Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
al denk ik kerk ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
nee, ik bedoel, er zijn zooveel opvattingen. dat kan niet bij elkaar. en al dat gezeur van 1 kerk is zoooo niet haalbaar ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder sluit ik mij aan bij Mephostophilis.
||
Citaat:
En dan kom je bij de Gereformeerde kerk, christelijk of vrijgemaakt maakt niet zoveel uit.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat erom dat je andere mensen tot bekering brengt en hun ook tot redding brengt. Dus als de nadruk meer ligt op evangeliseren is dat beter want dat is volgens mij een van de grote doelstellingen van het leven van christenen. (naast het gewone helpen van mensen). |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik wil geen hulp, maar ik kan jou wel helpen. Door je een goede psychiater aan te raden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Want als ik jouw redenatie volg mag ik iedereen neerschieten, want ja.. Jezus is toch voor onze zonden gestorven, dus als ik maar in Hem geloof zijn mijn zonden mij automatische vergeven. Ehm... je ziet vast zelf wel dat dat niet helemaal klopt.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
![]() hoe kun je nou ergens dankbaar voor zijn, waarvan je geeneens weet wat het is? maar goed, ik snap wel dat jij redelijk goed bent, een fijne christen hoor. god moge hopen dat er meer als jij waren! ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
maar het is belangrijk om andere mensen zo veel mogelijk te vertellen over Jezus. Hoe meer je dat doet hoe beter. (zonden belijden hoort elke christen te doen, dat is vanzelfsprekend) ik wil helemaal niet zeggen dat we mogen zondigen omdat we toch vergeven zijn, zeker niet. GanzenVeer: ![]() hoezo weet ik niet waar ik dankbaar voor ben? Ik weet toch dat ik vergeving kan krijgen door het offer van Jezus Christus. Daar kan ik toch dankbaar voor zijn? Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"hoezo weet ik niet waar ik dankbaar voor ben? Ik weet toch dat ik vergeving kan krijgen door het offer van Jezus Christus. Daar kan ik toch dankbaar voor zijn?" De dood van jezus christus staat symbool voor de dood van ons ego. Het heeft helemaal niets met de 'erfzonde' of meer van die onzin te maken. Onvoorstelbaar hoe ontzettend letterlijk sommige mensen een overduidelijk mystiek geschrift als de bijbel nemen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Mensen die moedwillig het joodse geloof om zeep helpen. Dat zijn zogeheten liberale joden. In Nederland valt het nog wel mee, maar in Amerika zijn er de Reform-lui. Vrouwen in leren broeken als rabbijnen, op zaterdag met de auto naar de gebedsdienst en eerst onderweg even een broodje ham halen bij de McDonald's, je hond mag een Bark Mitzvah doen, vrouwen en mannen zitten gemengd te bidden. IEUW. ![]() Als je mij wat geloof betreft zou vergelijken met christenen kom je uit op het niveau Staphorst. ![]() ![]() Ik geloof dat de wetten uit de Torah en mondelinge wet WET zijn, waar wij ons aan moeten houden. Als daarin staat dat varkensvlees verboden is betekent dat dat varkensvlees verboden is, niet dat iedereen voor zichzelf moet weten wat hij wel of niet wil eten. Varkensvlees is verboden. . Mannen en vrouwen bidden gescheiden, vrouwen kunnen geen rabbijn zijn, mannen en vrouwen (behalve echtgenoten en hechte familieleden) mogen elkaar niet aanraken, de shabbat (heilige dag van rust, gebed en studie) wordt gerespecteerd, niet-kosher voedsel is strikt verboden, als man 24/7 hoofdbedekking dragen, het is verboden een kerk te betreden (maar een moskee mag wel), minstens 100 'blessings' (wat is het Nederlandse woord daarvoor ![]() ![]() Maar ik heb het niet zo op mensen die liberaal/reform zijn en continu kritiek uiten op orthodoxen. Dat is waar ik me vooral aan erger. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ach en wee stel je voor. ![]()
||
![]() |
Citaat:
En zichzelf geen 'religieuze joden' noemen. Hun rabbijnen erken ik niet als rabbijnen, hun boeken niet als echte verantwoorde religieuze boeken (ze hebben in hun gebedenboeken bijvoorbeeld 2/3e van de gebeden geschrapt) en hun synagoges niet als echte synagoges waar Hij word gediend volgens de wet (de wetten m.b.t. gebedsdiensten). |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik houd mij toch ook niet vast aan de normen en waarden van vroegere tijden? Dan zou ik mensen mogen vermoorden omdat ze mij beledigt hebben. Dan zou ik vrouwen aan de haren hun huis uit mogen slepen, etc. Slap argument. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|