Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2004, 09:04
fergie14
fergie14 is offline
Hoi

Kan iemand mij vertellen of het gebruik van maandeverband tijdens de menstruatie de kan op blaasontsteking verhoogt?

Alvast bedankt.
Oud 16-11-2004, 09:44
MieX
MieX is offline
Ik zou geen idee hebben waarom dat zo zou zijn, als maandverband veel bacteriën zou bevatten zou dat kunnen maar het lijkt me nogal onzin
Oud 16-11-2004, 10:17
barkrukkie
barkrukkie is offline
blaasontsteking kan (en wordt ook in de meeste gevallen volgens mij) veroorzaakt doordat bacteriën uit de anus terecht kunnen komen in de vagina.

Je zou kunnen beredeneren dat als je vaak op en neer schuift met je maandverband dat dan zoiets zou kunnen gebeuren.. maar lijkt me sterk
Oud 16-11-2004, 10:23
Tsu
Tsu is offline
Nou dat lijkt me heel erg sterk
Oud 16-11-2004, 11:08
ekki
ekki is offline
Lijkt me ook sterk... eerder vaginale schimmel ofzo.
Oud 16-11-2004, 12:27
sofie3
sofie3 is offline
Er is geen verband (hihi) tussen maandverband en een blaasontsteking.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 12:18
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
blaasontsteking loop je toch ook vaker op als je vrijt zonder condoom (jongen komt klaar in jou)

mijn vriendin zei dat dat de reden was waarom ze wel eens blaasontsteking heeft
Oud 23-11-2004, 12:34
Myuki
Myuki is offline
men zegt ook wel dat je dat krijgt als je je niet warm genoeg aankleed...

maar eigenlijk zou ik t niet weten.

Meer kans op blaasontsteking door maandverband lijkt me stug
Oud 23-11-2004, 12:42
Verwijderd
't Kan wel gaan broeien etc, maar als je je gewoon wast en vaak genoeg verschoont moet het echt niet uitmaken....
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 23-11-2004 @ 13:18 :
blaasontsteking loop je toch ook vaker op als je vrijt zonder condoom (jongen komt klaar in jou)

mijn vriendin zei dat dat de reden was waarom ze wel eens blaasontsteking heeft
Dat klaarkomen in je maakt niets uit, hij komt immers niet klaar in je urinebuis ofzo. Het gaat bij blaasontstekingen door seks meer om het stoten tegen de urinebuis, die raakt dan een beetje geirriteerd, of hij stoot wat bacterien in je urinebuis, dat kan ook met condoom dus.

Vitamine C en genoeg drinken en plassen moet het gewoon kunnen voorkomen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 13:07
Sprinkle
Sprinkle is offline
Een blaasontsteking houdt in principe in dat je blaas kou heeft gevat, soort griepje daarbinnen.
Een blaasonsteking is niet besmettelijk, dus je kan het niet krijgen als een jongen in je klaarkomt.
Verder kan je ook geen blaasontsteking van maandverband krijgen, maar wel een andere onsteking als je het niet vaak genoeg verwisseld.
Oud 23-11-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Sprinkle schreef op 23-11-2004 @ 14:07 :
Een blaasontsteking houdt in principe in dat je blaas kou heeft gevat, soort griepje daarbinnen.
Een blaasonsteking is niet besmettelijk, dus je kan het niet krijgen als een jongen in je klaarkomt.
Verder kan je ook geen blaasontsteking van maandverband krijgen, maar wel een andere onsteking als je het niet vaak genoeg verwisseld.
Huh, een kou gevat Wat een onzin! Het zijn gewoon bacterien die zich daar genesteld hebben en zich zijn gaan vermendigvuldigen. Sorrt griepje, mwah ik weet het niet hoor, maar klinkt niet echt aannemelijk. Griep is een virus en blaasontsteking is een ontsteking...

je kan het wel krijgen van seks. Immers door de seks gaan die bacterieen '' aan de wandel''... kan dus ook gebeuren als je het met condoom doet, je eigen bacterien kunnen ook blaasonsteking veroorzaken dus!

Van maandverband, ik denk het niet. Zeker niet als je het goed verschoond.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:30
Luna
Luna is offline
maandverband
maar verder lijkt het me onzin.
Oud 23-11-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Sprinkle schreef op 23-11-2004 @ 14:07 :
Door kou te vatten kan je afweersysteem wat verzwakken, waardoor een bacterie een kans heeft lekker een ontsteking te veroorzaken. De bacterie is de veroorzaken, de kou maakt het hem alleen wat makkelijker.
Je hoeft dus ook geen kou gevat te hebben om een blaasontsteking te krijgen, wanneer de bacterie genoeg kans heeft iets aan te richten, kan dat. (Bijvoorbeeld wanneer je niet genoeg drinkt, dan kan hij zich vermenigvuldigen zonder dat je hem uitplast, of wanneer je urine niet zuur genoeg is, dan kan hij lekker blijven leven. Vitamine C maakt je urine zuurder en zo minder aangenaam voor bacterieen.)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 01:55
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kep t ook een paar keer gehad na de sex.. gewoon door t te hard ertegenaan stoten.. dan kunne er wat bacterien ophopen..
gelukkig als je t snel merkt kan t ook overgaan zonder antibiotica.. als je veel groene thee drinkt helpt erg goed!
en anders cranberry forte capsules maar die zijn erg duur
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:38
Joris
Joris is offline
Maandverband zorgt natuurlijk wel door eventueel schuiven voor een kortere verbinding tussen anus en urethra. Of het echt veel invloed heeft weet ik eigenlijk niet. Ik denk het eigenlijk niet, maar heel zeker ben ik niet.

