Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2004, 10:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
l0ve.Bel0w schreef op 07-11-2004 @ 11:32 :
Ik heb een vraagje over de pil. Kan iemand mij misschien helpen?

Ik wil graag beginnen met de pil. Ben al naar de huisarts geweest, recept gekregen en heb ze opgehaald bij de apotheek. Maar moet ik nou persée beginnen op mijn 1e of 2e dag van de menstruatie? Of mag dat ook een willekeurige dag zijn?

Alvast bedankt.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij mag het een willekeurige dag zijn, alleen dan is de pil de eerste maand niet veilig. Als je wel de eerste dag van je menstruatie begint, is-ie meteen veilig. Mijn huisarts raadde me aan om op de 5e dag na het begin van m'n menstruatie te beginnen, omdat ik dan het minst problemen met aanpassing zou krijgen.
Als je geen heel speciale reden hebt om eerder te willen beginnen, zou ik dat niet doen als ik jou was.
Oud 07-11-2004, 11:03
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 07-11-2004 @ 11:41 :
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij mag het een willekeurige dag zijn, alleen dan is de pil de eerste maand niet veilig. Als je wel de eerste dag van je menstruatie begint, is-ie meteen veilig. Mijn huisarts raadde me aan om op de 5e dag na het begin van m'n menstruatie te beginnen, omdat ik dan het minst problemen met aanpassing zou krijgen.
Als je geen heel speciale reden hebt om eerder te willen beginnen, zou ik dat niet doen als ik jou was.
Ok, harstikke bedankt
Oud 07-11-2004, 12:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 07-11-2004 @ 11:41 :
hmm, dat heb ik echt nog nooit gehoord.
Ik moet zeggen dat ik ook geen problemen heb gehad met het feit dat ik op de 1ste dag begonnen ben.

Maar idd, als je NIET op de 1ste dag begint ben je de eerste maand nog niet veilig.
Oud 07-11-2004, 13:44
lso
lso is offline
.. De eerste keer dat ik de pil nam, was het de eerste dag van mijn menstruatie maar als ik nu drie weken neem en een week niet komt dat helemaal niet meer overeen... normaal toch..?! Is dat dan weer minder veilig..?
Oud 07-11-2004, 14:21
W1A
W1A is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-11-2004 @ 19:33 :
Denk dat huisartsen dat aanraden omdat veel mensen misschien denken dat ze op de eerste dag van hun menstruatie beginnen terwijl dat eigenlijk toch niet zo is ofzo
Uhm hoe kan je je daarin vergissen dan? Maar tis wel zo dat je bij de tweede strip inderdaad helemaal zeker bent dat het veilig is.
Oud 07-11-2004, 15:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
lso schreef op 07-11-2004 @ 14:44 :
.. De eerste keer dat ik de pil nam, was het de eerste dag van mijn menstruatie maar als ik nu drie weken neem en een week niet komt dat helemaal niet meer overeen... normaal toch..?! Is dat dan weer minder veilig..?
Nee dat klopt. Alleen bij de eerste keer dat je de pil gaat slikken moet het op de eerste dag van je menstruatie zijn. Daarna niet meer.

Je slikt straks gewoon 3 weken de pil, houdt dan een stopweek (dus 7 dagen geen pil) en begint dan weer met de nieuwe strip. Ongeacht hoe jouw menstruatie op dat moment is.
En in die 7 dagen dat je geen pil slikt ben je nog gewoon veilig.
Oud 07-11-2004, 15:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
W1A schreef op 07-11-2004 @ 15:21 :
Uhm hoe kan je je daarin vergissen dan? Maar tis wel zo dat je bij de tweede strip inderdaad helemaal zeker bent dat het veilig is.
misschien als je 's avonds laat ongesteld wordt en eigenlijk 's ochtends de pil wilt gaan slikken zodat je eigenlijk op de tweede dag begint of als je vaak last hebt van donkere afscheiding en denkt dat het het begin van je menstruatie is maar toch weer niet.
Oud 07-11-2004, 22:15
W1A
W1A is offline
Oké dat is inderdaad een mogelijkheid. Ik word zelf altijd midden op de dag ongesteld, dus ik had helemaal niet bij die mogelijkheid stil gestaan
Oud 08-11-2004, 13:42
Verwijderd

ik heb een vraagje. In mijn boekje bij microgynon 30 staat Niet innemen als men denkt zwanger te zijn.

