Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2004, 11:32
patrick2528
patrick2528 is offline
hallo,

ik heb al vanaf toen ik klein was een soort klein vetbolletje op de bovenkant van mijn kop tussen mijn haren. Heeft nog iemand dit en zou je dit kunnen weghalen?

groetjes
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 11:40
Verwijderd
Vrijwel alles kun je tegenwoordig weg laten halen (ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat het is ed ). ff langs de dokter om te informeren.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:39
patrick2528
patrick2528 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-11-2004 @ 12:40 :
Vrijwel alles kun je tegenwoordig weg laten halen (ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat het is ed ). ff langs de dokter om te informeren.

heeft daar iemand ervaring mee of zelf gehad??
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:41
Verwijderd
Specifiek met een bolletje op je hoofd? Mijn zusjes en vader wel met andere 'dingen', maar niet specifiek daarmee. En 't is volgens mij sowieso heel verschillend of ze iets dergelijke wegsnijden, wegbranden, enz... ('t klinkt allemaal ranzig, vind ik, maar 't wordt verdoofd en dan voel je er niks van.) 'k denk dat je daarom het beste eerst naar de dokter kunt, hem/haar laten kijken wat het is en wat er eventueel aan gedaan kan worden. Dan kun je daarna vragen of mensen die behandeling wel eens hebben ondergaan...lijkt me een vraag waar een duidelijker antwoord op te geven is waar je meer aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:51
Qamra
Qamra is offline
Ik had een vetbult onder mijn wenkbrauw en mijn tante op d'r schouder. Mijn tante kon hem laten wegsnijden onder lokale verdoving, ik moest onder zeil bij de plastisch chirurg (tsja, het zat in mijn gezicht he ).

Mijn vetbult is kapot gegaan en gaan vergroeien (daardoor is de operatie ook gedeeltelijk mislukt, maar dat ter zijde) waardoor hij zeer ging doen. Toen hebben we maar besloten om hem weg te laten halen. Ik had 4 hechtingen in mijn wenkbrauw (dus een snee van een centimeter, bult was 2,5 centimeter ongeveer) en het is allemaal prima genezen.

Bij mijn tante was het helemaal een fluitje van een cent. Vedoven, snijden, hechten, klaar.

Wegbranden heb ik trouwens nog nooit van gehoord, daar zijn die dingen veel te groot voor
Oud 21-11-2004, 13:56
patrick2528
patrick2528 is offline
bij mij zit ie tussen mijn haren in op t midden van t hoofd.
zou je daarvoor onder narcose moeten?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:15
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
patrick2528 schreef op 21-11-2004 @ 14:56 :
bij mij zit ie tussen mijn haren in op t midden van t hoofd.
zou je daarvoor onder narcose moeten?
Ik hoefde alleen maar onder narcose omdat het dus midden in mijn gezicht was en het dus niet fraai zou zijn als er een litteken zou ontstaan. Ik gok dan ook dat hij bij jou onder lokale verdoving eruit kan, maar dat ligt ook maar net aan je dokter (of hij simpel is, of gewoon voorzichtig).
Oud 21-11-2004, 15:17
.Pure
.Pure is offline
Als je dr geen last van hebt, kan je 't toch laten zitten?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:20
ekki
ekki is offline
Ik heb denk ik ook zoiets. Een hobbel op mijn hoofd tussen m'n haren. Ik denk dat ik het maar laat zitten, gezien niemand het kan zien.
Oud 21-11-2004, 15:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
ik had een heel klein hard bultje op mijn hoofd en dat heb ik twee jaar geleden weg laten halen omdat het heel irritant was met mijn haar kammen enzo. Ik heb het weg laten snijden bij de dermatoloog tegelijk met nog een ander aantal moedervlekjes enzo. Vergeleken met andere plaatsen in je lichaam valt die verdoving in je hoofd echt mee terwijl ik dacht dat dat juist een rotplaats was voor zoiets. Het weghalen opzich voel je niets van. Er wordt wel redelijk wat haar eromheen weggeschoren omdat het anders niet gehecht kan worden. Ik heb zelf lang haar en dat duurde dus echt langer dan een jaar voor dat weer volledig bijgegroeid was en in het begin krijg je dan ook echt zo'n plukje dat rechtovereind staat enzo. Je mag als de hechtingen erin zitten vier dagen je haar niet wassen, dat vond ik ook wel vervelend. Na een week mochten de hechtingen eruit maar toen had ik nog wel hele dikke korsten op mijn hoofd en toen hebben ze het gelijmd omdat het anders terug open zou springen dus echt goed mn haar wassen kon toen nog niet. Ik heb het toen een keer laten wassen bij de kapper omdat die er meer zicht op hebben wat ze doen dan ik zelf als ik het was en dat ging wel aardig. Het was een rottijd om door te komen, echt veel pijn heb ik er erna niet van gehad. Nu heb ik in plaats van een bultje een put in mijn hoofd maar het is niet meer terug gekomen ofzo dus ik ben heel tevreden.

Regels voor berichten