Oud 15-11-2004, 19:31
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Kan ik met mijn propedeuse nog halverwege het studiejaar instromen bij Rechten?

Dit is namelijk wel mogelijk op het HBO, dat mensen halverwege het jaar de opleiding gaan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2004, 19:35
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Volgens mij wel, op de UvA is het iig mogelijk- maar dan moet je wel een toelatingsexamen doen.

Informeer bij de universiteit van je keuze.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:06
Verwijderd
Ik ga in februari waarschijnlijk ook weer instromen, weet nog niet of het hbo of wo gaat worden, maar bij beide moet ik een toelatingsexamen doen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:07
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 15-11-2004 @ 21:06 :
Ik ga in februari waarschijnlijk ook weer instromen, weet nog niet of het hbo of wo gaat worden, maar bij beide moet ik een toelatingsexamen doen.
*nieuwsgierig*

wat wil je gaan doen dan?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:09
Verwijderd
Of International Business & Languages óf Internationale Organisaties & Betrekkingen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:13
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik zou voor de WO gaan. IBL stelt niet zoveel voor.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:15
Verwijderd
Nee? Hoe weet je dat? Leek me namelijk wel echt een leuke opleiding.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:33
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik ken INHOLLAND, en bovendien hoor ik nogal slechte verhalen. Bovendien is HBO gruwelijk makkelijk als je WO-niveau hebt

Of iig dat soort managementopleidinkjes
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 22:37
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Ik wil graag naar de rijksuniversiteit in Groningen, doen ze daar dan ook aan die toelatingsexamens?

Wat moet ik me daar bij voorstellen trouwens?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 00:16
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
El Kim schreef op 15-11-2004 @ 19:35 :
Volgens mij wel, op de UvA is het iig mogelijk- maar dan moet je wel een toelatingsexamen doen.

Informeer bij de universiteit van je keuze.
Ja? Ik ben in het begin van het schooljaar gelijk al gewisseld van studie en toen zeiden ze eerst dat ik met sommige vakken niet mee kon doen omdat ze vol zaten, vanaf februari zou ik dan pas helemaal mee kunnen doen. Het is me toch wel gelukt om te regelen dat ik met alles mee kon doen, maar ik heb niet iets over een toelatingsexamen gehoord die ik anders zou moeten hebben doen (en dit was ook de UvA). Het lijkt me ook wel raar dat je nog een toelatingsexamen zou moeten doen, je hebt dan toch een vwo-diploma of hbo-propedeuse?

Bij sommige studies denk ik niet dat je in februari nog in kunt stromen omdat je dan bepaalde voorkennis mist (bij bv. vreemde talen), maar bij Rechten denk ik dat het wel zou moeten kunnen. Maar informeer bij de universiteit, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 00:33
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
bokky schreef op 15-11-2004 @ 19:31 :
Kan ik met mijn propedeuse nog halverwege het studiejaar instromen bij Rechten?
Wat voor propedeuse is dat?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 10:43
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 00:33 :
Wat voor propedeuse is dat?
HBO-rechten
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 11:18
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
bokky schreef op 16-11-2004 @ 10:43 :
HBO-rechten
Je weet dat het overstappen wordt afgeraden?

Maar volgens mij is per half jaar instromen wel mogelijk, althans dat kon vroeger op de UvT wel.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 11:41
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 11:18 :
Je weet dat het overstappen wordt afgeraden?

Maar volgens mij is per half jaar instromen wel mogelijk, althans dat kon vroeger op de UvT wel.
Hou maar op, mensen gaan er te makkelijk van uit dat de mensen van HBO-Rechten het niet aan zouden kunnen. Maar dan mogen ze mij uit gaan leggen waarom ik nu wel gezeur er over krijg terwijl ik bijna een 8 gemiddeld sta en waarom alles in orde was wanneer ik de sociaal juridische dienstverlening had gedaan en daarmee mijn P had gehaald..

Je merkt het, ik heb te vaak dat verhaal gehoord en ik ben er werkelijk spuugzat van dat mensen mij minder inschatten omdat ik toevallig de havo heb gedaan en het HBO.

