Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2004, 20:11
vixen
vixen is offline
Hoe is je lifestyle veranderd nu je op kamers zit? Of stel dat je op kamers zou gaan, wat zou dr dan veranderen aan je lifestyle. Zou je heel veel uitgaan of juist enorm veel tijd aan je studie besteden. Hoe zou 't met je eten gaan, zou je gelijk 10 kilo aankomen, of zou je alleen maar gezond blijven eten. En welke gewoontes zou je van je ouders overnemen?
Do tell.
Oud 17-11-2004, 20:14
Verwijderd
ik denk dat ik dan iedere avond in de soho rond zou hangen en dat ik dan kotsend uit de taxi kom rollen als ik naar huis ga
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:17
Verwijderd
ik zou meer rust krijgen, dikker worden, minder uitgaan, want dat doe ik nu al nooit, ja misschien wel eens omdat het niet uit maakt hoe laat je thuis bent.
Niet erger gaan studeren. Maar juist eens wat vaker thuis blijven van school.
ik zou lekker eindelijk een eigen nestje hebben en ik zou me best fijn voelen met een kamer.
alleen jammer dat je maar weinig geld hebt.
de gebruiken die ik over zou nemen.. pff.. goede vraag.. boodschappen bij de poiesz doen ofzo.
haha.
zucht was het maar alvast volgend jaar.
oja en ik wil een kat voor mezelf
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:19
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Euhm naja ik ga volgend jaar op kamers en ik hou alles wel redelijk hetzelfde hoop ik....
Ja, ik ga meer werken om t te kunne bekostigen, op andere dagen uit, af en toe in t weekend naar huis en vooral lekker een eigen leven leiden enzo...lijkt me heerlijk....
Oud 17-11-2004, 20:22
vixen
vixen is offline
Owja, ik woon nu al bijna 1,5 jaar op mezelf. Ik ga veeel meer uit, ik studeer veel minder, ik ben niet dikker geworden maar dat is omdat k al mn geld uitgeef aan kleren. Ik koop alles bij de aldi en dat doen mn ouders nooit, maar de ah is te duurr. En ik ga veel later naar bed.
Oud 17-11-2004, 20:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
1)Ik denk dat ik veel meer uit zou gaan, omdat ik dan geen controle meer heb van m'n ouders, en ik dan wrs niet meer in een boerengat woon.
2) Ik denk dat ik wel wat af zou vallen omdat ik dan zelf m'n eten moet betalen en ik dan wat zuiniger aan doe, ik kan koken wat ik lekker vind en dus niet elke avond frituur hoef te eten en omdat m'n ouders dan niet constant koekjes/gebak onder m'n neus douwen.
Verder hoop ik dat ik geen gewoontes van mijn ouders ga overnemen, want ze zijn lui en ranzig. Ik ben dat ook, maar ik ruim m'n eigen zooi tenminste nog op.
Oud 17-11-2004, 20:27
Verwijderd
Sinds ik op kamers woon (ongeveer 2 jaar) eet ik gezonder, ga meer uit, koop minder kleren, studeer ongeveer evenveel, koop meer biologisch eten dan mn ouders en ben meer gaan internetten.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:33
rodina
rodina is offline
Als ik in m'n uppie zou zitten, overleef ik het niet want dan eet ik niet meer. Eten in je eentje is niet leuk.
Mjah ik denk niet dat mn lifestyle drastisch zou veranderen.
Oud 17-11-2004, 20:36
Maija
Maija is offline
ik denk dat ik gewoon meer zelfstandig ga leven, en ik hoop dat ik dan ook afval enz.
ik ga volgent jaar waarschijnlijk op kamers
Oud 17-11-2004, 20:42
.Renate
.Renate is offline
Ik zou dan meer uitgaan.. omdat ik dat nu nog niet zoveel mag.
Me huis heeeeel opgeruimd houden. Hopelijk genoeg tijd aan me studie besteden. Afvallen omdat ik op eten bezuinig, en geen zin heb om te eten. Verder verrot door slaapgebrek.
En hoop met vrienden afspreken! Maar dat doe ik al..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:43
ZerO
ZerO is offline
Ik zou meer uitgaan, vaker dronken zijn, waarschijnlijk aankomen want meer uitgaan= meer bier drinken, ik zou wel redelijk gezond blijven eten en nog minder geld hebben dan nu
Oud 17-11-2004, 20:52
friekje
friekje is offline
Ik ga volgend jaar sept. op kamers.. als ik er tenminste een kan vinden..
Ik zal waarsch. iets meer uitgaan (kga nu heel weinig uit) maar toch wel veel studeren ook..
ehm.. eten tja.. heel verschillend waarschijnlijk, een periode bijna niks en ook wel gezond, en een periode weer veel te veel..
kdenk dat ik best veel van mijn ouders over zal nemen.. (soms jammergenoeg.. maar vaak ook wel erg goed)
Oud 17-11-2004, 21:30
Verwijderd
haha dat stadium van op kamers gaan ben ik voorbij, want ik woon nu samen, daarvoor heb ik 1,5 jaar op kamers gezeten:
veel sla en soup en rijst, vissticks, weinig vlees, 10 a 15 euro per week voor eten zonder honger te leiden.
alles op de fiets want ik zat in het centrum van arnhem dus ik was zo overal.
ik had geen interessante huisgenoten dus voelde me wel een beetje eenzaam soms (in het begin was dat dan), en dan is het gezellig om even langs te gaan thuis. maar dat doe je ook steeds minder, naarmate je langer op kamers zit. ik ging wel iedere weekend eomdat ik bij mijn moeder in de buurt op zaterdag werk (tsja een echte student werkt natuurlijk). nu woon ik samen met mijn vriend in ede, en dat is best raar want ik ben nog maar 21, en ben helemaal geen volwassen persoon eigenlijk. en het is best wel moeilijker dan je vooraf verwacht enzo. nouja het bevalt wel hoor, en ik ben er niet minder student op geworden.
maar als je eenmaal het huis uit bent geld voor bijna iedereen:
je wilt echt niet meer terug!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:32
Hagel
Hagel is offline
Ik woon sinds 2 jaar op mezelf in het begin at ik vreselijk ongezond en ging zoveel mogelijk uit naar concerten enzo, best veel aangekomen Nu heb ik meer mijn eigen ritme gevonden, ga netjes naar school, eet gezonder maar uitgaan enzo doe ik nog wel vrij veel, concerten zijn verslavend
Oud 17-11-2004, 21:37
Verwijderd
nou ik ehh ruim vaker op want nu het m'n eigen huis is erger ik me eraan als er teveel rotzooi ligt en er is natuurlijk ook veel minder ruimte om rotzooi te maken. ik eet gezonder dan toen ik bij m'n papa woonde want dat vind ik bevredigend en ik wil graag leren koken. verder verschilt het niet zoveel, voor ik hier woonde was m'n paps er soieso bijna nooit en had ik geen regels, maar wel een groter huis.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:45
knir
knir is offline
Ik woon sinds een paar maanden op kamers en der is wel wat veranderd, vreemd genoeg ga ik minder uit wegens een chronisch geldgebrek. En wegens datzelfde chronische geldgebrek eet ik ongezonder (ik kook maandag en dan eet ik er 4 dagen van ). Volgens mij ben ik afgevallen maar weet het niet zeker, gelukkig heb ik hier geen weegschaal.
Ik heb toch wel wat van m'n ouders overgenomen, dacht altijd dat ik een enorme slons zou zijn maar ik heb toch echt een aantal schoonmaakgewoontes van mommie overgenomen..

