de ene week minder dan de andere maar dat is niet meer dan logisch.

Afgezien van dat alles, het gaat om de kwaliteit niet om de kwantiteit.
Oud 12-11-2004, 18:02
AngelLena
AngelLena is offline
Bijna 3 jaar samen, nog steeds op regelmatige basis seks, de behoefte is er zeker niet minder op geworden.
Oud 12-11-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 12-11-2004 @ 17:26 :
Idd fijn en vertrouwd, en de spanning van laat zeggen de eerste maanden is omgezet in andere spanning.
Je kan het zo spannend houden als je zelf wilt, verassingen zijn altijd leuk.
Of we nu minder vaak sex hebben, nee valt mee, misschien de ene week minder dan de andere maar dat is niet meer dan logisch.

Afgezien van dat alles, het gaat om de kwaliteit niet om de kwantiteit.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 19:35
Bart2002
Bart2002 is offline
Het nieuwtje gaat er snel af...
Je bent veel minder geil op je vriend(in).
(Maar des te geiler op andere vrouwen)
Van een moyenne van 2 x daags naar 2 a 3 x weeks.
Voor mij is het wel zo.
Oud 12-11-2004, 20:55
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bart2002 schreef op 12-11-2004 @ 20:35 :
Het nieuwtje gaat er snel af...
Je bent veel minder geil op je vriend(in).
(Maar des te geiler op andere vrouwen)
Van een moyenne van 2 x daags naar 2 a 3 x weeks.
Voor mij is het wel zo.
Voor jou misschien, maar ik had daar echt geen last van. Het wordt na een tijdje natuurlijk wel minder nieuw, maar dat betekent niet minder leuk... Je leert elkaar steeds beter kennen en weet dan ook wat de ander leuk vindt, dat vind ik juist leuk!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 21:37
Verwijderd
Na 2 jaar begon het aardig terug te lopen ja.
Normaal.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 21:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik wacht op de "relatie met mijn rechterhand is na jaren nog vol intact"
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 21:57
MaxiCosy
MaxiCosy is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-11-2004 @ 22:47 :
Ik wacht op de "relatie met mijn rechterhand is na jaren nog vol intact"
Dat is een van de weinige relaties denk ik, waar het juist meer wordt, hoe langer het duurt
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 23:29
Slettelina *
Slettelina * is offline
neuh na 2 jaar nog steeds veel zin in seks
Oud 13-11-2004, 00:10
TexasBarbecue
TexasBarbecue is offline
Integendeel. Het is fijn dat ik mijn partner steeds beter leer kennen. En ja, dan ga je expirimenteren, en zo kom je steeds verder bij elkaar. Ik merk wel dat wat vroeger 6x per dag was, nu 1x per dag is. Maar de kwaliteit is dan ook evenredig of zelfs exponentieel gestegen.
Oud 13-11-2004, 00:31
probeer
probeer is offline
t wordt alleen maar beter.. nieuwe dingen/standjes uitproberen.. altijd leuk
Oud 13-11-2004, 10:00
)Vampje(
)Vampje( is offline
Wij zijn nu 3 jaar en 3 maanden samen en we hebben echt heel weinig seks. Een of twee keer per week en dan nog alleen maar vluggertjes en zo. Ik heb gewoon bijna geen zin meer om moeite te doen, het is zo vertrouwd.
Maar verder gaat het op álle gebieden helemaal perfect en we hebben een supergoede relatie.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 10:29
evanescence
evanescence is offline
1 jaar, en ja wel ietsjes minder vaak sex...omdat we nu meer knuffelen en gewoon bij elkaar zijn....en niet als we bij elkaar zijn alleen maar willen sexen, dat komt omdat je i het begin gewoon elkaar wilt onderzoeken etc...en nu ken je elkaar al een beetje...niet dat we als een oud stel geen sex meer hebben hoor...minstens 1x per dag wel (als we bij elkaar zijn)
maar ja: het wordt dus iets minder allemaal...
Oud 13-11-2004, 13:21
Luna
Luna is offline
nee, na een jaar konden we nog geen genoeg van elkaar krijgen. (op dat gebied )
Oud 13-11-2004, 16:07
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
ik heb nu bijna een jaar een relatie en de seks is niet minder geworden..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 17:33
voice
voice is offline
Ik heb nu ruim 3 jaar een relatie en de sex is zeker minder geworden. In het begin deden we het heeel vaak en probeerden we ook steeds meer uit maar we zijn zegmaar een beetje uitgeexperimenteerd. zo stom eigenlijk, mischien moeten we er maar eens iets aan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 18:19
Verwijderd
Het is wel iets minder geworden; in plaats van 4 of 5 keer per week is het nu gemiddeld zo'n 3 keer per week. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat we elkaar eerst dagelijks zagen en nu alleen nog in het weekend.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 19:04
juno
juno is offline
Toen we gingen samenwonen begonnen we op het voor ons normale "zo veel en vaak mogelijk", wat we nu eenmaal gewend waren van de tijd dat we elkaar niet iedere dag en iedere nacht in hetzelfde bed tegenkwamen, maar dat hou je gewoon niet vol. Na een paar maanden hadden we niet eens meer zin. Pff, nou effe niet zeg.

