Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2004, 16:48
Verwijderd
Iemand die het spel heeft? en wa vin je ervan?

Heb hem zelf een week terug gekocht(ben fervent aanhanger van alles wat met romeinen te maken heeft), en hij bevalt me best wel. had nog nooit een total war game gespeelt, maar moet zeggen dat ik het erg leuk vind..

k vrees alleen dat ie saai wordt als je de campaign eenmaal door geweest bent, want om alles nou nog eens over te doen met 'n andere familie/ras, lijkt me niet egt boeiend meer..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2004, 22:08
VoRaZ
VoRaZ is offline
Online is nog steeds wel een tijdje leuk denk ik, en je kan historical campaign ook spelen als de rassen die je uitgeroeid heb tijdens je campaign, zoals gauls en carthaginians e.d., niet alleen de romeinse families. Das ook wel grappig, die hebben heel andere units.
Oud 28-10-2004, 14:04
Verwijderd
Ik ben nu twee keer opnieuw begonnen, maar ik blijf steeds het probleem houden dat ik te weinig (jonge) family-members heb. In het begin krijg je er een paar bij, maar nu is mijn laagste leeftijd rond de 40, en m'n faction-leader is volgens mij 78. Kun je het aantal family-members op een of andere manier beinvloeden? Want zo kan ik nooit 50 steden krijgen, laat staan houden...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 14:54
Bartje
Bartje is offline
Volgens mij krijgen familymembers sneller kinderen als ze in een stad zitten en daar geen governor van zijn.
Dus maar een beetje "rondhangen" daar.
Die vrouw van mijn familymember kreeg toen achterelkaar kinderen.
Oud 28-10-2004, 15:57
Verwijderd
vorige week uitgespeeld. Was ook al een topic over. Ik vind het jammer dat dat alleen de romeinen echt uitgewerkt zijn en eigenlijk ook de meeste units hebben, maar verder zeer vet. en waarschijnlijk komt er toch wel een uitbreiding als in : Rome Total War: Barbarian Invasion of zo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:41
RanC
RanC is offline
Toch denk ik dat factions zoals de grieken en die siracanogwattes (vanwege een computercrash ben ik de hele game kwijt en ook een beetje vergeten hoe al die factions heten. ) niet echt veel onder doen voor de Romeinen, tenminste niet in de beginfasen wanneer je toch al een aggressieve imperialist moet zijn.

Doe voor de lol eens een custom-battle met in het ene leger iets van 8 units war elephants en stouw het andere leger vol met wardogs. Dit zal een hilarische veldslag opleveren.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Bartje schreef op 28-10-2004 @ 15:54 :
Volgens mij krijgen familymembers sneller kinderen als ze in een stad zitten en daar geen governor van zijn.
Dus maar een beetje "rondhangen" daar.
Die vrouw van mijn familymember kreeg toen achterelkaar kinderen.
Zal 't eens proberen. Het gaat me nu best goed af (alles of medium difficulty).

En wat doe je met familymembers die alleen maar slechte eigenschappen hebben? Laat je ze gewoon in hun eentje op een gigantisch vijandelijk leger afstormen? Of laat je ze maar wat "rondhangen" en kinderen krijgen (met slechte ge-erfde eigenschappen)?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 23:05
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 28-10-2004 @ 15:04 :
Ik ben nu twee keer opnieuw begonnen, maar ik blijf steeds het probleem houden dat ik te weinig (jonge) family-members heb. In het begin krijg je er een paar bij, maar nu is mijn laagste leeftijd rond de 40, en m'n faction-leader is volgens mij 78. Kun je het aantal family-members op een of andere manier beinvloeden? Want zo kan ik nooit 50 steden krijgen, laat staan houden...
Daar had ik in het begin ook problemen mee.
Het kan aan mij liggen, maar als ik alle familie-leden gebruik (dus veldheer/gouverneur maken) dan lijkt het sneller te gaan qua voortplanting. Wat ook helpt is je legers aan laten voeren door captains ipv generals. Als ze een veldslag winnen komt het voor dat je ze kunt adopteren.

Trouwens, het lijkt me onmogelijk in al je steden een familielid te zetten.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 23:14
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
ik wil graag de manual :--( is ie ergens in PDF te krijgen ?
Oud 29-10-2004, 08:00
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 28-10-2004 @ 23:37 :

En wat doe je met familymembers die alleen maar slechte eigenschappen hebben? Laat je ze gewoon in hun eentje op een gigantisch vijandelijk leger afstormen? Of laat je ze maar wat "rondhangen" en kinderen krijgen (met slechte ge-erfde eigenschappen)?
Kanonvoer in grote veldslagen. Als een held sterft hij op het veld
Oud 29-10-2004, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-10-2004 @ 00:05 :
Wat ook helpt is je legers aan laten voeren door captains ipv generals. Als ze een veldslag winnen komt het voor dat je ze kunt adopteren.

Klopt. Ben ik redelijk snel, noodzakerlijkerwijs, achtergekomen.

Trouwens, het lijkt me onmogelijk in al je steden een familielid te zetten.
Ook waar, zonder manual kom je er alleen niet zo snel achter hoe je de zaken dan goed kunt regelen. Daar ben ik nu wel achter.

Ook nog iets: iemand onterven is niet goed voor z'n reputatie...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Wild Wizard schreef op 28-10-2004 @ 23:37 :

ik heb een generaal met alleen maar slechte eigenschappen een leger gegeven met alleen cavalerie, heb hem naar de verste uithoek gestuurd en alles aan laten vallen wat hij tegenkwam (autobattles), en het is nu een 7 sterren generaal
dankzij hem had ik er 5 provincies bij die ik eigenlijk niet zo nodig hoefde
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 15:12
Verwijderd
LOL

Ik heb 'm per ongeluk gewoon met en andere General in mijn hoofdstad laten zitten...nu heeft ie zich volgens mij voortgeplant... ... foutje...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:37
Jolt
Jolt is offline
Ik heb nu iets van 10 vrouwen, net gekregen, ze zijn alleen pas 3 of zo, nog ff en ik heb weer nieuwe mensen erbij
Oud 01-11-2004, 11:48
Orion2003
Orion2003 is offline
Ik heb het spel ook, ben al vanaf het begin fan van Total war. Ik vind het veruit het beste deel, zeker door de nieuwe engine in 3d die alles net wat duidelijker wordt en zorgt dat eenheden door de lucht kunnen vliegen wanneer cavelerie/olifanten er in stormen

Ik heb het spel al uitgespeeld met romeinen, was eigenlijk wel wat te makkelijk, ben nu ook bezig met de carthaginians op vhard/ vhard dan is het wel moeilijk en leuk. Het enige nadeel vind ik wanneer je al 20+ provincie's hebt het enkel nog een kwestie van tijd is voor je er 50 hebt, omdat je al een leger hebt wat niet meer te stoppen is. Ik heb met de carthaginians nu ook net 20 provincie's Rome al veroverd en eigenlijk geen uitdaging meer .

maar het blijft leuk mede dankzij MP
Oud 02-11-2004, 20:52
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 29-10-2004 @ 00:14 :
ik wil graag de manual :--( is ie ergens in PDF te krijgen ?
Bij de kopie die ik gekocht had zat er gewoon een handleiding in de doos.

Of heb je het illegaal verkregen? Koop het dan gewoon, deze game is zo goed dat het het geld echt waard is.
Oud 02-11-2004, 20:58
$@nd€r $@l@m@nd€r
Briljant spel. De meest memorabele battle was er een van 2000 galliërs tegen 1100 romeinen van mij. Het vijandige leger stond op een heel lange horizontale lijn en marcheerde op mij af, zij hadden voornamelijk swordsmen en warbands. Ik stuurde mijn general's bodyguard en equites op hun swordsmen af, hun formatie was doorbroken en iedereen rende in het rond en viel mijn infanterie aan. Met mijn cavalerie val ik de vijandige infanterie dan weer in de rug aan, en op een moment gingen een aantal gallische units routen. Zo kon ik mijn aanval op de rest concentreren, en had ik gewonnen. Het hele slagveld lag vol met lijken.

Maar de galliërs zijn wel wat zwak. Ik speel met de julii op medium/medium en zelfs twee units warband verloren het nog van een unit hastati van mij.

Maar echt een zeer wreed spel. Die grote veldslagen zijn zo geweldig.
Oud 02-11-2004, 21:18
Prune
Prune is offline
jah ik heb het ook en ik ben er echt verliefd op!

je hoeft niet overal een familiemember te plaatsten, ik laat er meestal een paar rond reizen, zodat ze ook minder negative traits ontwikkelen.

Maar ik zit alweer met smacht op de uitbreiding te w8ten, hopelijk word er daar meer aandacht besteed aan de andere volkeren
Oud 04-11-2004, 17:07
Soulflame
Soulflame is offline
Het beste deel? Graphics wel, maar er zaten (en zitten) nog wel wat haken en ogen aan de game (brug-bug bijvoorbeeld.. erg grappig om hele regimenten van de brug te zien vallen, maar niet echt als het de jouwe zijn), de interface is aan de ene kant verbeterd (linker/rechtermuis interface), aan de andere kant weer minder (je kan vrij moeilijk een heuvel opkijken, daar kan je het beste de oude camera weer voor gebruiken) en zo zijn er nog een paar dingetjes. Het grote voordeel van Rome;TW is dat het een stuk meer (maar toch nog niet helemaal) moddable is.
Daarom kan je ook erg lang met Rome vooruit, er wordt al flink gewerkt aan mods (zelf ben ik lid van een team dat een Warhammer mod wil maken).

Ik heb ook een aantal guides gemaakt voor geinteresseerden:
RomeUnitGuide
http://www.twcenter.net/downloads/db/?mod=108
RomeTempleGuide
http://www.twcenter.net/downloads/db/?mod=107

Die eerste zit al aan de 5000 downloads en de 2e op 1600.
Oud 04-11-2004, 19:01
Jolt
Jolt is offline
Ik ben nu met de grieken bezig, heb al een roman famillie uitgeroeid, het is alleen kut, ik heb nooit fatsoenlijke infantrie, alleen maar spearman, soms win ik maar net, met echt 200/500 man minder.

En verdegingen vind ik leuk, 5 archers teams op de muren, en ze vallen met bosjes. Schokt alleen als ze allemaal vuur pijltjes gaan schieten

Btw, die onagers ownen!
Oud 04-11-2004, 21:21
Verwijderd
Ik heb een probleepje

Ik moest m'n harde schijf vervangen, dus alles opnieuw installeren etc. Maar nu draait Rome ineens ontzettend traag. Intro van Activision kan 'ie niet eens normaal draaien

Iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 22:36
Jolt
Jolt is offline
Vga drivers?
Mobo drivers?
Media player 10?

Voor meer gouverneurs te krijgen gewoon iedereen briben doe ik ook hendig fijn, bijna rome ingenomen met Grieken, wel op med/med
Oud 07-11-2004, 20:54
Verwijderd
Was vergeten video-drivers te updaten

Enniewees,

Ik heb 'm nu uitgespeeld op medium-medium met de Julii.

Viel uiteindelijk wel mee. Alleen de Egyptenaren waren uiterst irritant. Toen heb ik maar uitgebried naar het Oosten, waar een heel zooitje Rebel-steden waren. Zo hoefde ik geen oorlog met Rome/Brutii/Scipii te voeren. Ik had 4/5 van de senaat in handen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:16
Levitating Nun
gvd, wat heb ik een hekel aan rebellen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:58
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-11-2004 @ 19:16 :
Ja idd irritant is dat
Oud 08-11-2004, 21:50
Levitating Nun
ik maak dan ook korte metten met ze
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 08:39
Verwijderd
Ze kunnen wel handig zijn.

Als je stad een beetje lastig is, laat je gewoon een revolt uitbreken, en laat jezelf de stad uitschoppen. Dan wordt de stad ingenomen door rebellen. De senaat zal dan je huidige missie cancellen en je de opdracht geven de stad weer in te nemen. En omdat rebellen makkelijk te verslaan zijn, zijn die 10 000 dinarii snel verdiend EN je kan je stad nog een keer exterminaten, zodat ze minder lastig zijn
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 11:01
Jolt
Jolt is offline
Ik speel met de grieken, heb ruzie met de senaat ...
Oud 10-11-2004, 09:56
Levitating Nun
Ik ben nog bezig met Scipii, en die Egyptenaren willen mijn gezag niet erkennen.

Tijd voor wat invasies
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 15:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-11-2004 @ 19:16 :
da's juist mooi, als je hun steden binnenvalt heb je niet gelijk ruzie met een heel land.
Oud 14-11-2004, 17:21
Someboy
Someboy is offline
Ik hoor veel positieve reacties overal op internet maar wat is het nou precies? Ken je het vergelijken als red alert want dan lijk me er geen reet aan!
Heb een aantal reviews gelezen maar daar word niet echt besproken wat het DOEL is...
Oud 14-11-2004, 17:59
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
het doel is vechten met de romeinen het lijkt niet op red alert
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:54
Verwijderd
Leuk, maar het kon me niet langer dan een week boeien.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 15:33
Levitating Nun
Citaat:
Robo schreef op 14-11-2004 @ 19:54 :
Leuk, maar het kon me niet langer dan een week boeien.
Vreemd
Er zijn talloze mogelijken en opties.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 16:43
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Someboy schreef op 14-11-2004 @ 18:21 :
Ik hoor veel positieve reacties overal op internet maar wat is het nou precies? Ken je het vergelijken als red alert want dan lijk me er geen reet aan!
Heb een aantal reviews gelezen maar daar word niet echt besproken wat het DOEL is...
Het is zeker niet zoiets als Red Alert waar je gewoon kan tank rushen. Het is een strategie game. Je moet je steden managen op een grote wereldkaart, dat gebeurt turn-based. Je moet ook knokken, in real-time. En bij dat knokken komt juist tactiek en strategie bij kijken. Als je het slim speelt kan je het winnen van een meerderheid in RTW. Maar wat dit spel zo uiterst stoer maakt zijn de massale veldslagen van duizenden eenheden. Bij dit spel is het niet zomaar units recruiten en vijanden aanvallen, hier moet je ECHT bij nadenken.

En wat het doel is? Simpel, gewoon zoveel mogelijk gebieden veroveren. Lees maar nog wat meer reviews, deze game is het geld echt waard. Ik ben helemaal verslaafd aan deze game.
Oud 15-11-2004, 20:03
T_ID
T_ID is offline
vergeet het aspect op de wereldkaart niet, de voortgang in grote lijnen regel je via de wereldkaart.

je krijgt ook nog eens te maken met onnoemelijk veel factoren, je eigen familie moet voortbestaan, er zijn tig andere landen die ook macht willen, twee andere nobele families die hetzelfde willen als jij, de senaat moet je tevreden houden, etc etc.

bij de veldslagen zijn er grote verschillen tussen eenheden, iets als een tankrush bestaat niet, aangezien je een enorm leger van eenzijdige eenheden redelijk simpel kunt stoppen.

een leger van 800 simpele boeren op het veld zetten lijkt mischien makkelijk winnen, maar als daar opeens een 100-200 man zware cavalerie doorheen dendert zie je al gauw dat die tactiek niet werkt.
Oud 15-11-2004, 20:25
Jolt
Jolt is offline
ik had geen units meer, alleen nog maar archers, dan maar de cavalarie aanvallen, lukt wel hoor
Oud 15-11-2004, 21:27
Levitating Nun
Citaat:
Jolt schreef op 15-11-2004 @ 21:25 :
ik had geen units meer, alleen nog maar archers, dan maar de cavalarie aanvallen, lukt wel hoor
Meestal lukt dat niet inderdaad, wat T_ID zegt.
"Harrassen" met onagers (prachtige dingen) helpt bij mij vrijwel altijd. Dan hand-to-hand combat met elitetroepen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:29
Jolt
Jolt is offline
onagers zijn ownagers, ze schieten alleen niet vaak raak maar jah