Grrr

Ok, ik doe weer aardig
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 12:17
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
bokky schreef op 16-11-2004 @ 11:41 :
Hou maar op, mensen gaan er te makkelijk van uit dat de mensen van HBO-Rechten het niet aan zouden kunnen. Maar dan mogen ze mij uit gaan leggen waarom ik nu wel gezeur er over krijg terwijl ik bijna een 8 gemiddeld sta en waarom alles in orde was wanneer ik de sociaal juridische dienstverlening had gedaan en daarmee mijn P had gehaald..

Je merkt het, ik heb te vaak dat verhaal gehoord en ik ben er werkelijk spuugzat van dat mensen mij minder inschatten omdat ik toevallig de havo heb gedaan en het HBO.
Ik kom ook van het HBO hoor.

Maar eerlijk is eerlijk, een 8 gemiddeld op het HBO zegt weinig over hoe je het op de universiteit gaat doen. De diepgang en toetsing is daar veel zwaarder en een 8 kan wel eens een 4 worden. 75% van de HBO instromers is niet in staat om de WO propedeuse in een jaar te halen.

Maar je mag het van mij gerust proberen, dat moedig ik zelfs aan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 12:25
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 12:17 :
Ik kom ook van het HBO hoor.

Maar eerlijk is eerlijk, een 8 gemiddeld op het HBO zegt weinig over hoe je het op de universiteit gaat doen. De diepgang en toetsing is daar veel zwaarder en een 8 kan wel eens een 4 worden. 75% van de HBO instromers is niet in staat om de WO propedeuse in een jaar te halen.

Maar je mag het van mij gerust proberen, dat moedig ik zelfs aan.
Als mensen argumenten aan gaan voeren zoals 'op het VWO moet je ook veel en anders leren dan op de havo', dan mogen ze van mij weten dat ik op het VWO heb gezeten en dat ik dat reuze mee vond vallen

Maar met inzet kom je in elk geval een heel eind, anders had ik het HBO net zo goed niet gered, want daar kom je met uit je neus vreten ook niet verder dan een bindend negatief studieadvies

Proberen is beter dan tegen mijn zin in elke keer weer een project te moeten maken wat in mijn ogen te weinig met recht te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 12:31
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
bokky schreef op 16-11-2004 @ 12:25 :
Als mensen argumenten aan gaan voeren zoals 'op het VWO moet je ook veel en anders leren dan op de havo', dan mogen ze van mij weten dat ik op het VWO heb gezeten en dat ik dat reuze mee vond vallen
Maar we hebben het niet over het VWO versus de HAVO.

Ik heb zelf een redelijk beeld van het niveau van de toetsing op HBO-recht in het eerste jaar, en dat niveau ligt ver onder wat je op de universiteit voorgeschoteld krijgt.

Citaat:
Proberen is beter dan tegen mijn zin in elke keer weer een project te moeten maken wat in mijn ogen te weinig met recht te maken heeft.
Wat voor projecten zijn dat dan? Heb je SJD gedaan dan?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 12:45
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 12:31 :
Maar we hebben het niet over het VWO versus de HAVO.

Ik heb zelf een redelijk beeld van het niveau van de toetsing op HBO-recht in het eerste jaar, en dat niveau ligt ver onder wat je op de universiteit voorgeschoteld krijgt.

Wat voor projecten zijn dat dan? Heb je SJD gedaan dan?
Ik snap persoonlijk ook niet waarom de mensen die havo-vwo argumenten gebruiken, maar dat doen ze wel.

En mijn zusje die even oud is doet universitair rechten, dus ik heb ook wel een redelijk inzicht in de lesstof dat je voorgeschoteld krijgt. Het is dus een weloverwogen beslissing dat ik universitair rechten wil gaan doen.

