Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar Ki is toch juist meer meditatie en energieballen maken? Bij T'ai Chi worden er geen energieballen gemaakt (Ki heeft te maken met T'ai Chi...maar het is er meer een kleiner deel van) Je leert dan allemaal bewegingen, zoals bijvoorbeeld 'walking like a cat'. Het is meet fysiek gericht. Wie heeft er uit eigen ervaring wat te vertellen over T'ai Chi? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Mijn lerares nederlands beoefend al jaren tai chi. Vorig jaar heeft zij enkele leerlingen een les gegeven met uitleg, en een praktijkles. Met tai chi maak je ook wel degewlijk energie ballen, en het heeft ook alles te maken met de energie die in je lichaam stoomt. Zo moet je bijvoorbeeld je tong tegen je gehemelte houden om de energie goed te kunnen laten doorstromen, en je handen constant in een positie hopuden die een energiebal vast kan houden.
Tai chi is vrij vermoeiend. Je moet erg geconcentreerd met je bewegingen en houding bezig zijn, en je benene hebben inderdaad heel wat kracht nodig, omdat je anders gewoon omvalt. Het effect is vooral dat je je realxter voelt, rustig, en een met lichaam en geest. Het geeft een zekere voldoening wanneer je 'sessie' goed kunt afronden.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
mijn vader doet het, het is niet alleen langzame bewegingen maken, het is een soort meditatie en de bewegingen die worden gemaakt zijn, als ze snel uitgevoerd worden, zelfverdedigingsbewegingen. Ik heb van mijn vader een paar dingen geleerd waarmee ik iemand die 2x zo groot is als ik op de grond kon leggen zonder veel kracht te gebruiken.
Het werd veel gebruikt in de jappenkampen, mensen die daar gevangen zaten moesten elke dag 's morgens Tai Chi-en. daar is het geloof ik allemaal een beetje begonnen, lichamelijke oefeningen waar geheime vechtbewegingen achter zitten was het idee erachter. De zelfbeheersing is er inderdaad ook een deel van, het is de bedoeling dat je je eigen kracht niet gebruikt, maar de kracht ergens anders vandaan haalt, (Bijvoorbeeld als je in een gevecht raakt niet je eigen kracht gebruiken om je vijand uit te schakelen, maar de kracht van je vijand). Ik kan me voorstellen dat het een beetje vaag klinkt allemaal, maar het is een beetje moeilijk uit te leggen allemaal.
||
Citaat:
|