Advertentie | |
|
![]() |
|
Tja, dat is iets lastigs, Ik heb een vriendin met Borderline.
Het ene moment vindt ze iets van iemand, en op het andere moment het tegenovergestelde. Dat is dus gewoon een lijn die op en neer gaat. Het ene moment is het dit het andere moment is het totaal anders, in meerdere opzichten. Het denken is ook zo van: er zijn mensen die me haten en mensen die van me houden. Oftewel zwart-wit gedrag. Maar je kunt makkelijk met mensen met borderline omgaan, ze zijn niet per definitie gevaarlijk. Bij de ene is het anders dan bij de ander Ik kan nog wel doorgaan. Ik kan ook een site geven met informatie en dat doe ik dus ook: http://www.stichtingborderline.nl/borderline.html |
![]() |
|
Typisch een geval van psychologie. Dit onderwerp is al zeer vaak aan bod gkeomen op het psychologie forum. dus je kunt daar; of een vraag stellen, of nog beter de zoekfunctie gebruiken:
http://forum.scholieren.com/search.php?s= |
![]() |
||
Citaat:
Maar als ik dan een keer boos word, dan heb ik het niet meer in de hand.... Voorbeeld: Mijn moeder haalde binnen 1 week meerdere malen fruit in huis, terwijl we hadden afgesproken dat er 1 keer per week fruit gehaald wordt en op=op. Ik heb eetproblemen en als ik continu ermee geconfronteerd word of het gevoel heb de controle te verliezen dan krijg ik veel last van stress en spanningen. Ik werd die dag zo gefrustreerd, dat ik tijdens het gesprek waarin ik mijn moeder wilde duidelijk maken dat het voor mij een 'probleem' was dat er zoveel fruit in huis was de borden/glazen/fruitschaal etc. van tafel afsmeet... Ik rende naar boven, naar mijn kamer, waar ik weer rustig werd en terug ging om alle glasscherven van de vloer te rapen. Ik kan me dan niet voorstellen dat ik zo reageerde, omdat ik gewoon niet zo ben, maar die emoties die ik voel heb ik op zo'n moment niet meer in de hand. |
![]() |
|
Dit past beter op Psychologie, waar ik deze dan ook heen ga verplaatsen.
PS misschien heb je wat aan de informatie op http://www.stichtingborderline.nl/
|
www.borderlinestoornis.nl
en idd www.stichtingborderline.nl Verder heb ik zelf borderline (in ontwikkeling), en heb ik niet zo'n zin om veel te typen ![]() Liefs, Laura
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Het is vreemd maar op de een of andere manier leer je ermee omgaan en leer je ermee leven. Ik ben niet van plan om naar een psychiater te gaan of de diagnose te laten stellen door een dokter, toch doet het raar mezelf hierin te herkennen. Waarschijnlijk zijn er toch vele mensen met deze eigenschappen zonder dat ze weten dat ze (een lichte of zware vorm van) borderline hebben? |
![]() |
||
Citaat:
Ik begin steeds meer en meer te vermoeden dat ik een borderline heb in de plaats van enige vorm van depressie. Mocht het werkelijk zo zijn zou ik dat heel jammer vinden. Het zijn eerder eigenschappen die evengoed als slechte karaktertrekken worden gezien, en dus is borderline mijn inziens nog moeilijker te begrijpen dan een depressie. Voor mij klinkt de term heel onofficieel en vaag, ondanks ik het misschien zelf heb. Ofwel heb ik borderline, ofwel heb ik een onvoorstelbaar rotkarakter. Either way, beide gevallen zijn kut, ik wil geen van beide ![]() Ach ik krijg het niet onder woorden. Voor mij lijkt heb bijna alsof mensen met borderline gewoon vervelende en tergende mensen zijn, in acht genomen dat ik het misschien zelf heb. Het lijkt erop dat alle mensen met hetzelfde moeilijke karakter onder éénzelfde noemer worden geplaatst, namelijk borderline. Zijn ze ziek en verdienen ze begrip, of is het gewoon een groep gelijkaardige moeilijke mensen waarop een etiket wordt geplakt. Sry als ik grof ben t.o.v. sommigen, ik krijg het amper neergeschreven.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik ben dan ook 22 en ben al sinds mijn 15e het stille onzekere meisje dat ik nu nog steeds ben. Hoewel dit verandert met momenten en hoewel vriendschap en liefde van anderen me erbovenop kan helpen, komen deze gevoelens steeds terug... en daarom is het zo kut, je kan er niets aan doen. In psychiaters geloof ik niet en medicijnen weiger ik, daarom zal ik ermee moeten leren leven, wat misschien toch wel nog haalbaar is Laatst gewijzigd op 20-11-2004 om 18:53. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kan me wel inbeelden dat het verschrikkelijk kut moet zijn als je daar heel je leven onder lijdt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Vermoedelijk zus met borderline miekmuis | 45 | 06-02-2011 15:50 | |
Psychologie |
borderline gerina | 6 | 03-07-2009 08:42 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |
borderline lichamelijke oorzaak? moon | 11 | 06-02-2005 21:24 | |
Psychologie |
Borderline ro-tje | 4 | 19-07-2004 14:58 | |
Psychologie |
Ze zeggen dat ik Asperger heb, maar ik heb borderline Rabbi Daniel | 122 | 21-10-2003 20:45 |