Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2004, 19:12
herz
herz is offline
Dit zou pure verkrachting zijn voor Naruto. een zeer slechte zaak.
Advertentie
Oud 15-11-2004, 19:38
D@mien
D@mien is offline
Ik kan wel hulp gebruiken bij het zoeken naar et bedrijf die dit van plan is....ik meen mijn vorige post zéér serieus ik zal álles (behalve bedrijgen en moorden natuurlijk ) doen om dit te voorkomen...
Oud 15-11-2004, 20:25
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Straks komt er nog een naruto-kaartspel
Oud 15-11-2004, 20:25
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Ook mensen hier die Macross Zero gevolgd hebben?
Oud 15-11-2004, 20:35
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 15-11-2004 @ 21:25 :
Ik niet.
Oud 15-11-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Hyperspeed schreef op 15-11-2004 @ 21:25 :
Ik haal ze eerst alle 5 binnen. Ben met 2e ep bezig, maar ff een intermezzo omdat ik voor de gein de Mortal Kombat film binnen wil halen
Oud 16-11-2004, 02:26
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 15-11-2004 @ 20:38 :
Ik kan wel hulp gebruiken bij het zoeken naar et bedrijf die dit van plan is....ik meen mijn vorige post zéér serieus ik zal álles (behalve bedrijgen en moorden natuurlijk ) doen om dit te voorkomen...
ik zal ook proberen uit te vinden wie de licensie heeft.
yorin en fox kids ontkennen beide nog dat ze iets hebben.
maar aan de titel te zien kan het best wel eens fox kids zijn.
Oud 16-11-2004, 08:15
Kurogane
Kurogane is offline
omg krijg naruto stemmetje van shin chan = beyblade = yugioh = etc. ze zullen iig geen japans doen, maar kunnen ze t toch beter engels laten dbz werd ook n hit hoefde niet perse engels te zijn. nah t heeft tog weinig zin om er tegen te protesteren. doelgroep is tog kinderen die niet zo snel kunnen lezen

Laatst gewijzigd op 16-11-2004 om 08:27.
Oud 16-11-2004, 09:06
D@mien
D@mien is offline
We moeten laten blijken dat anime over het algemeen niet voor kinderen is....we kunnen dit negeren, maar ik schaam me strax dood als een 6 jarige koter de kage bunshin gaat zitten doen op straat....
Oud 16-11-2004, 09:27
Verwijderd
Hoezo? Naruto is een vrij duidelijk voorbeeld van anime dat kinderen als grootste doelgroep heeft, in japan in ieder geval.
Oud 16-11-2004, 09:41
Kurogane
Kurogane is offline
Ja er zijn idd veel animes die ander doelgroep hebben. Maar waarom zouden ze t veranderen van doelgroep als in Japan het goed doet bij de kids hoewel japanse kids anders zijn dan nl kids. Maar verschil is kleiner dan bij volwassenen. Trouwens al die namen worden veranderd kage-bunshin- = maak-kloon! kakashi - kopie ninja al die vette namen van ninjutsu krijgen allemaal NL naampies denk ik. Ik hoop niet dat ze iets aan die namen geen doen Sasuke - suske? Kakashi - Meester Kopie ofzo?
Kan niet nickleodeon de licentie hebben gekocht?
Oud 16-11-2004, 12:46
ABrules
ABrules is offline
Naruto-Mokken Naruto- Lunchdoosjes Naruto-Happy Meals

OW MY GOD THE HORROR

we kunnen het dan toch nog wel blijven downen hé?
Oud 16-11-2004, 13:05
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 10:27 :
Hoezo? Naruto is een vrij duidelijk voorbeeld van anime dat kinderen als grootste doelgroep heeft, in japan in ieder geval.
de doelgroep van naruto is young adults...géén kinderen....12/16+
Oud 16-11-2004, 13:09
Kurogane
Kurogane is offline
Ik vind het toch wel positief, meer anime in NL meer bekendheid meer dvd's merchandise etc . En misschien (??) als naruto hit wordt dan is er meer aanleiding om meer anime's naar NL te brengen. Dan is dat alleen maar beter, nu zie je alleen maar van die amateur simpele sfeerloze inhoudloze tekenfilmpjes die met de computer-3d-prog zijn gebouwd en kut stemmetjes allemaal van die kut nederlandse producties. allemaal moeten ze weg. triest is nog dat ze soms hele oude cartoons gaan uitzenden omdat ze niks anders kunnen vinden. etc etc etc
Oud 16-11-2004, 13:44
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-11-2004 @ 14:09 :
Ik vind het toch wel positief, meer anime in NL meer bekendheid meer dvd's merchandise etc . En misschien (??) als naruto hit wordt dan is er meer aanleiding om meer anime's naar NL te brengen. Dan is dat alleen maar beter, nu zie je alleen maar van die amateur simpele sfeerloze inhoudloze tekenfilmpjes die met de computer-3d-prog zijn gebouwd en kut stemmetjes allemaal van die kut nederlandse producties. allemaal moeten ze weg. triest is nog dat ze soms hele oude cartoons gaan uitzenden omdat ze niks anders kunnen vinden. etc etc etc
Dr komen geen DVDs van Naruto op de markt nu....hooguit de nederlandse dub, en zelfs dat betwijfel ik... De anime DVDs die hier te krijgen zijn zijn over et algemeen de Franse versies...die hebben wel de japse versies, aangezien ze in Frankrijk de uncut versies uitzenden....en hier verkrachten ze et...
En áls ze al anime hierheen halen dan dubben ze et en maken ze et voor kinderen....als anime populair in nederland moet worden dan hebben we een zender nodig die et goed doet....
Ik wil nl niet dat en nederland et beeld komt/bevestigd word dat anime voor kinderen is...het moet serieus genomen worden...
Oud 16-11-2004, 15:47
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
ABrules schreef op 16-11-2004 @ 13:46 :
Naruto-Mokken Naruto- Lunchdoosjes Naruto-Happy Meals

OW MY GOD THE HORROR
Je vergeet de naruto forehead protector-merchandise
Oud 16-11-2004, 16:59
Jolt
Jolt is offline
IK ben een beetje uitgekeken op naruto nadat ik de manga had gelezen ...
Oud 16-11-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 16-11-2004 @ 14:05 :
de doelgroep van naruto is young adults...géén kinderen....12/16+
Heb je die special gezien voor die film? Dat geeft wel een indruk van de doelgroep. Ik snap niet zo zeer waarom 't erg zou zijn als kinderen dit gaan zien (en voor zover ik weet zijn 12-jarige ook nog kinderen).
Oud 16-11-2004, 17:56
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 18:18 :
Heb je die special gezien voor die film? Dat geeft wel een indruk van de doelgroep. Ik snap niet zo zeer waarom 't erg zou zijn als kinderen dit gaan zien (en voor zover ik weet zijn 12-jarige ook nog kinderen).
Dat ik me strax schaam dat ik Naruto cool vind als ik koters de kage bunshin zie doen...dan word IK door de massa gezien als een kinderachtige mongool...én ze verkrachten dan een zeer goede anime...
Oud 16-11-2004, 17:59
Verwijderd
Ik zie niet hoe dat de anime zou benadelen.
Oud 16-11-2004, 18:40
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 18:59 :
Vind je et neit erg dat ze anime met de doelgroep 16+ voor kleine kinderen gaan maken? en dus anime het imago van kinderlijk te geven?
Oud 16-11-2004, 19:55
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 18:59 :

iemand al uitgevonden welk bedrijf/tv-station het is?
Oud 16-11-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 16-11-2004 @ 19:40 :
Vind je et neit erg dat ze anime met de doelgroep 16+ voor kleine kinderen gaan maken? en dus anime het imago van kinderlijk te geven?
Naruto IS al voor kinderen. Volgens mij denk jij voornamelijk aan de internet-community als kijker, terwijl het overgrote deel dat het echt op tv ziet een kind is.
Dat het nou toevallig 16+ mensen aantrekt die die fansubs downloaden, maakt het niet de echte doelgroep van die anime.
Oud 16-11-2004, 20:01
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 20:58 :
Naruto IS al voor kinderen. Volgens mij denk jij voornamelijk aan de internet-community als kijker, terwijl het overgrote deel dat het echt op tv ziet een kind is.
Dat het nou toevallig 16+ mensen aantrekt die die fansubs downloaden, maakt het niet de echte doelgroep van die anime.
You are SO wrong

@Kurogane:
Working on it...tis moeiljk...Fox Kids = amerikaans...dus die zal et neit zijn...Nickelodeon is ook amerikaans...Cartoon Network ook...blijft volges mij alleen Yorin over...
Oud 16-11-2004, 20:02
Verwijderd
Ja, leuke argumentatie.
Oud 16-11-2004, 20:05
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 21:02 :
Ja, leuke argumentatie.
Bloed, realistisch ogend geweld...complexe dialogen...
Oud 16-11-2004, 20:08
Verwijderd
Ja, in jouw westers perspectief. Dat kun je van DBZ ook zeggen, en dat was ook voor kids.
En de dialogen zijn niet complex.
De meeste hoofdpersonen zijn rond de 12, dat is vaak ook een indicatie van het publiek dat het wil trekken.
Oud 16-11-2004, 20:17
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 21:08 :
Ja, in jouw westers perspectief. Dat kun je van DBZ ook zeggen, en dat was ook voor kids.
En de dialogen zijn niet complex.
De meeste hoofdpersonen zijn rond de 12, dat is vaak ook een indicatie van het publiek dat het wil trekken.
Jij moet wat meer anime kijken leeftijd van hoofdpersonen zegt nix over de doelgroep...
Oud 16-11-2004, 20:21
Verwijderd
Pokemon, Digimon, Yu-Gi-Oh, je snapt 't verder wel, allemaal met personages rond de leeftijd van de doelgroep.
Volgens mij is 't meer een bekrompenheid om niet toe te geven dat Naruto voor kinderen is? Ik kijk ook iedere week Naruto, vermaak me ook iedere week. Tuurlijk begrijp ik dat niet ALLE anime voor kinderen is, maar ik heb 't hier dan ook specifiek over Naruto.
Oud 16-11-2004, 20:30
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 21:21 :
Pokemon, Digimon, Yu-Gi-Oh, je snapt 't verder wel, allemaal met personages rond de leeftijd van de doelgroep.
Volgens mij is 't meer een bekrompenheid om niet toe te geven dat Naruto voor kinderen is? Ik kijk ook iedere week Naruto, vermaak me ook iedere week. Tuurlijk begrijp ik dat niet ALLE anime voor kinderen is, maar ik heb 't hier dan ook specifiek over Naruto.
daar noem je ook een paar anime...damn...pokémon: kleine schattige wezentjes die commando's opvolgen.. kinderachtige gebeurtenissen en simpel/geen verhaallijn...Digimon...netals bij pokémon schattige monstertjes die commando's opvolgen....Yi-Gi-Oh heb ik niet gezien, dus daar kan ik neit over oordelen...
[EDIT] Oja...et belangrijkste vergeten...in bovengenoemde series zit geen bloed...en dr gaat niemand dood....(niet permanent iig)[/EDIT]

Laatst gewijzigd op 16-11-2004 om 20:33.
Oud 16-11-2004, 20:33
Verwijderd
Dat was alleen ter illustratie van anime's met hoofdpersonen die 'overeenkomen' met de doelgroepen. En in DBZ die ik daarnet al noemde zit het geweld dat jij noemde wel in.
Edit: Nog steeds zit je te denken aan westerse standaarden, dat geweld is alleen 'taboe' hier, de oorspronkelijke doelgroep zijn nog steeds kinderen.

Laatst gewijzigd op 16-11-2004 om 20:36.
Oud 16-11-2004, 21:08
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 21:33 :
Dat was alleen ter illustratie van anime's met hoofdpersonen die 'overeenkomen' met de doelgroepen. En in DBZ die ik daarnet al noemde zit het geweld dat jij noemde wel in.
Edit: Nog steeds zit je te denken aan westerse standaarden, dat geweld is alleen 'taboe' hier, de oorspronkelijke doelgroep zijn nog steeds kinderen.
Het geweld in DBZ is 'onrealistisch' geweld....al is DBZ voor tieners...dus als je een klein beetje knipt is et voor TV te maken...en DBZ heeft een redelijke/goede engelse dub....

maar jij ziet toch wel doelgroepverschil tussen pokémon en DBZ hoop ik?
Oud 16-11-2004, 21:12
Verwijderd
Ik zie een verschil in aanpak van de tekenfilms, maar in essentie proberen ze kinderen aan te spreken ja. Misschien van verschillende leeftijden, maar nog steeds kinderen.
Oud 16-11-2004, 21:28
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 22:12 :
Ik zie een verschil in aanpak van de tekenfilms, maar in essentie proberen ze kinderen aan te spreken ja. Misschien van verschillende leeftijden, maar nog steeds kinderen.
Dat is dus de westerse blik op geanimeerde series....ik noem mezelf niet bepaald een kind...anime is voor alle leeftijden...en et grootste deel is gericht op adolecenten...maar ook volwassenen kunnen er helemaal weg van zijn.....
Oud 16-11-2004, 21:32
Verwijderd
Ok, als 't dus voor alle leeftijden is, waarom bezwaar maken tegen een dub voor Naruto? Voor kinderen is 't een stuk makkelijker om een dub te zien. En jij kan zelf fansubs krijgen.
Misschien is het voornamelijk jammer dat door de dub het op een legale manier 'moeilijk' is om een (ongecensureerde) sub te zien/kopen.
Oud 16-11-2004, 21:49
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 22:32 :
Ok, als 't dus voor alle leeftijden is, waarom bezwaar maken tegen een dub voor Naruto? Voor kinderen is 't een stuk makkelijker om een dub te zien. En jij kan zelf fansubs krijgen.
Misschien is het voornamelijk jammer dat door de dub het op een legale manier 'moeilijk' is om een (ongecensureerde) sub te zien/kopen.
Ik bedoelde dat er voor elke leeftijdsgroep wel een anime is....Naruto is niet gericht op kinderen....pokemon wel....
Dat ie hier gelicenced zou zijn (ik wil et nogsteeds neit geloven) heeft helemaal geen invloed op de fansubs...
Oud 16-11-2004, 22:02
D@mien
D@mien is offline
update: bron

Naruto gelicensed in Nederland?

Volgens Narutofan.com is er een mogelijkheid dat de immens populaire serie gelicensed is voor Nederland.

De serie zou "Naruto en de kracht van het kwaadaardige vossen monster" gaan heten, wat wijst op een mogelijke Nederlandse dub. Ook AnimeNewsNetwork heeft de naam al opgenomen in hun Anime Encyclopedia.

Officiële bevestiging is er echter nog niet. Zowel Dybex als NTE zeggen de serie niet in handen te hebben. Ook zenders Yorin en Fox ontkennen onlangs nieuwe series aangekocht te hebben.

We houden je op de hoogte.
Oud 16-11-2004, 22:05
Verwijderd
Ja, tuurlijk heeft anime als geheel verschillende doelgroepen, maar wat heeft dat dan specifiek met Naruto te maken? Het is een beetje welles/nietes aan 't worden, ik ben nog steeds van mening dat het voor kinderen is bedoeld. Het is te zien aan het grote aantal kinderen dat hoofdpersonages zijn, en natuurlijk dat er ook lessen/moralen e.d. in voorkomen, ook een typisch kenmerk van kindertekenfilms. Het geweld e.d. is mijns inziens nog steeds niet van een dergelijk niveau dat het voor 'jongere' kijkers verontrustend/te geweldadig zou zijn, in ieder geval niet zo dat je daarmee bijv 11-jarigen zou uitsluiten als doelgroep.
Ik heb nergens gezegd dat een licentie in nederland fansubs zou beinvloeden, ik heb in minder woorden gezegd dat een licentie in nederland mogelijkerwijs niet zou leiden tot gesubde gelicenseerde ongecensureerde nederlandse dvd's.
Oud 16-11-2004, 22:19
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 16-11-2004 @ 23:05 :
J
Ik heb nergens gezegd dat een licentie in nederland fansubs zou beinvloeden, ik heb in minder woorden gezegd dat een licentie in nederland mogelijkerwijs niet zou leiden tot gesubde gelicenseerde ongecensureerde nederlandse dvd's.
sorry....kkan niet lezen
Oud 16-11-2004, 23:11
Kurogane
Kurogane is offline
Ik vind als je kijkt naar de verschillen tussen ''NL tekenfilms of de Amerikaanse tekenfilms gedubt naar nL, maar ook enkele japanse'' op foxkids daar past Naruto echt niet bij. Ook vergeleken met DBZ is naruto toch iets op n hogere niveau. Maar aangezien Japanse kinderen gemiddeld intelligenter zijn dan NL'se kan je wel veronderstellen om de doelgroepen te vermengen.
Naruto grafisch heeft ook veel stukken die niet echt heel geschikt zijn voor kids onder twaalf? Zoals the evil sand van Gaara en de hand in de maag van oorochimaru, en in t begin in de bos met de slang van oorochimaru waarbij hij vervormt gecombineerd met spannende/enge sfeer muziek. Er zitten idd ook veel normen en waarden wijze van lezen, maar die zijn er zo in gevuld in de tekenfilm als subtiele elementen die verwerkt zijn in t verhaal die iets complexer inelkaar zijn geflanst tov tekenfilms op foxkids van dit moment. Maar als je het zeker wilt weten moet je maar een mail sturen naar japanse uitgeven/tvstation van naruto, wat hun doelgroep is.
Oud 16-11-2004, 23:29
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Hoe dan ook, Jim moet de stem voor Kakashi krijgen
Oud 17-11-2004, 21:15
Severus
Severus is offline
*komt in topic zonder iets gelezen te hebben*

De eerste anime-film die ik ooit gezien heb was "Akira" (dat is alweer 2-4 jaar geleden), iemand hier bekend mee en wat vinden we ervan? Lange tijd was ik de titel vergeten, vandaag herinnerde ik het me weer. Vooral het personage Tetsuo is me steeds bijgebleven, hoe die op het laatst zo'n opgezwollen hersenen had en ontplofte.

Om me heen hoor ik ook steeds meer over "Hellsing" en "Vampire Hunter D", iemand die me wat over die series kan vertellen? Yay or nay? Ik hoor dat beide series wel een gothische inslag hebben, daar houd ik wel van - donker, maar met stijl.

Ik word nieuwsgierig, misschien dat ik van "Hellsing" maar eens een aflevering moet downloaden.
Oud 17-11-2004, 21:47
Jolt
Jolt is offline
Akira was een meesterlijke film. Ik heb genoten.

Hellsing is super, die gozer is gewoon cool, alles geweldig, echt de moeite waard. Niet met de film te vergelijken!
Vampire Hunter D hij was ook zeer vet. Hij ligt voor 10 euro geloof ik bij de FRS.
Oud 17-11-2004, 21:57
Severus
Severus is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-11-2004 @ 22:47 :
Akira was een meesterlijke film. Ik heb genoten.

Hellsing is super, die gozer is gewoon cool, alles geweldig, echt de moeite waard. Niet met de film te vergelijken!
De film "Van Helsing" met Hugh Jackman, bedoel je? Ja, die heb ik gezien - oerslecht, totaal geen stijl.

Citaat:
Jolt schreef op 17-11-2004 @ 22:47 :
Vampire Hunter D hij was ook zeer vet. Hij ligt voor 10 euro geloof ik bij de FRS.
Klinkt goed, ik zal eens een kijkje nemen.
Oud 17-11-2004, 22:19
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Severus schreef op 17-11-2004 @ 22:57 :
De film "Van Helsing" met Hugh Jackman, bedoel je? Ja, die heb ik gezien - oerslecht, totaal geen stijl.

Klinkt goed, ik zal eens een kijkje nemen.
De film was bagger, de serie is geweldig. Ik hou van de humor van die gozer .

Neon Genesis Evangeleon zou ik ook eens proberen, naruto zou ook kunnen, maar ik vind het nu een beetje saai, Ninja Scroll super film, Samurai Champloo die is meesterlijk.

Maar ik ben niet zo into Anime, kijk het af en toe, moet je bij die andere gozers zijn. Die weten de crême de la crême van de Anime.
Oud 17-11-2004, 22:40
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Severus schreef op 17-11-2004 @ 22:15 :

Ik word nieuwsgierig, misschien dat ik van "Hellsing" maar eens een aflevering moet downloaden.

Hellsing is leuk tm aflevering 10 ofzo, daarna wordt het echt hopeloos en loopt de serie dood wat dat betreft is de manga een stuk beter
Oud 18-11-2004, 08:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 17-11-2004 @ 23:40 :
Hellsing is leuk tm aflevering 10 ofzo, daarna wordt het echt hopeloos en loopt de serie dood wat dat betreft is de manga een stuk beter
Nee man het einde is zo lachen.

Spoiler

Owja, jullie praten niet meer of naruto dat kan niet he
Vind de serie nu echt tegen vallen vergeleken met de manga, gaat het tenmiste wat sneller. Vind het nu op DBZ lijken ...
Oud 18-11-2004, 09:08
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
Severus schreef op 17-11-2004 @ 22:15 :
*komt in topic zonder iets gelezen te hebben*

De eerste anime-film die ik ooit gezien heb was "Akira" (dat is alweer 2-4 jaar geleden), iemand hier bekend mee en wat vinden we ervan? Lange tijd was ik de titel vergeten, vandaag herinnerde ik het me weer. Vooral het personage Tetsuo is me steeds bijgebleven, hoe die op het laatst zo'n opgezwollen hersenen had en ontplofte.

Om me heen hoor ik ook steeds meer over "Hellsing" en "Vampire Hunter D", iemand die me wat over die series kan vertellen? Yay or nay? Ik hoor dat beide series wel een gothische inslag hebben, daar houd ik wel van - donker, maar met stijl.

Akira is inderdaad
Je moet ook eens de films spirited away en princess mononoke kijken ...dat zijn in ieder geval mijn favorieten
Oud 18-11-2004, 15:14
D@mien
D@mien is offline
is NGE erges te downen? hij staat al geruime tijd op mn to watch list, maar ik kan em niet vinden....

btw, over die nederlandstalige Naruto: het is zeer waarschijnlijk een hoax...de webmaster van naruto-kun.com heeft gezegt dat narutofan et nieuws gebaseerd heeft op de titel die al langer op animenewsnetwork staat....(en iedereen kan wat toevoegen daar)en heel veel mensen hebben fox kids enzo gemaild, en die ontkennen allemaal dat ze de licence hebben....
Oud 18-11-2004, 23:23
Jolt
Jolt is offline
Vriend van mij had hem binnegehaald, dus ik ff over leechen dvd rips.
Zal wel ff na vragen waar hij hem had gehaald, stuur je wel een pm of zo daarover.

Regels voor berichten