Ik krijg nu bijvoorbeeld voor de 2e keer een project wat om een veranderingsplan van een bedrijf draait. Allemaal heel leuk en aardig, je hebt ook wel te maken met wat arbeidsrecht, ondernemingsrecht en fiscaal recht, maar ook weer ontzettend veel andere onzin zoals organisatie en kwaliteit. Ik snap dat het erbij moet zitten om er een goed lopend geheel van te maken, maar het is gewoon een te groot deel van het project. Ik concentreer me liever op het recht zelf. Dan zouden we ook ietsje dieper op de lesstof in kunnen gaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-11-2004, 13:07
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
bokky schreef op 16-11-2004 @ 12:45 :
En mijn zusje die even oud is doet universitair rechten, dus ik heb ook wel een redelijk inzicht in de lesstof dat je voorgeschoteld krijgt. Het is dus een weloverwogen beslissing dat ik universitair rechten wil gaan doen.
Maar dat zegt ook zo weinig. Mijn broer deed ook universitair rechten, ook hij had inzicht in de lesstof, hij heeft het in tegenstelling tot mij niet gehaald.

Ik ontmoedig je toch niet, hoop ik.

Citaat:
Ik snap dat het erbij moet zitten om er een goed lopend geheel van te maken, maar het is gewoon een te groot deel van het project. Ik concentreer me liever op het recht zelf. Dan zouden we ook ietsje dieper op de lesstof in kunnen gaan.
Welke hogeschool is dat waar je nu zit?

En "ietsje dieper"? Neem van deze (bijna) meester in de rechten maar aan dat dit een understatement is.

In het universiteitskrantje van Tilburg stond een interview met een HBO-rechten instromer, ze schreef onder meer:

"Het verschil tussen de praktische hbo-kant en de theoretische universiteitskant is duidelijk te merken. We gaan nu dieper en analytischer op de stof in, er is meer literatuur en er zijn meer arresten. Bij sommige vakken heb ik het gevoel dat we nu in één college evenveel behandelen, als op het hbo in één blok."
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 13:54
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 13:07 :
Maar dat zegt ook zo weinig. Mijn broer deed ook universitair rechten, ook hij had inzicht in de lesstof, hij heeft het in tegenstelling tot mij niet gehaald.

Ik ontmoedig je toch niet, hoop ik.

Welke hogeschool is dat waar je nu zit?

En "ietsje dieper"? Neem van deze (bijna) meester in de rechten maar aan dat dit een understatement is.

In het universiteitskrantje van Tilburg stond een interview met een HBO-rechten instromer, ze schreef onder meer:

"Het verschil tussen de praktische hbo-kant en de theoretische universiteitskant is duidelijk te merken. We gaan nu dieper en analytischer op de stof in, er is meer literatuur en er zijn meer arresten. Bij sommige vakken heb ik het gevoel dat we nu in één college evenveel behandelen, als op het hbo in één blok."
Om mij te ontmoedigen met je toch beter je best doen. Ik ga er al vanuit dat 90% van de studenten die universitair rechten doen op mij 'neerkijken'.

Ik zit trouwens op de Hanze Hogeschool in Groningen.

Ik bedoel eerder met ietstje dieper ingaan op de stof dat ze de stof niet meteen doorgrondig hoeven te doorlichten, het blijft HBO, maar dat ze ook wel iets dieper in kunnen gaan op dingen zoals jurisprudentie etc. Nu is alles zo beknopt en wanneer ik vraag hoe iets zit in een bepaalde situatie word ik afgescheept met het antwoord 'dat behandelen we volgend jaar wel'. Maar ik wil het ondertussen meteen weten, we behandelen het onderwerp waar het over gaat op dat moment, dus kunnen ze het ook wel proberen uit te leggen. Of ik het meteen snap is een tweede, maar 4 lessen lang een beetje proeftentamens maken vind ik niet meer dan tijdverspilling, dus kunnen ze de lesstof ook wel herindelen zodat we iets verder komen.

En je zit natuurlijk met het probleem dat HBO-Recht een nieuwe opleiding is en dat dat gepaard gaat met veranderingen. Het eerste jaar is nu alweer anders dan ik het heb moeten doen, omdat ze van hun fouten geleerd hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:20
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
bokky schreef op 16-11-2004 @ 13:54 :
Om mij te ontmoedigen met je toch beter je best doen.
Laat me even over een strategie nadenken hoe ik dat het beste kan doen, dan komt dat wel goed!

