Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 15:35
Tofke_H
Tofke_H is offline
In de NBA is de wedstrijd tussen regerend kampioen Detroit en de Indiana Pacers ontaard in een massale vechtpartij tussen spelers en publiek.

Het gevecht in regel ontstond op 45 seconden van het einde. De wedstrijd liep uit de hand toen Ron Artest (Indiana) een fout beging op Ben Wallace. Wallace reageerde met een harde duw en gooide een handdoek.

Toen fans met bierbekers, popcorn, plastic flesjes en zelfs stoelen begonnen te gooien naar de Indiana-spelers was het hek helemaal van de dam. Toen een plastic bierflesje Artest raakte in het gezicht, klommen hij en Stephen Jackson in de tribunes waar ze slaags raakten met de fans. Ook Fred Jones, Jermaine O'Neal en andere Indiana-spelers raakten in de gevechten betrokken.

"Onze jongens probeerden zich te beheersen", vertelde Pacers-coach Rick Carlisle, "maar er werden dingen naar hen gegooid en mensen uit de tribunes vielen hen aan. Het voelde alsof ik voor mijn leven aan het vechten was". Sommige fans kwamen zelfs het veld op. Eén van hen kwam oog in oog met Artest te staan, die hem vloerde. Toen de fan weer rechtkroop en begon te roepen tegen Artest, sloeg O'Neal hem nog eens tegen de grond met een rake rechter.

De officials floten de wedstrijd af met een 82-97 zege voor Indiana. De Pacers vluchtten het veld af, schuilend voor vliegende voorwerpen van de woedende toeschouwers. "Het is het ergste wat ik al gezien heb als coach of als speler", vertelde Pistons-coach achteraf. "Ik ben beschaamd voor onze liga, en ben teleurgesteld hier een deel van uitgemaakt te hebben".

Didier Mbenga zag hoe de Dallas Mavericks de New York Knicks klopten met nipte 103-101 cijfers. Onze landgenoot (een Belg dus) kwam niet in actie.

Ron Artest van de Indiana Pacers wordt het zwaarste gestraft en moet de rest van het seizoen langs de kant blijven. Zijn ploegmaten Stephen Jackson en Jermaine O'Neal kregen respectievelijk 30 en 20 wedstrijden straf opgelegd. Ben Wallace van de Detroit Pistons moet 6 matchen toekijken.

Pikant detail. Artest vroeg twee weken geleden nog om twee matchen te mogen missen om zijn nieuwe cd te promoten. Daar heeft hij nu plots tijd genoeg voor.

Artest, die 73 wedstrijden geschorst is, kreeg ook de zwaarste sanctie in de geschiedenis van de NBA voor een motief dat niet dopinggerelateerd is. Het vorige 'record' stond op naam van Latrell Sprewell, die in 1997 68 matchen werd geschorst nadat hij had geprobeerd om zijn trainer P.J. Carlesimo te wurgen.
Oud 22-11-2004, 15:40
Ketjing
Ketjing is offline
de broer of pa van Artest is trouwens bokser

de hele persconferentie is op de site van de NBA te zien, de man die spreekt zegt onder meer dat de sport hier niet onder mag leiden en ik vind het ook wel terecht.

Pacers krijgen het nogal moeilijk denk ik 3 spelers voor minstens 25 wedstrijden kwijt
Oud 22-11-2004, 16:08
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb een stuk gezien en moet zeggen dat ik het niet zo erg vond als overal op het nieuws was. Ik zal ook wel beelden hebben gemist...Ik vond het iig wel gaaf
Oud 22-11-2004, 16:47
Verwijderd
Terecht dat ze zulke zware straffen krijgen. Is hun eigen stomme schuld. Er zit toch echt een steekje los bij die gasten. Ik hoorde ook dat ze door justitie vervolgd gingen worden .
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:12
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 22-11-2004 @ 17:08 :
Ik heb een stuk gezien en moet zeggen dat ik het niet zo erg vond als overal op het nieuws was. Ik zal ook wel beelden hebben gemist...Ik vond het iig wel gaaf
Nou het waren zwaardere rellen dan ik afgelopen jaren bij een voetbalclub in NL op de tribune heb gezien..
Oud 22-11-2004, 18:15
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vond het eigenlijk wel meevallen, ik zie op de tribunes bij NEC nog wel eens zwaardere verwondingen.
Oud 22-11-2004, 18:31
Boogie
Boogie is offline
Dat zijn pas straffen. Het hele seizoen geschorst.
Oud 22-11-2004, 18:35
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2004 @ 19:15 :
Ik vond het eigenlijk wel meevallen, ik zie op de tribunes bij NEC nog wel eens zwaardere verwondingen.
het gaat niet om de zwaarte van de verwondingen maar om het feit dat spelers publiek aan vallen.
Oud 22-11-2004, 18:37
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Hoorde op SS dat 1 van die spelers 6mln. misloopt doordat hij geschorst is..
Oud 22-11-2004, 18:38
Gimme more beer
Citaat:
Ketjing schreef op 22-11-2004 @ 19:35 :
het gaat niet om de zwaarte van de verwondingen maar om het feit dat spelers publiek aan vallen.
Jaja, maar lees maar eens waar ik op reageerde.
Oud 22-11-2004, 18:42
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2004 @ 19:38 :
Jaja, maar lees maar eens waar ik op reageerde.
Ik had het ook niet over verwondingen.
Oud 22-11-2004, 18:44
Gimme more beer
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2004 @ 19:42 :
Ik had het ook niet over verwondingen.
Nee, maar wel om de vergelijking met het gedrag op tribunes, ik neem tenminste niet aan dat je doelde op spelers vs. supporters, want dat is technisch onmogelijk tegenwoordig.
Oud 22-11-2004, 18:44
Stoeprand
Stoeprand is offline
Goede zaak! Meteen goed aanpakken! Hopelijk er snel vanaf!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 20:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2004 @ 19:12 :
Nou het waren zwaardere rellen dan ik afgelopen jaren bij een voetbalclub in NL op de tribune heb gezien..
Dan had ik inderdaad maar de helft gezien. Ik had gezien dat er een overtreding was en dat een speler iets tegen z'n kop kreeg, drinken ofzo. Daarna ging een andere speler op die reclameborden liggen op z'n dooie gemak
En toen zag ik dat er wat klappen vielen, maar niks meer dan een normale uitgaansavond eigenlijk. Maar dan heb ik maar een korte samenvatting gezien
Oud 22-11-2004, 20:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Video video video....!?

edit: niet van de conferentie natuurlijk en ook neit van voor het einde
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 20:59
Gimme more beer
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-11-2004 @ 21:34 :
Video video video....!?

edit: niet van de conferentie natuurlijk en ook neit van voor het einde
http://members.chello.nl/a-deruiter/nba.wmv
Oud 22-11-2004, 21:04
KoenTor
KoenTor is offline
http://tinyurl.com/5m5br het volledige filmpje (5min)
Oud 22-11-2004, 21:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Maar 1 regel voor: hehehehehe
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 22:40
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
KoenTor schreef op 22-11-2004 @ 22:04 :
http://tinyurl.com/5m5br het volledige filmpje (5min)
Het volledige filmpje duurt 15min. Het staat hier ook wel ergens..(ik denk bij opmerkelijke sportberichten)
Oud 23-11-2004, 13:08
Verwijderd
juiste straffen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten