Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2004, 15:11
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
200

Wat toevallig
Oud 14-11-2004, 15:11
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Oud 14-11-2004, 15:16
jet
jet is offline
http://picserver.org/view_image.php/TTKGRW580407/p.jpeg
Oud 14-11-2004, 15:39
BCR
BCR is offline
Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'Hotmail', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protocol: HTTPMail, Reactie van server: 'Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://upgrade.msn.com', Poort: 0, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x80004005
Oud 14-11-2004, 15:52
Fainne
Fainne is offline
Comctl32.dll
Oud 14-11-2004, 16:04
de communiceerbeer
Komt:

Monica
CD-R
De Communiceerbeer
Opa Roeleke
Melkweg
Abdoe
Henk Vos
Frans en Mariska Bauer
Tss
BeertjeColargol
Greenfly
Charly Brown
bier
PV
Narcotic
WolterB
Remqo
Bob de Beer

Misschien:

Erturkoetjelief
Michael Mols
Gert Verheyen

Afgemeld:
Gatara
Eric Deflandre (geschorst)
Bart Goor (geschorst)
Oud 14-11-2004, 16:06
BrightEyes
BrightEyes is offline
Openbaar Vervoer
Alle bussen van station naar Centrum Assen (stadsbussen, interlokale bussen 16, 83, 84, 51, 52), eerste halte na Weiersstraat, aan de overzijde even teruglopen, rechtsaf Troelstralaan, na twee honderd meter De Eekhorst rechts. Lijn 20 naar Meppel stopt (even eens eerste halte na Weiersstraat) voor
De Eekhorst. Assen heeft een treintaxi
Oud 14-11-2004, 16:48
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ashanti -" Don't Take Your Love Away
Oud 14-11-2004, 17:01
Balance
Balance is offline
http://www.campaigndesk.org/archives/001069.asp
Oud 14-11-2004, 17:03
Verwijderd
hoezo hoeft dat voor jou niet meer?
Oud 14-11-2004, 17:13
Hakkie
Hakkie is offline
St.Odilienberg
Oud 14-11-2004, 19:04
Briseïs
Briseïs is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1
Oud 14-11-2004, 19:28
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
III.1.7 Biologie
Voor het vwo-examen biologie in 2005 en 2006 zijn subdomein C1 (Levenscyclus en erfelijke informatie) en subdomein C2 (Levenscyclus van de mens) uitgesloten.
Eindterm 176 en de eindtermen van subdomein C3 (Levenscyclus van cellen) en E2 (Ontstaan en handhaving van verscheidenheid) zijn echter uitdrukkelijk niet uitgesloten. Voor een goede realisering van deze eindtermen moet de leerling bekend zijn met daartoe vereiste basisbegrippen van de genetica.
Ook zijn de eindtermen 198 t/m 201 niet uitgesloten; de kandidaat dient inzicht te hebben in de regeling van de voortplanting door middel van hormonen.
Oud 14-11-2004, 19:32
naam onbekend
naam onbekend is offline
Oud 14-11-2004, 19:46
Roosje
Roosje is offline
The most obvious and intelligent sign of the existance of aliens, is that they don't contact
us.

Dat is de wel heel leuke sig van een of andere piepeltje hier maar in principe staat er niets onder mijn ctrl+v, want op een mac heb je geen ctrl+v maar een (appeltje)+v
Oud 14-11-2004, 20:00
otkhus
otkhus is offline
miss. Atwood your eyes are full of mystery
Oud 14-11-2004, 20:31
Verwijderd
T( i )NC_44* my new telecaster zegt:
Jag älskar dig.
"I love you"
And
Apa
"monkey"
Just some very usefull words when you travel here.
helene - le due settimane di pazzoness zegt:
yeah
hey apa, jag älskar dig
Oud 14-11-2004, 20:37
Briseïs
Briseïs is offline
iets dat jullie niet moegen weten
Oud 14-11-2004, 20:37
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-11-2004 @ 21:31 :
Jag älskar dig.
"I love you"
And
Apa
"monkey"
Just some very usefull words when you travel here.
yeah
hey apa, jag älskar dig
Oud 14-11-2004, 20:38
marrel
marrel is offline
De wereld draait,
maar de mijne staat stil.
Dat probeer ik te veranderen,
toch is dat niet wat lukken wil.

Snap ik mezelf?
Begrijpt de wereld mij wel?
Vragen blijven komen,
die onbeantwoord zullen ze blijven.

Ik ben opzoek,
speel verstoppertje met mezelf.
Het moeilijkste spelletje ooit,
oneindig tot de volwassenheid.
Oud 14-11-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 14-11-2004 @ 21:37 :
mijn zweedse emo vriend fan van The Hives overigens
Oud 14-11-2004, 20:39
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-11-2004 @ 21:38 :
mijn zweedse emo vriend fan van The Hives overigens
ik wil m

ontopic:
wallflower - i am human and i need to be loved
Oud 14-11-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 14-11-2004 @ 21:39 :
ik wil m

ontopic:
wallflower - i am human and i need to be loved

hij is echt knap..oeh oeh
Oud 14-11-2004, 20:43
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-11-2004 @ 21:40 :
hij is echt knap..oeh oeh
wat is zn adres?
Oud 14-11-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 14-11-2004 @ 21:43 :
wat is zn adres?

you can have every part of him
Oud 14-11-2004, 20:54
Stephan1234
Stephan1234 is offline
Ckv
Oud 14-11-2004, 21:05
jet
jet is offline
http://picserver.org/view_image.php/TTKGRW580407/p.jpeg
Oud 14-11-2004, 21:12
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Verlaine, Beaudelaire en Rimbaud
Oud 14-11-2004, 21:13
Outlaw
Outlaw is offline
facade
Oud 14-11-2004, 21:17
Briseïs
Briseïs is offline
http://upload.webzilla.nl/image.php/...afe7a1988f386d
Oud 14-11-2004, 21:18
Verwijderd
hehe
Oud 14-11-2004, 21:18
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-11-2004 @ 22:18 :
hehe
hoe kom ik daaraan dan
Oud 14-11-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 14-11-2004 @ 22:18 :
hoe kom ik daaraan dan
pom pm pom pom
Oud 14-11-2004, 21:21
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-11-2004 @ 22:19 :
pom pm pom pom
Oud 14-11-2004, 21:23
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Dekzeil says:
bien
Oud 14-11-2004, 21:46
alpha
alpha is offline
niet dat ik daar wel tegen kan hoor. volgens mij kan jij dat namelijk ook niet, aandacht verdelen
Oud 14-11-2004, 21:47
Briseïs
Briseïs is offline
the cure, the doors, the cranberries, placebo, siouxsie & the banshees, belle & sebastian, björk, velvet underground, miss kittin, vive la fête, pixies, muse, soulwax, interpol, bright eyes, jethro tull, kate bush, fleetwood mac, sigur rós, tori amos, the hives, the smiths, the sound, incubus, radiohead, skunk anansie
Oud 14-11-2004, 23:28
Briseïs
Briseïs is offline
nick cave & kylie minogue - where the wild roses grow
Oud 15-11-2004, 09:49
Verwijderd
Het forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen opnieuw. (1062)
Oud 15-11-2004, 11:06
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Oud 15-11-2004, 11:12
Joostje
Joostje is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...6#post14182146
Oud 15-11-2004, 11:56
U*NiQ
U*NiQ is offline
Dr staat helemaal niks onder bij mij
Oud 15-11-2004, 12:04
zus
zus is offline
Opzet van de opleiding
De opleiding Sociaal Pedagogosch Werker kent 3 differentiaties, waarvan dit er één is. Je kiest ‘aan de poort’ voor Basisonderwijs, Gehandicaptenzorg of in dit geval dus Kinderopvang. Voordeel hiervan is dat je beter wordt voorbereid op je toekomstige baan.

De lessen worden ingekleurd vanuit de kinderopvang en zijn gericht op je toekomstige beroep. Daarnaast zijn er modules over specifiek de kinderopvang, waarbij je de vele verschillende aspecten binnen de kinderopvang zult leren. Bijvoorbeeld: hoe werkt het binnen een kinderdagverblijf? Hoe ga je om met ouders? Ook komt de ontwikkeling van de kinderen aan bod. De lesstof is ontleend aan de vaardigheden die horen bij het beroep dat je gaat uitoefenen.

Je zult veel zaken zelfstandig, maar ook met elkaar moeten regelen en verwerken. We bieden namelijk een deel van de leerstof aan in de vorm van projecten. Je werkt dan in groepen aan opdrachten, onder begeleiding van een docent.