Citaat:
En je zit natuurlijk met het probleem dat HBO-Recht een nieuwe opleiding is en dat dat gepaard gaat met veranderingen. Het eerste jaar is nu alweer anders dan ik het heb moeten doen, omdat ze van hun fouten geleerd hebben.
Eigenlijk rommelen ze dus maar een beetje aan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
El Kim schreef op 15-11-2004 @ 21:33 :
Ik ken INHOLLAND, en bovendien hoor ik nogal slechte verhalen. Bovendien is HBO gruwelijk makkelijk als je WO-niveau hebt

Of iig dat soort managementopleidinkjes
Ja, daar ben ik ook wel een beetje bang voor, maar ik kan niet echt een leuke wo opleiding vinden.

Het is trouwens op de Hanze
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 21:04
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 16-11-2004 @ 00:16 :
Ja? Ik ben in het begin van het schooljaar gelijk al gewisseld van studie en toen zeiden ze eerst dat ik met sommige vakken niet mee kon doen omdat ze vol zaten, vanaf februari zou ik dan pas helemaal mee kunnen doen. Het is me toch wel gelukt om te regelen dat ik met alles mee kon doen, maar ik heb niet iets over een toelatingsexamen gehoord die ik anders zou moeten hebben doen (en dit was ook de UvA). Het lijkt me ook wel raar dat je nog een toelatingsexamen zou moeten doen, je hebt dan toch een vwo-diploma of hbo-propedeuse?

Bij sommige studies denk ik niet dat je in februari nog in kunt stromen omdat je dan bepaalde voorkennis mist (bij bv. vreemde talen), maar bij Rechten denk ik dat het wel zou moeten kunnen. Maar informeer bij de universiteit, zou ik zeggen.
Voor rechten moet je een toelatingstest doen als je geen vwo-diploma hebt. Iig word je Nederlands getoetst, en naar ik meen ook geschiedenis.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 23:07
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
El Kim schreef op 16-11-2004 @ 21:04 :
Voor rechten moet je een toelatingstest doen als je geen vwo-diploma hebt. Iig word je Nederlands getoetst, en naar ik meen ook geschiedenis.
Oh, ik dacht dat er werd bedoeld dat je altijd als je in februari instroomt een toelatingstest moet doen, dus ook met een vwo-diploma.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 16:20 :
Laat me even over een strategie nadenken hoe ik dat het beste kan doen, dan komt dat wel goed!
Hehehe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2004, 09:20
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
vol verwachting klopt mijn hart jongens..

maar verlies ajb niet het doel van dit topic uit het oog
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 10:46
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
bokky schreef op 17-11-2004 @ 09:20 :
vol verwachting klopt mijn hart jongens..
De beste strategie is je gewoon inschrijven en meedoen. Niets werkt zo goed als een pijnlijke nederlaag, onvoldoende na onvoldoende. HBO'ers are just not cut out for the job, zeker jij niet, daar ben je te mooi voor, dus stop er maar mee.

Citaat:
maar verlies ajb niet het doel van dit topic uit het oog
Kun je niet beter de studieadviseur van de desbetreffende faculteit mailen? Welke uni wil je eigenlijk heen?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:21
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-11-2004 @ 10:46 :
De beste strategie is je gewoon inschrijven en meedoen. Niets werkt zo goed als een pijnlijke nederlaag, onvoldoende na onvoldoende. HBO'ers are just not cut out for the job, zeker jij niet, daar ben je te mooi voor, dus stop er maar mee.

Kun je niet beter de studieadviseur van de desbetreffende faculteit mailen? Welke uni wil je eigenlijk heen?
*denkt na*

hmm, nee, sorry, volgende strategie

Ik wil graag naar de rijksuniversiteit in Groningen (zie paar post naar boven ). Maar of ze daar aan vage testen doen?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:23
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat op de RUG regelen dan. Ik kan me niet voorstellen dat je halverwege het jaar met de opleiding zou kunnen beginnen. Daarvoor heb je teveel gemist en juist in de eerste maanden van je studie, waarin je je het begrippenapparaat meester moet maken, ben je nog te onzelfstandig en onkundig om dat op eigen houtje door thuisstudie te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:30
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bokky schreef op 15-11-2004 @ 19:31 :
Dit is namelijk wel mogelijk op het HBO, dat mensen halverwege het jaar de opleiding gaan doen.
Ook niet bij alle studies. Bij mijn studie kon je alleen naar een andere IT opleiding wisselen tot aan het eind van 't 2e kwartiel. Daarna niet meer. Logisch ook, want met je achterstand zadel je ook je medestudenten op.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:21
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2004 @ 15:23 :
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat op de RUG regelen dan. Ik kan me niet voorstellen dat je halverwege het jaar met de opleiding zou kunnen beginnen. Daarvoor heb je teveel gemist en juist in de eerste maanden van je studie, waarin je je het begrippenapparaat meester moet maken, ben je nog te onzelfstandig en onkundig om dat op eigen houtje door thuisstudie te doen.
Ik heb natuurlijk wel mijn propedeuse op zak, dus een beetje wetskennis (hoe minimaal jullie dat misschien vinden etc. etc. Maar het is er wel) heb ik al, de begrippen ken ik ook voor een deel.