Wat gebeurd er dan als je dat wel doet?
Oud 08-11-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Surprise schreef op 08-11-2004 @ 14:42 :

ik heb een vraagje. In mijn boekje bij microgynon 30 staat Niet innemen als men denkt zwanger te zijn.

Wat gebeurd er dan als je dat wel doet?
je hebt dan in elk geval meer kans op een miskraam en de foetus kan afwijkingen krijgen bij het groeien. Verder weet ik het niet.
Oud 08-11-2004, 14:33
Verwijderd
Ik dacht dat het door het in het ziekenhuis liggen en de appendicitis kwam, maar nu schiet me ineens te binnen dat ik ongeveer sindsdien ook met de pil gestopt ben. Kan het zijn dat je als je met de pil stopt, je afvalt? (Er kan zoveel, ik weet het, het gaat er ook niet om of het per definitie zo is, maar bv. of iemand anders het ook meegemaakt heeft ofzo.)
Oud 08-11-2004, 17:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-11-2004 @ 15:33 :
Ik dacht dat het door het in het ziekenhuis liggen en de appendicitis kwam, maar nu schiet me ineens te binnen dat ik ongeveer sindsdien ook met de pil gestopt ben. Kan het zijn dat je als je met de pil stopt, je afvalt? (Er kan zoveel, ik weet het, het gaat er ook niet om of het per definitie zo is, maar bv. of iemand anders het ook meegemaakt heeft ofzo.)
Ik denk dat je wel wat af kan vallen omdat je door de pil soms vocht vasthoudt en misschien dat je dat kwijtraakt als je met de pil stopt. Verder lijkt het me niet waarschijnlijk dat je er van afvalt.
Oud 09-11-2004, 14:07
Phie.
Phie. is offline
Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste pil ingenomen en ben nu nog steeds niet ongesteld. meestal duurt het wel 2 à 3 dagen, maar ik vind dit wel heel erg lang. Nu zat ik eens na te denken en ik heb ong. 4 weken geleden een antibioticakuur gehad, heeft dat er iets mee te maken?
Oud 09-11-2004, 15:05
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Phie. schreef op 09-11-2004 @ 15:07 :
Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste pil ingenomen en ben nu nog steeds niet ongesteld. meestal duurt het wel 2 à 3 dagen, maar ik vind dit wel heel erg lang. Nu zat ik eens na te denken en ik heb ong. 4 weken geleden een antibioticakuur gehad, heeft dat er iets mee te maken?
Hm ik heb ook weleens dat het soms wat langer duurt dan de andere keer, voordat ik ongesteld word.
Ik weet verder niet of antibiotica hier iets mee te maken heeft...
Oud 09-11-2004, 16:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Phie. schreef op 09-11-2004 @ 15:07 :
Ik nam altijd op zondag mijn laatste pil en werd dan altijd pas op vrijdag ongesteld, tegenwoordig is het donderdag maar toch is het dan nog drie a vier dagen. Ik heb twee maanden geleden ook een soort van antibiotica geslikt en daar stond in de bijsluiter dat het idd langer kon duren voor je ongesteld werd of dat het zelfs helemaal wegbleef dus het zou ook goed kunnen dat het daar van is.
Oud 09-11-2004, 22:23
musicnote
musicnote is offline
Hey,

even een vraagje:
Als ik wil stoppen met de pil, moet ik dan eerst langs de dokter gaan of kan ik gewoon stoppen?

(Ik heb nu mijn stop van 7 dagen gehad, maar ik wil helemaal stoppen met de pil, dus dit zou een goed moment zijn).

groetjes musicnote
Oud 09-11-2004, 22:25
Verwijderd
je kunt gewoon stoppen maar het is wel een goed idee om je dokter er eens over te bellen (heb je geen afspraak voor nodig) zodat hij/zij er bij latere afspraken rekening mee kan houden als dat nodig is
Oud 09-11-2004, 22:31
musicnote
musicnote is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-11-2004 @ 23:25 :
je kunt gewoon stoppen maar het is wel een goed idee om je dokter er eens over te bellen (heb je geen afspraak voor nodig) zodat hij/zij er bij latere afspraken rekening mee kan houden als dat nodig is
thnx! dan stop ik er nu mee, dat is mooi
Oud 10-11-2004, 20:37
tuttebel
tuttebel is offline
Heeyy even n vraagje.

ik had ergens in de laatste week van mn strip perongeluk 2 pillen op 1 dag geslikt, omdat ik dacht dat ik m was vergeten en zonder op de dag te kijken te pakken.

volgens de bijsluiter kan het geen kwaad ofzo, maar nu heb ik dus wel 1 dag te weinig geslikt..
kan ik nu gewoon na 7 dagen (ik zit nu al in de stopweek, de 1e dag) weer beginnen met een strip? Dus op de woensdag ipv de donderdag, waar ik normaal begin?
en is t dan die maand veilig?

als iemand zou antwoorden, dankje.
Oud 10-11-2004, 20:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 10-11-2004 @ 21:37 :
Heeyy even n vraagje.

ik had ergens in de laatste week van mn strip perongeluk 2 pillen op 1 dag geslikt, omdat ik dacht dat ik m was vergeten en zonder op de dag te kijken te pakken.

volgens de bijsluiter kan het geen kwaad ofzo, maar nu heb ik dus wel 1 dag te weinig geslikt..
kan ik nu gewoon na 7 dagen (ik zit nu al in de stopweek, de 1e dag) weer beginnen met een strip? Dus op de woensdag ipv de donderdag, waar ik normaal begin?
en is t dan die maand veilig?

als iemand zou antwoorden, dankje.
Als je een pil te weinig slikt is ie sowieso niet veilig. Je moet altijd minimaal 21 pillen slikken en een stopweek houden van maximaal 7 dagen. Omdat je een pil te weinig geslikt heb is ie denk ik pas weer veilig na je volgende strip maar dat weet ik niet heel zeker.
Oud 11-11-2004, 13:04
4774
4774 is offline
ik ben een beetje vergeetachtig soms ..
en ik heb de pil 2 of 3 dagen doorgeslikt, ik weet niet meer wanneer die laatste was.. op vrijdag of donderdag. als vrijdag mn laatste was moet ik op zaterdag beginnen met de pil.
en als donderdag de laatste was moet ik op vrijdag beginnen.
toch?

maar ik ben vergeten wanneer ik weer moet beginnen met de pil
(heb een beetje een drukke week gehad oid.)
het is toch het beste als ik de pil dan vrijdag neem?
of mag dat niet..
Oud 11-11-2004, 13:13
Verwijderd
Begin dan inderdaad maar op vrijdag; een stopweek mag altijd iets te kort zijn, maar nooit iets te lang

Misschien is het een idee om voortaan een tekentje in je agenda te zetten wanneer je met een nieuwe moet beginnen.
Oud 11-11-2004, 13:35
4774
4774 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-11-2004 @ 14:13 :
Begin dan inderdaad maar op vrijdag; een stopweek mag altijd iets te kort zijn, maar nooit iets te lang

Misschien is het een idee om voortaan een tekentje in je agenda te zetten wanneer je met een nieuwe moet beginnen.
Ja precies.

ik deed in het begin altijd, als ik mn laatste pil op vrijdag slikte, dan slikte ik hem ook weer op vrijdag de 1e pil.
want ik snapte dat gedoe niet, dat je het op de 8ste dag moet doen. maar is dat heel erg? dat ik dat zo lang heb gedaan
Oud 11-11-2004, 13:41
Verwijderd
Neehoor, de pil wordt er niet minder veilig van en het is ook niet ongezond; het is hoogstens lastig voor jezelf omdat je menstruatie dan steeds op andere dagen valt
Oud 11-11-2004, 14:30
undefined
undefined is offline
ik ben een dag te laat begonnen met een nieuwe strip, is dit gevaarlijk?
ik heb die week ook 'onveilig'(->zonder condoom)gevreeën, moet ik me nu zorgen maken??
Oud 11-11-2004, 14:38
Verwijderd
Dat geldt als een pil vergeten in de eerste week. Dat betekent nog niet dat je per definitie zwanger bent; de kans is alleen een heel ietsje hoger. Gebruik de komende week een condoom erbij en doe na je stopweek een testje, dan heb je zekerheid.
Oud 11-11-2004, 21:07
lso
lso is offline
Alweer eens gevreëen en alweer die onzekerheid.. Het komt door omstandigheden in mijn omgeving.. maar vanaf nu ben ik zeker .. de volgende keer gebruiken we condoom..