Naast de lessen kent de opleiding ook verschillende (buitenschoolse) activiteiten. Veel van deze activiteiten worden direct gekoppeld aan de lesstof. Zo ga je bij het Kinderfestival in het derde jaar tijdens de lessen een grote activiteit voorbereiden voor een groep kinderen. Deze activiteit ga je dan ook echt met de kinderen uitvoeren. In het tweede jaar ga je in de activiteitenweek op leuke excursies en/of kamp. In het eerste jaar heb je een heel creatief en actief schoolkamp.

Daarnaast organiseren we door de jaren heen activiteiten zoals een voorleesontbijt, een groot Sinterklaasfeest en een excursie naar de Kindvakbeurs.

In het eerste jaar ga je direct één dagdeel per week stagelopen op een peuterspeelzaal. Op die manier hoef je dus niet eerst een jaar in de schoolbanken te zitten, maar kun je ook direct in de praktijk met kinderen werken. Want daar kom je toch voor?

In het tweede en derde leerjaar loop je een half jaar stage. Je loopt dan vier dagen in de week stage en één dag in de week kom je terug om je stage-ervaringen uit te wisselen en de lessen te volgen. Je blijft dus altijd contact houden met je klasgenoten. Je loopt stage op een kinderdagverblijf of een buitenschoolse opvang. Bij een kinderdagverblijf heb je te maken met verschillende doelgroepen: baby’s, dreumesen, peuters en kleuters. Bij de buitenschoolse opvang is de doelgroep tussen de 4 en 12 jaar oud. Je kunt voorkeur aangeven voor een doelgroep en een plaats waar je stage wilt lopen.

Wat de opleiding helemaal uniek maakt is het nagebouwde kinderdagverblijf. In dit professioneel ingerichte kinderdagverblijf worden praktijkgerichte lessen, zoals ergonomie en verzorging gegeven. Als je dan op stage gaat, weet je al hoe een commode werkt, hoe je kinderen goed moet optillen en hoe je bijvoorbeeld een flesje melk moet verwarmen.

Duur van de opleiding
3 jaar

Niveau
3

Toelatingseisen
- Vmbo TL gewenst met ma2, GL, KBL
- Overgangsbewijs van derde naar vierde klas havo of vwo
- Geldig buitenlands diploma: NT2 op niveau 4
Met het diploma Helpende Welzijn (niveau 2, met eventueel aanvullende eisen) of een geldig buitenlands diploma kun je deze opleiding in Raalte en Zwolle verkort doen. Dit beoordelen we tijdens de intake.

Beroep
Deze opleiding leidt je op tot leidster in een kinderdagverblijf of in de buitenschoolse opvang. In een kinderdagverblijf vang je baby's vanaf zes weken en peuters tot vier jaar op. Per groep zijn dat er meestal twaalf. Naast opvoedkundige taken zorg je ook voor de dagelijkse verzorging, zoals voeden en verschonen. In de buitenschoolse opvang werk je met basisschoolkinderen. De groepen bestaan ongeveer uit 20 kinderen en hier is het belangrijk dat je voor een huiselijke sfeer zorgt, pedagogische begeleiding geeft en activiteiten organiseert.

Sterke punten
Je begeleidt en verzorgt graag kinderen, je kunt een sfeer creëren waarin kinderen zich veilig en prettig voelen en je vindt het leuk om activiteiten met kinderen te doen. Je kunt je goed inleven in de fantasiewereld van een kind. Toch weet je afstand te houden tot problemen, durft gezag te tonen en gaat een confrontatie niet uit de weg. Ook kun je goed samenwerken met collega’s en beschik je over goede schriftelijke en mondeling vaardigheden.

Vervolgopleiding
- Met dit diploma kun je in Zwolle en Raalte in één jaar het diploma Sociaal Pedagogisch Werker 4 (Woonbegeleider of Activiteitenbegeleider) halen. In Harderwijk kun je dit behalen in 1,5-2 jaar. Dit diploma geeft vervolgens weer toegang tot het hbo.

Belangrijke deelkwalificaties
- Kinderopvang
- Sociale vaardigheden
- Begeleiden SPW3
- Verzorgen
- Professionaliteit & kwaliteitszorg

Onderdelen
- Individu en samenleving
- Methodische vaardigheden
- Sociale vaardigheden
- Organisatorische vaardigheden
- Professionaliteit en kwaliteitszorg
- Mens, arbeid en samenleving
- Engels
- Verzorgen
- Begeleiden
- Kinderopvang
Verspreid over alle leerjaren van de opleiding werk je in de vorm van de gegeven modules aan deze deelkwalificaties. Modules zijn onder meer Beeldende vorming, Muziek, Sport en spel, Methodisch handelen, Omgaan met pesten en kindermishandeling.