Ik zal natuurlijk mijn best moeten doen en hard moeten werken om op het juiste niveau te komen, maar ik heb wel wat meer kennis dan iemand die bijv. vers van het vwo af komt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:32
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
bokky schreef op 17-11-2004 @ 15:21 :
*denkt na*

hmm, nee, sorry, volgende strategie

Ik wil graag naar de rijksuniversiteit in Groningen (zie paar post naar boven ). Maar of ze daar aan vage testen doen?
Ik heb voor je gebeld, maar ze willen geen Bokky. Helaas, geef het maar op.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:13
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-11-2004 @ 20:32 :
Ik heb voor je gebeld, maar ze willen geen Bokky. Helaas, geef het maar op.
opgeven? Dat nooit

Ook al zou blijken dat het niet mogelijk is om halverwege in te stromen dan kan ik altijd nog volgend jaar met de studie beginnen of HBO afmaken en daarna nog een aantal jaar universiteit gaan doen.

De mogelijkheden zijn oneindig
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 18-11-2004 @ 15:13 :
(...)

De mogelijkheden zijn oneindig
Ik hoop maar dat je niet een Mark Rutte op je pad vindt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 22:18
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2004 @ 15:57 :
Ik hoop maar dat je niet een Mark Rutte op je pad vindt.
Wals huren en er vet overheen rijden.

Edit: Oei! Bedreig ik nu een staatssecretaris!?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:17
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2004 @ 15:57 :
Ik hoop maar dat je niet een Mark Rutte op je pad vindt.
tja, het is dat bedreigen op het internet momenteel een gevoelig iets is...

Maar die vent...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2004, 20:01
NN
NN is offline
Citaat:
bokky schreef op 17-11-2004 @ 15:21 :
*denkt na*

hmm, nee, sorry, volgende strategie

Ik wil graag naar de rijksuniversiteit in Groningen (zie paar post naar boven ). Maar of ze daar aan vage testen doen?
Leg even concreet uit wat je wil weten. Ik studeer Rechten aan de RUG, dus misschien kan ik je helpen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 20:27
Verwijderd
Als ik het goed begrijp wil ze nu ze haar hbo propedeuse heeft instromen op de uni en alvast de vakken uit de tweede helft van het jaar volgen, aangzien ze de eerste helft al gemist heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 22:20
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-11-2004 @ 20:27 :
Als ik het goed begrijp wil ze nu ze haar hbo propedeuse heeft instromen op de uni en alvast de vakken uit de tweede helft van het jaar volgen, aangzien ze de eerste helft al gemist heeft.
Idd, is er ook een instroom-regeling of iets in die zin op de RUG
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 14:23
misser
misser is offline
Ze beginnen gewoon weer opnieuw met het jaar in februari, je begint dan met dezelfde vakken als waar de september-studenten mee begonnen zijn (op de UU iig wel).
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 14:48
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-11-2004 @ 20:27 :
Als ik het goed begrijp wil ze nu ze haar hbo propedeuse heeft instromen op de uni en alvast de vakken uit de tweede helft van het jaar volgen, aangzien ze de eerste helft al gemist heeft.
Dat lijkt me vrij lastig, want dan mist ze al direct belangrijke inleidende dingen als Juridische Vaardigheden en Algemene Rechteswetenschap.

Ik zou daarom dan ook willen adviseren om niet halverwege het jaar de overstap te maken. (Of eigenlijk helemaal niet overstappen, gezien het enorme niveauverschil tussen HBO-recht en de uni-studie, maar dat is weer een andere discussie...)
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:39
Verwijderd
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Ik ben echter wel zeer geïnteresseerd in de bevindingen van HBO recht-mensen die naar de universiteit gaan. Geen uitspraken zonder onderzoek, geen onderzoek zonder object.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:52
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 16:39 :
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Ik ben echter wel zeer geïnteresseerd in de bevindingen van HBO recht-mensen die naar de universiteit gaan. Geen uitspraken zonder onderzoek, geen onderzoek zonder object.
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0405/10/rechten.html

Lees ook de link onderaan deze pagina. De tweede persoon die daarin wordt geciteerd, ik heb laatst haar cijfers nog bekeken en ze past in het profiel wat NN schetst. Ze had trouwens goede cijfers op het HBO, vertelde ze mij per email.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:58
Verwijderd
Eigenlijk vind ik dat er nog onvoldoende mensen zijn doorgestroomd met HBO rechten om echt gegrond iets te kunnen zeggen over hun kansen op de universiteit. Wel kunnen we lering trekken uit de avonturen van HBO-P doorstromers naar de universiteit, maar misschien is HBO recht een betere methode. De tijd zal het leren. Die opleiding bestaat nog maar twee jaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 17:03
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 16:58 :
Eigenlijk vind ik dat er nog onvoldoende mensen zijn doorgestroomd met HBO rechten om echt gegrond iets te kunnen zeggen over hun kansen op de universiteit.
Wellicht, maar als mensen met 8-en op HBO-recht opeens tussen de 2 en 5 scoren op de universiteit dan geeft dat toch al wat aan.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:23
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 20-11-2004 @ 17:03 :
Wellicht, maar als mensen met 8-en op HBO-recht opeens tussen de 2 en 5 scoren op de universiteit dan geeft dat toch al wat aan.
gelukkig hebben sommige mensen wel geleerd om niet te generaliseren op basis van enkele gevallen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:47
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 20-11-2004 @ 14:48 :
Dat lijkt me vrij lastig, want dan mist ze al direct belangrijke inleidende dingen als Juridische Vaardigheden en Algemene Rechteswetenschap.

Ik zou daarom dan ook willen adviseren om niet halverwege het jaar de overstap te maken. (Of eigenlijk helemaal niet overstappen, gezien het enorme niveauverschil tussen HBO-recht en de uni-studie, maar dat is weer een andere discussie...)
Ach, een zekere mate van basis zal er wel inzitten, tenminste, dat zou je toch verwachten.

Ik zou wel overstappen, wat is de andere optie, een half jaar wachten. Gewoon proberen, dan kun je in dat halve jaar ook kijken of het je een beetje ligt en of je denkt dat je het aan zou kunnen. Als dat niet het geval is kun je het jaar daarop gewoon weer ergens anders verder gaan, met een andere studie, of hbo rechten.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:55
Verwijderd
Daarom. Het ergste wat je kan gebeuren is dat het je een half jaar studievertraging en misschien wat studiefinanciering kost. Zo enorm veel voorsprong heb je nou ook weer niet als je VWO hebt gedaan. Daar zitten ook ongelooflijke dombo's tussen. Rechten is nou eenmaal geen studie waar je enorm getalenteerd voor hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 01:08
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
bokky schreef op 21-11-2004 @ 23:23 :
gelukkig hebben sommige mensen wel geleerd om niet te generaliseren op basis van enkele gevallen
Ben je al een beetje ontmoedigd?

Maar ik generaliseer niet, het patroon ligt gewoon binnen de verwachtingen:

http://www.xs4all.nl/~jclmavg/havo.jpg

Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 01:11
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2004 @ 23:55 :
Rechten is nou eenmaal geen studie waar je enorm getalenteerd voor hoeft te zijn.
Academisch niveau graag omhoog, a.u.b.

Als je de studie niet in zo'n 4 jaar weet te halen had men er al niet moeten zitten. Ik had 'm zelfs in 3 jaar kunnen afronden denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 21:31
Algemene schoolzaken jullie mening over kopieen van uni-->hbo
Poesket
61 14-04-2004 13:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.