Gisteren was het weer eens zover.. We hebben geen condoom gebruikt.. Ik neem wel de pil maar ben nu in een stopweek.. Hij is in me klaargekomen.. Zelf al was hij niet in me klaargekomen.. dan was er wel het voorvocht.. dus dat zou net tzelfde geweest zijn.. Maar omdat ik de pil niet moest nemen vandaag stel ik me zoveel vragen.. Anders volg ik mijn pil goed alhoewel dat ik die 's avonds neem, niet altijd even stipt maar wel altijd tussen 21u en 1u.. Vandaag was het de elfde november.. ik kon niet om een morning afterpil.. maar waarschijnlijk maak ik me zorgen om niets en moet ik er morgen niet echt achter.. Ik weet dat je normaal veilig bent nu.. maar ja...

Normaal moet ik zaterdag mijn maandstonden hebben.. Als ik ze heb, ben ik dan bijna zeker dat ik er niets zou zijn fout gegaan.. Ik weet t niet..
Oud 11-11-2004, 21:22
4774
4774 is offline
Citaat:
lso schreef op 11-11-2004 @ 22:07 :
Alweer eens gevreëen en alweer die onzekerheid.. Het komt door omstandigheden in mijn omgeving.. maar vanaf nu ben ik zeker .. de volgende keer gebruiken we condoom..

Gisteren was het weer eens zover.. We hebben geen condoom gebruikt.. Ik neem wel de pil maar ben nu in een stopweek.. Hij is in me klaargekomen.. Zelf al was hij niet in me klaargekomen.. dan was er wel het voorvocht.. dus dat zou net tzelfde geweest zijn.. Maar omdat ik de pil niet moest nemen vandaag stel ik me zoveel vragen.. Anders volg ik mijn pil goed alhoewel dat ik die 's avonds neem, niet altijd even stipt maar wel altijd tussen 21u en 1u.. Vandaag was het de elfde november.. ik kon niet om een morning afterpil.. maar waarschijnlijk maak ik me zorgen om niets en moet ik er morgen niet echt achter.. Ik weet dat je normaal veilig bent nu.. maar ja...

Normaal moet ik zaterdag mijn maandstonden hebben.. Als ik ze heb, ben ik dan bijna zeker dat ik er niets zou zijn fout gegaan.. Ik weet t niet..

vertrouw je niet op de pil?
in de stopweek ben je ook veilig hoor
Oud 12-11-2004, 09:54
Rachel
Rachel is offline
Ik had even een vraagje
Ik kwam er gisteravond achter dat ik afgelopen week een keer 2x de pil {op 1 dag} heb ingenomen
Ik nam gister dus me pil van vrijdag in, en toen kwam ik er achter.
Is het nu erg dat ik vnvd niets inneem? En is het nog wel veilig etc.?

Ik lees nu de vraag van een meisje hierboven; maar ik zit nu in de 1e week (naja de pil van vrijdag zou de pil van de 2e week zijn)
Oud 12-11-2004, 10:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 12-11-2004 @ 10:54 :
Ik had even een vraagje
Ik kwam er gisteravond achter dat ik afgelopen week een keer 2x de pil {op 1 dag} heb ingenomen
Ik nam gister dus me pil van vrijdag in, en toen kwam ik er achter.
Is het nu erg dat ik vnvd niets inneem? En is het nog wel veilig etc.?

Ik lees nu de vraag van een meisje hierboven; maar ik zit nu in de 1e week (naja de pil van vrijdag zou de pil van de 2e week zijn)
volgens mij is het niet heel erg als je op een dag 2 pillen hebt ingenomen. Het betekent echter NIET dat je de volgende dag geen pil hoeft in te nemen: dan ben je niet veilig! Dus vanavond ook gewoon een pil innemen en dan een extra pil uit een reservestrip nemen om te voorkomen dat je slechts 20 dagen de pil hebt gebruikt.