even over seks. Het klopt dat bij vrouwen er door het stoten van de penis in de vagina er meer bacterien in de blaas komen. Dit is ook heel normaal en helemaal niet erg. Stel dat je normaal een stuk of 10 bacterien in je blaas hebt, heb je waarschijnlijk na seks tussen 100 en 1000 bacterien in je blaas. Maar als je naar de wc gaat plas je al die dingen gewoon uit. Als je last hebt van urineweginfecties is het verstandig om als je seks hebt hierna gewoon even naar de toilet te gaan.

Kou vatten is echt pure onzin. Dat zou betekenen dat iedereen met een minirokje op de brommer een urineweginfectie zou krijgen.

Verder helpt veel drinken wel, want dan moet je meer naar de wc en plas je meer bacterien uit
Oud 24-11-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Joris schreef op 24-11-2004 @ 21:38 :
even over seks. Het klopt dat bij vrouwen er door het stoten van de penis in de vagina er meer bacterien in de blaas komen. Dit is ook heel normaal en helemaal niet erg. Stel dat je normaal een stuk of 10 bacterien in je blaas hebt, heb je waarschijnlijk na seks tussen 100 en 1000 bacterien in je blaas. Maar als je naar de wc gaat plas je al die dingen gewoon uit. Als je last hebt van urineweginfecties is het verstandig om als je seks hebt hierna gewoon even naar de toilet te gaan.
Hehe je hebt natuurlijk wel weer makkelijk praten als jongen. Jullie kunnen dan lekker in het warme bedje blijven liggen na de seks, en alvast in slaap vallen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:18
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Joris schreef op 24-11-2004 @ 21:38 :
Maandverband zorgt natuurlijk wel door eventueel schuiven voor een kortere verbinding tussen anus en urethra. Of het echt veel invloed heeft weet ik eigenlijk niet. Ik denk het eigenlijk niet, maar heel zeker ben ik niet.

Kou vatten is echt pure onzin. Dat zou betekenen dat iedereen met een minirokje op de brommer een urineweginfectie zou krijgen.

Verder helpt veel drinken wel, want dan moet je meer naar de wc en plas je meer bacterien uit
Offtopic:
je kent 't al voor vrijdag zie ik
Oud 24-11-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
barkrukkie schreef op 24-11-2004 @ 22:18 :
Offtopic:
je kent 't al voor vrijdag zie ik
ow dus hij gaat zijn vriendin (scharrel) het bed schoppen na de seks.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 07:16
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 24-11-2004 @ 23:10 :
ow dus hij gaat zijn vriendin (scharrel) het bed schoppen na de seks.
nee tentamen, we doen beiden geneeskunde

maar idd, uitplassen na de seks schijnt voor vrouwen heel erg veel te schelen
Oud 25-11-2004, 08:04
Joris
Joris is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 25-11-2004 @ 08:16 :

Ik dacht al dat je hier ook zou kijken Mijn boek zit vol gele plakkertjes sorry, ga verder met het onderwerp
Oud 25-11-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
barkrukkie schreef op 25-11-2004 @ 08:16 :

Ow ik dacht dat hij vrijdag een date had ofzo . Maar tentamen kan natuurlijk ook, al is het wel iets heel anders...
Leer je tegenwoordig bij geneeskunde dat je moet plassen na de seks... Mss dat ik dan ook ooit geneeskunde kan gaan doen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 07:10
Joris
Joris is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 25-11-2004 @ 17:04 :
Ow ik dacht dat hij vrijdag een date had ofzo . Maar tentamen kan natuurlijk ook, al is het wel iets heel anders...
Leer je tegenwoordig bij geneeskunde dat je moet plassen na de seks... Mss dat ik dan ook ooit geneeskunde kan gaan doen
weer offtopic: Geneeskunde is erg leuk, vooral doen!
Oud 26-11-2004, 07:24
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 25-11-2004 @ 17:04 :
dat was practicum

@ Joris: yay!
Oud 26-11-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Joris schreef op 26-11-2004 @ 08:10 :
weer offtopic: Geneeskunde is erg leuk, vooral doen!
Ook offtopic ...
Het was een grapje, geneeskunde is leuk, maar past niet bij mij. Ik heb wel vwo gedaan hoor, maar pfft... denk dat je daar toch te hard voor moet werken. En ik ben liever lui dan moe .

Verder ik hoop dat je geen arts wordt die niet lief doet voor verpleegkundige Want die artsen vind ik stom. Of zo'n jongen die zijn eerste co-schap liep, en pas aardig tegen me deed toen hij hoorde dat ik vwo gedaan had
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 08:41
Joris
Joris is offline
Haha, dit gaat ernstig offtopic. Geneeskunde blijft leuk en is niet moeilijk... wel veel werk . ik wordt een hele lieve dokter hoor! en dat wat je mee hebt gemaakt met die co-schapper herken ik wel... idd beetje jammer

Regels voor berichten