Dus het word minder vaak, maar op de een of andere manier wel veel beter.

x maal y is nog steeds n, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 23:21
Verwijderd
Minder, zeker sinds we samenwonen. Maar dat is voornamelijk omdat ik ook zó moe ben met alle nieuwe dingen die er op me afkomen. Het ligt aan mij
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:02
Qimm
Qimm is offline
Wij hebben nu net wat meer dan een jaar en ja, het is wel minder geworden. Niet meer elke dag 2 of 3x (ja das was in het begin wel zo) Maar zowel hij als ik hebben niks te klagen
Oud 14-11-2004, 16:44
olsen
olsen is offline
Ben nu al een tijdje zonder vaste vriendin en dat bevalt prima.

Daarvoor een relatie gehad van 3,5 jaar. In het begin deden we het bij elke kans die we kregen. Een blik was voldoende om elkaar helemaal gek te maken.

Tja, en dan ebt die blik langzaam weg.

De zin wordt minder en de frequentie gaat omlaag. Zelfs met de nodige verdieping en seksuele creatieviteit ben ik niet veel opgeschoten.

Vandaar dat ik regelmatig weer geniet van spannende seks in de vlinderfase van verliefdheid
Oud 14-11-2004, 16:47
Nona
Nona is offline
In die opperverliefde fase is de behoefte groter, maar die gaat (bij mij) zeker niet weg. En er zijn van die momenten van drie keer per dag, er zijn ook van die momenten van 'nu even niet'. Geen probleem, als de zin maar niet weg gaat.
Oud 16-11-2004, 19:06
Buffy
Buffy is offline
ik heb nu dik anderhalf jaar met mijn vriend, en we doen het zeker vaker dan de eerste maanden van onze relatie. het aantal keer per week schommelt wel, maar dat komt meestal door mij *ik heb spastische darmen waardoor ik regelmatig buikpijn heb, dan is mijn humeur zodanig dat ik geen zin heb in sex, hoe lekker dat ook altijd is*. ik heb ook niet de behoefte om een strak patroon van 2 keer per week op te bouwen, want dan weet je op het laatst precies op welke avonden je sex hebt of niet. dus ik zit er niet mee dat we de ene week geen sex hebben en de week daarop juist weer vaker. zo hou je de sex wel spannend
Oud 17-11-2004, 08:23
Tristia
Tristia is offline
Kep nu twee serieuze relaties van allebei ruim 2 jaar achter de rug. En in allebei die relaties werd het alleen maar beter en niet meer of minder.
Je leert elkaar kennen dus je durft meer te experimenteren, het lichaam is je niet meer vreemd, dus op een gegeven moment wordt de sex alleen leuker.

In allebei die relaties was sex waarschijnlijk het enige dat wel de moeite waard was
Oud 18-11-2004, 18:03
Verwijderd
Mensen hier zijn jong he, jongeren hebben nu eenmaal meer seks dan de Gemiddelde Nederlander - tenzij ze helemaal geen seks hebben.

Daarbij, als het niet zo lang duurt dan lukt elke dag wel... ik zou er ook geen tijd voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 19:30
juno
juno is offline
Als je het erg druk hebt ben je er met name te moe voor...als je al eens tijd hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 09:51
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
juno schreef op 13-11-2004 @ 20:04 :
Toen we gingen samenwonen begonnen we op het voor ons normale "zo veel en vaak mogelijk", wat we nu eenmaal gewend waren van de tijd dat we elkaar niet iedere dag en iedere nacht in hetzelfde bed tegenkwamen, maar dat hou je gewoon niet vol. Na een paar maanden hadden we niet eens meer zin. Pff, nou effe niet zeg.
ai ai ai, woon net samen en heb ook die instelling , hahaha. Ietsjes minder gaat het dus worden. Dat zie ik dan wel weer, tot nu toe is het, des te langer , des te meer....
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:40
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Dat is bij mij helemaal niet zo.
we zijn nu bijna anderhalf jaar samen (volgende week 17 maanden) en we hebben nu meer seks dan ooit...nou, misschien in het allerbegin wel iets meer maar niet heel veel meer.

er was wel heel even een periode waarin het minder werd, maar we zijn een soort van 'opnieuw verliefd op elkaar zijn' fase ingekeerd, dus we hebben weer lekker vaak seks met elkaar
Oud 25-11-2004, 09:34
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Dat is bij ons denkik wel zo... We hebben nu anderhalf jaar, wonen sinds mei samen... Maar is vooral sinds september achteruitgegaan omdat we toen een puppy hebben genomen... en dus veel slaapgebrek hebben gehad en daardoor een stuk minder zin hadden... Maar ik moet zeggen het gaat nu weer de goede kant op, ik heb veel meer zin, en trek me ook niks meer aan van de hond...

Regels voor berichten