Zwolle
Oud 15-11-2004, 12:07
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
protestactiedag
Oud 15-11-2004, 13:49
Verwijderd
ik snap dat echt niet
Oud 15-11-2004, 13:58
de communiceerbeer
Oud 15-11-2004, 13:58
Outlaw
Outlaw is offline
of was dat wel te doen?
Oud 15-11-2004, 14:17
de communiceerbeer
De belevenissen van de Noord-Afrikaan Abdel-Kader Zaaf in de Tour de France van 1950 zijn al tientallen jaren spraakmakend. De Algerijn kwam samen met een landgenoot in zijn element toen het 35 graden was op de dertiende dag van de Tour. De anderen hadden slechts aandacht voor alle soorten dranken, van bronwater tot bier. Met nog ruim 200 km te rijden, geloofde niemand in de goede afloop van deze vlucht. In enkele uren bouwden ze een voorsprong uit van ruim twinitg minuten. 20 kilometer voor het einde begon Zaaf echter zigzaggend over de weg te rijden. Hij viel ten slotte van zijn fiets en toeschouwerd legden hem onder een boom. Zijn landgenoot reed verder en won de etappe. Zaaf viel intussen in slaap. Hij kon pas na minuten weer enigszins bij zijn positieven worden gebracht. Zaaf klom op de fiets en reed, tot onsteltenis van het publiek, het parcours in tegenovergestelde richting, het peloton tegemoet. Zaaf bereikte Nimes in een ambulance. Over de oorzaak van de inzinking van Zaaf lopen de meningen uiteen. In de ambulance werd vastgesteld dat Zaaf een indnringende dranklucht verspreidde. Hij zou onderweg, om zijn dorst te lessen, een fles wijn hebben gedronken die hem werden aangereikt. Een andere lezing is dat toeschouwers, terwijl hij bewusteloos onder de boom lag, rode wijn over zijn hoofd goten om hem weer fit te krijgen. Een derde versie is dat Zaaf van een Belgische renner een doosje peppillen kreeg. Zaaf zou de gehele inhoud van het doosje hebben ingenomen.

Abdel-Kader Zaaf werd op slag beroemd. Hij reed tientallen criteriums in Frankrijk, Duitsland, België, Nederland, Spanje en Zwitserland. Twee jaar later verdween Zaaf plotseling van het toneel. Hij was naar Algerije vertrokken, waar hij in het dorpje Chebli op 35 km van Algiers woonde. Niemand hoorde meer iets over hem. Totdat Zaaf op 27 januari 1982, ruim 30 jaar later, plotseling naar Parijs terugkeerde. Hij werd opgenomen in het ziekenhuis Les Quinze Vents. Zaaf was naar Frankrijk gekomen voor een behandeling aan zijn ogen, die in Algiers niet mogelijk was. In het ziekenbed vierde hij zijn 65e verjaardag. Zaaf vertelde op zijn ziekbed, 32 jaar na de feiten, zijn versie over water in 1950 gebeurd is. 'Een man langs de weg reikte mij een drinkbus aan. In de hitte stierf ik bijna van de dorst. Ik dronk die bus leeg en plotseling begon de weg voor mijn ogen te draaien. Ik geloof dat er pure alcohol in die bus heeft gezeten. Ik reed nog even door en viel toen van mijn fiets. Ze hebben mij onder een een boom gedragen. Een van de supporters heeft toen in een café een fles wijn gehaald. Ik viel in slaap. Toen ik wakker werd, merkte ik dat ik wijn dronk. De wijn liep over mijn trui en ik stonk vreselijk naar de drank. Twee commissarissen naderden, roken mijn dranklucht en ze zagen dat ik wankelend liep. Die mensen hebben vervolgens een rapport opgemaakt, warin ze schreven dat ik zelf die wijn uit het café had gehaald. Mensen sprongen op straat voer oijn fiets om me te doen stoppen. Want ik wist niet dat ik de verkeerde kant op reed. Later viel ik weer en toen ben ik maar in een greppel langs de weg blijven liggen." Na zijn oogbehandeling reisde Abdel-Kader Zaaf terug naar Algerije, waar hij in 1986 overleed. Zaaf werd 69 jaar oud.
Oud 15-11-2004, 14:17
de communiceerbeer
250

Regels voor berichten