Dit is wat ik denk, maar wacht ook nog even op reacties van anderen.
Oud 12-11-2004, 15:54
Drez
Drez is offline
Ik ben lui dus sorry als deze vraag al 100x gesteld is:
Ik ben gestopt met de pil, teveel stemmingswisselingen / geen zin in vrijen / migraine zooi / mn vriend wil een pauze dus ik heb em voorlopig toch niet nodig...
anyway; ik ben nu dus aan het bloeden (vorige week nog stopweek gehad maar nu dus weer...'echt')
Weet iemand hoe lang dat duurt? (:
Oud 13-11-2004, 15:31
Hakkie
Hakkie is offline
Ik ben al een paar jaar aan de pil (Diane 35). Ik heb donderdagavond mn eerste pil van mn nieuwe strip ingenomen. (Heb dus afgelopen week mn stopweek gehad.) Maar ik ben t weekend nu thuis, en niet op mn kamer, en ik heb mn pilstrip vergeten . Wat kan ik het beste doen? Maandagavond gewoon de pil van maandag nemen en gewoon verder gaan (dus de pillen van vrijdag, zaterdag en zondag overslaan)?
Ik hoef me trouwens geen zorgen te maken over de anticonceptie, want ik gebruik de pil tegen de puistjes.
Oud 13-11-2004, 16:56
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Ik slik nu ongeveer een jaar Microgynon 30, en ik en m'n vriend willen seks hebben zonder condoom, aangezien ik nu met de 4e pil bezig ben van m'n nieuwe strip wil ik weten of ik nu al zonder condoom seks kan hebben.
Op soa's zijn we getest dus dat is geen probleem
Oud 13-11-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 13-11-2004 @ 17:56 :
Ik slik nu ongeveer een jaar Microgynon 30, en ik en m'n vriend willen seks hebben zonder condoom, aangezien ik nu met de 4e pil bezig ben van m'n nieuwe strip wil ik weten of ik nu al zonder condoom seks kan hebben.
Op soa's zijn we getest dus dat is geen probleem
Zoals iemand volgens mij al gezegd heeft in je andere topic: als je de pil (op de juiste manier) slikt ben je (voor 99%) veilig. Waarom zou dat bij jou anders zijn...?
Oud 13-11-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Hakkie schreef op 13-11-2004 @ 16:31 :
Ik ben al een paar jaar aan de pil (Diane 35). Ik heb donderdagavond mn eerste pil van mn nieuwe strip ingenomen. (Heb dus afgelopen week mn stopweek gehad.) Maar ik ben t weekend nu thuis, en niet op mn kamer, en ik heb mn pilstrip vergeten . Wat kan ik het beste doen? Maandagavond gewoon de pil van maandag nemen en gewoon verder gaan (dus de pillen van vrijdag, zaterdag en zondag overslaan)?
Ik hoef me trouwens geen zorgen te maken over de anticonceptie, want ik gebruik de pil tegen de puistjes.
Als je een paar dagen overslaat zou je een zeer kleine doorbraakbloeding kunnen krijgen, maar als je dat niet heel erg vindt dan kun je gewoon drie dagen overslaan.
Voortaan mischien een idee om op beide plekken een reservestrip neer te leggen
Oud 13-11-2004, 23:12
Hakkie
Hakkie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-11-2004 @ 19:40 :
Als je een paar dagen overslaat zou je een zeer kleine doorbraakbloeding kunnen krijgen, maar als je dat niet heel erg vindt dan kun je gewoon drie dagen overslaan.
Ok, ben ik ook weer gerustgesteld

Citaat:
Sarah schreef op 13-11-2004 @ 19:40 :
Voortaan mischien een idee om op beide plekken een reservestrip neer te leggen
Idd, had ik normaal ook, maar nu was mn laatste strip hier verbruikt, dus vandaar
Oud 13-11-2004, 23:22
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Ik ben de laatste paar maanden heel erg snel emotioneel en heb vaak last van stemmingswisselingen.
Nu bedacht ik me dat dat ongeveer sinds half januari was en begin januari ben ik begonnen met de pil. (microgynon 30)
Kan het zijn dat het door de pil komt?
En kan ik dan overgaan op een andere pil of heeft dat dan nog die werking?
Ik las hier wel dat mensen helemaal gestopt waren met de pil door stemmingswisselingen.

Laatst gewijzigd op 13-11-2004 om 23:28.
Oud 14-11-2004, 14:16
Drez
Drez is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 14-11-2004 @ 00:22 :
Ik ben de laatste paar maanden heel erg snel emotioneel en heb vaak last van stemmingswisselingen.
Nu bedacht ik me dat dat ongeveer sinds half januari was en begin januari ben ik begonnen met de pil. (microgynon 30)
Ik las hier wel dat mensen helemaal gestopt waren met de pil door stemmingswisselingen.
Ja ik ben net gestopt met microgynon 30, ik ga eerst even kijken hoe dat gaat, als het niets uitmaakt kan ik er dus net zo goed weer mee beginnen maar dat geloof ik niet. Ik wil dan iig een minder sterke pil oid..

en wil iemand zo aardig zijn mijn vraag te beantwoorden? dankjee (f)
Oud 14-11-2004, 14:26
Jules
Jules is offline
Citaat:
Daar zit ik ook over na te denken want ik word er niet goed van. Maar in eerste instantie ben ik begonnen met de pil om van mijn acné af te komen, dus ik ben bang dat ik er dan weer in no time onder zit.. of blijft het gewoon weg? Iemand ervaring?
Oud 14-11-2004, 15:00
*-_-*
*-_-* is offline
Hey,
Ongeveer twaalf maanden geleden heb ik een zes tal maanden de pil (meliane) gebruikt, toen helemaal geen problemen gehad.
Toen was ik er mee gestopt omdat ik ze af en toe vergat.
Nu ben ik er iets meer dan een maand geleden weer mee begonnen. De eerste maand erg veel tussentijdse bloedingen gehad, bijna een hele maand aan een stuk. Mijn stopweek is goed gegaan, drie dagen geleden waren mijn maandstonden gestopt. Gisterenavond opnieuw de pil genomen en weer bloedingen . Nu vraag ik mij af of dat wel nog normaal is? Hoe lang het nog kan duren?
bedankt
Oud 14-11-2004, 16:48
elledc
elledc is offline
Citaat:
Overgaan naar een lichtere pil kan dus wel een oplossing zijn. Ik neem Mercilon en is vrij licht, stemmingswisselingen heb ik soms wel, maar dat heb ik altijd gehad. Verder verschilt het van persoon tot persoon denk ik. Je kan ook een drietal maanden stoppen om te zien wat het geeft en om te zien waar je lichaam het best op reageert.
Oud 14-11-2004, 17:13
floorie
floorie is offline
ik heb ff een vraag

Ik heb vanmorge pil ingenomen. Ik heb 2 uur daarna overgegeven. Ik heb toen na een half uur toch een extra pil genomen.

Weet iemand wat je moet doen als je overgeeft. En na hoelange tijd het erg is? moet je dan gewoon een nieuwe innemen. Want ik heb nu dus eigenlijk 2 pillen op een dag ingenomen: wat is het gevolg hiervan.

Baaai
Oud 14-11-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
floorie schreef op 14-11-2004 @ 18:13 :
ik heb ff een vraag

Ik heb vanmorge pil ingenomen. Ik heb 2 uur daarna overgegeven. Ik heb toen na een half uur toch een extra pil genomen.

Weet iemand wat je moet doen als je overgeeft. En na hoelange tijd het erg is? moet je dan gewoon een nieuwe innemen. Want ik heb nu dus eigenlijk 2 pillen op een dag ingenomen: wat is het gevolg hiervan.

Baaai
Een extra pil innemen, kan geen kwaad. Na overgeven zéker niet. Je bent nu gewoon veilig gebleven
Oud 14-11-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 14-11-2004 @ 17:48 :
Overgaan naar een lichtere pil kan dus wel een oplossing zijn. Ik neem Mercilon en is vrij licht, stemmingswisselingen heb ik soms wel, maar dat heb ik altijd gehad. Verder verschilt het van persoon tot persoon denk ik. Je kan ook een drietal maanden stoppen om te zien wat het geeft en om te zien waar je lichaam het best op reageert.

waar kan je zien of het een lichte pil is?
ik wou misschien overstappen van microgynon 30 naar yasmin
ook voor stemmingwisselen en gewichtstoename
Oud 14-11-2004, 20:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 14-11-2004 @ 19:13 :
waar kan je zien of het een lichte pil is?
ik wou misschien overstappen van microgynon 30 naar yasmin
ook voor stemmingwisselen en gewichtstoename
Hier kan je jouw soort pil aanklikken en dan kan je de samenstelling vergelijken met andere pillen zodat je ongeveer weet hoe licht of zwaar ie is. Microgynon 30 is al een lichte pil maar Yasmin is een nog lichtere pil (de lichtste dacht ik). Ik ben zelf ongeveer anderhalve maand geleden overgestapt van microgynon naar Yasmin omdat ik last had van buikpijn, rugpijn, hoofdpijn, misselijkheid (als ik ongesteld was), stemmingswisselingen en minder zin in seks. Ik slik nu dus anderhalve maand Yasmin en ik heb alleen nog last van buikpijn als ik ongesteld ben en verder heb ik nergens meer last van. Stemmingswisselingen weet ik overigens niet zeker van of het door de pil kwam of dat het gewoon een slechte periode was voor mij, dat speelt ook zeker mee. Voor mij is het iig een goede overstap geweest. Let er wel op dat je voor Yasmin bij moet betalen (22.50 per half jaar).
Oud 14-11-2004, 21:49
Verwijderd
Ik gebruik nu de gewone pil, maar ik ben erg slordig en vergeetachtig, dus vroeg ik me af of iemand de anticonceptiepleister gebruikt, deze lijkt me voor mij meer geschikt.

Wat zijn de voor-/ nadelen? En zit deze anticonceptiemethode gewoon in het ziekenfondspakket?
Oud 15-11-2004, 13:37
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Je moet hier ff kijken:

http://www.sexwoordenboek.nl/pleisterpil.html
Oud 15-11-2004, 15:08
jet
jet is offline
ik heb een vraagje. ik gebruik nu een jaar microginon 30, en daardoor ben ik de laatste maanden wel iets van 5 kilo aangekomen, en mijn borsten zijn 2 cupmaten groter geworden. als ik er mee stop, val ik dan geljik weer af en worden mijn borsten dan weer kleiner?
Oud 15-11-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 15-11-2004 @ 16:08 :
ik heb een vraagje. ik gebruik nu een jaar microginon 30, en daardoor ben ik de laatste maanden wel iets van 5 kilo aangekomen, en mijn borsten zijn 2 cupmaten groter geworden. als ik er mee stop, val ik dan geljik weer af en worden mijn borsten dan weer kleiner?
Hmm, het kán door je pil komen, maar vaak kom je vooral in de eerste paar (drie tot zes ) maanden aan. Als je de pil nu al een jaar slikt, en je komt nu pas aan... kan het niet door iets anders komen?

Als het door de pil komt, en je stopt kan het inderdaad wel zo zijn dat je weer afvalt (niet van het een op het andere moment, natuurlijk) maar het hoeft niet. Ik heb begrepen dat een pil er voor kan zorgen dat je meer vocht vasthoudt (vooral in de eerste drie tot zes maanden) óf zorgt dat je mee honger hebt. In het eerste geval hoort het vanzelf weer over te gaan, met gebruik van pil of zonder. In het tweede geval... mja, als je je eetpatroon aanpast, en dus meer gaat eten, is vooral dat eten de oorzaak. Je kan de pil blijven slikken en minder gaan eten (1000 tot 1500 kcal per dag is voldoende, afwisselend eten) óf stoppen met de pil én minder gaan eten. Het gevaar is dat je stopt, maar je eetpatroon niet aanpast, dat gebeurt er weinig.
Oud 15-11-2004, 18:51
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
hey
ik ben een meisje van 16
en wil de pil gaan gebruiken
ik heb ut nog niet gedaan maar dat wil ik wel
en ik wil het ook gebruiken voor mijn menstruatie
ik wil dus de pil gaan gebruiken voor deze 2 dingen
maar hoe?
waar?
hoe duur?
en hoe kan ik ze halen zonder dat mijn ouders er achter komen?
want als ik dat vertel denken ze dat het voor de sex is, dat is het ook hoor, een van de dingen, maar dat mogen mijn ouders niet weten, want ze zijn er nog niet mee eens dat ik al sex heb, nou jah ga krijgen dus
help
aub

xxx gogirl

Regels voor berichten