Oja maar ik ben wel veel creatiever geworden wat geld besparen betreft, de aldi + zeeman + prijzenparadijs En 2-dehands kleding sjoppen en zielig wachten op je stufi, langleve op kamers
Oud 17-11-2004, 21:48
Verwijderd
volgend scooljaar ga ik op kamers en ik verwacht het volgende:
ik vrees dat ik veel meer ga drinken,meer uit zal gaan en ongezonder(als in minder en te gezond) ga eten.
verder denk ik dat ik vrijwel elke dag wel in de stad te vinden ben en dat ik zeker in hetbegin niet tegen de rijheid opgewassen ben
maar he,ik ben maar een keer jong he
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:52
thunder110
thunder110 is offline
ik zou afvallen en veel vaker uitgaan en ik denk dat het mijn seksleven ook wel ten goede zal komen
Oud 17-11-2004, 22:13
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
vixen schreef op 17-11-2004 @ 21:11 :
Hoe is je lifestyle veranderd nu je op kamers zit? Of stel dat je op kamers zou gaan, wat zou dr dan veranderen aan je lifestyle. Zou je heel veel uitgaan of juist enorm veel tijd aan je studie besteden. Hoe zou 't met je eten gaan, zou je gelijk 10 kilo aankomen, of zou je alleen maar gezond blijven eten. En welke gewoontes zou je van je ouders overnemen?
Do tell.
ik zit nu anderhalf jaar op kamers. ik ging nooit veel uit, ga nu nog steeds erg weinig uit. ik besteed redelijk wat tijd aan mijn studie, waarschijnlijk zou ik als ik thuis woonde ongeveer evenveel tijd eraan besteden. ik ben een paar kilo's aangekomen, maar dat was eigenlijk wel nodig, dus dat is niet erg. ik eet redelijk gezond, probeer niet vaker dan 1x per week 'ongezond', dus pizza/patat, te eten. ik heb niet veel gewoontes overgenomen van thuis; ja, ik kan heel goed lui zijn, net als mn paps en ik ben trouwens toffere kleren gaan kopen dan dat ik vroeger droeg.
Oud 17-11-2004, 22:34
suikerprinses
suikerprinses is offline
ik wil op kamers. volgend jaar of het jaar erop.
en ik denk dat ik echt een slons ga worden, maar de badkamer&keuken ga ik heel schoon houden. ik ga vast niet heel gezond eten, maar het liefste wil ik elke avond warme broodjes met lekker beleg eten. dat kan ik nooit betalen dus wordt het lasagna van de liddl ofzo. ik ga weinig aan school doen, veel te veel drinken, feestjes geven&bezoeken en veel te veel kopen (vooral als ik de kamer krijg die ik op het oog heb)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 22:35
Aine
Aine is offline
Bij mij is er niet heel erg veel veranderd eigenlijk. Ik ga nu alleen wel door de weeks vaker weg omdat ik bij een studentenvereniging zit. Daarvoor ging ik door de weeks eigenlijk nooit weg.
Oud 17-11-2004, 22:41
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik ben gezonder gaan eten en ik ga minder uit (van 2 keer per week naar 1 keer per week ) maar ik ga wel leuker uit.
Oud 17-11-2004, 22:43
matt trakker
matt trakker is offline
ik ga meer uit en eet minder groentes, ik maak een zooi van mn kamer maar ik heb dat zelf niet in de gaten, ik heb een supermarkt op loopafstand (een enorme verbetering gezien het gat waar ik vandaan kom geen supermarkt heeft) en tsja het bevalt me zeer goed
Oud 17-11-2004, 22:51
GRRR
GRRR is offline
Ik ben gezonder gaan eten. Heb veel minder last van gewichtsschommelingen en vitamine tekort. Ga minder uit omdat ik veel minder tijd heb, drink nu thuis veel alcohol en rook ook veel meer. En thuis kotsen kan nu zo luid mogelijk Evenals sex. Ik ben ook vaker en langer van huis nu niemand aan mijn hoofd zeurt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 23:10
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
vixen schreef op 17-11-2004 @ 21:22 :
Owja, ik woon nu al bijna 1,5 jaar op mezelf. Ik ga veeel meer uit, ik studeer veel minder, ik ben niet dikker geworden maar dat is omdat k al mn geld uitgeef aan bier . Ik koop alles bij de aldi en dat doen mn ouders nooit, maar de ah is te duurr. En ik ga veel later naar bed.

+ dat ik kan n3uken zonder dat m'n ouders binnenkomen om te vragen of ik wat wil eten....
Oud 18-11-2004, 00:00
Verwijderd
uh ja ik ga wat later naar bed
dat is het voornamelijk
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 09:30
Konstantine
Konstantine is offline
Oei. Ik ging elke dag uit maar daar ben ik de laatste week mee gestopt omdat ik ineens tot inzicht ben gekomen wat betreft studeren. Verder ben ik een alcoholist geworden en socialer en volwassener natuurlijk! (Ha-ha.) Ook ga ik meer culturele dingies doen ivm mijn studie. En ik heb veel meer vriend(innet)jes, ook in mijn hometown, want die missen me ineens. Sentimentele conclusie: ik ben nu gelukkiger dan oooooit!

Oja ik vind zelf dat ik ben aangekomen door dat uitgaan maar volgens de weegschaal compenseert het met mijn maaltijden-overslaan-lifestyle.

Laatst gewijzigd op 18-11-2004 om 09:33.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 09:49
Blenderhead
Blenderhead is offline
positief puntje: ik drink vaker met mate!
Oud 18-11-2004, 10:14
Verwijderd
Ik ga iets meer uit, omdat de concerten dichter in de buurt zijn. En als ik terug in mn hometown kom willen mijn vrienden daar ook graag met me uit
Ik eet gezonder en shop goedkoper. En ik koop nog minder kleren.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 11:55
Jules
Jules is offline
Ik woon nu een paar maanden op kamers, en ik zorg echt slecht voor mezelf .. wat Rodina al zei: als ik alleen ben kook en eet ik helemaal niet zo lekker als in gezelschap.. ik kook misschien 1x in de 2 weken, maar ik eet vaak 'buiten de deur' (dus bij mijn ouders of vriendje). Ik heb wel een broodje-tonijn obsessie ontwikkeld zo.