Dingen ownen wel !
Oud 16-11-2004, 11:20
T_ID
T_ID is offline
een goed werkende actiek is enkele delen van het leger van de vijand provoceren met snelle eenheden zodat die je aanvallen, ze splitsen zichzelf dan op, en terwijl ze hun best doen de provocerende eenheid (boogschutters zijn zeer geschikt) te bereiken ros je van op de zijkant (het liefst meerdere keren achter elkaar) de cavalerie er doorheen.

heroic victory gegarandeerd.
Oud 19-11-2004, 15:32
Choke
Choke is offline
Tomatensoep..
Oud 19-11-2004, 16:29
Energie
Energie is offline
Leuk spel, alleen na een tijdje is de lol er wel vanaf.
Oud 19-11-2004, 18:14
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
Energie schreef op 19-11-2004 @ 17:29 :
Leuk spel, alleen na een tijdje is de lol er wel vanaf.
Idd... campaign uitgespeeld, nu raak ik het spel zelden nog aan.

Alleen multiplayer tegen vrienden
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:01
Sifl
Sifl is offline
*up*

Ik speel nu met de Brutii maar zit zwaar in de min
wat kan ik hier het beste tegen doen,ik doe alle Senate Missions maar krijg aleen maar ( Minor ) Exotic units of bedragen waar ik alsnog niks aan heb
en nu heb ik zware schulden en @war met 3 factions
Oud 15-12-2004, 17:33
Levitating Nun
Allianties maken, veel diplomatie gebruiken, NIET uitbreiden, behouden wat je hebt, overtollige legeronderdelen ontbinden, handelsovereenkomsten sluiten en wat ook nog wel eens wil werken is keihard afpersen.
Dit gecombineerd met een grote portie geduld en het komt wel goed..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:52
Jolt
Jolt is offline
Niet te veel legers maken. Daar gaat veeeeeel geld in zitten. Taxes high zetten kan ook helpen maar dan moet je wel zorgen dat ze gaan riotten.
Oud 15-12-2004, 19:17
Stephan1234
Stephan1234 is offline
ik snap het niet zo.Ik wordt steeds aangevallen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:41
Sifl
Sifl is offline
moet je lief zijn
Oud 15-12-2004, 19:42
Jolt
Jolt is offline
Ik deed altijd iedereen omkopen, rome was ook bijna van mij, toen vond ik het saai. Half Life 2 was uit. Naja, nu staat het op een dvdtje. leuk om nog af en toe wel een custom battle te doen.
Oud 15-12-2004, 21:34
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Tip: Met map-information verkopen kan je heeeeeel veel geld verdienen. Begin zelf rond de 10000 D, en werk het dan naar beneden. Heb soms wel een gehad dat ik mijn Map Info tegen 10.000 wilde ruilen en hij meteen accepteerde.
Maar ik vind het op dit moment heel vet spel. Tactiek die bij mij heel veel veldslagen heeft gewonnen, telt alleen voor Romeinen:
* 6 Units Urban Cohorts (er even van uitgaan dat je heel ver bent)
^ 6 Units Preatorian Cavalry
- 4 Units Archers
@ 3 Heavy Onagers
! 1 Roman General

Zet ze dan als volgt neer:

^^^^

^******^
--!--
@@@

Units staan niet goed weergegeven, moeten allemaal recht achter elkaar staan, zodat je een mooie lijn door het midden kan trekken. Dus lijn naar beneden van Cohorts, snijd dwars door General en vervolgens dwars door middelste Onager

Vier units paarden ver links (of rechts) zodat ze achter het main army kunnen komen. Cohorts op manual fire zetten. Archers flaming arrows laten gebruiken, onagers ook. Schieten maar!!
Dit werkt wel alleen als je het defending army bent natuurlijk. Zet je leger zo ver mogelijk naar achter. Cavalry op de hoeken zo lang mogelijk laten staan, alleen gebruiken als de tegenstander je flank of rear aan wil vallen. Maak verder veel gebruik van je 4 cav units op zijn flank. Deze kunnen, vooral als ze met 4 units tegelijk chargen, extreem veel damage doen en laten de enemy over het algemeen meteen rennen.
En tsjah, dan is
het een kwestie van leger insluiten en slachten maar!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten