Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2002, 12:10
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Ik ben dus geintresseerd geraakt in T'ai Chi. Ik heb al veel gelezen op dit forum over Chi. Maar zijn er ook mensen die T'ai Chi beoefenen? Ik wil misschien op T'ai Chi les gaan, maar hoe beviel dat jullie? Ik heb gehoord dat het veel lichamelijke inspanning eist, je bovenbenen moeten best veel kunnen hebben....graag jullie commentaar op T'ai Chi?
Advertentie
Oud 30-06-2002, 12:17
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Owja, misschien hoort dit op lichaam & gezondheid, maar omdat het wel met Chi te maken heeft dacht ik wel dat het op mystiek hoorde......(sorry als ik het fout heb )
Oud 30-06-2002, 18:33
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Jamiroquai schreef:
Owja, misschien hoort dit op lichaam & gezondheid, maar omdat het wel met Chi te maken heeft dacht ik wel dat het op mystiek hoorde......(sorry als ik het fout heb )
Ik beoefen Ki, is hetzelfde als Chi, alleen ik heb andere technieken dan bij Tai Chi.
Oud 30-06-2002, 19:32
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik beoefen Ki, is hetzelfde als Chi, alleen ik heb andere technieken dan bij Tai Chi.

Maar Ki is toch juist meer meditatie en energieballen maken? Bij T'ai Chi worden er geen energieballen gemaakt (Ki heeft te maken met T'ai Chi...maar het is er meer een kleiner deel van)
Je leert dan allemaal bewegingen, zoals bijvoorbeeld 'walking like a cat'. Het is meet fysiek gericht. Wie heeft er uit eigen ervaring wat te vertellen over T'ai Chi?
Oud 01-07-2002, 11:09
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Jamiroquai schreef:

Maar Ki is toch juist meer meditatie en energieballen maken? Bij T'ai Chi worden er geen energieballen gemaakt (Ki heeft te maken met T'ai Chi...maar het is er meer een kleiner deel van)
Je leert dan allemaal bewegingen, zoals bijvoorbeeld 'walking like a cat'. Het is meet fysiek gericht. Wie heeft er uit eigen ervaring wat te vertellen over T'ai Chi?
Bij ki ga je juist verder, tai chi is voor de gezondheid.
Oud 01-07-2002, 13:48
prulleke
prulleke is offline
Mijn lerares nederlands beoefend al jaren tai chi. Vorig jaar heeft zij enkele leerlingen een les gegeven met uitleg, en een praktijkles. Met tai chi maak je ook wel degewlijk energie ballen, en het heeft ook alles te maken met de energie die in je lichaam stoomt. Zo moet je bijvoorbeeld je tong tegen je gehemelte houden om de energie goed te kunnen laten doorstromen, en je handen constant in een positie hopuden die een energiebal vast kan houden.
Tai chi is vrij vermoeiend. Je moet erg geconcentreerd met je bewegingen en houding bezig zijn, en je benene hebben inderdaad heel wat kracht nodig, omdat je anders gewoon omvalt.
Het effect is vooral dat je je realxter voelt, rustig, en een met lichaam en geest. Het geeft een zekere voldoening wanneer je 'sessie' goed kunt afronden.
Oud 01-07-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Bij ki ga je juist verder, tai chi is voor de gezondheid.
Tai chi is niet voor de gezondheid. Bij tai chi leer je je fysiek en mentaal te beheersen en zo.

Geen ervaring mee verder, haal es een boek uit de bieb zou ik zeggen...
Oud 01-07-2002, 16:45
Verwijderd
Citaat:
prulleke schreef:

Het effect is vooral dat je je realxter voelt, rustig, en een met lichaam en geest. Het geeft een zekere voldoening wanneer je 'sessie' goed kunt afronden.
Dat heb je met de meeste sporten achteraf
Oud 01-07-2002, 21:00
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Tai chi is niet voor de gezondheid. Bij tai chi leer je je fysiek en mentaal te beheersen en zo.

Geen ervaring mee verder, haal es een boek uit de bieb zou ik zeggen...
Ja duh dat is toch gezondheid.
Oud 01-07-2002, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja duh dat is toch gezondheid.
Mentaal beheersen?

>_>
Oud 01-07-2002, 22:06
susun
susun is offline
vraag me af hoeveel levens het perfectioneren van tai chi technieken heeft gekost
Oud 02-07-2002, 10:54
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Mentaal beheersen?

>_>
Jazeker, mentaal gezond zijn.
Oud 03-07-2002, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Jazeker, mentaal gezond zijn.
Mentaal gezond zijn is gewoon dat je niet psychisch ziek bent. Mentale beheersing en zo is heel wat anders.
Oud 04-07-2002, 09:53
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Mentaal gezond zijn is gewoon dat je niet psychisch ziek bent. Mentale beheersing en zo is heel wat anders.
Ok, maar heb je wel eens Tai Chi beoefent? Nee? Nou daar krijg je sierlijke en langzame bewegingen, en die moet je langzaam uitvoeren en dat is vermoeiend, je traint niet alleen je geest maar ook je spieren. En dat is wel gezond.
Oud 04-07-2002, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ok, maar heb je wel eens Tai Chi beoefent? Nee? Nou daar krijg je sierlijke en langzame bewegingen, en die moet je langzaam uitvoeren en dat is vermoeiend, je traint niet alleen je geest maar ook je spieren. En dat is wel gezond.
Jahaaa, ik zeg ook niet dat het niet gezond is (integendeel, je hebt helemaal gelijk). Ik bedoel alleen dat er nog iets meer is, het is niet ALLEEN voor je gezondheid, ook voor mentale beheersing en zo.
Oud 04-07-2002, 18:54
~*~WiCkEd~*~
~*~WiCkEd~*~ is offline
wat is tái chi precies???????????/
leg me dat is uit,
in een m@iltje ofzo?

xx lynn
Oud 08-07-2002, 14:06
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
mijn vader doet het, het is niet alleen langzame bewegingen maken, het is een soort meditatie en de bewegingen die worden gemaakt zijn, als ze snel uitgevoerd worden, zelfverdedigingsbewegingen. Ik heb van mijn vader een paar dingen geleerd waarmee ik iemand die 2x zo groot is als ik op de grond kon leggen zonder veel kracht te gebruiken.
Het werd veel gebruikt in de jappenkampen, mensen die daar gevangen zaten moesten elke dag 's morgens Tai Chi-en. daar is het geloof ik allemaal een beetje begonnen, lichamelijke oefeningen waar geheime vechtbewegingen achter zitten was het idee erachter.
De zelfbeheersing is er inderdaad ook een deel van, het is de bedoeling dat je je eigen kracht niet gebruikt, maar de kracht ergens anders vandaan haalt, (Bijvoorbeeld als je in een gevecht raakt niet je eigen kracht gebruiken om je vijand uit te schakelen, maar de kracht van je vijand). Ik kan me voorstellen dat het een beetje vaag klinkt allemaal, maar het is een beetje moeilijk uit te leggen allemaal.
Oud 09-07-2002, 12:44
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
mijn vader doet het, het is niet alleen langzame bewegingen maken, het is een soort meditatie en de bewegingen die worden gemaakt zijn, als ze snel uitgevoerd worden, zelfverdedigingsbewegingen. Ik heb van mijn vader een paar dingen geleerd waarmee ik iemand die 2x zo groot is als ik op de grond kon leggen zonder veel kracht te gebruiken.
Het werd veel gebruikt in de jappenkampen, mensen die daar gevangen zaten moesten elke dag 's morgens Tai Chi-en. daar is het geloof ik allemaal een beetje begonnen, lichamelijke oefeningen waar geheime vechtbewegingen achter zitten was het idee erachter.
De zelfbeheersing is er inderdaad ook een deel van, het is de bedoeling dat je je eigen kracht niet gebruikt, maar de kracht ergens anders vandaan haalt, (Bijvoorbeeld als je in een gevecht raakt niet je eigen kracht gebruiken om je vijand uit te schakelen, maar de kracht van je vijand). Ik kan me voorstellen dat het een beetje vaag klinkt allemaal, maar het is een beetje moeilijk uit te leggen allemaal.
Nee dat klinkt niet vaag in de oren van de kracht van je tegenstander gebruiken om hem om te gooien. Wij moeten dah altijd bij Judo, maar goed. Heb je MSN? Want ik wil mijn ki, chi ook gebruiken voor iemand om te leggen die 2 x zo groot is als mij. Die kiballen zijn wel leuk, maar ik ben het meeste geiinterreseerd in je eigen snelheid en kracht verhogen met chi. Wil je alsjeblieft je email geven zodat we verder op MSN kunnen praten er over? Hier is de mijne: Jottem80@hotmail.com
Oud 09-07-2002, 20:03
real terminator
real terminator is offline
lol ik zit op karate daar gebruiken we juist snelle bewegingen voor de verdediging
Oud 10-07-2002, 22:11
Gael
Gael is offline
Mijn moeder geeft les in Tai Chi.

En het hoort helemaal niet vermoeiend te zijn, het enige dat je misschien zou kunnen laten zweten is het bewegen met de juiste technieken
Advertentie

Regels voor berichten