Verder heb ik helaas nog geen bijbaan dus kan ik niet zoveel kleding kopen als ik zou willen maar ik koop bijna geen snoep/koek, dus dat scheelt wel weer.

Ik ga wel regelmatig uit, 'vroeger' ging ik nooit, maar nu heb ik eindelijk vriendinnetjes die dat wel leuk vinden
Oud 18-11-2004, 12:00
Verwijderd
oja: nu eet ik heel veel rijst, chickentonight en kipfilee...eigenlijk best gezond....behalve dat er geen groente bij zit. maar dan eet ik vaak wel komkommer
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 12:11
*oma*
*oma* is offline
eerst kwam ik aan, nu zit ik weer onder mijn oude gewicht en ik geef veel te veel geld uit aan kleding en eten en aan het eind mijn geld heb ik altijd nog een stukje maand over
Oud 18-11-2004, 12:56
Gadje
Gadje is offline
nee mn lifestyle blijft zo wel, misschien wat meer 'extremer' omdat ik niet meer bij mn ouders woon en kan doen wat ik wil.
ik heb altijd gezegd dat als ik op kamer ga van de magnetron maaltijden ben, maar intussen heb ik ook wel door dat je ook heel simpel toch iets lekkers/afwisselends/gezonds kan maken.
ik zou wel veel aandacht aan mn studie moeten besteden en ik zeg nu ook wel dat ik dat ga doen, ondanks dat mn zelfdicipline 0,0 is
maar ik zie t allemaal wel, eerst een kamer vinden in utrecht
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:12
11568
11568 is offline
Denk dat mijn kamer dan een grote vuilnisbelt wordt met overal lege drankflessen en pizzadozen.
Ik ben denk ik niet in staat om goed voor mezelf te zorgen alhoewel ik het nou wel eens tijd vind worden om hier weg te gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:16
Luna
Luna is offline
Sinds ik op mezelf woon zit ik minder achter de computer en lees ik meer.
Ik doe ongeveer even veel aan school en ga veel uit, maar ik ging al veel uit.
Ik eet wel slecht geloof ik. Ik kook wel maar niet echt gevarieerd en ik vind het niet leuk om alleen voor mezelf te koken. Maar ik eet minder patat nu.
Ik eet wel 2 keer per week thuis en dan eet ik wel gezond
Ohja, ik koop ook minder spullen/kleren.
Ik heb het wel drukker omdat ik zelf boodschappen/afwas moet doen en moet koken. Maar druk heb ik het altijd al gehad, al vanaf dat ik een kleuter was zei mn moeder laatst
Ik verveel me iig noooooit
Oud 18-11-2004, 13:22
Verwijderd
Ik zit in ieder geval minder achter de pc (ik heb geen internet)
Ik ga meer uit (en dat is iets goed want dan ben ik sociaal bezig)
Ik blow meer , ik rook meer , ik drink meer .
Ik hoef niet meer nachten in mijn bed wakker te liggen en niks te doen .
Ik kan dan films kijken vanuit mijn bed .
Of iets anders doen .

Qua studeren , leren gaat best goed op mijn kamer .
Geen gezeur .

En ook zonder ouders . Een hoop minder gezeur .
(wel meer gezeik als ik thuis kom . Maar na een explosie 2 weken terug , hoef ik nu alleen nog maar thuis te komen als ik dat zelf wil)
Dus ik ben eigenlijk zelden thuis .

& vooral door op kamers wonen .
Ik voel me zoveel gelukkiger .
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:50
AngelLena
AngelLena is offline
Er is eigenlijk vrij weinig veranderd sinds ik op mezelf woon. Bij mijn ouders woonde ik al vrij op mezelf, het enige wat ik nog niet zelf hoefde te doen was koken, maar dat deed ik ook wel regelmatig.

Ik heb wel heel veel nieuwe mensen leren kennen, vrienden gemaakt etc. Kook vaker zelf (maar vaak eten we ook samen met alle aanwezige huisgenoten, wonen met z'n 5en in huis), eet vaker bij vrienden, eet vrij gevarieerd ook nog, van lasagna/lasagnettes tot macaroni tot spaghetti tot ovenschotels tot mexicaans tot indisch tot gewoon een oerhollandse maaltijd.

Heb hele andere manieren van uitgaan leren kennen waar ik ook graag aan mag doen, maar ja, rooster van school bepaalt nog vrij vaak dat ik 's ochtend om half 9 aanwezig moet zijn en dan ga ik niet uit de avond ervoor. Zo verstandig ben ik dan nog wel...

Ik drink wel iets meer. 's Avonds tijden filmpje met huisgenoten is een wijntje erbij wel zo gezellig. Daar grijp je in je eentje toch minder naar.
Ik kom nog elk weekend trouw bij mijn ouders tenzij ik hier verplichtingen heb.
Ik ben een stuk netter geworden. Mijn kamer bij mijn ouders was 1 grote teringzooi, mijn eigen kamer hier thuis hou ik toch wel vrij netjes...

Ik vergeet wel vaak om het vuilnis buiten te zetten zodat dat zich lekker opstapelt op het balkon tot op het punt dat het ook echt moet gebeuren
Oud 18-11-2004, 15:18
Jampot
Jampot is offline
Ik ruim minder op, mijn moeder herinnert me er niet aan.

ik sport de helft van de dag,

ik ga ongeveer 4 keer per week naar college, practicum (minder studeren dus); de week voor tentamens is zelfstudie,

ik eet 3 keer zoveel,

ik drink niets meer,

ik slaap onregelmatiger, maar meer,

ik ga doordeweeks uit,

ik ben zo'n 5 kilo aangekomen de laatste 10 weken, niet dikker geworden.

hulde aan op kamers
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:39
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Eigenlijk veranderde er niet zoveel bij mij. Ik ging wel wat meer zuipen en wat minder studeren. Maar ik ruim wel meer op omdat ik er niet tegen kan in de rotzooi te zitten de hele dag. Ik ga meer uit, omdat ik meer mensen heb leren kennen en vaak geen zin heb om alleen thuis te zitten. Ik eet ongezonder en meer.
Oud 18-11-2004, 17:16
Verwijderd
ik ga binnenkort met 2 maten van me een huis zoeken en dat wordt een groot drankj en drugs paradijs. heel lifestyle verantwoord dus
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 18:17
boerenlullo
boerenlullo is offline
kut punkers altijd

ken je nie gewoon een avondje gezelig in de cafe wat drinken?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 18:19
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
boerenlullo schreef op 18-11-2004 @ 19:17 :
kut punkers altijd

is dat niet precies hetzelfde als thuis drinken?
Oud 18-11-2004, 18:19
boerenlullo
boerenlullo is offline
ja mar dan hoef je nie als een gek bezopen te raken
is ook keizegelliigger
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 09:32
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ik zou elke dag wel lekker eten. geen gore prakkies meer. maar wel op mezelf letten. veel pasta ipv aardappels. want dat is toch lekkerder!

ik zou wel minder geld uitgeven aan platen en shirts. want daar gaat nu praktisch al mijn geld heen.

en het is de bedoeling dat het dan netjes blijft natuurlijk.
in ieder geval heb ik dan meer ruimte dan nu!
Oud 19-11-2004, 10:09
Verwijderd
Citaat:
boerenlullo schreef op 18-11-2004 @ 19:17 :
kut punkers altijd

je moeder

ik schijt je bek vol diaree
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 10:11
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 19-11-2004 @ 11:09 :
je moeder

ik schijt je bek vol diaree
doe je dat thuis ook?

shit.. wat boeit dat nou; als je op kamers woont hóór je te feesten..

maar ja, heb je zn nick wel gelezen? dat zegt genoeg toch
Oud 19-11-2004, 10:12
Verwijderd
Citaat:
CodeName Egg schreef op 19-11-2004 @ 11:11 :
doe je dat thuis ook?

shit.. wat boeit dat nou; als je op kamers woont hóór je te feesten..

maar ja, heb je zn nick wel gelezen? dat zegt genoeg toch
des te meer reden om zn bekk vol diaree te spuiten
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 10:20
Vice
Vice is offline
Ik denk niet dat m'n leven drastisch zou veranderen. Misschien dat ik wat gezonder zou eten.
Oud 19-11-2004, 18:07
guess what
guess what is offline
ik woon op kamers nu en ik ga veel meer uit, eet wel gezond met huisgenootjes, drink vaker wijn, ga laat slapen en skip daarom ook vaker colleges.
Oud 19-11-2004, 18:17
Verwijderd
Ik zou nog minder aan mijn studie doen. Ik zou of heel veel gaan eten, of juist heel weinig. Iig ongezonder en onregelmatiger dan nu, denk ik. Zeker qua avondeten, ik zou zeker niet elke avond voor mezelf gaan koken.

Ik zou nog meer slapen denk ik, nog meer niets doen, meer uitgaan en meer alcohol drinken. Meer computeren als ik dan eigen internet heb.

Het is maar goed dat ik nog thuis woon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten